محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت پاره شدن لباس در لباسشویی

تمامی متن مقاله علت پاره شدن لباس در لباسشویی را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.36 MB دانلود پی دی اف - 1.05 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت پاره شدن لباس در لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۲/۲۰ چهارشنبه
علت پاره شدن لباس در لباسشویی
چکیده این مقاله: چرا لباسشویی لباس را پاره می کند، برای رسیدن به جواب این سوال پیشنهاد می‌کنیم با این مقاله همراه باشید در ادامه پیرامون این موضوع صحبت خواهیم کرد.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 328 بازدید

پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایجی است که برخی از افراد با آن مواجه می شوند. این مشکل می تواند در لباس های مختلفی از جمله پیراهن ها، شلوارها، لباس های ورزشی و غیره رخ دهد و ممکن است برای برخی افراد خیلی اذیت کننده باشد. در این مقاله، به بررسی علت پاره شدن لباس در لباسشویی پرداخته خواهد شد.

 

علت پاره شدن لباس در لباسشویی

 

دلایل پاره شدن لباس در ماشین لباسشویی

  1. گیر کردن لباس به یک شیء تیز
  2. خراب شدن یقه شور
  3. پارگی آبکش لباسشویی
  4. شستشوی همزمان مدل های مختلف لباس
  5. استفاده بیش از حد مجاز لباس در ماشین لباسشویی
  6. استفاده بیش از حد از نرم کننده یا سفید کننده
  7. استفاده از برنامه نامناسب برای شستشو
  8. تنظیم دور تند ماشین لباسشویی
  9. کم بودن لباس هنگام شستشو در ماشین لباسشویی
  10. عملکرد نادرست خشک کن در ماشین لباسشویی

 

قیمت ماشین لباسشویی

 

گیر کردن لباس به یک شیء تیز

قبل از اینکه لباس ها را داخل لباسشویی قرار دهید حتما دقت کنید تا در جیب لباس ها چیزی نباشد و زیپ لباس ها بسته باشد. برخی از لباس ها دارای فنر یا دکمه های لبه دار هستند که تماس آنها در حین شستشو با سایر لباس ها باعث نخ کش شدن و پاره شدن لباس ها در داخل ماشین لباسشویی می شود. لباس های زیر را که دارای فنر هستند با دست بشویید ولی اگر قصد شستن آنها با ماشین لباسشویی را دارید در صورت امکان لباس را پشت و رو کنید تا الیاف سایر لباس ها آسیب کمتری ببینند. البته برای شستشوی این قبیل لباس ها می توانید از توری لباس استفاده کنید.

 

گیر کردن لباس به یک شیء تیز

 

خراب شدن یقه شور

در مدل های قدیمی ماشین لباسشویی یقه شورهای پلاستیک با خارهای نگهدارنده وجود داشت. خار ها به مرور زمان شکسته می‌شوند و باعث برخورد با لباس و سوراخ شدن آنها می شوند. در حالی که یقه شورهای امروزی فلزی هستند در نتیجه دیرتر خراب می شوند. به عبارت دیگر، دیگ ماشین لباسشویی توسط حمل کننده های فلزی و پلاستیکی که در اطراف دیگ تعبیه شده است، می چرخد. شکستن یا حتی خارج شدن این حمل کننده ها از جای خود می تواند باعث پارگی لباس های داخل دیگ شود. توصیه می کنیم قبل از قرار دادن لباس ها داخل ماشین لباسشویی حتماً دیگ را بررسی کنید.

 

خراب شدن یقه شور

 

پارگی آبکش لباسشویی

پارگی آبکش لباسشویی خیلی به ندرت اتفاق می افتد. با وجود این، جنس ضعیف آبکش یکی از دلایل خراب شدن و پارگی آن می باشد. گیر کردن دکمه لباس، زیپ شلوار و گیره لباس ها می تواند باعث خراب شدن آبکش لباسشویی گردد. همچنین اگر جیب لباس ها را چک نمی کنید باید بدانید جا ماندن لوازمی همچون دسته کلید، آچار کوچک، سکه و سوئیچ می تواند باعث خراب شدن آبکش لباسشویی شود.

