محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ شنبه
علت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ
چکیده این مقاله: تلویزیون نیز مانند هر وسیله ی دیگری دچار اختلال و خرابی می شود حال در این مطلب به طور اختصاصی به دلایل خرابی تلویزیون سامسونگ می پردازیم بناب راین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 174 بازدید

در این مقاله می‌ خواهیم به بررسی خرابی تلویزیون سامسونگ بپردازیم؛ امروزه تعدادی از مردم به علت زیاد بودن هزینه تعمیرکار ترجیح می‌ دهند در صورت خرابی تلویزیون علت خرابی را خودشان عیب یابی کنند؛ در ایران برند سامسونگ به علت کیفیت بالا در تولید لوازم خانگی و صوتی و تصویری بسیار معروف است؛ تلویزیون نامبرده با وجود کیفیت بالا و کارایی مناسب حساس است و ظرافت بالایی دارد؛ به همین دلیل خرابی تلویزیون سامسونگ اتفاق می‌ افتد که کاملا طبیعی می باشد. پس با اورجیمال تا انتهای این مقاله با موضوع علل خرابی تلویزیون سامسونگ همراه باشید تا بتوانید تلویزیون سامسونگ خودتان را عیب یابی کنید.

 

خرابی تلویزیون سامسونگ

امروز به دلیل وجود خطرات خرابی تلویزیون سامسونگ بیشتر رخ می‌ دهد و‌ عیب یابی خرابی تلویزیون سامسونگ، یکی از خدمات پر درخواست است؛ هزینه ای که برای رفع عیب و تعمیر تلویزیون سامسونگ در نظر گرفته می‌ شود بسته به مشکل آن دارد؛ هرگونه تنش الکتریکی و یا نیرو و ضربه فیزیکی وارد شده به آن می تواند موجب ایراد و خرابی تلویزیون شود؛ اکثر مواقع خرابی های که پیش می‌ آید ممکن است به راحتی در منزل قابل رفع باشند؛ برای تعمیر تلویزیون ابتدا باید مشکلات و عیب‌ های تلویزیون را مشخص کرد. برای جلوگیری از لرزش “خرابی تلویزیون سامسونگ” باید به نکاتی اشاره کرد که با رعایت آنها شما اطمینان خاطر پیدا می‌ کنید که دیگر تا مدتی نیازی به تعمیر آن با توجه به قیمت تلویزیون بانه سامسونگ نیست.

با رعایت نکاتی که برایتان توضیح می‌ دهیم از پرداخت هزینه‌ های کلان برای تعمیر تلویزیون سامسونگ به صورت تخصصی جلوگیری می‌ شود؛ اول اینکه حتما سیم برق را از پریز برق جدا کنید؛ دوم اینکه از دست زدن به صفحه LCD خودداری کنید؛ دست زدن به صفحه نمایش باعث خرابی آن می‌ شود؛ از ارتباط مستقیم مواد شوینده با تلویزیون خودداری کنید؛ این مواد ممکن است به صفحه تلویزیون یا مدار الکتریکی آسیب برساند و باعث ایجاد مشکلات حاد و خرابی کامل تلویزیون شما شوند. برای جلوگیری از خرابی تلویزیون سامسونگ اجازه ندهید که برای مدت طولانی تلویزیون با مواد لاستیکی تماس برقرار کند؛ عملکرد تلویزیون با این کار کاهش می‌ یابد و بعد از مدتی رنگ آن دچار مشکل شود؛ اگر از عیب یابی و تعمیر تلویزیون سر در نمی آورید لطفاً به آن دست نزنید و به متخصص مراجعه کنید.

 

خرابی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ

برای جلوگیری از خرابی تلویزیون سامسونگ و صفحه نمایش آن بهتر است که تلویزیون خود را تمیز کنید؛ صفحه یا قسمت بیرونی آن را به آرامی با یک پارچه خشک و نرم مانند دستمال عینک پاک کنید؛ از مواد شوینده مانند مواد پاک کننده سطوح استفاده نکنید؛ با برخورد مستقیم مواد شوینده با صفحه ممکن است نظم کریستال مایع داخل آن از بین برود؛ و این باعث می‌ شود تصاویر تغییر رنگ بدهند؛ سطوح چاپ شده بر روی صفحه تلویزیون را مانند CH +، CH -، یا HDMI 1 با دقت با پارچه خشک نرم پاک کنید؛ اگر سطح با ناخن شما خراشیده شود، سطح چاپی ممکن است آسیب ببیند. برای تمیز کردن فضای باریک مانند تلویزیون و میز آن توصیه می شود از یک گرد و غبار گیر کوچک با دسته استفاده کنید؛ ممکن است گرد و غبار به پشت و نزدیک دریچه‌ های تلویزیون بانه ارزان بچسبند؛ گرد و غبار در این منطقه ممکن است باعث خرابی و گرمای بیش از حد شود؛ توصیه می‌ شود یکبار در ماه آن را با جارو برقی تمیز کنید.

