محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

بررسی علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۶ شنبه
بررسی علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ
چکیده این مقاله: بررسی علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 251 بازدید

از اغلب ایراداتی که برای انواع تلویزیون ها پیش می‌آید خاموش شدن ناگهانی و به یکباره تلویزیون می باشد; این اتفاق باعث خرابی تلویزیون شده و خطرات زیادی را به دنبال دارد; در این مقاله سعی ما بر این است علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم.

 

علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ

در این بند می‌خواهیم علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ را توضیح دهیم; نحوه خاموش و روشن شدن به این روال می باشد که بعد از روشن کردن تلویزیون تنها لوگوی smart بر روی صفحه نمایان می‌شود و سپس تلویزیون به صورت خودکار ریستارت می‌شود و همین معما ادامه پیدا می‌کند; اما گاهی بدین صورت می باشد که در حال تماشای برنامه‌های تلویزیونی خود شاهدی می‌باشد که تلویزیون به صورت خودکار خاموش شده و مجدداً روشن می‌شود; از مواردی که در همچین مواقعی باید بررسی شوند; اولین موضوعی که باید مورد بررسی قرار بگیرد کابل برق تلویزیون می باشد; قطع شدن یا فرسوده شد کابل برق تلویزیون باعث به وجود آمدن این مشکل می شود. بررسی کابل های رابط HDMI و AV : در خیلی موارد یکی از دلایل به وجود آمدن مشکل در تلویزیون خرابی کابل HDMI می باشد; این کابل بسیار حساس می باشد و در صورتی که تحت فشار قرار بگیرد یا کشیده شود باعث ایجاد اختلال در تلویزیون می شود.

 یکی دیگر از عواملی که باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ می‌شود دستگاه های ورودی مانند گیرنده دیجیتال , DVD و رسیور می‌باشد; بهم خوردن تنظیمات تلویزیون نیز باعث به وجود آمدن این مشکل می شود; تنظیمات مربوط به ساعت و تنظیمات مربوط به اینترنت نیز باعث خاموش و روشن شدن تلویزیون می‌شوند; با انجام درست این تنظیمات مشکل برطرف می شود; قبل از استفاده از فلش مموری و هارد دیسک حتما آن ها را ویروس کشی کنید، در خیلی موارد به دلیل استفاده نادرست از این لوازم تلویزیون دچار خرابی می شود. برای اطلاع از قیمت و خرید تلویزیون سونی و همچنین قیمت و خرید تلویزیون ال جی با مشاوران ما ارتباط بگیرید.

  1. حل مشکل خاموش و روشن تلویزیون سامسونگ با تنظیمات تلویزیون
  2. خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ به دلیل خرابی برد پاور
  3. استفاده از کابل HDMI نامرغوب علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ
  4. اتصال به اینترنت و اتصال فلش ویروسی
  5. خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ به دلیل تایمر خواب
  6. جمع بندی

 

حل مشکل خاموش و روشن تلویزیون سامسونگ با تنظیمات تلویزیون

در اینجا اولین مرحله از علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ را مورد بررسی قرار خواهیم داد اولین مرحله بعد از خاموش و روشن شدن  تلویزیون سامسونگ که نیاز به بررسی دارد و توسط کاربر قابل انجام می‌باشد بررسی تنظیمات است; احتمال این امر وجود دارد که تنظیمات تلویزیون را بر روی تایمر خاصی قرار داده باشید و بر اساس این امر راس تایم خاصی از روشن بودن تلویزیون، به صورت خودکار خاموش می‌شود; برای بررسی این امر وارد منوی تنظیمات شده و در قسمت تنظیمات سیستم، ساعت خاموش شدن تلویزیون را غیر فعال نمایید; همچنین می‌توانید بعد از انجام این امر اگر همچنان مشکل پیش آمده مجدداً تکرار شد از منوی تنظیمات گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه را بزنید; در این حالت تمام تنظیمات انجام شده بر روی تلویزیون به حالت پیش فرض کارخانه برمی‌گردد. همچنین اگر قصد خرید تلویزیون از بانه یا گناوه را دارید می‌توانید روی لینک ضربه بزنید و خرید خود را نهایی کنید.

