محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

تمامی متن مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 11.77 MB دانلود پی دی اف - 1.17 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۱۱ پنج شنبه
راهنمای خرید ماشین ظرفشویی
چکیده این مقاله: حال برای شروع این مطلب ، قصد داریم در ابتدا به معرفی انواع ماشین‌های ظرفشویی پرداخته و در ادامه به سایر نکات مهم در خرید ماشین ظرفشویی بپردازیم.
  • زمان مطالعه : 15 دقیقه
  • 0 نظر
  • 332 بازدید

شستن ظرف ها کاری است نسبتاً دشوار و وقت گیر، به ویژه برای زمانی که شما یک میزبان هستید. بارها مشاهده شده است که در مهمانی ها میزبان همراه با مهمان ها، وقت زیادی را صرف شستن و خشک کردن ظروف می کنند و هیچ لذتی از مهمانی نمی برند. اینجاست که یک ماشین ظرفشویی مناسب وجود خود را اعلام می کند و میزبان به فکر خرید این دستگاه ناب فرو می رود. شاید این روزها به دلیل افزایش قیمت زیادی که لوازم برقی خانگی داشته اند، هر فردی قادر به خرید این محصول نباشد؛ اما در مجموع اگر می خواهید، ماشین ظرفشویی را به آشپزخانه خود هدیه بدهید، با ما در این متن همراه باشید تا راهنمایی ها و نکات لازم در این زمینه را بیان کنیم. بدون شک شما به کمک این مقاله می توانید، از میان تنوع بی شمار ظرفشویی و قیمت های متفاوت آن، یکی از مناسب ترین دستگاه ها را برگزینید. پس جایی نروید و با ما تا آخر موضوع همراه باشید.

 

ماشین ظرفشویی چیست و چگونه عمل می کند؟

این محصول، یک دستگاه برقی مکانیکی بوده که جهت شستن و تمیز کردن ظرف و ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. نخستین‌ بار یک بانوی ثروتمند آمریکایی به نام جوزفین کاکرن موفق به اختراع این وسیله برقی شد. این روزها در بسیاری از منازل و رستوران ها از این دستگاه کاربردی استفاده می شود. نحوه عملکرد ماشین ‌های ظرفشویی بدین‌ صورت است که آب پس‌ از گذشت از مخزن نمک، وارد حوضچه شده و توسط یک پمپ قوی، آب در داخل دستگاه با فشار بالا و توسط بازوهای آبپاش به گردش درآمده و شروع به شستشو، تمیز کردن و خشک کردن ظروف می ‌نماید.

 

ماشین ظرفشویی چیست و چگونه عمل می کند؟

 

مدل های ماشین ظرفشویی

انواع مدل های ماشین ظرفشویی عبارت‌اند از: ماشین ظرفشویی رومیزی، ایستاده و توکار.

 

ماشین ظرفشویی رومیزی: این نوع از دستگاه بر روی کابینت و نزدیک به سینک ظرفشویی در آشپزخانه نصب می شود و به راحتی امکان جابه جایی برای کاربران را میسر می کند. برای خانواده های کم جمعیت بهترین گزینه است و از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشد.

 

ماشین ظرفشویی ایستاده: این مدل جزء پرطرفدارترین و پرفروش ترین نوع ماشین ظرفشویی می باشد. چرا که برای خانواده های پر جمعیت و پر رفت و آمد، جوابگوی خوبی می باشد. لازم است بدانید که ماشین ظرفشویی ایستاده دارای قابلیت شستشوی نیم بار باشد و بدین ترتیب در مصرف آب و انرژی صرفه جویی به عمل می آورد.

 

ماشین ظرفشویی توکار: برای محیط های لوکس و مدرن، ظرفشویی توکار کاملاً ایده آل و مناسب می باشد. چرا که این مدل از ظرفشویی در فضای بین کابینت ها و زیر صفحه آن قرار می گیرد و در کل فضای کمتری را به نسبت مدل ایستاده اشغال می کند.

