محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

screen mirroring چیست و چه کاربردی دارد؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۲۹ شنبه
screen mirroring چیست و چه کاربردی دارد؟
چکیده این مقاله: در این مقاله به بررسی سؤال screen mirroring چیست و چه کاربردی دارد؟ می‌پردازیم. در ادامه این مبحث همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 421 بازدید

screen mirroring چیست و چه کاربردی دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی برنامه‌ها و روش‌های کارآمد زیادی به روی کار آمده‌اند. یکی از کارهایی که امروزه زیاد انجام می‌شود وصل کردن گوشی به تلویزیون است. این کار به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از این روش‌ها screen mirroring است. در این مقاله به بررسی سؤال screen mirroring چیست و چه کاربردی دارد؟ می‌پردازیم. در ادامه این مبحث همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

 

screen mirroring چیست و چه کاربردی دارد؟

 

آشنایی با screen mirroring و کاربرد آن

روش screen mirroring از روش‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان گوشی را به تلویزیون وصل کرده و هر چیزی را که می‌خواهید بر روی صفحه آن اجرا کنید. این روش کاربردی بوده و با استفاده از آن می‌توان از فیلم‌ها و عکس‌هایی که داخل گوشی دارید، بیشتر لذت ببرید. واقعاً فیلم دیدن در گوشی کار سختی است، مخصوصاً اگر فیلم‌ها طولانی و جذاب باشند. زمانی که می‌خواهید با دوستان یا خانواده فیلمی را نگاه کنید، صفحه گوشی کوچک و کلافه کننده است.

با استفاده از screen mirroring بدون هیچ کابل و به راحتی گوشی خود را به تلویزیون وصل کرده و از آن استفاده کنید. این فناوری درگوشی‌های مختلف کاربرد داشته و در زمان کوتاهی گوشی به تلویزیون وصل خواهد شد. این روش به دلیل عدم استفاده از لوازم جانبی و کابل بین کاربران بسیار محبوب بوده و برای وصل شدن نیازی به اینترنت نداشته و حجمی استفاده نمی‌کند. این برنامه خیلی راحت اجرا شده و نرم افزار خاصی احتیاج ندارد.‌

 

قیمت تلوزیون ارزان در اورجیمال : خرید تلویزیون 

 

با استفاده از این روش می‌توان بازی‌ها، نرم افزارها، فیلم‌ها، عکس‌ها و صفحات اینترنتی را به اشتراک گذاشت. تنها محدودیتی که این روش دارد این است که هر دوی دستگاه‌ها یعنی تلویزیون و گوشی باید از آن پشتیبانی‌ کنند.‌ همه تلویزیون‌های جدید مجهز به این فناوری هستند؛ اما اگر تلویزیون شما قدیمی بوده و مجهز به این فناوری نیست می‌توانید از دستگاه مبدل استفاده نمایید. توجه کنید که هر برند گوشی برای این فناوری یک واژه‌ای را انتخاب کرده است.

 

روش استفاده از screen mirroring

برای استفاده از screen mirroring اول این قابلیت را در گوشی و تلویزیون با فشردن دکمه مربوطه فعال کنید. بعد از آن اسم تلویزیون بر روی صفحه گوشی نشان داده می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید. معمولاً اگر برای بار اول بخواهید وصل شوید، از شما اجازه یا کد تأیید می‌خواهد که باید آن را قبول کنید. بعد از چند دقیقه اتصال برقرار شده و می‌توانید فایل مورد نظر را از صفحه تلویزیون پخش کنید. توجه کنید که این مراحل در گوشی‌ها و تلویزیون‌ها با برندهای مختلف کمی با یکدیگر متفاوت است‌، اما اصول کلی آن به این صورت است.

 

روش استفاده از screen mirroring

 

دلایل وصل نشدن screen mirroring

گاهی احتمال خطا در screen mirroring وجود دارد که سبب وصل نشدن آن می‌شود. برای این مشکل دلایل زیادی وجود دارد که در زیر به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

 

قطع بودن اتصال وای فای

 برای استفاده از screen mirroring باید هر دو دستگاه به یک شبکه وای فای یکسان وصل باشند‌. گوشی و تلویزیون را در نزدیکی مودم قرار دهید تا هر دو به خوبی اتصال برقرار کنند. برای مطمئن شدن از اتصال می‌توانید مودم خود را یک بار خاموش و روشن کنید.

 

اختلالات لحظه‌ای

 در مواقعی ممکن است به دلیل مشکلات فنی گوشی و یا تلویزیون دچار مشکل شود.‌ این مشکل را می‌توان با خاموش و روشن کردن دستگاه‌ها برطرف کرد.‌

 

آپدیت نبودن دستگاه‌ها

 تلویزیون و گوشی از سیستم عامل‌هایی برخوردارند که مرتب باید به روزرسانی شوند تا عملکرد آن‌ها بهبود یابد. اگر به روزرسانی انجام نشود، عملکرد آن‌ها با اختلال مواجه شده و استفاده مناسب را برای شما نخواهند داشت. در صورت وصل شدن screen mirroring به اینترنت وصل شده و دستگاه‌های خود را به روزرسانی کنید.

 

روشن بودن بلوتوث دستگاه‌ها

از دیگر دلایل وصل نشدن screen mirroring روشن بودن بلوتوث هر کدام از دستگاه‌ها است. برخی مواقع احتمال دارد گوشی یا تلویزیون به طور اتوماتیک بخواهند با دیگر دستگاه‌ها اتصال برقرار کنند.‌ به دلیل آنکه نمی‌توان با چند دستگاه به صورت همزمان ارتباط برقرار کرد، پس باید بلوتوث خود را حتماً خاموش کنید.

 

روشن بودن بلوتوث دستگاه‌ها

 

تنظیمات نادرست

 تنظیمات گوشی و تلویزیون را بررسی کرده و مطمئن شوید که اجازه اتصال با دستگاه‌های دیگر را دارد. در صورت وجود داشتن کلید برای روشن کردن قابلیت screen mirroring آن را فشار دهید.

 

تفاوت استانداردهای اتصال برندهای مختلف

احتمالاً اگر گوشی و تلویزیون شما هر دو از یک برند باشند، زودتر و آسان‌تر وصل شوند. در غیر این صورت شاید به دلیل آن‌که پروتکل‌ها با هم همخوانی ندارند، اتصال برقرار نشود. در تلویزیون‌های سامسونگ این مشکل بسیار رایج است که در صورت مواجه شدن با آن بایستی از روش‌های دیگر استفاده کرد. به طور مثال می‌توانید از دانگل های HDMI کمک گرفته یا گوشی خود را به وای فای تلویزیون وصل کنید.

 

سخن‌ پایانی

فناوری screen mirroring یکی از روش‌های محبوب و پر طرفداری است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از آن می‌توان گوشی را به تلویزیون وصل کرده و فایل‌های مورد نظر خود را به جای صفحه گوشی از تلویزیون پخش کرد. این قابلیت در تلویزیون‌های جدید وجود دارد و برای استفاده در تلویزیون‌های قدیمی می‌توان از مبدل استفاده کرد. لازم به ذکر است که همه گوشی‌های هوشمند قابلیت اتصال را دارند، فقط نحوه وصل شدن آن‌ها کمی با یکدیگر متفاوت است.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.