محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف پنل تلویزیون چیست؟

تمامی متن مقاله پنل تلویزیون چیست؟ را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 2.28 MB دانلود پی دی اف - 839.86 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

پنل تلویزیون چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ شنبه
پنل تلویزیون چیست؟
چکیده این مقاله: ما در این مقاله قرار است در مورد یکی از مهم‌ ترین مشخصات تلویزیون یعنی پنل حرف بزنم و شما را تا جای ممکن با این ساختار مهم نمایشگرهای تلویزیون آشنا کنم.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 690 بازدید

تلویزیون یکی از مهمترین لوازم خانگی در هر خانه ای است و تقریباً همه در خانه خود حداقل یک تلویزیون دارند؛ همه ی ما هنگام خرید تلویزیون وقت زیادی را صرف می کنیم تا بتوانیم گزینه مناسبی را انتخاب کنیم یا حتی ممکن است تلویزیون خانه مان خراب شده باشد و تعمیرکار پیشنهاد تعویض پنل را داده باشد؛ ما در این مقاله به نقد و بررسی پنل تلویزیون چیست می‌پردازیم.

 

پنل تلویزیون چیست؟

در واقع پنل تلویزیون اصلی ترین و مهمترین قطعه همه ی تلویزیون ها و مانیتورها ست؛ پنل یا نمایش کریستال مایع» اساساً یک صفحه تخت است که از میلیون ها نقطه کوچک تشکیل شده است که یک نظم و صفی را تشکیل می دهند که در نهایت با کنار هم قرار گرفتن این نقاط کوچک، صفحه نمایش تلویزیون شکل می گیرد؛ امروزه می توانید یک یا چند مورد از این کریستال های مایع را در اکثر تلویزیون ها پیدا کنید؛ پس به طور کلی پنل تلویزیون اصلی ترین قطعه آن است که تصاویر را به شما نمایش می دهد؛ در واقع، مهمترین اجزاء تشکیل دهنده تلویزیون را پنل، برد و سیم کشی داخلی آن تشکیل می دهند که حساس ترین و مهمترین این اجزاء هم بدون شک پنل آن است.

 

پنل تلویزیون چیست؟

 

انواع پنل تلویزیون چیست

امروزه معمولا در تلویزیون ها از دو نوع تکنولوژی پنل VA و IPS استفاده می شود؛ نامگذاری این پنل ها وابسته به آرایش پیکسل ها است؛ در پنل VA یا Vertical Alignment آرایش پیکسل ها عمودی Vertical و در پنل IPS با In – Plane Switching آرایش پیکسل ها افقی است؛ این دو نوع آرایش پیکسلی در صفحه نمایش تلویزیون مهمترین تفاوت را در نمایش تصویر در تلویزیون ها ایجاد می کنند؛ البته پنل های دیگری نیز وجود دارند ولی معروفترین و محبوب ترین آنها همین دو پنل هستند؛ و این هم از تعریف انواع پنل تلویزیون چیست.

 

چرا پنل تلویزیون خراب می‌شود؟

تلویزیون یکی از مهم‌ترین وسایل سرگرمی منازل است که همه‌ی اعضای خانواده از آن استفاده می‌کنند؛ اما بدلیل حساسیت و ظرافت در طراحی اگر از آن به درستی نگهداری نشود به سرعت آسیب می‌بیند و شما را محروم می‌کند؛ اغلب مشکلاتی که برای پنل تلویزیون به وجود می‌آید با تعمیر برطرف نمی‌شود و تنها راه حل تعویض پنل است.

 

چرا پنل تلویزیون خراب می‌شود؟

 

خرابی پنل تلویزیون در اثر آبخوردگی

نفوذ مایعاتی مانند آب، شیشه شور و … می‌تواند به قسمت‌های مختلف تلویزیون از جمله برد تیکان، فلت و … آسیب برساند؛ اغلب رفع ایراد این قطعات در محل امکان‌پذیر است؛ برخی از ایراداتی که بعد از نفوذ آب به تلویزیون به وجود می‌آید، عبارتند از: ایجاد نوار‌های تیره یا روشن روی تصاویر؛ نگاتیوی شدن تصاویر تلویزیون؛ دو تکه شدن تصویر؛ ایجاد خطوط رنگی یا سیاه و سفید روی تصویر.

 

جمع بندی

ما در مطالب بالا در مورد موضوع پنل تلویزیون چیست توضیحاتی دادیم و انواع پنل را هم برای شکل بازگو کردیم؛ امیدوارم مورد استفاده شما قرار گیرد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.