محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

آشنایی با تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۶ شنبه
آشنایی با تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا
چکیده این مقاله: آشنایی با تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 246 بازدید

بسیاری از مردم روزانه تلویزیون تماشا می کنند و وقتی با دوستان خود ملاقات می کنند، دائماً در مورد آخرین برنامه صحبت می‌کنند; بنابراین بسیار مهم است که جامعه کم بینایی به این محتوا دسترسی داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که افراد دارای اختلالات بینایی در جامعه مدرن ادغام می‌شوند; ولی باید بدانید که افراد کم بینا چگونه می‌توانند تلویزیون تماشا کنند؟
امروزه نکات زیادی وجود دارد، مانند: مراقب تابش خیره کننده باشید و در هنگام قرار دادن تلویزیون، بزرگنمایی را امتحان کنید. و وسایلی مانند: محافظ ضد تابش نور، صفحه نمایش با وضوح بالا، عینک تلویزیون یا تک چشمی یا تلسکوپ; ما در این مقاله به نقد و بررسی تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا پرداختیم.

 

تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا

داشتن تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا ملزم به انجام نکاتی است که در ادامه راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد. همینطور پیشنهاد می‌کنیم در صورت نیاز به خرید تلویزیون قیمت و خرید تلویزیون ال جی را در اولویت خود قرار دهید. توضیحات صوتی یک آهنگ توصیفی است که عناصر بصری کلیدی را در رسانه ها روایت می‌کند; به عبارت دیگر، تفسیر و روایت اضافی را در طول مکث های طبیعی و در بین گفتگوها برای توصیف محتوای بصری مانند متن روی صفحه، تغییرات صحنه، زبان بدن، حالات چهره، تنظیمات، لباس ها و موارد دیگر ارائه می‌دهد; در سال 2015، نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت نشان داد که 23.7 میلیون آمریکایی، که حدود 10 درصد از جمعیت است، مشکل بینایی دارند، که این موضوع را برای این بینندگان یک مکان حیاتی است; بنابراین توضیحات صوتی یک مکان عالی برای کاربران نابینا و کم بینا در نظر گرفته می‌شود و تلویزیون را برای سالمندان با انواع اختلالات بینایی در دسترس قرار می دهد. اگر به دنبال تلویزیونی با کیفیت بالا هستید با قیمت و خرید تلویزیون سونی خیالتان از بابت خرید تلویزیون راحت می‌شود.

 


همه چیز در مورد تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا

در ادامه بیشتر به بررسی تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا خواهیم پرداخت. در سال 2015، نظرسنجی مصاحبه ملی سلامت نشان داد که 23.7 میلیون آمریکایی، که حدود 10 درصد از جمعیت است، مشکل بینایی دارند، که این موضوع را برای این بینندگان یک مکان حیاتی است; بنابراین توضیحات صوتی یک مکان عالی برای کاربران نابینا و کم بینا در نظر گرفته می شود و تلویزیون را برای سالمندان با انواع اختلالات بینایی در دسترس قرار می دهد; عوامل محیطی که ممکن است تماشای تلویزیون را کاهش دهد; برای شروع، اجازه دهید به برخی از عوامل محیطی که ممکن است تماشای تلویزیون را به شیوه‌ای سنتی‌تر از بین ببرند، بپردازیم; نشستن در سراسر اتاق از روی صفحه‌ای که نوعی برنامه تلویزیونی را نمایش می‌دهد; دو عامل با تکنولوژی پایین که بر توانایی شما برای دیدن صفحه تلویزیون یا اکثر نمایشگرهای الکترونیکی تاثیر می‌گذارند،  تابش خیره کننده  و  بزرگنمایی هستند; این متن در مورد تلویزیون برای افراد کم بینا می‌باشد. همینطور تلویزیون با ابعاد بزرگ هم می‌تواند راه گشا باشد ولی باید به قیمت هم توجه شود که تلویزیون بانه ارزان این مشکل را حل کرده است.

