محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی

تمامی متن مقاله چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟ را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.64 MB دانلود پی دی اف - 954.88 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۵/۱۸ چهارشنبه
چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟
چکیده این مقاله: در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش‌های جرم گیری، نظافت و ضد عفونی و هم چنین نکاتی در خصوص مراقبت از ماشین لباسشویی آشنا کنیم و امیدواریم مورد استفاده شما قرار گیرد.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 227 بازدید

ماشین لباسشویی یک وسیله‌ی تمیز کننده است که در معرض هر نوع آلودگی و میکروب منتقل شده از طریق لباس‌ها قرار می‌گیرد. این میکروب‌ها در درزها و شکاف‌های سیستم قرار می‌گیرند و ممکن است با تکثیر شدن سلامت شما را به خطر بیندازند. این دستگاه‌های الکترونیکی و پر کاربرد قیمت بالایی دارند و لازم است از آن‌ها در برابر رسوب و آلوده شدن پیشگیری کنیم. لباسشویی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این قسمت‌ها باید به روش خاص خود تمیز شده و رسوب زدایی گردند. در ادامه این مطلب به نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی و قسمت‌های متنوع آن می‌پردازیم که به کمک این روش‌ها بتوانید طول عمر بالایی را برای لباسشویی خود به ارمغان بیاورید.

 

چگونه ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

  1. لاستیک درب ماشین لباسشویی
  2. محفظه جاپودری
  3. فیلتر لباسشویی
  4. درب لباسشویی
  5. محفظه داخلی ماشین لباسشویی

 

لاستیک درب ماشین لباسشویی

هنگامی که درب لباسشویی را باز می‌کنید، متوجه یک لاستیک شبیه به واشر بر روی بخش داخلی دستگاه می‌شوید. اگر مدت زیادی این بخش را تمیز نکنید و بخش زیرین این لاستیک را نگاه کنید، متوجه خواهید شد که زیر این حلقه را کپک و رسوبات آب و شوینده گرفته است. اگر این قسمت را تمیز نکنید، لباسشویی شما بوی بدی به خود می‌گیرد و محلی برای تکثیر باکتری‌ها می‌گردد. اگر لباسشویی شما دارای برنامه اتوماتیک شستشوی بخش داخلی باشد، می‌توانید از آن برای پاکسازی استفاده کنید. در غیر این‌ صورت باید تمیز کردن این قسمت را به روش دستی و با یک دستمال تمیز، به خوبی پاک کنید.

 

لاستیک درب ماشین لباسشویی

 

محفظه جاپودری

باقی مانده انواع شوینده‌ها و نرم کننده‌ها در این بخش باقی می‌ماند. نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی در قسمت جاپودری آن بسیار آسان است. کشو را به صورت خشابی به آرامی از مخزن خود بیرون بکشید. این محفظه را با استفاده از مسواکی تمیز و یا یک اسکاج آغشته به شوینده به خوبی تمیز کرده و آبکشی نمایید. پس از خشک شدن جاپودری می‌توانید آن را در بخش مربوط به خود قرار دهید.

 

فیلتر لباسشویی

کارشناسان و البته همه‌ی افراد، بخش فیلتر لباسشویی را کثیف‌ترین قسمت در لباسشویی می‌دانند. نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی و فیلتر آن کار سختی نیست اما باید با دقت بالا انجام شود. این بخش محلی برای جمع شدن انواع پرز، مو و سایر موارد کوچک و ریزی که در محفظه قرار می‌گیرند، می‌باشد. لازم است که هر ماه فیلتر لباسشویی را جدا کنید و آن را با مسواک بشویید که از آسیب رسیدن به لباسشویی شما جلوگیری گردد. همچنین نوار لاستیکی را که در اطراف این فیلتر قرار گرفته را، لازم است تمیز کنید.

 

فیلتر لباسشویی

 

درب لباسشویی

پس از هر بار شستشو، بخش داخلی درب شیشه‌ای لباسشویی را با درز و شکاف‌های آن به خوبی تمیز کنید. این کار را با یک دستمال تمیزی که پرز نمی‌دهد انجام دهید، چرا که این پرزها به بخش فیلتر می‌روند و ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی در لباسشویی شما بشوند.

