محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۲۰ پنج شنبه
مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L
چکیده این مقاله: بررسی تفاوت‌ ها، شباهت‌ ها و مقایسه تلویزیون‌ ها یکی از بهترین راه ‌حل‌ها برای خرید آن می باشد. به همین سبب ما در این مطلب به مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
  • 0 نظر
  • 265 بازدید

مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L

یکی از برندهایی که همواره در حال تولید و ارائه بهترین تلویزیون‌ها با بالاترین کیفیت است، سونی می‌باشد. برند سونی یکی از تولیدکنندگان جهانی در عرصه و صنعت لوازم خانگی رده بالا است و تلویزیون‌های آن از شهرت خاصی برخوردار می‌باشند. تلویزیون‌هایی که سونی تولید می‌کند، بدون شک وارد بازار رقابت با رقبای عظیم جهانی خواهند شد چرا که سونی از برجسته‌ترین کمپانی‌ها در این زمینه است.

تلویزیون‌های سونی دارای کیفیت بالا در زمینه تولید تصاویر هستند و به کمک آن‌ها سطح بالا از وضوح و شفافیت را در خانه خود احساس می‌کنید. سیستم‌های صوتی که بر روی تلویزیون‌های سونی نصب می‌شوند، امکان شنیدن اصواتی با کیفیت بالا را فراهم خواهند کرد که هیجان واقعی را در کل محیط احساس می‌کنید. با وجود قابلیت‌های هوشمند و پلتفرم جهانی اندروید، تلویزیون سونی شما قادر است دسترسی را به طیف وسیعی از برنامه‌ها آزاد نموده و آسایش را به خانه شما هدیه دهد.

همچنین پورت‌ها و ورودی‌های متنوع در این دستگاه‌ها، سبب استفاده کاربردی‌تر از آن می‌شود. این دستگاه‌های ایدئال و رده بالا در مدل‌های گوناگون تولید می‌شوند و به همین سبب برای انتخابی بهتر، شما نیازمند خواندن مطالب مقایسه‌ای میان موارد مشابه خواهید بود که خرید بهتری را تجربه کنید. ما در این بخش از فروشگاه اورجیمال به بررسی و مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L خواهیم پرداخت؛ بنابراین اگر نمی‌دانید کدام را انتخاب کنید، با ما همراه باشید که متناسب با شرایط خود، خرید کنید.

 

مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L

 

مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L از نظر سری و سال ساخت

تلویزیون سونی X80K یکی از تلویزیون‌های شیک و مدرن از برند سونی است که با متد روز دنیا آن را تولید نموده است. این دستگاه را جزء محصولات سری X8K قرار داده‌اند و سونی آن را در سال ۲۰۲۲ تولید نموده است. تلویزیون سونی X80L که جزئی از محصولات سری X8L برند سونی می‌باشد، به لطف قابلیت‌های هوشمند و سایر خدمات و کاربردهایی که ارائه می‌دهد یکی از بی‌نظیر ترین محصولات سال ۲۰۲۳ است که توانایی پخش تصاویر و صداها با بهترین کیفیت و وضوح را به عهده دارد.

 

ویژگی

تلویزیون سونی X80K

تلویزیون سونی X80L

سری

X8K

X8L

سال ساخت

سال ۲۰۲۲

سال ۲۰۲۳

 

طراحی و کیفیت ساخت در مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L

در این بخش از بررسی به شباهت‌ها و تفاوت‌های تلویزیون سونی X80K و X80L می‌پردازیم و آن‌ها را از نظر طراحی ظاهری و بدنه با هم مورد مقایسه قرار می‌دهیم. این دو تلویزیون از زبان طراحی Flush Surface بهره می‌برند که نشان از وجود طراحی صاف و صیقلی در حاشیه‌های اطراف تلویزیون دارد. این زبان، دستگاه شما را بسیار منحصر به فرد جلوه می‌دهد که محیط را تحت تاثیر زیبایی خود قرار خواهد داد.

 

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون سونی X80K

 

رنگ مشکی در این دو تلویزیون، آن را متناسب با هر دکوراسیونی خواهد نمود به گونه‌ای که در هر فضایی جذاب شده و جلوه‌ای چشم‌نواز و دل‌انگیز را ایجاد می‌کند. تفاوت اساسی در میان این دو تلویزیون، در طراحی پایه‌های آن‌ها می‌باشد. تلویزیون سونی X80K دستگاهی خارق‌العاده با پایه‌های دو طرفه و دو شاخه‌ای است که رنگ مشکی در آن، با سایر بخش‌ها ست شده است؛ اما در تلویزیون سونی X80L شاهد پایه‌هایی دو طرفه شبیه به T هستید که علاوه بر شکل بی‌نظیری که دارد، رنگ مشکی در آن هارمونی خاصی با قاب و بدنه مشکی ایجاد می‌کند. تلویزیون سونی X80K و X80L هر دو امکان نصب بر روی دیوار توسط براکت را دارند که نمایی ایده‌آل و ناب را در محیط فراهم می‌آورد.

