محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آشنایی با علائم و دلایل خرابی پنل تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ شنبه
آشنایی با علائم و دلایل خرابی پنل تلویزیون
چکیده این مقاله: در این مطلب از اورجیمال مگ قصد داریم در مورد مهم ترین دلایل سوختن پنل تلویزیون ال ای دی و بررسی نشانه های سوختن پنل تلوزیون ال ای دی صحبت کنیم تا انتها با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 442 بازدید

بهتر است بدانید که تلویزیون از قطعات مختلف ساخته شده است. در طول دوره مصرف و کارکرد تلویزیون ممکن است مشکلاتی برای این قطعات پیش بیاید و یا کلا با خرابی پنل تلویزیون رو در رو شوید. این خرابی ها ممکن است با تعمیر و عوض شدن قطعه حل شوند; ولی پنل یکی از قطعاتی است که تعمیر تلویزیون راه حل آن نیست و باید با آن را با قطعه جدید جایگزین کرد. بهتر است خرابی پنل تلویزیون را به هر جایی نسپارید و با متخصصان ماهر و حرفه ای طرف باشید; باید بدانید که خرابی پنل ممکن است برای هر تلویزیونی پیش بیاید و منحصر به یک برند یا مدل خاص نیست، در این مقاله به نقد و بررسی آن می‌پردازیم.


در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

  1. علل خرابی پنل تلویزیون
  2. خرابی پنل تلویزیون بر اثر ضربه
  3. تیره شدن صفحه نمایشگر به علت خرابی پنل تلویزیون
  4. خرابی پنل تلویزیون و نمایش نقاط نورانی
  5. خرابی پنل تلویزیون بر اثر آب خوردگی
  6. علت دیگر خرابی پنل تلویزیون
  7. خرابی پنل تلویزیون و ایجاد تصویر دوتایی
  8. قطع و وصل شدن لحظه ای صفحه نمایش و خرابی پنل تلویزیون
  9. جمع بندی

 

خرابی پنل تلویزیون

اگر بخواهیم در مورد علت های خرابی پنل تلویزیون بگوییم باید به چند مورد اشاره کنیم; یکی از این علل وجود خطوط عمودی روی تلویزیون می‌باشد; دلایل به وجود آمدن خطوط عمودی به این صورت است که آیا خطوط عمودی سراسری هستند؟ خطوط عمودی که روی صفحه نمایش از بالا تا پایین می افتند و کل صفحه را اشغال می‌کنن; این خطوط اغلب به دلیل خرابی برد تیکان یا فلت‌های ارتباطی به وجود می‌آیند; خط عمودی چند سانتی متری می‌باشد; خطوط عمودی کل صفحه را نپوشانند و فقط در قسمت خاصی خط عمودی افتاده باشد; ایراد از پنل تلویزیون است; این مشکل به دلیل وارد شدن ضربه به پنل تلویزیون به وجود می‌آید.ممکن است بر روی صفحه تلویزیون شما خطوط افقی و عمودی و یا به صورت مورب به وجود بیایند.

این خطوط در برخی مواقع رنگی و یا سیاه و سفید هستند و در هر جایی از تصویر تلویزیون بانه ارزان ظاهر می‌شوند; اما به طور کلی این خطوط به هر شکلی که بر روی صفحه تلویزیون ظاهر شوند; باعث اشکال در پخش و دیدن تصاویر و صحنه ها می‌شوند; این مشکل خط افتادن باعث خرابی پنل تلویزیون شده و نیاز به تعمیر صفحه دارد و باید عیب یابی و تعمیر شود تا از مشکلات جدی جلوگیری گردد; با مطالعه و بررسی علت افتادن این خطوط دریافتیم که در تلویزیون ال جی، تلویزیون سامسونگ، سونی، خدمات تعمیر تلویزیون ایکس ویژن، موارد تعمیر تلویزیون پلاسما ، تعمیر پس از عیب یابی تلویزیون پاناسونیک و سایر برند ها علت ظاهر شدن خطوط درصد بالایی دلیل بروز آن را تجمع ذرات گرد و غبار در کابل گیرنده‌ ها و ایرادات فنی ناشی از شل شدن اتصالات است.
 