 

شستشوی همزمان مدل های مختلف لباس

 لباس ها در جنس، طرح و رنگ های مختلف تولید شده اند و قطعاً هر جنس لباس نیازمند یک برنامه شستشو، دمای مناسب آب و دور خشک کن مخصوص به خود می باشد. بنابراین به جدا کردن و تفکیک لباس قبل از شستشو اهمیت دهید.

 

شستشوی همزمان مدل های مختلف لباس

 

استفاده بیش از حد مجاز لباس در ماشین لباسشویی

وقتی می خواهید دیگ لباسشویی را پر کنید بهتر است به اندازه یک کف دست تا سقف آبکش دیگ فاصله باشد. توجه داشته باشید که اگر دیگ لباسشویی را بیش از حد مجاز پر کنید باعث فشردگی و اصطکاک لباس ها می شود. حتی این احتمال وجود دارد که لباس ها به خوبی تمیز نشوند و در همدیگر گره بخورند و تا رو پود لباس ها دچار آسیب شود یا ممکن است لباس ها به زیپ یا دکمه سایر لباس ها گیر کنند. همچنین بر اثر انباشته شدن بیش از حد لباس ها داخل دیگ لباسشویی، گاهی لباس بین لبه مخزن شستشو و واشر درب ماشین لباسشویی گیر می کند و موجب پاره شدن لباس در داخل ماشین لباسشویی می شود. توصیه می کنیم ماشین لباسشویی را کمی کمتر از ظرفیت نهایی پر کنید به نحوی که به اندازه قرار گرفتن یک دست بر روی لباس های جا داشته باشد.

 

استفاده بیش از حد از نرم کننده یا سفید کننده

قبل از اینکه نرم کننده را به لباس ها اضافه کنید بهتر است آن را با آب رقیق نمایید. مایع سفید کننده معمولا نیاز به رقیق شدن ندارد. در مجموع بهتر است بیش از حد مجاز از شوینده های مخصوص همچون سفید کننده و نرم کننده استفاده نکنید. توجه داشته باشید مایع نرم کننده معمولاً خیلی غلیظ است بنابراین باید رقیق شود تا راحت تر از محفظه لباسشویی تخلیه شود. اگر قصد دارید تا از مایع سفید کننده برای شستشوی لباس استفاده کنید حتماً قبل از عمل شستشو سفید کننده را داخل محفظه مربوط به سفید کننده بریزید تا با آب رقیق شده و آسیب کمتری به الیاف لباس وارد گردد.

 

استفاده بیش از حد از نرم کننده یا سفید کننده

 

استفاده از برنامه نامناسب برای شستشو

لباس ها متناسب با نوع، جنس و بافت نیاز به یک برنامه شستشوی مناسب دارند. در ماشین لباسشویی این قابلیت وجود دارد که کاربر بتواند برنامه های شستشو را متناسب با جنس لباس تفکیک نموده و تنظیم نماید. برنامه شستشوی لباس پشمی با لباس نخی از لحاظ سرعت شستشو و درجه حرارت آب کاملاً متفاوت است. اگر نمی توانید یک برنامه ای مناسب شستشو متناسب با جنس لباس پیدا کنید بهتر است از درجه الیاف حساس برای شستشوی لباس ها استفاده کنید تا الیاف لباس ها پس از شستشو سالم بماند.

 

تنظیم دور تند ماشین لباسشویی

اگر برای شستشوی لباس از دور تند ماشین لباسشویی استفاده می کنید باید انتظار وارد شدن آسیب به لباس ها را داشته باشید. برای جلوگیری از این اتفاق، شستشوی لباس ها باید متناسب با جنس آنها باشد به این صورت که برای هر نوع لباسی نیاز به  برنامه شستشوی مناسب دارید. اگر شما لباس های ابریشمی را با لباس های پشمی داخل لباسشویی قرار دهید احتمال پاره شدن لباس های ابریشمی بسیار بالا است. همچنین سرعت شستشو باید متناسب با جنس لباس انتخاب شود. به طور مثال برای لباس های ابریشمی باید از دور پایین و برای لباس پشمی ضخیم باید از دور تند و بالای ماشین لباسشویی استفاده شود، در غیر این صورت احتمال آسیب لباس های ابریشمی و همچنین از فرم و شکل افتادن لباس های ضخیم و پشمی وجود دارد.