 

خرابی پنل تلویزیون سامسونگ بر اثر ضربه

احتمال دارد پنل تلویزیون شما به دلیل وارد شدن ضربه دچار خرابی تلویزیون سامسونگ شود؛ و این باعث وجود خطوط به صورت عمودی و افقی بر روی صفحه تلویزیون می‌ شود؛ در این مواقع یا باید تلویزیون جدید بخرید یا پنل تلویزیون خود را عوض کنید که تعویض آن هزینه زیادی برای شما دارد؛ پس بهتر از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

 

تیره شدن صفحه به علت خرابی تلویزیون سامسونگ

تیره شدن قسمتی از تصویر می‌ تواند به دو علت به وجود آید؛ چنانچه بعد از وارد شدن ضربه یا فشار قسمتی از تصویر تاریک شده، ایراد از پنل بوده و ضربه باعث خرابی تلویزیون سامسونگ شده و تنها راه حل تعویض پنل و یا خرید تلویزیون از بانه یا گناوه است؛ اگر به تلویزیون ضربه وارد نشده باشد و بدون دلیل تصویر تاریک شده، نور پس‌ زمینه تلویزیون مشکل پیدا کرده قسمتی از آن سوخته یا نیم سوز شده است.

 

خرابی تلویزیون سامسونگ و نمایش نقاط نورانی

از علایم دیگر خرابی تلویزیون سامسونگ می‌ توان به نمایش نقاط نورانی یا لکه سفید بر روی صفحه نمایشگر اشاره کرد؛ این مشکل به دلیل سوختن پیکسل‌ ها به وجود می‌ آید؛ در تلویزیون تولید رنگ‌ های سبز، قرمز و آبی توسط پیکسل‌ ها انجام می‌ شود؛ اگر پیکسل‌ های تلویزیون بسوزد در آن قسمت دیگر رنگی تولید نمی‌ شود و فقط نور سفید که از پس زمینه منتشر می‌ شود بدون تغییر رنگ به پنل می‌ رسد؛ سوختگی پیکسل نیز جزء مواردی است که قابل تعمیر نیست و تنها راه حل رفع مشکل تعویض پنل است.

 

خرابی تلویزیون سامسونگ بر اثر آب خوردگی

یکی دیگر از خطرات خرابی تلویزیون سامسونگ خیس شدن آن می‌باشد؛ اگر تلویزیون شما خیس شود و پنل آن آب بخورد خطوط عمودی و افقی روی صفحه نمایان می‌شود؛ تعمیر تلویزیون آب خورده باید از طرف یک تعمیرکار ماهر و حرفه ای انجام گیرد؛ بسیاری از افراد فکر می‌کنند که این خیس شدن پنل فقط بر اثر مقدار زیادی آب به وجود می‌آید؛ اما این فکر اشتباه است؛ پنل شما می‌تواند بر اثر تمیز کردن صفحه تلویزیون با مقدار کمی شیشه پاک کن از فاصله کم هم، دچار آب خوردگی شود؛ بهترین کار این است که صفحه تلویزیون خود را با یک دستمال خشک، خیلی آرام و از یک جهت تمیز کنید و در صورت لزوم، خود دستمال را مقداری نمدار کنید.

 

جلوگیری از خرابی کنترل تلویزیون سامسونگ

اگر می‌ خواهید کارکرد کنترل تلویزیون بهتر باشد و از خرابی تلویزیون سامسونگ جلوگیری کنید بهتر است با یک پارچه مواد شوینده رقیق شده با آب کمی خیس و نم دار کنید؛ خاک روی کنترل را پاک کنید و سپس کنترل تلویزیون را به راحتی با یک پارچه خشک پاک کنید؛ کنترل را در دسترس کودکان قرار ندهید؛ از زدن ضربه به صفحه بپرهیزید؛ حین حمل تلویزیون کاملا مراقب باشید؛ تلویزیون را در یک محیط صاف قرار دهید؛ در صورت نشت مایعات باتری، قبل از وارد کردن باتری های جدید، مایع موجود در قسمت باتری ریموت را پاک کنید؛ این نکات به تنهایی می توانند به نحوی طول عمر تلویزیون شما را افزایش دهند و از آسیب‌ های جدی جلوگیری کنند.

 

علل خرابی تلویزیون سامسونگ

از خرابی تلویزیون سامسونگ باید گفت که بیشتر بر روی ال ای دی سامسونگ اتفاق می‌ افتد؛ و مربوط به برد اصلی تلویزیون است؛ خرابی برد اصلی تلویزیون عموماً به دلیل استفاده از کابل HDMI است که اورجینال دستگاه نیست و نا مرغوب است؛ استفاده از کابل های نا مرغوب و اتصال آنها به تلویزیون، باعث سوختن قطعه اصلی و در نهایت خرابی برد اصلی می‌ شود.

 

جمع بندی

در این مقاله به نقد و بررسی خرابی تلویزیون سامسونگ پرداختیم؛ برای اینکه به هنگام خرابی دچار استرس نشوید بهتر است این مطالب را مطالعه کنید؛ در صورت خرابی تلویزیون از دستکاری آن خودداری کرده و به تعمیرکار ماهر مراجعه کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.