 

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون سونی X80L

 

ویژگی

تلویزیون سونی X80K

تلویزیون سونی X80L

زبان طراحی

Flush Surface

Flush Surface

رنگ قاب

مشکی

مشکی

رنگ بدنه

مشکی

مشکی

رنگ پایه

مشکی

مشکی

طراحی پایه

دو طرفه و دو شاخه

دو طرفه و خطی

قابلیت نصب با براکت

دارد

دارد

سایزهای موجود

۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵

۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵، ۸۵

 

بررسی و مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L از نظر کیفیت تصویر و صفحه نمایش

با توجه به اطلاعات و ویژگی‌هایی که در صفحه اصلی تلویزیون سونی X80K و تلویزیون سونی X80L در فروشگاه اورجیمال وجود دارد، می‌توانید دریابید که این دو تلویزیون از نظر کیفیت و ارائه تصاویر مانند هم عمل می‌کنند. صفحه نمایش LED با وجود دیودهای نورده، تصاویری را خلق می‌کنند که از بهترین سطح وضوح برخوردار است. توسط پنلی به اسم ADS در این تلویزیون قادر به دیدن کنتراست بالا می‌باشید که رنگ‌های طبیعی را در پی دارد و همچنین به کمک زاویه دید وسیع، بدون ایجاد هاله خاکستری یا محوی، در هر زاویه‌ای تصاویر با کیفیت بالا پخش خواهند‌ شد.

نور Direct LED در پشت پنل، سراسر نمایشگر ال ای دی را در بر می‌گیرد تا هر صحنه و هر بخشی از تصاویر، درخشنده و شفاف جلوه کنند. تلویزیون سونی X80K و X80L هر دو مجهز به سطح کیفیت تصویر 4K هستند و هر نوع داده‌ای را با بیش از ۸.۲ میلیون پیکسل به نمایش خواهند گذاشت. این دو تلویزیون همچنین از پردازشگر یکسان 4K HDR Processor X1 بهره می‌برند که صحنه‌ها را رویایی کرده و سطحی عالی از رنگ‌ها را با رزولوشن بالا نمایش می‌دهد.

 

بررسی و مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L از نظر کیفیت تصویر و صفحه نمایش

 

فرمت‌های Dolby Vision، HDR10، HLG در این دستگاه‌ها در صحنه‌های متنوع تاریک و روشن، بهترین نوع از تصاویر را به اجرا درمی‌آوند و تصاویری سه بعدی را ایجاد می‌نمایند. تنها تفاوت در میان این دو تلویزیون در حالت‌های تصویر است به صورتی که تلویزیون سونی X80K دارای ۹ حالت ارائه تصویر و تلویزیون سونی X80L دارای ۱۰ حالت متنوع برا اجرای صحنه‌هایی با ژانر گوناگون است. فناوری Motionflow XR 240 یکی از برترین موارد در این دو تلویزیون است که توسط آن‌ها می‌توانید صحنه‌های سریع و اکشن را کاملاً صاف و روان مشاهده نمایید.

 

ویژگی

تلویزیون سونی X80K

تلویزیون سونی X80L

صفحه نمایش

LED

LED

پنل

ADS

ADS

نور پس زمینه

Direct LED

Direct LED

کیفیت تصویر

4K

4K

پردازشگر

4K HDR Processor X1

4K HDR Processor X1

فرمت‌های HDR

Dolby Vision، HDR10، HLG

Dolby Vision، HDR10، HLG

Motionflow XR 240

دارد

دارد

تعداد حالت‌های تصویر

۹

۱۰

 

کیفیت صداها و مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L

کمپانی سونی، تلویزیون سونی X80K و X80L را به سطح توان مصرفی ۲۰ وات مجهز کرده است که در بخش‌های مختلفی از محیط، اصوات دلخواه را بشنوید. وجود دو کانال صوتی و سیستم‌های صوتی از نوع Bass Reflex و X-Balanced، پخش اصوات را با قدرت بالا در پی خواهند داشت. ۲ عدد بلندگوی Full Range (Bass Reflex) با توان ۱۰ وات، منجر به انتشار صداها خواهند شد و کل محیط شما را غنی از جریانات و ارتعاشات متنوع می‌کنند.