 

محفظه داخلی ماشین لباسشویی

محفظه داخلی یا همان دیگ ماشین لباسشویی شما دارای درزها و شکاف‌های متعددی است که تمیز کردن آن‌ها به صورت دستی کاری بسیار دشوار و غیر قابل انجام است. از این رو برای تمیز کردن این بخش از لباسشویی، برنامه‌های شستشو را به کار می‌گیریم که عمل شستشو به خوبی انجام گیرد. چند روش نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی برای قسمت دیگ یا محفظه داخلی آن وجود دارد که به آن‌ها می‌پردازیم.

 

محفظه داخلی ماشین لباسشویی

 

  • استفاده از پودرهای ضدعفونی کننده و جرم گیر مخصوص: نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی و دیگ آن با استفاده از پودرها به این صورت است که این مواد را داخل جاپودری لباسشویی خود می‌ریزید و دمای دستگاه را بر روی حدود ۷۰ درجه تنظیم می‌کنید. یکی از طولانی‌ترین برنامه‌ها را انتخاب کرده و لباسشویی را بدون هیچ‌گونه لباسی روشن کنید. بگذارید دستگاه تا اتمام زمان برنامه کار کند. پس از پایان شستشو، لباسشویی را خوب خشک کنید.
  • استفاده از جوش شیرین و سرکه در تمیز کردن ماشین لباسشویی: نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی و از بین بردن بوی بد آن استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین می‌باشد. نصف پیمانه جوش شیرین را در داخل محفظه دیگر بریزید. سپس نصف پیمانه سرکه سفید را در بخش مخزن مایع شوینده دستگاه اضافه کنید. برنامه شستشو را تنظیم کرده و بگذارید تا پایان آن لباسشویی به کار خود ادامه دهد. سرکه یک ضد باکتری پرقدرت است و لباسشویی شما را آکنده از هرگونه باکتری و آلودگی می‌گرداند.
  •  استفاده از اسید سیتریک و جوش شیرین برای جرم گیری ماشین لباسشویی: برخی افراد مدت بسیار زیادی از تمیز کردن لباسشویی و مخزن آن غافل می‌شوند. در این صورت دستگاه شما سرشار از کپک و باکتری و آلودگی می‌گردد و اسید سیتریک یک گزینه مناسب جهت، نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی و دیگی عاری از کثیفی است. یک برنامه طولانی مدت با دمای بالا در حد ۹۰ درجه را انتخاب کنید. در مرحله بعد ۱.۲ پیمانه جوش شیرین را داخل محفظه بریزید و یک پیمانه اسید سیتریک را نیز به آن اضافه کنید. ماشین لباسشویی را روشن کنید و بگذارید برنامه شستشو تکمیل گردد. پس از اتمام لباسشویی را به خوبی با یک دستمال تمیز خشک کنید.

 

نکاتی برای افزایش طول عمر لباسشویی

  1. همیشه جیب‌های لباس خود را چک کنید و آنها را تخلیه نمایید.
  2. در مصرف مواد شوینده زیاده روی نکنید، چرا که مقدار زیاد شوینده موجب ایجاد کپک می‌شود.
  3. پس از شستشو لباس‌های خیس را به سرعت درآورید و از قرار دادن لباس خیس در لباسشویی جلوگیری کنید. محیط مرطوب جایی برای تکثیر کپک و باکتری‌ها است.
  4. لباس‌ها به فضای کافی برای به حرکت در آمدن داخل محفظه نیاز دارند؛ بنابراین از قرار دادن لباس بیش ز حد و یا خیلی کم داخل دستگاه جلوگیری کنید.
  5. پس از هر بار شستشوی لباس و استفاده از لباسشویی، واشر درب را به خوبی با یک دستمال خشک تمیز و عاری از رطوبت کنید.
  6. درب لباسشویی را پس از شستشو باز بگذارید که داخل محفظه خشک شود.

 

نکاتی برای افزایش طول عمر لباسشویی

 

سخن آخر

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی و بخش‌های مختلف آن را کامل برای شما توضیح دادیم. امید است که آن‌ها را به خوبی رعایت کنید تا ماشین لباسشویی شما از طول عمر بالایی برخوردار شود. این راه‌حل‌ها دشوار و زمان‌بر نیستند، فقط کافیست آن‌ها را به کار بگیرید و از بوی خوب لباسشویی و تمیز بودن آن خشنود گردید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.