محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید تلویزیون ال جی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۲۲ شنبه
راهنمای خرید تلویزیون ال جی
چکیده این مقاله: در راهنمای خرید تلویزیون ال جی به مهم ترین سوالات شما و مهم ترین نکات در زمان خرید تلویزیون ال جی پاسخ می دهیم و کمک می کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 285 بازدید

راهنمای خرید تلویزیون ال جی

تلویزیون‌های ال جی با فناوری بی‌نظیر و طراحی خاصی که دارند از جمله محصولات صوتی و تصویری پرفروش بازار هستند. اگر قصد خرید تلویزیون ال جی را دارید، باید به شما بگوییم که تصمیم بسیار منطقی و درستی گرفته‌اید. این برند نام آشنای کره‌ای توانسته هرساله با رونمایی از تلویزیون‌های جدید و منحصر به فردش در میان رقبا بدرخشد و طرفداران زیادی را به خود جلب کند. فروش فوق‌العاده‌ی این نشان تجاری مهر تأییدی بر گفته‌های ما است. تولیدات کمپانی ال جی از قابلیت‌های فراوانی برخوردار می‌باشند و شما با توجه به بودجه‌ای که دارید می‌توانید مدل‌های گوناگونی بخرید‌. با ما همراه باشید تا با تلویزیون ال جی بیشتر آشنا شوید.

قیمت انواع تلویزیون ال جی: خرید تلویزیون ال جی

تلویزیون‌های اقتصادی، میان رده و پرچم‌دار ال جی

اکثر جامعه بودجه‌ی محدودی برای خرید کردن دارند و به دنبال اجناس قیمت مناسب و در عین حال باکیفیت هستند. از این رو در ابتدای کار قصد داریم تلویزیون‌های ال جی را از نظر قیمت به سه دسته‌‌ کلی تقسیم کنیم تا راحت‌تر بتوانید تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • تلویزیون اقتصادی ال جی: اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ی کم، یک تلویزیون قابل قبول داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم مدل‌های LED با کیفیت Full HD و LED 4K بخرید. البته گمان نکنید که این تلویزیون‌ها چون رده پایین هستند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، بلکه امکانات بسیار خوبی داشته و مشتریان زیادی هم دارند.
  • تلویزیون میان رده ال جی: مدل‌های QNED، OLED 4K و نانو ال ای دی و LED 4K جزو این دسته از تلویزیون‌های ال جی هستند که با یک بودجه‌ی متوسط می‌توان آن‌ها را خرید.
  • تلویزیون‌های پرچم‌دار ال جی: همانطور که از نام آن‌ها پیداست، این تلویزیون‌ها تقریباً گران هستند و اگر مشکل مالی ندارید با فناوری فوق‌العاده‌ای که روی آن‌ها پیاده شده، شما را از همه نظر بی‌نیاز خواهند کرد. از بین تلویزیون‌های پرچم‌دار ال جی می‌توان به مدل‌های 8k و evo اشاره کرد.

 

تلویزیون‌های اقتصادی، میان رده و پرچم‌دار ال جی

 

سایز نمایشگر تلویزیون‌های ال جی

سایز و ابعاد تلویزیون از دیگر موارد مهمی است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. تلویزیون‌های ال جی از لحاظ سایز نمایشگر دارای اندازه‌های گوناگون و متنوعی هستند و از 32 تا 86 اینچ متغیر می‌باشند. البته دقت داشته باشید که بهتر است سایز تلویزیون را متناسب با متراژ محیط انتخاب کنید. در ذیل به راهنمای انتخاب اندازه‌ی تلویزیون پرداخته‌ایم.

 

  • اگر محیط شما زیر بیست متر می‌باشد بهتر است سایزهای 32، 42 و‌ 43 اینچ را خریداری نمایید.
  • اگر قرار است تلویزیون را در فضایی با متراژ بیست الی سی متر قرار دهید، سایزهای 49، 50 و 55 اینچ مناسب شما است.
  • برای مکان‌های سی الی چهل و پنج متری سایزهای 60، 65 و 70 پیشنهاد می‌شود.
  • تلویزیون‌های 75 و 77 اینچی ال جی بهترین سایز برای محیط‌های چهل و پنج تا شصت متر است.
  • اگر متراژ محیط شما بیش از شصت متر می‌باشد بهتر است از سایزهای بالای 77 اینچ استفاده کنید.

 

نمایشگرهای ال جی

نوع نمایشگر چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد؛ زیرا تأثیر زیادی بر امکانات تلویزیون دارد. برند ال جی با ارائه‌ انواع گوناگونی از نمایشگرها توانسته پرچم خود را بالا نگه‌دارد. در ذیل از ابتدایی‌ترین نمایشگر تا پیشرفته‌ترین نوع را برای شما آورده‌ایم.

 

  • ال سی دی: روشنایی این صفحه نمایش مناسب است؛ اما رنگ‌ها دقت معمولی و پایینی دارند‌.
  • ال ای دی: این دسته از نمایشگرها معمولاً در بین تلویزیون‌های اقتصادی و میان رده دیده می‌شوند. کیفیت رنگ‌ها در ال ای دی به مراتب بهتر از ال سی دی است.
  • نانوسل: اصلاحات رنگی بی‌نظیری در تکنولوژی نانوسل دیده می‌شود و رنگ‌ها کاملاً دقیق و واقعی دیده می‌شوند.
  • مینی ال ای دی: ال جی سال 2022 با ترکیب تکنولوژی‌های کوانتوم و نانوسل توانست این نمایشگرهای فوق‌العاده را به بازار ارائه کند که از لحاظ کیفیت رنگ و کنتراست در سطح بالایی قرار دارند.
  • اولد: نمایشگرهای اولد رنگ عمیق مشکی و کنتراست قابل توجهی دارند و وضوح تصویر خوبی به شما می‌دهند.
  • اولد evo: این نوع از نمایشگرها گران هستند ولی در عوض رنگ‌ها کاملاً طبیعی و سطح روشنایی زیاد است. به عنوان مثال گیمرها می‌توانند با این نمایشگر دشمنانی را که در سایه پنهان شده‌اند را به خوبی پیدا کنند.

