محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید تلویزیون

تمامی متن مقاله راهنمای جامع خرید تلویزیون را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 8.01 MB دانلود پی دی اف - 1.09 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای جامع خرید تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۳/۴ پنج شنبه
راهنمای جامع خرید تلویزیون
چکیده این مقاله: در این مطلب به توضیح نکات مهم برای راهنمای خرید تلویزیون می‌پردازیم و در پایان بهترین برندهای تلویزیون موجود در بازار را معرفی می‌کنیم؛ پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 251 بازدید

خرید تلویزیون ممکن است در نگاه اول یک کار ساده و راحت به نظر بیاید، شما تصور می‌کنید که تنها باید به فروشگاه رفته و تلویزیون مورد نظر خود را در یک چشم به هم زدن خریداری کنید؛ اما این‌گونه نبوده و به‌محض اینکه وارد فروشگاه یا سایت اینترنتی به‌منظور خرید تلویزیون شدید، متوجه دشواری تصمیم می‌شويد. دلایل مختلفی وجود دارد که بر تصمیم شما تأثیر می‌گذارد، از جمله مهم‌ترین این دلایل می‌توان به تنوع قیمت، مدل‌ها، برندها، قابلیت‌ها و… اشاره کرد. هدف ما از نوشتن این مطلب ارائه راهنمای جامعی به شما جهت خرید تلویزیون می‌باشد. پس اگر قصد خرید تلویزیون را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

اندازه صفحه نمایش تلویزیون

اولین نکته‌ای که برای خرید تلویزیون ذهن شمارا به خود درگیر می‌کند، اندازه صفحه نمایش آن است. امروزه در بازار، سایزهای مختلفی از صفحه نمایش تلویزیون مشاهده می‌شود، از 14 اینچ تا 100 اینچ و بالاتر. شما می‌توانید مطابق با استانداردهای خود اندازه صفحه نمایش تلویزیونتان را مشخص کنید. در حال حاضر تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش 55 اینچ جزو پرفروش‌ترین‌ها به شمار می‌روند. با این حال تلویزیون‌هایی که صفحه نمایش آن‌ها 65 و 75 است نیز طرفداران خود را دارند. برخی از افراد بدون توجه به ابعاد اتاقی که قرار است تلویزیون در آن جای بگیرد، تلویزیونی با ابعاد کوچک یا بزرگ را انتخاب می‌کنند. به‌عنوان مثال یک تلویزیون 55 اینچی برای یک اتاق 12 متری مناسب نبوده و یک تلویزیون 32 یا 40 اینچی برای یک اتاق 24 متری مناسب نیست؛ بنابراین بهتر است همیشه قبل از انتخاب سایز صفحه نمایش ابتدا محل نصب تلویزیون را مشخص کنید.

 

اندازه صفحه نمایش تلویزیون

 

تلویزیون منحنی یا تخت

تلویزیون‌های منحنی چند سال پیش برای اولین بار به بازار عرضه شده و طرفداران بسیاری را به خود جذب کردند. چرا که این فناوری جدید برای کاربران بسیار جذاب بوده و آن را یک تکنولوژی برتر می‌دانستند. شرکت‌های سازنده تلویزیون‌های منحنی در ابتدای معرفی آن‌ها ادعا می‌کردند که زاویه دید این دستگاه به دلیل منحنی بودن تلویزیون و فناوری ساخت، افزایش پیدا کرده و کاربران می‌توانند در هر زاویه از دید بهتری برخوردار باشند. این در حالیست که در حقیقت زاویه دید تلویزیون‌های تخت بسیار بیشتر از تلویزیون‌های منحنی بوده و دارای انعکاس نور بسیار کمتری نیز می‌باشند. در لبه‌های تلویزیون‌های منحنی محتوا مانند دیگر قسمت‌ها، چندان خوب نمایش داده نمی‌شود و این امر اصلی‌ترین نقطه ضعف تلویزیون‌های منحنی به‌حساب می‌آید.

 

تکنولوژی پنل

چهار نوع تکنولوژی در زمینه پنل ها وجود دارد که با نام های LCD، LED،QLED و OLED شناخته می‌شوند. در ادامه به بررسی مفصل‌تری از این فناوری‌ها می‌پردازیم.

 

تکنولوژی پنل

 

 LCD

فناوری LCD را می‌توان به‌عنوان اولین فناوری معرفی کرد که سبب شد تلویزیون‌ها از حالت قدیمی خود خارج شده و به شکل امروزی درآیند. دوام بالا و قیمت مناسب این تلویزیون‌ها جزو مزیت‌های اصلی آن‌ها به‌حساب آمده و مشکل کنترل نور و محدودیت زاویه نیز جزو محدودیت‌های این نوع تلویزیون‌ها محسوب می‌شوند.

 

 LED

پس از فناوری LCD، فناوری LED وارد بازار شد. در حال حاضر نوع LCD در بازار موجود نبوده و انواع QLED و OLED نیز از قیمت بالاتری نسبت به LED برخوردار می‌باشند؛ بنابراین نوع LED تلویزیون‌ها قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر نوع‌ها داشته و به همین دلیل دارای محبوبیت بیشتری نیز می‌باشد. امروزه نوع LED را می‌توان به‌عنوان ارزانترین و مقرون‌به‌صرفه تریم فناوری موجود در بازار معرفی نمود.

 

 QLED

فناوری QLED برای اولین بار توسط شرکت بزرگ و محبوب سامسونگ تولید و به بازار عرضه شد. قیمت این فناوری را می‌توان مابین قیمت LED و OLED تخمین زد.این نوع فناوری علاوه بر قیمتی مناسب از کیفیت بالاتری نسبت به فناوری LED نیز برخوردار می‌باشد.