خرابی پنل تلویزیون بر اثر ضربه

احتمال دارد خرابی پنل تلویزیون شما به دلیل وارد شدن ضربه دچار خرابی پنل تلویزیون شود; و این باعث وجود خطوط به صورت عمودی و افقی بر روی صفحه تلویزیون می‌شود; در این مواقع با توجه به قیمت تلویزیون بانه سامسونگ یا باید تلویزیون جدید بخرید یا پنل تلویزیون خود را عوض کنید که تعویض آن هزینه زیادی برای شما دارد; پس بهتر از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

 

تیره شدن صفحه نمایشگر به علت خرابی پنل تلویزیون

خرابی پنل تلویزیون و تیره شدن قسمتی از تصویر می‌تواند به دو علت به وجود آید. چنانچه بعد از وارد شدن ضربه یا فشار قسمتی از تصویر تاریک شده، ایراد از پنل بوده و ضربه باعث خرابی پنل تلویزیون شده و تنها راه حل تعویض پنل و یا خرید تلویزیون از بانه یا گناوه است; اگر به تلویزیون ضربه وارد نشده باشد و بدون دلیل تصویر تاریک شده، نور پس‌ زمینه تلویزیون مشکل پیدا کرده قسمتی از آن سوخته یا نیم سوز شده است.

 

خرابی پنل تلویزیون و نمایش نقاط نورانی

از علایم دیگر خرابی پنل تلویزیون می‌توان به نمایش نقاط نورانی یا لکه سفید بر روی صفحه نمایشگر اشاره کرد;
این مشکل به دلیل سوختن پیکسل‌ ها به وجود می‌آید; در تلویزیون تولید رنگ‌ های سبز، قرمز و آبی توسط پیکسل‌ ها انجام می‌شود; اگر پیکسل‌ های تلویزیون بسوزد در آن قسمت دیگر رنگی تولید نمی‌شود و فقط نور سفید که از پس زمینه منتشر می‌شود بدون تغییر رنگ به پنل می‌ رسد; سوختگی پیکسل نیز جزء مواردی است که قابل تعمیر نیست و تنها راه حل رفع مشکل تعویض پنل است.


 
خرابی پنل تلویزیون بر اثر آب خوردگی

یکی دیگر از خطرات خرابی پنل تلویزیون خیس شدن آن می‌باشد; اگر تلویزیون شما خیس شود و پنل آن آب بخورد خطوط عمودی و افقی روی صفحه نمایان می‌شود; تعمیر تلویزیون آب خورده باید از طرف یک تعمیرکار ماهر و حرفه ای انجام گیرد; بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این خیس شدن پنل فقط بر اثر مقدار زیادی آب بوجود می‌آید; اما این فکر اشتباه است; پنل شما می‌تواند بر اثر تمیز کردن صفحه تلویزیون با مقدار کمی شیشه پاک کن از فاصله کم هم، دچار آب خوردگی شود; بهترین کار این است که صفحه تلویزیون خود را با یک دستمال خشک، خیلی آرام و از یک جهت تمیز کنید و در صورت لزوم، خود دستمال را مقداری نمدار کنید.