 

خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ به دلیل خرابی برد پاور

از قطعات اصلی موجود در تلویزیون که وظیفه برق رسانی به تلویزیون را برعهده دارد برد پاور می باشد که به برد تغذیه نیز معروف است; این برد وظیفه دارد ولتاژ مورد نیاز تمام قطعات را تامین و به آنها منتقل کند; برد پاور از آنجا که به برق شهری متصل است، بنابراین نوسان برق ابتدا بر روی این قطعه تاثیرگذار می‌باشد; تلویزیون برای روشن شدن به ولتاژ پایین تری از ولتاژ برق شهری نیاز دارد بنابراین تبدیل ولتاژ برق شهری به ولتاژ های لازم بابت هر قطعه بر عهده برد پاور می‌باشد; اگر برد پاور دچار اختلال شود و نتواند ولتاژ هر قطعه را به آن انتقال دهد همین امر موجب ایجاد اختلال در عملکرد کل دستگاه شده و نمایش تصویر را با اختلال مواجه می کند و تلویزیون مدام خاموش و روشن می شود; برد پاور از جمله قطعاتی می باشد که تعمیر و یا تعویض آن در منزل و یا محل سکونت شما قابل انجام است; تعمیری بودن برد پاور به این امر بستگی دارد که قطعات و خازن های موجود بر روی برد پاور قابل تعمیر باشد و یا خیر. بنابراین باید گفت که خرابی پاور باعث خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ می‌شود. برای اطلاع از قیمت تلویزیون بانه سامسونگ با ما تماس حاصل کنید.

 

استفاده از کابل HDMI نامرغوب علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ

کابل HDMI که امروزه در تلویزیون های ال ای دی و هوشمند نقش بسزایی دارد به معنی رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا می‌باشد; از طریق کابل می توانید عکس و ویدیوهای ثبت شده توسط گوشی، دوربین، و همچنین لب تاپ و کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل نموده و هر کاری که از طریق این لوازم انجام می دهید بر روی تلویزیون منتها در ابعاد بزرگتر اجرا نمایید;

حال اگر به هر دلیلی از کابل نامرغوب استفاده نمایید چون مستقیماً این کابل به مین برد تلویزیون متصل می‌شود موجب بروز خطا در قطعه مین ‌برد شده و عملکرد دستگاه تلویزیون را با مشکل مواجه می‌کند; وهم.نین یکی از علل خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ می‌باشد. نکته ایی که باید به آن اشاره کرد این است که با اینکه خرید تلویزیون بانه ارزان است باید توجه کنید که از فروشگاهی مطمئن خرید خود را انجام دهید تا بعد از مدتی به مشکل نخورید.

 

اتصال به اینترنت و اتصال فلش ویروسی

اکثر تلویزیون‌های هوشمند، قابلیت اتصال به اینترنت را دارند و می‌توان از طریق آنها به وبگردی و مشاهده سایت های متفاوت پرداخت; این احتمال وجود دارد که سایت های مختلف دارای انواع ویروس ها باشند و عملی که شما انجام می دهید باعث ورود ویروس به درون تلویزیون شود; همچنین اگر USB یا همان فلش را بابت مشاهده ی فیلم و یا شنیدن موسیقی به تلویزیون متصل کرده باشید اما متوجه این امر نبوده باشید که فلش ویروسی می‌باشد; این امر موجب شده ویروس در مین برد اثر نموده و باعث بروز خطا در آن شود; بنابراین پیشنهاد ما به شما این می‌باشد که از اتصال هرگونه فلش به تلویزیون خود اکیدا خودداری نمایید البته لازم به ذکر است که ابتدا فلش را ویروس کشی نمایید و سپس از آن استفاده کنید; همچنین تا حد ممکن از طریق تلویزیون وارد سایت های متفاوت نشده چون این عمل نیز مستقیما بر روی مین برد تلویزیون شما تاثیرگذار می باشد و باعث خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ می‌شود.

 

خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ به دلیل تایمر خواب

یکی از دیگر دلایلی که باعث خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ می‌شود به این صورت است که زمانی که تلویزیون برای مدتی هیچ فعالیتی را تشخیص نمی دهد خاموش و روشن می شود پس در صورتی که تلویزیون در فاصله زمانی های معین مثلاً هر یک ساعت یک بار خاموش و روشن شود احتمال دارد یکی از این دو حالت بر روی تلویزیون تنظیم شده باشد و برای اطلاع از این که آیا در تلویزیون هر یک از این تابع ها فعال شده باید از دفترچه راهنما استفاده شود; همچنین بابت بررسی این موضوع می توانید از طریق منوی تنظیمات وارد گزینه تایمر خواب شوید و آن گزینه را بررسی نمایید که اگر فعال می‌باشد، غیرفعال نمایید.

 

جمع بندی

در این مقاله ما به طور کامل در مورد علت خاموش روشن شدن تلویزیون سامسونگ صحبت کردیم و توضیحات لازم را دادیم. پس شما با رعایت این موارد می‌توانید ازاین بحران جلوگیری کنید.‌

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.