 

نمایشگرهای ال جی

 

وضوح تصویر تلویزیون‌های ال جی

کیفیت تصویر تلویزیون‌های ال جی بسیار بالا و دقیق و واقعی است. در حال حاضر این برند محبوب و دوست‌داشتی چهار رزولوشن برای محصولات خود ارائه نموده است.

 

  • اچ دی: با توجه به پولی که برای خرید تلویزیون اچ دی می‌دهید، کیفیت تصویر خوبی دارید؛ اما نباید توقع وضوح بالایی از آن‌ها داشته باشید. رزولوشن اچ دی معمولاً در سایزهای زیر 32 اینچ دیده می‌شود.
  • فول اچ دی: اصولاً شامل نمایشگرهای 42 و 43 اینچی است. وضوح تصویر فول اچ دی با توجه به هزینه‌‌ای که می‌کنید قابل قبول و متوسط‌ می‌باشد.
  • فور کی (4K): تلویزیون‌های 4K ال جی با دارا بودن 8.3 میلیون پیکسل، تصویری با وضوح بسیار بالا و باکیفیتی به شما می‌دهند.
  • 8K: وضوح تصویر 32 میلیون پیکسلی شما را میخکوب تصاویر خواهد کرد. رزولوشن این تلویزیون‌ها فوق العاده عالی و خیره‌کننده است و جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند.

 

وضوح تصویر تلویزیون‌های ال جی

 

رفرش ریت تلویزیون‌های ال جی

این روزها دیگر گیمینگ پای ثابت اکثر خانه‌ها شده‌است و افراد به دنبال تلویزیون‌هایی هستند که از لحاظ گیمینگ نیز به خوبی پاسخگوی آن‌ها باشد. رفرش ریت توانایی تلویزیون شما را برای بازی و گیم نشان می‌دهد. خوشبختانه محصولات این برند از رفرش ریت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند و شما را راضی می‌کنند.

طراحان ال جی ریت‌های 60، 100 و 120 هرتزی را برای تی‌وی‌های خود در نظرگرفته‌اند؛ که به ترتیب 60 برای بازی‌هایی با گرافیک پایین، 100 برای گیم‌های متوسط و 120 مختص بازی‌های فوق العاده سنگین و گرافیک بالا می‌باشد که لقب بهترین تلویزیون گیمینگ ال جی را هم از آن خود کرده است. این دستگاه به نحوی طراحی شده که سرعت بی‌نظیری در پردازش بازی‌های شما دارد.

امکانات فوق‌العاده‌ای روی بحث گیمینگ تلویزیون‌های 120 هرتزی کار گذاشته است که از بین آن‌ها می‌توان به ADM Free Sync اشاره کرد‌. این تکنولوژی نرخ تأخیر را کاهش داده و تصویری بدون لکنت به شما عرضه می‌دارد.

قیمت تلویزیون 55 اینچ ال جی: خرید تلویزیون 55 اینچ ال جی

پنل‌های تلویزیون ال جی

برخلاف تصور عموم مردم پنل و نمایشگر یکی نیستند و با هم تفاوت دارند. پنل‌های مورد استفاده در تلویزیون‌های ال جی اصولاً از دو نوع VA و IPS می‌باشند. پنل VA کنتراست و روشنایی بسیار زیادی دارند در صورتی که IPS ها کنتراست کمتری نسبت VA ها دارند و مناسب فضاهای کوچک می‌باشند.

 

سیستم عامل WebOS تلویزیون ال جی

سیستم عامل تی‌وی های ال جی بر پایه‌ی لینوکس است و امکانات فوق پیشترفته‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. به عنوان مثال به راحتی می‌توانید تلویزیون را به اینترنت وای فای متصل کنید و یا از طریق دستیارهای صوتی مثل الکسا چیزی که می‌خواهید را سرچ کرده و در گوگل نتایج را مشاهده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که کاربر بتواند یک صفحه‌ی شخصی نیز در سیستم عامل داشته باشد و محتواهای خود را در آن‌جا مشاهده کند. به طور کلی هیچ کمبودی در سیستم WebOS مشاهده نمی‌شود و کلیه‌ی خدمات نرم‌افزاری و بازی را پشتیبانی می‌کند.

 

سیستم عامل WebOS تلویزیون ال جی

 

توان صوتی تلویزیون ال جی

با توجه به نوع مدل تلویزیون توان‌های صوتی مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته شده ‌است؛ اما به طور کلی تی‌وی های ال جی سیستم صوتی خوبی دارند و صدای با کیفیتی را به گوش شما می‌رسانند. به عنوان مثال مدل OLED ال جی ساندبارهایی دارد که قادر است بهترین صدا را در محیط پخش کند.

 

کلام آخر

برند ال‌ جی به عنوان یکی از مارک‌های معتبر و معروف دنیا توانسته همواره محصولات برقی با کیفیت و بادوامی را به مشتریان خود عرضه کند. تلویزیون‌های ال جی از جمله لوازم پرفروش این برند است که در انواع و اقسام گوناگون با امکانات پیشرفته تولید و روانه بازار می‌شود. حتماً پیش از خرید تلویزیون ال جی موارد و فاکتورهایی که برایتان حائز اهمیت است را لیست کرده و طبق نیازتان تلویزیون را انتخاب کنید. امیدواریم اطلاعات خوبی از این مقاله به دست آورده باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.