 

کیفیت صداها و مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L

 

فناوری DTS Digital Surround سبب بهره‌مندی از صداهای مجازی خواهد شد که به کمک آن صداها با تصاویر حرکت می‌کنند. دالبی اتموس نیز یکی از تکنولوژی‌های صدای فراگیر است که به کمک آن هیجان بیشتری را در هنگام دیدن محتواها و انجام بازی‌ها تجربه می‌کنید. تفاوتی که در این دو تلویزیون وجود دارد، برخورداری از تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها می‌باشد. تلویزیون سونی X80K دارای تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها است و سبب پخش جریانی صدای خواننده‌ها و اشخاص در انواع محتواها می‌شود؛ بنابراین تنها تفاوت در این دو سیستم صوتی، وجود تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها می‌باشد.

 

ویژگی

تلویزیون سونی X80K

تلویزیون سونی X80L

توان صوتی

۲۰

۲۰

کانال صوتی

۲

۲

بلندگوها

Full Range (Bass Reflex)

Full Range (Bass Reflex)

سیستم صوتی

Bass Reflex و X-Balanced

Bass Reflex و X-Balanced

فناوری DTS Digital Surround

دارد

دارد

دالبی اتموس

دارد

دارد

تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها

دارد

ندارد

 

پورت‌ها و ورودی‌ها در مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L

تلویزیون سونی X80K و X80L از نظر تعداد پورت‌ها و ورودی‌ها دقیقاً مانند یکدیگر عمل می‌کنند. این دو دستگاه مجهز به ۴ عدد درگاه HDMI نسخه ۲.۰ هستند که اتصال کنسول بازی نسل هشتم را نیز پشتیبانی می‌کنند. توسط ۲ عدد درگاه USB نسخه ۲.۰ و ۳.۰ می‌توانید انواع حافظه جانبی را به تلویزیون‌ها متصل نمایید. همچنین وجود یک عدد پورت ورودی ویدئو کامپوزیت (AV Composite In)، پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical)، پورت خروجی هدفون، یک عدد ورودی آنتن (RF)، بلوتوث (Bluetooth) نسخه ۴.۲، وای فای و LAN در این تلویزیون‌ها تضمین شده است.

 

ویژگی

تلویزیون سونی X80K

تلویزیون سونی X80L

HDMI

۴

۴

USB

۲

۲

ورودی ویدئو کامپوزیت (AV Composite In)

۱

۱

خروجی صوتی دیجیتال (Optical)

دارد

دارد

پورت خروجی هدفون

دارد

دارد

ورودی آنتن (RF)

۱

۱

بلوتوث (Bluetooth)

دارد

دارد

وای فای

دارد

دارد

LAN

دارد

دارد

 

مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L از نظر قابلیت‌های هوشمند

به کمک بررسی و مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L از نظر قابلیت‌های هوشمند متوجه خواهید شد که تنها تفاوت در میان این دو دستگاه، تفاوت در حافظه داخلی کلی آن‌ها می‌باشد که این حافظه در تلویزیون سونی X80K را ۱۶ گیگ و در تلویزیون سونی X80L را به اندازه ۳۲ گیگ قرار داده‌اند. این دو تلویزیون از سیستم عامل اندروید و نسخه ۱۰ آن پیروی می‌کنند و قابلیت‌های هوشمند در آن‌ها نیز یکسان می‌باشد؛ بنابراین خرید آن‌ها از نظر انتخاب میان قابلیت‌های هوشمند و سیستم عامل، تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

 

مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L از نظر قابلیت‌های هوشمند

 

ویژگی

تلویزیون سونی X80K

تلویزیون سونی X80L

سیستم عامل

اندروید

اندروید

نسخه

۱۰۱

۱۰

حافظه جانبی کلی

۱۶

۳۲

منوی فارسی

دارد

دارد

مرورگر وب

دارد

دارد

کروم کست (Chromecast)

دارد

دارد

پشتیبانی از Apple Airplay و Apple HomeKit

دارد

دارد

جستجوی صوتی

دارد

دارد

قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث

دارد

دارد

ریموت کنترل هوشمند

دارد

دارد

پشتیبانی از DLNA

دارد

دارد

پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoT)

دارد

دارد

راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)

دارد

دارد

تله تکست (Teletext)

دارد

دارد

 

سخن آخر

در این مقاله از فروشگاه اورجیمال به بررسی و مقایسه تلویزیون سونی X80K و X80L پرداختیم و دریافتیم که تفاوت اساسی در میان آن‌ها وجود ندارد. این دو تلویزیون از نظر طراحی پایه‌ها متفاوت هستند اما هر دو جذابیت خاصی را به محیط می‌بخشند. کیفیت پخش تصاویر و صداها نیز در این دو تلویزیون مانند یکدیگر می‌باشد. انتخاب و خرید هرکدام از این دو دستگاه به سلیقه و خواست شما و همچنین سنجش شرایط آن با محیط دلخواهتان بستگی دارد. برای خرید مقایسه تلویزیون سونی X80K و تلویزیون سونی X80L و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در فروشگاه اورجیمال در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.