 

تنظیم دور تند ماشین لباسشویی

 

کم بودن لباس هنگام شستشو در ماشین لباسشویی

همانقدر که پر بودن بیش از حد دیگ ماشین لباسشویی می تواند باعث آسیب به لباس ها شود کم بودن میزان لباس در داخل دیگ ماشین لباسشویی نیز می تواند باعث آسیب به دستگاه لباسشویی و لباس ها شود. برخی از افراد تصور می‌کنند که با حجم کم لباس به ماشین لباسشویی کمک می‌کنند تا با فشار کمتری عمل شستشو را انجام دهد. توجه داشته باشید که حجم کم لباس هنگام شستشو به کمک فنر ماشین لباسشویی فشار می آورد تا جایی که تار و پود لباس بر اثر چرخش بیش از حد نابود و موجب پاره شدن لباس می شود. حد تعادل را در میزان لباس های ماشین لباسشویی رعایت کنید.

 

عملکرد نادرست خشک کن در ماشین لباسشویی

چرخش سریع دستگاه لباسشویی در حین شستشو موجب خشک کردن لباس ها می شود ولی اگر ماشین لباسشویی در هنگام خشک کردن تعادل نداشته باشد یا بالانس نباشد لباس ها در محفظه گیر کرده و منجر به پاره شدن آنها می گردد. البته برخی از کاربران از وجود خط هایی مانند سوختگی بر اثر اصطکاک سریع لباس با بدنه داخلی یا محفظه گله مند هستند که این موضوع می‌تواند به دلیل درست کار نکردن خشک کن باشد. شما می توانید سرعت چرخش را برای ۶۰۰ تنظیم کنید تا کمتر شاهد پارگی لباس ها باشید همچنین برای شستشوی لباس های زیپ دار می توانید از توری استفاده کنید.

 

عملکرد نادرست خشک کن در ماشین لباسشویی

 

راهکارهایی برای جلوگیری از پاره شدن یا حتی سوراخ شدن لباس در ماشین لباسشویی

تمامی موارد بالا را می توانید بررسی کنید و چنانچه هیچ کدام از این موارد در ماشین لباسشویی مشاهده نشد بهتر است کمد و کشوی لباس ها را بررسی کنید. در برخی مواقع پارگی لباس یا وجود سوراخ در لباس ها می تواند بخاطر انباشته شدن لباس ها در داخل کمد یا وجود حشرات ریز مانند مورچه و سوسک در کمد لباس ها باشد. در مرحله دوم آبکشی می توانید یک لیوان سرکه سفید را به قسمت محفظه لباسشویی اضافه نموده تا باقیمانده شوینده از لباس پاک شده و مانع پوسیدگی لباس شود. همچنین ماشین لباسشویی را کمتر یا بیشتر از حد مجاز پر نکنید. چرخه ملایم را برای شستشوی لباس انتخاب کنید. پودر شستشو را مابین لباس ها نریزید. ماشین لباسشویی را بیشتر از ۲ بار در طول روز روشن نکنید. همچنین متناسب با جنس لباس و میزان کثیفی درجه دمای آب را انتخاب کنید.

 

جمع بندی

عوامل متعددی می‌تواند موجب پارگی لباس در داخل ماشین لباسشویی شوند که با برطرف کردن آن ها می توانید مانع پارگی در لباس ها شوید. در این مقاله به مهمترین دلایل اشاره نمودیم. در مجموع توصیه می کنیم که قبل از اینکه لباس ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید آنها را تفکیک نمایید. همچنین جیب لباس ها را بررسی کنید تا در صورت وجود اشیای تیز، آنها را خارج نمایید. توصیه می کنیم در استفاده از شوینده ها علی الخصوص سفید کننده ها تعادل را رعایت کنید.

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.