 

برای جلوگیری از خیرگی تلویزیون، تلویزیون را کجا قرار دهیم؟

مورد بعدی در ادامه “تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا” محل قرارگیری تلویزیون برای جلوگیری از خیرگی به آن است. تابش خیره کننده ممکن است نقش مهمی در کاهش کنتراست تصویر صفحه تلویزیون داشته باشد; و برای سالمندانی که بینایی ضعیفی دارند می تواند چالش برانگیز تر باشد; اما خوشبختانه، مراحلی وجود دارد که می توانید برای کاهش تابش خیره کننده انجام دهید، که بسیاری از آنها را من استفاده می کنم و می توانم آنها را تضمین کنم; پس برای دیدن تلویزیون برای افراد کم بینا روش‌هایی وجود دارد; از ویندوز دوری کنید; اگر به دنبال تلویزیونی با کیفیت و در عین حال معتبر می‌گردید خرید و قیمت تلویزیون بانه سامسونگ می‌تواند برای شما گزینه مناسبی باشد.
هنگامی که توصیه می کنیم از پنجره ها اجتناب کنید، لطفاً توجه داشته باشید که نمی‌گوییم تلویزیون باید در زیر زمین قرار گیرد; فقط به این معنی است که بهتر است آن را در موقعیتی قرار دهید که پشت تلویزیون رو به دیوار با پنجره باشد; اگر این امکان وجود ندارد، بهترین کار این است که تلویزیون را در زاویه ای قرار دهید که میزان نور مستقیم خورشید روی صفحه را کاهش دهد.
2- از پرده و سایه استفاده کنید; هنگام قرار دادن تلویزیون، علاوه بر پرهیز از پنجره، باید پرده و سایبان پنجره نیز روی آن وجود داشته باشد. به این ترتیب میزان نور خورشید و در نتیجه تابش خیره کننده کاهش می یابد; از آنجایی که نور خورشید بیشترین مشکلات را ایجاد می کند، بسیار مهم است که میزان نور خورشیدی که می تواند به محل تلویزیون وارد شود را کاهش دهید;3- مراقب قرار دادن نور باشید; ممکن است متناقض به نظر برسد، اما تماشای تلویزیون در تاریکی مطلق را نیز توصیه نمی کنیم; اگر چراغ ها به صورت استراتژیک در پشت یا کنار تلویزیون قرار بگیرند، تابش خیره کننده مشکلی ایجاد نخواهد کرد; هر چه نور در جلوی تلویزیون بیشتر باشد، تابش خیره کننده بیشتری روی صفحه نمایش خواهد داشت; این هم روشی برای تماشای تلویزیون برای افراد کم بینا. دقت داشته باشید برای خرید تلویزیون از بانه یا گناوه نیازی نیست حضوری بروید و می‌توانید به صورت آنلاین این کار را بکنید.

تلویزیون را روی دیوار نصب کنید;  نکته بعدی در مورد تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا  نصب تلویزیون بر روی دیوار است. نصب تلویزیون بر روی دیوار چیزی بیش از صرفه جویی در فضا و ظاهری جذاب است; علاوه بر این، می تواند تابش خیره کننده را نیز کاهش دهد; یک پایه چرخشی به تلویزیون اجازه می دهد تا از یک جهت به سمت دیگر حرکت کند تا اطمینان حاصل شود که انعکاس به جای دیگری می رود; 5- از محافظ ضد تابش نور استفاده کنید; اکثر سازندگان تلویزیون دارای نوعی محافظ ضد تابش نور هستند که می توان آن را خریداری کرد; پوشش پلاستیکی روی صفحه تلویزیون قرار می گیرد و در عین حال از صفحه نمایش در برابر خط و خش محافظت می کند و تابش نور را به حداقل می رساند; قیمت محافظ برای یک تلویزیون 32 اینچی از حدود 80 دلار شروع می شود و می تواند تفاوت شگفت انگیزی برای سالمندان با اختلال بینایی ایجاد کند; و این هم روشی دیگر برای تماشای تلویزیون برای افراد کم بینا.

