محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت نشت آب از ماشین لباسشویی

تمامی متن مقاله علت نشت آب از ماشین لباسشویی را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.89 MB دانلود پی دی اف - 1.03 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت نشت آب از ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۳/۱۵ دوشنبه
علت نشت آب از ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله: لباسشویی مانند هر وسیله برقی دچار مشکل می شود، نشت آب از لباسشویی یکی از ایرادات اساسی در این دستگاه محسوب می شود با این مقاله همراه باشید در ادامه درباره ی حل این موضوع صحبت می کنیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 244 بازدید

ماشین لباسشویی مانند هر وسیله برقی خانگی دچار مشکل می شود و به تعمیرات نیاز پیدا می کند. نشت آب از ماشین لباسشویی یکی از ایرادات اساسی در این دستگاه محسوب می شود و علاوه بر اینکه نشانگر آسیب در بدنه لباسشویی می باشد احتمال خطر برق گرفتگی را با خود به همراه دارد. توصیه می کنیم بدون توجه به اینکه نشتی کم یا زیاد است هر چه سریعتر درصدد رفع مشکل و تعمیر دستگاه لباسشویی باشید. دلایل متعددی از قبیل استفاده طولانی مدت از لباسشویی یا نحوه نادرست استفاده از ماشین لباسشویی می تواند زمینه ساز بروز مشکل نشتی آب در لباسشویی باشد. با این مقاله همراه باشید در ادامه مطلب پیرامون این موضوع صحبت می کنیم.

 

علت نشت آب از ماشین لباسشویی

  1. شلنگ لباسشویی
  2. خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی
  3. ترک خوردگی دریچه ورود آب
  4. بررسی دیگ ماشین لباسشویی
  5. معیوب بودن کاسه نمد
  6. بررسی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی
  7. نشت آب از جاپودری
  8. نشت آب از درب لباسشویی
  9. خراب شدن هیدروستات

 

علت نشت آب از ماشین لباسشویی

 

شلنگ لباسشویی

برای بررسی مشکل لباسشویی ابتدا دستگاه را روشن و یک سیکل شستشو را انتخاب کنید سپس اطراف ماشین لباسشویی را بررسی نمایید همچنین درب و جاپودری را بررسی کنید. توجه داشته باشید اگر نشتی آب در همان دقایق اولیه شستشو باشد متوجه خواهید شد که بعد از چند دقیقه، نشتی قطع می شود. با مشاهده نشتی آب ابتدا شلنگ تخلیه و ورودی آب را بررسی کنید و از اتصال صحیح آنها اطمینان حاصل کنید. البته ماشین لباسشویی دارای شلنگ های داخلی است که شیر برقی را به مخزن جاپودری وصل می کند. نقص در این شلنگ ها باعث نشتی آب از ماشین لباسشویی می شود.

 

خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

خراب شدن پمپ تخلیه آب یکی از دلایل نشتی آب از لباسشویی است. پمپ تخلیه آب در مدل های مختلف لباسشویی به صورت الکتریکی، تسمه ای و درایو تعبیه شده است. برای پیدا نمودن دلیل نشتی آب در لباسشویی بهتر است پمپ تخلیه و شلنگ های متصل به آن را بررسی نمایید. همچنین تسمه ماشین لباسشویی که در قسمت پمپ قرار دارد را بررسی نمایید. در صورت ایراد در پمپ تخلیه باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. فراموش نکنید برای بررسی سالم بودن پمپ تخلیه حتماً دستگاه را از برق خارج کنید.

 

خراب شدن پمپ تخلیه لباسشویی

 

ترک خوردگی دریچه ورود آب

دریچه ورودی آب وظیفه کنترل ورود آب سرد و گرم به داخل لباسشویی را بر عهده دارد. دریچه و شلنگ متصل به آن را بررسی کنید، هر گونه آسیب در این قسمت ها باعث نشتی آب در ماشین لباسشویی می شود.

 

بررسی دیگ ماشین لباسشویی

تراز نبودن دیگ ماشین لباسشویی منجر به نشتی آب می شود چون عدم تراز بودن دستگاه باعث تکان خوردن های زیاد و ضربه به دستگاه می شود به طوری که باعث شکاف یا سوراخ در بدنه دستگاه می گردد. البته اگر در زمان پر کردن آب و چرخاندن مخزن لباسشویی متوجه نشتی شدید به احتمال زیاد مشکل از کاسه نمد باشد.

 

معیوب بودن کاسه نمد

برای اینکه از سالم بودن کاسه نمد اطمینان حاصل کنید بهتر است قاب پشتی ماشین لباسشویی را بردارید و اجازه دهید ماشین لباسشویی کامل آبگیری شود سپس بلبرینگ را بررسی نمایید و مطمئن شوید که آب از آن خارج نمی شود. توجه داشته باشید در صورت تعویض کاسه نمد باید کل لباسشویی باز شود. متناسب با ظرفیت لباسشویی داخل دیگ لباس قرار دهید در غیراینصورت با گذشت زمان به دستگاه آسیب وارد می شود و منجر به اختلال در کاسه نمد و بلبرینگ می گردد.

 

بررسی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

با گذشت زمان و استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی احتمال آسیب به لاستیک دور درب ماشین لباسشویی وجود دارد و همین موضوع می تواند باعث نشتی آب در لباسشویی گردد. در چنین مواقعی باید لاستیک دور درب تعویض گردد، البته در موارد محدودی هم قفل نشدن درب لباسشویی می تواند باعث نشتی آب شود. با تعویض قفل درب می توانید مشکل را برطرف کنید. تعمیرات قسمت های مختلف لباسشویی باید توسط تعمیرکار متخصص صورت گیرد.

 

بررسی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

 

نشت آب از جاپودری

رسوب گرفتن جاپودری می تواند باعث نشتی آب در دستگاه لباسشویی شود به این صورت که جرم گرفتن منافذ تعبیه شده در جاپودری باعث می شود که فشار آب ورودی از شیر برقی به مخزن پودر لباسشویی به خارج از جاپودری بپاشد. البته نشتی آب از جاپودری اغلب بخاطر ترک خوردگی آن است.

 

نشت آب از درب لباسشویی

زبانه درب از باز شدن در هنگام شستشو جلوگیری می کند و در را سفت نگه می دارد تا طی چرخه شستشو درب باز نشود. اگر زبانه درب معیوب شده باشد باید آن را تعویض کنید.

 

نشت آب از درب لباسشویی

 

خراب شدن هیدروستات

هیدروستات در لباسشویی سطح آب مناسب در مخزن را تعیین می کند بنابراین با معیوب بودن آن قطعاً دیگ بیش از اندازه پر می شود و دچار نشتی می گردد. به عبارتی، هیدروستات شیر آب را کنترل می کند و زمانی که به سطح آب مناسب رسید، آن را قطع می کند. خراب شدن این قطعه منجر به نشتی و سرریز شدن آب از دستگاه لباسشویی می شود.

 

جمع بندی

در این مطلب به بررسی دلایل نشتی آب در ماشین لباسشویی پرداختیم و اینکه بررسی این موارد کار چندان دشواری نیست در حالی که تعمیر هر کدام از قطعات لباسشویی و رفع معایب آن ها باید توسط تعمیرکار ماهر صورت گیرد چون تعمیر دستگاه لباسشویی به دانش فنی، تجربه و ابزار مناسب نیاز دارد.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.