 

علت دیگر خرابی پنل تلویزیون

شاید این مشکل برایتان پیش بیاید که تلویزیون شما صدا دارد ولی تصویر ندارد; معمولا زمانی که این مشکل به وجود می‌آید نور پس‌ زمینه تلویزیون با اختلال روبرو شده و درست عمل نمی‌کند به این معنی که نوری از پشت پنل ساطح نمی‌شود که تصویر را روشن کند در این موارد اگر به صفحه نزدیک شویم متوجه می‌ شویم که تصویر بسیار تاریک وجود دارد، این مشکل 

می‌ تواند به دلیل اختلال در عملکرد خود نور پس‌ زمینه و یا قسمت‌ های مرتبط به وجود آمده باشد و احتمال دارد دستگاهی با چنین مشکلی را بتوان در منزل تعمیر کرد. مشکل دیگر می‌ تواند این باشد که یک رنگ غیر عادی به تمام صفحه اضافه شده است; و باعث خرابی پنل تلویزیون شده است.
در صورت وجود و بروز چنین مشکلی نیاز به تعویض کامل پنل وجود دارد و امکان تعمیر ندارد; مشکل به وجود آمده را می‌توان در قطعات پنل یافت که از اجزای اصلی پنل به شمار می‌آید; هزینه تعمیر این مورد می‌تواند حتی بین ۸۰ الی ۹۰ درصد قیمت کل دستگاه باشد.
از دیگر موارد خرابی پنل تلویزیون می‌توان به شکستگی پنل اشاره کرد; برای این مشکل هیچ راهکاری برای تعمیر وجود ندارد، و نیاز به تعویض کامل پنل وجود دارد که هزینه‌ای تا ۸۰ الی ۹۰ درصد قیمت کل دستگاه را دربر میگیرد.

 

خرابی پنل تلویزیون و ایجاد تصویر دوتایی

خرابی پنل تلویزیون گاهی اوقات باعث می‌شود تصویر دو نایب پخش شود; و یا دچار اختلال و به هم ریختگی می‌شود; پنل اصلی با مشکل روبرو شده است ولی احتمال وجود مشکل در برد T CON نیز وجود دارد، در این مورد حتما جهت تعیین دقیق مشکل نیاز به بازدید توسط تکنسین وجود دارد; مشکل پیش آمده از برد t-con است که می‌تواند ناشی از سیم کشی ضعیف کابل، شل بودن برد، اتصال برد کنترل، آسیب دیدن صفحه یا خرابی برد T-CON باشد; یکی از دلایل خرابی این برد قطع شدن صدای گیرنده دیجیتال می‌باشد; اگر بعد از ظاهر شدن خطوط با زدن ضربه به پشت تلویزیون، این مشکل برطرف شد; در واقع برد شل شده و باید تلویزیون را باز کنید و برد t-con را محکم کنید; وگرنه ضربه زدن، تلویزیون شما را به صورت موقتی درست می‌کند.

 

قطع و وصل شدن لحظه ای صفحه نمایش و خرابی پنل تلویزیون

قطع و وصل شدن لحظه ای صفحه نمایشگر در بیشتر موارد زمانی رخ می‌دهد که تلویزیون به دستگاه گیرنده دیجیتال و یا دستگاه‌های مشابه دیگری از طریق پورت HDMI متصل باشد; مشکلات پیش آمده در اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی ،موارد اتصال لپ تاپ به تلویزیون و دیگر دستگاه‌های جانبی در این مورد دیده می‌شود; وقتی شما از یک وسیله برقی با توان بالا مانند: لباسشویی، آبمیوه‌گیری و یا لوازم مشابه که دارای موتور هستند در منزل استفاده می‌کنید به دلیل تولید نوسانات مغناطیسی، باعث ایجاد نویز در وسایل دیجیتال می‌شود;همین نویز در لوازم دیجیتال، مانند تلویزیون، باعث خرابی پنل تلویزیون می‌شود که نمونه بارز آن قطع شدن لحظه‌ای تلویزیون، عدم شناسایی هارد اکسترنال بعد از اتصال به تلویزیون و همین طور ایرادات بوجود در حین نحوه اتصال سینما خانگی به تلویزیون است.

 

جمع بندی

در این مقاله ما به نقد و بررسی خرابی پنل تلویزیون پرداختیم و علل بروز این مشکل را برای شما توضیح دادیم; امیدوارم در این زمینه اطلاعات کافی را از این مطالب کسب کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.