 

 OLED

فناوری OLED را می‌توان به‌عنوان بهترین و گران‌ترین فناوری که در حال حاضر وجود دارد، معرفی کرد. اگر به دنبال خرید تلویزیونی با بهترین کیفیت هستند و نگران قیمت آن نیستید، فناوری OLED بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

 

رزولوشن تلویزیون چیست؟

قطعاً یکی از مهمترین نکاتی که هر شخصی در خرید تلویزیون به آن توجه می‌کند، مشاهده تصاویر در با کیفیت‌ترین و طبیعی‌ترین حالت ممکن است. این قابلیت را می‌توان در رزولوشن تلویزیون جست و جو کرد. رزولوشن به تعداد پیکسل‌های موجود در یک تلویزیون بستگی دارد؛ یعنی هرچه تعداد پیکسل‌های موجود بیشتر باشد، تلویزیون نیز از رزولوشن بیشتری برخوردار بوده و تصویری طبیعی‌تر با جزئیاتی دقیق‌تر را به نمایش می‌گذارد. با توجه به این موضوع نمایش طبیعی تصویر با رزولوشن تلویزیون ارتباط مستقیمی دارد.

 

رزولوشن تلویزیون چیست؟

 

اسپیکر

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید یک تلویزیون بایستی به آن توجه کنید، اسپیکر آن می‌باشد. امروزه با بروز فناوری‌های جدید و کمتر شدن قطر تلویزیون‌ها، دست و بال سازنده‌های اسپیکر بسته شده و باعث شد تا حجم صدا و کیفیت آن نیز کاهش پیدا کند. با این حال اگر مقصودتان از خرید تلویزیون استفاده معمولی از آن می‌باشد، هیچ گونه مشکلی با اسپیکرها نخواهید داشت؛ اما اگر به دنبال صدایی با کیفیت تر هستید، می‌توانید برای افزایش کیفیت و کمیت صدای تلویزیون از وایرلس یا کابل‌های مربوطه استفاده کرده و آنها را به تلویزیون متصل نمایید.

 

درگاه های ارتباطی

سالهاست که تلوزیون ها به دستگاه‌های چند منظوره تبدیل شده‌اند. همین امر سبب شده تا اهمیت درگاه‌های ورودی و خروجی و نقاط اتصال شان چندین برابر شود. امروزه هر چقدر که درگاه‌های ارتباطی بیشتر باشد، بهتر بوده و از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار می‌باشد. بااین‌حال سعی کنید همیشه خرید خود را بسته به نیازتان انجام دهید. درگاه های ارتباطی از HDMI، USB و پشتیبانی از چند رسانه‌ای تشکیل شده است که هریک قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند. پورت HDMI به شما این اجازه را می‌دهد تا به منابع گسترده ای دسترسی پیدا کنید. USB ها نیز این ویژگی را در اختیار شما قرار می‌دهند تا از امکان ضبط و ذخیره اطلاعات برخوردار باشید. بهتر است در زمان خرید تلویزیون به تعداد پورت‌های HDMI آن، توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا در حال حاضر دستگاه‌های متنوعی مانند لب تاپ‌ها، کنسول‌های بازی و تقریباً سایر دستگاه‌های دیگر توسط HDMI به تلویزیون متصل می‌شوند. از این رو این امر از اهمیت بالایی برخوردار است که تلویزیونی که قصد خرید آن را دارید، حداقل دارای 3 یا بیشتر HDMI باشد.

 

درگاه های ارتباطی

 

روشنایی تصاویر

روشنایی تصویر ارتباط مستقیمی با وضوح و کنتراست دارد. فرض کنید که می‌خواهید تلویزیون خریداری شده را در اتاقی پرنور قرار دهید، بایستی به اندازه کافی از میزان روشنایی آن اطمینان داشته باشید. چنانچه از روشنایی کافی برخوردار نباشد، نورهای برجسته سفید و رنگی الخصوص برای تصاویر HDR به خوبی نمایش داده نمی‌شوند. تلویزیون‌هایی که روشنایی‌شان به اندازه کافی نبوده، غیر طبیعی و تاریک به نظر می‌رسند. چنانچه قصد تست روشنایی صفحه‌نمایش تلویزیون را دارید، بایستی صحنه‌های تاریک از یک فیلم با رزولوشن بالا را تماشا کنید. در صورتی که نقاط تاریک، محو یا زننده نمایش داده شود، بهتر است از خرید آن تلویزیون صرف نظر کنید؛ اما در حال حاضر خوشبختانه تلویزیون‌های موجود در بازار اغلب از نظر روشنایی با مشکلی مواجه نبوده و امکان افزایش میزان روشنایی و تنظیم رنگ‌ها نیز در تنظیمات آن‌ها وجود دارد. پس چنانچه احساس کردید که نور تلویزیون کم است، ابتدا به تنظیمات و بخش نمایشگر رفته و سپس نو را روی حالت حداکثری تنظیم کنید.

 

کلام آخر

اگر به دنبال یک خرید عالی و ماندگار می‌گردید، پیشنهاد ما تلویزیون‌های 4K با صفحه‌ی نمایش OLED می‌باشد. چرا که این نوع از تلویزیون هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت بسیار گزینه مناسبی است. با این حال بر روی سیستم صوتی تلویزیون‌ها زیاد حساب نکنید، چرا که با کاهش قطر اسپیکرها، بلندگوها کوچک‌تر شده و موج صدای کمتری را استخراج می‌کنند. ما در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه را که بایستی در مورد خرید یک تلویزیون بدانید، به شما ارائه دهیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.