 

چگونه صفحه تلویزیون را برای سالمندان دارای اختلال بینایی بزرگتر کنیم؟

بزرگ‌نمایی یا بزرگ‌تر کردن تصویر روی صفحه تلویزیون، می‌تواند نقش مهمی را برای سالمندان مبتلا به اختلال بینایی بازی کند. بزرگنمایی را می توان به دو روش مختلف به دست آورد که نیازی به عینک بهتر یا قوی تر ندارد:1- سعی کنید نزدیکتر بنشینید;نادیده گرفتن یکی از ساده‌ترین روش‌های دستیابی به بزرگنمایی آسان است: با نزدیک‌تر نشدن به صفحه تلویزیون که می‌خواهیم ببینیم; لطفاً توجه داشته باشید که خوب است همیشه ابتدا با چشم پزشک مشورت کنید، اما در بیشتر موارد، بر خلاف آنچه در دوران کودکی به بسیاری از ما گفته می‌شد، نشستن نزدیک‌تر به صفحه تلویزیون تاثیر منفی بر بینایی افراد نمی‌گذارد; با این حال، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد نور آبی از تلویزیون و صفحه نمایش رایانه شما می تواند برای بینایی مضر باشد; 2- یک صفحه نمایش بزرگتر یا با وضوح بالا دریافت کنید; یک صفحه نمایش بزرگتر را در نظر بگیرید یا به یک صفحه تلویزیون با وضوح بالا (HD) بروید; نکته در اینجا این است که به طیف وسیعی از صفحه نمایش های مختلف در فروشگاه نگاه کنید تا ببینید آیا یک نوع خاص تصویر واضح تری را ارائه می دهد یا خیر و همچنین به فاصله ای که در آن شخصی می تواند بهترین صفحه نمایش را ببیند توجه کنید; و این هم مطالبی در مورد تلویزیون برای افراد کم بینا.

 

دستگاه های کم بینایی ایده آل برای سالمندان با بینایی ضعیف

. عینک تلویزیون; هنگامی که به بزرگنمایی فکر می کنیم اغلب به راه حل های نوری فکر می کنیم، بنابراین غیر معمول نیست که افراد برای تماشای تلویزیون از عینک درخواست کنند; و پاسخ این است که بله، عینک هایی برای بزرگنمایی صفحه تلویزیون وجود دارد; در طول 10 سال گذشته، من تظاهرات و ارزیابی‌های متعددی را با چنین عینکی انجام داده‌ام، اما در بیشتر موارد، افراد استفاده از این عینک‌ها را یا بی‌اثر یا سخت می‌دانند; مهم است که از یک متخصص کم بینایی یا متخصص توانبخشی بینایی بپرسید که آیا ممکن است یک جفت عینک  را امتحان کنید تا مشخص شود که آیا واقعاً در هر موردی کار می کند یا خیر; 2. تک چشمی یا تلسکوپ; یکی دیگر از گزینه های نوری ممکن است یک تک چشمی یا تلسکوپ دستی باشد. این ها را می توان روی هر دو چشم نگه داشت یا در برخی موارد روی عینک های موجود نصب کرد تا به شما در دیدن جزئیات بیشتر کمک کند. تک چشمی ها دارای قدرت بزرگنمایی بیشتر از 2X هستند که بیشتر از حداکثر بزرگنمایی موجود در “عینک تلویزیون” است; و این هم از روش های که برای تماشای تلویزیون برای افراد کم بینا در نظر گرفته شده است.

 

جمع بندی

همه ی مواردی که در بالا گفته شد برای تجربه ایی بهتر برای تلویزیون مناسب برای افراد کم بینا بود. تلویزیون وسیله ی صوتی و تصویری است که برای همه ی افراد در نظر گرفته است است ولی بعضی افراد هستنتد‌که به دلیل مشکلات بینایی و شنوایی ممکن است به مشکل بربخورند; ولی برای این مشکلات هم روش های وجود دارد که ما در این مقاله در مورد تلویزیون برای افراد کم بینا و روش های آن توضیحاتی دادیم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.