 

مهم ترین نکات راهنمای خرید ماشین ظرفشویی به ترتیب زیر می باشد.

  1. مشخص کردن نوع ماشین ظرفشویی
  2. ظرفیت ماشین ظرفشویی
  3. میزان مصرف آب دستگاه
  4. طراحی ماشین ظرفشویی
  5. قابلیت گرم کردن آب ماشین ظرفشویی
  6. جنس مخزن ماشین ظرفشویی
  7. قابلیت شستشوی بدون صدا
  8. تعداد سبدها
  9. قابلیت ارتفاع سبدها
  10. سیستم فیلترینگ آب
  11. تعداد برنامه ‌های شستشو
  12. قابلیت براق کنندگی ظرفشویی
  13. قابلیت شستشوی میوه ها
  14. قابلیت شستشوی قابلمه
  15. سنسور تشخیص حجم ظروف
  16. سوراخ های آب فشان دستگاه
  17. کنترل کردن بخار
  18. قابلیت فیلتر غذا در ظرفشویی
  19. برندهای معتبر ماشین ظرفشویی
  20. تعیین بودجه
  21. گارانتی و خدمات پس از فروش

 

مشخص کردن نوع ماشین ظرفشویی

در بالای متن به این موضوع اشاره کردیم که ماشین ظرفشویی ها از سه مدل ایستاده، رومیزی و توکارتشکیل شده اند؛ بنابراین اولین نکته ای که در راهنمای خرید این محصول باید به آن توجه شود، مشخص کردن مدل دستگاه با توجه به فضای آشپزخانه و سلیقه شخصی خودتان می باشد.

 

مشخص کردن نوع ماشین ظرفشویی

 

ظرفیت ماشین ظرفشویی

این معیار کاملاً مشخص می کند که شما باید بر اساس تعداد نفرات در خانواده و میزبان بودنتان دستگاهی با ظرفیت مناسب را خریداری کنید. در واقع ماشین های ظرفشویی با ظرفیت بزرگ مانند 12 یا 14 نفره، بیشتر برای خانواده های پر جمعیت و شلوغ مناسب است و برای خانواده های کوچک تر و کم جمعیت تر دستگاهی با ظرفیت کم تر مناسب و ایده آل می باشد.

 

میزان مصرف آب دستگاه

اگر در کنار هزینه زیادی که برای خرید ماشین ظرفشویی می کنید، به فکر کم مصرف بودن میزان آب و انرژی نیز هستید، بهتر است که مدل هایی از دستگاه را خریداری کنید که از قابلیت کم مصرف بودن بهره ببرد. به عنوان مثال در حال حاضر ماشین ظرفشویی بوش کمترین میزان مصرف آب را دارد. معمولاً ماشین های ظرفشویی ارزان قیمت مصرف آب بیشتری را دارند.

 

طراحی ماشین ظرفشویی

امروزه رنگ های مختلفی از ظرفشویی مانند سفید، سیاه، نوک مدادی، کرم و ... در بازار وجود دارند. شاید در ابتدا مدل های مختلف این دستگاه در یک نگاه یکنواخت به نظر برسند. در حالی که برخی از تولید کنندگان طرح‌ های مینیمال و ساده‌ ای را انتخاب می ‌کنند و در عین حال دکمه‌ های کنترل را به بالای درب دستگاه منتقل کرده‌ اند تا در هنگام بسته شدن درب، پنهان شوند؛ بنابراین اگر در خصوص انتخاب کردن وسواس هستید و نمی دانید کدام ظرفشویی را بخرید، بهتر است که حتماً طراحی و ظاهر دستگاه را مو به مو بسنجید و متناسب با فضای آشپزخانه خود خرید کنید. فراموش نکنید که هر کمپانی سازنده ای می تواند، به دلخواه خود به ماشین ظرفشویی طرح و نقش بدهد.

 

طراحی ماشین ظرفشویی

 

قابلیت گرم کردن آب ماشین ظرفشویی

بهتر است در هنگام خرید ماشین ظرفشویی، قابلیت گرم کردن آب دستگاه را در نظر بگیرید. چرا که شستن ظروف با آب سرد دشوار است و چربی ها را به خوبی پاک نمی کند. در ماشین ظرفشویی وظیفه گرم کردن آب، بر عهده‌ یک المنت تعبیه شده در دستگاه است که هنگام تنظیم کردن دستگاه، آب را به دمای بالا می رساند و ظروف چرب و کثیف را به خوبی پاک سازی می نماید.

 

جنس مخزن ماشین ظرفشویی

از دیگر فاکتورهای بسیار مهم در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، انتخاب جنس مناسب و با کیفیت مخزن دستگاه می باشد. در واقع مدل هایی که از قیمت بالاتری برخوردار هستند، جنس مخزن آن ها از استیل ضد زنگ می باشد. بدون شک این جنس دارای کیفیت بالاتر و دوام عمر بیشتری می باشد و دچار زنگ زدگی و رسوب نمی شود؛ اما در برخی از مدل های ارزان تر ماشین ظرفشویی، جنس مخزن داخلی آن از پلاستیک می باشد و این جنس معمولاً رسوب زیادی را به خود می گیرد. از این رو اگر در هر یک از آپشن ها به دنبال برتری و کیفیت بالا هستید، بهتر است که حتماً جنس مخزن دستگاه خود را استیل انتخاب نمایید. به عنوان نکته ای مهم، جای دارد ذکر کنیم که از سفید کننده به هیچ عنوان داخل مخزن ظرفشویی استفاده نکنید.

 

قابلیت شستشوی بدون صدا

وقتی که لوازم برقی خانگی در حال کار کردن باشند، بدون شک صدای زیاد آن ها می تواند آزار دهنده و ناخوشایند باشد. این موضوع در خصوص ماشین ظرفشویی نیز صدق می کند. از این رو در حین خرید این دستگاه، صدایی در حدود 50 دسی بل یا کمتر می تواند گزینه ای مناسب برای خریداری کردن باشد. برای اطمینان از صدای کم ظرفشویی، شما می توانید از فروشنده درخواست روشن کردن و تست کردن آن را بخواهید.

 

تعداد سبدها

سبدهای شستشو برای جا دادن قاشق و چنگال، بشقاب و ... هستند. معمولاً ظرفشویی‌ ها دو طبقه یا سه طبقه هستند، بنابراین انتخاب بر اساس نیاز شما خواهد بود.

 

تعداد سبدها

 

قابلیت ارتفاع سبدها

بدون شک کار با ظرفشویی برای کاربران زمانی لذت بیشتری خواهد داشت که سبدها متحرک و قابل تنظیم کردن باشند. بسته به برند و مدل ظرفشویی در اکثر دستگاه های مربوطه، این امکان وجود دارد که ارتفاع سبدها قابل تنظیم کردن باشد. وقتی که سبدهای مخصوص هر کدام از ظروف ها جدا از هم باشد، جای دادن هر کدام از ظروف در جای تعیین شده راحت تر خواهد بود و شستشوی ظرف ها نیز بهتر صورت می گیرد. به علاوه اگر سبد دستگاه قابل تنظیم باشد، به شما کمک می کند تا با جا به جا کردن سبدها، بتوانید ظروف بزرگتر را به راحتی در ماشین ظرفشویی خود جای دهید.

 

سیستم فیلترینگ آب

در کشور ما آب آشامیدنی از املاح و ناخالصی زیادی برخوردار است، لذا در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، دستگاه انتخابی شما باید مجهز به سیستم فیلترینگ آب باشد؛ زیرا این قابلیت باعث می شود که نه تنها هیچ لکی بر روی ظروف باقی نماند، بلکه چربی ها و کثیفی های ظرف ها نیز خیلی زودتر تمیز شوند. در ماشین ظرفشویی هایی که این قابلیت را ندارند، کیفیت شستشوی ظروف پایین می آید، عمر ظروف کم می شود و ظرف ها با لکه های چربی و سفیدک همراه می شوند.

 

تعداد برنامه ‌های شستشو

 هر چه که تعداد برنامه ‌های دستگاه بیشتر باشد، شما از کارایی بهتری بهره‌مند خواهید شد. برنامه ‎‌های شستشو در ماشین ظرفشویی شامل: شستشوی بهداشتی، شستشو با تأخیر، شستشوی سریع و شستشوی اقتصادی و ... می ‌باشد.

 

تعداد برنامه ‌های شستشو

 

قابلیت براق کنندگی ظرفشویی

امروزه یکی از ویژگی ‌های جذاب ماشین‌ های ظرفشویی که به آن افزوده شده است، قابلیت براق کنندگی می باشد. این سیستم به شکلی طراحی شده است که پس از شستشو، مایع براق کننده را که از قبل در آن ریخته ‌اید، بر روی سطوح ظروف پاشیده می شود تا ظروف شما براق و تمیزتر بنظر برسند.

 

قابلیت شستشوی میوه ها

شستن میوه ها و ضدعفونی کردن آن ها نیاز به دقت زیادی دارد، لذا در این زمینه بد نیست بدانید که برخی از ماشین های ظرفشویی از این قابلیت بهره می برند. در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی این قابلیت برای افراد حساس و وسواس می تواند گزینه ای به درد بخور باشد، پس به آن توجه کنید.

 

قابلیت شستشوی قابلمه

با پیشرفت تکنولوژی و طراحی متفاوت در ماشین های ظرفشویی، قابلیت شستشوی قابلمه ها به بعضی از دستگاه ها افزوده شده است. شایان ذکر است که امروزه برخی از ماشین ‌های ظرفشویی برنامه جداگانه برای شستشو این نوع ظروف دارند و این امکان وجود دارد که در راهنمای خرید ظرفشویی، کاربران نسبت به نیاز خود در خانه، به دنبال ماشینی با قابلیت شستشو قابلمه باشند.

 

قابلیت شستشوی قابلمه در ماشین ظرفشویی

 

سنسور تشخیص حجم ظروف

در واقع ماشین ‌های ظرفشویی اتوماتیک، دارای برخی سنسورها برای ساده‌ کردن شستشو هستند که در بین آن ها می ‌توان به سنسور تشخیص حجم ظروف اشاره کرد. این قابلیت باعث خواهد شد تا در میزان مواد مصرفی، یعنی آب و انرژی مورد نیاز به صورت بهینه صرفه جویی شود.

 

سنسور تشخیص کثیفی ظروف

در میان مدل های مختلف و پیشرفته ماشین ظرفشویی، این ویژگی بسیار حائز اهمیت است. پس در راهنمای خرید این ماشین کارایی، حتماً به آپشن سنسور تشخیص کثیفی ظروف دقت کنید. این قابلیت سبب تشخیص دادن میزان کثیفی ظروف ها می شود و مطابق با میزان کثیفی، مقدار و فشار آب را تنظیم می کند. داشتن این قابلیت در ماشین ظرفشویی ها باعث شستشوی راحت تر و بهتری خواهد شد.

 

سوراخ های آب فشان دستگاه

بازوهای شوینده ای که در ماشین ظرفشویی تعبیه شده اند، دارای سوراخ هایی هستند که آب با فشار از آن ها خارج می شود. سوراخ های ریزتر کار شستشو را بهتر انجام می دهند، بنابراین شما باید به این معیار مهم نیز در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی توجه نمایید.

 

سوراخ های آب فشان دستگاه

 

کنترل کردن بخار

برخی از مدل های این دستگاه، به سیستم از بین برنده بخار زیاد مجهز نیستند و همین مسئله می تواند، یکی از نقاط ضعف برای ظرفشویی محسوب شود. بدین صورت اگر می خواهید، هنگام باز کردن درب دستگاه با بخار رو به رو نشوید، بهتر است که بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاه انتخابی شما به این قابلیت مجهز شده باشد.

 

قابلیت فیلتر غذا در ظرفشویی

شاید بعضی وقت ها پیش بیایید که تکه های باقی مانده از مواد غذایی بر روی ظروف در بین قطعات ماشین ظرفشویی گیر کنند. در نتیجه احتمال دارد که این مسئله باعث آسیب رساندن به قطعات ماشین ظرفشویی گردد. خوشبختانه بعضی از مدل های ماشین ظرفشویی، دارای آسیاب مخصوص هستند. این قطعه از دستگاه این قابلیت را دارد که خرده های موجود مواد غذایی را آسیاب کند و همراه آب بیرون بریزد و از بروز آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

 

برندهای معتبر ماشین ظرفشویی

حالا که تصمیم شما برای خرید ماشین ظرفشویی جدی است و می خواهید در این زمینه دچار مشکل نشوید، بهتر است که حتماً از میان برندهایی که معروف و با کیفیت هستند، ظرفشویی خود را انتخاب نمایید. چرا که این دستگاه محصولی پر کاربرد و گران قیمت است و نمیشود گفت که بعد از مدتی کوتاه آن را تعویض خواهیم کرد. برندهایی که از هر لحاظی اصل و مرغوب هستند عبارتند از: بوش، سامسونگ، ال جی، اسنوا، مایدیا، کرال و ... . علاوه بر خرید این مارک ها، شما باید حتما از فروشگاه های بزرگ و مورد اعتماد سایرین ماشین ظرفشویی خود را بخرید.

 

برندهای معتبر ماشین ظرفشویی

 

تعیین بودجه

به عنوان معیاری مهم در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، لازم است ذکر کنیم که این دستگاه از قیمت بالایی بهره می برد؛ اما ممکن است که سودجویان در بازار، با قیمت کمتر کالاهای بی کیفیت و تقلبی را به شما قالب کنند، پس در این خصوص کاملاً هوشیار باشید. در مجموع شما می توانید با صرف هزینه بیشتر، کالایی بهتر و با کیفیت تر را از فروشگاه های مورد اعتماد خریداری نمایید. پس همیشه در ابتدای خرید رنج قیمتی در نظر بگیرید و بعد به سراغ برندها و مدل هایی در همان رنج قیمت بروید.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش

به عنوان آخرین و مهم ترین نکات خرید ماشین ظرفشویی، گارانتی و خدمات پس از فروش پای در میان می گذارد و تکمیل کننده خریدی موفق برای شما خواهد بود. بدون شک فروشگاه هایی که برندهای با کیفیت و اصل را عرضه می کنند، محصولات خود را گارانتی دار تقدیم می نمایند. پس خرید شما از چنین برندهایی می تواند، تضمینی برای داشتن گارانتی معتبر باشد.

 

جمع بندی از مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

اگر می خواهید هزینه زیاد و وقت شما بیهوده هدر نرود، بهتر است حتماً در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی، تمامی فاکتورهای ذکر شده در مطالب بالا را رعایت کنید و مرحله به مرحله آن ها را به اجرا در بیاورید. چون که هر یک از این موارد، می توانند شما را چندین قدم به خریدی مناسب و رضایت بخش نزدیک کنند. در آخر باید گفت که ماشین ظرفشویی، بر کار خود نظارت می کند تا همه چیز به طور مطلوب پیش رود، پس در خرید آن دقت لازم را به عمل آورید. از وقتی که برای خواندن مقاله راهنمای خرید ماشین ظرفشویی گذاشتید، بی نهایت متشکریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.