محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟

تمامی متن مقاله چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟ را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.12 MB دانلود پی دی اف - 975.59 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۵/۲۹ یکشنبه
چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟
چکیده این مقاله: علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی یا دلیل قفل شدن درب لباسشویی و نحوه رفع عیب این مشکل را برای شما عزیزان دراین مبحث شرح داده ایم تا چنانچه نیازمند تعمیر شده اید، بتوانید به راحتی آن را حل نمایید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 227 بازدید

یکی از مشکلات نه چندان رایج که برای لباسشویی به وجود می‌آید باز نشدن درب ماشینی لباسشویی است به طوری که لباس را داخل ماشین لباسشویی قرار داده اید و بعد از اتمام کار متوجه می شوید که درب باز نمی‌شود. اگر می‌خواهید علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی و باز نشدن درب را بدانید بهتر است با این مقاله همراه باشید. توجه داشته باشید قفل درب با قفل شدن درب دو موضوع کاملاً متفاوت هستند به این صورت که قفل با زبانه به داخل درب می‌لغزد و بسته می‌شود در حالی که قفل شدن درب از طریق جریان برق به کل دستگاه منتقل می‌شود و این مکانیزم بعد از بسته شدن درب و فشردن کلید ON یا OFF و star و با تأخیر دو دقیقه‌ای شروع می‌شود.

 

دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی

  1. قطع شدن برق لباسشویی
  2. تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی
  3. خراب شدن درب لباسشویی
  4. خراب شدن سنسور دما
  5. خراب شدن برد الکترونیک
  6. خراب شدن میکروسوئیچ
  7. خراب شدن سوئیچ فشار
  8. فعال شدن حالت قفل کودک

 

دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی

 

قطع شدن برق لباسشویی

برای اینکه به علت قفل شدن درب ماشین لباسشویی پی ببرید بهتر است ابتدا بررسی کنید که لباسشویی شما به برق متصل است و برق لباسشویی قطع نشده است.

 

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی از جمله دلایلی است که می‌تواند باعث قفل شدن درب ماشین لباسشویی شود. به دلیل سیستم حفاظتی و جلوگیری از سرریز شدن آب به بیرون طبیعی است تا زمانی که آب از محفظه داخلی لباسشویی خارج نشود، درب ماشین لباسشویی باز نشود. توجه داشته باشید اگر دلیل قفل شدن درب ماشین لباسشویی همین تخلیه نشدن آب داخلی ماشین لباسشویی باشد باید به دنبال پیدا کردن دلیل خارج نشدن آب از دستگاه لباسشویی باشید و به این صورت این احتمال می‌رود که قفل درب ماشین لباسشویی هیچگونه مشکلی نداشته باشد.

در برخی از مواقع متوجه خواهید شد که آبی در داخل محفظه ماشین لباسشویی وجود ندارد و با این حال درب ماشین لباسشویی قفل است و باز نمی‌شود. در چنین مواقعی چه باید کرد؟ در چنین مواردی بهتر است تنظیم مجدد برنامه شستشو را در پیش بگیرید. با تنظیم برنامه، لباسشویی بار دیگر چرخه شستشو را شروع می‌کند و اگر مشکل سطحی باشد، آب داخلی محفظه تخلیه می‌شود و در پایان شستشو نهایت بعد از دو دقیقه درب باز می‌شود.

توجه داشته باشید اگر با این روش درب باز نشد باید به دنبال دلایل دیگری جهت تخلیه نشدن آب داخل محفظه باشید. از جمله دلایل تخلیه نشدن آب داخل ماشین لباسشویی می‌توانیم به گرفتگی فیلتر و خراب شدن پمپ تخلیه یا انسداد شلنگ تخلیه اشاره کنیم. اگر مشکل فراتر از این موضوعات بود باید به یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنید تا مشکل رفع شود.

 

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

 

خراب شدن درب لباسشویی

در برخی از مواقع متوجه خواهید شد که درب ماشین لباسشویی بعد از اتمام برنامه شستشو باز نمی‌شود در حالی که هیچ آبی در داخل محفظه هم وجود ندارد و شما سعی می‌کنید با دستگیره درب را باز کنید. با شل بودن دستگیره درب یا شکستگی ماشین لباسشویی روبه رو می شوید. در چنین مواردی دستگیره نیاز به تعویض دارد.

 

خراب شدن سنسور دما

سنسور دما یا حسگر دما را بررسی نمایید. توجه داشته باشید سنسور یا حسگر، دمای آب را به برد الکترونیک گزارش می‌دهد و در چنین مواقعی کاملاً طبیعی است که به دلایل حفاظتی وقتی دمای آب دستگاه بالا باشد، درب لباسشویی باز نشود. هرچند گاهی باز نشدن درب ماشین لباسشویی به دلیل خرابی سنسور اتفاق می‌افتد در نتیجه برد الکترونیک دستور باز نشدن درب لباسشویی را صادر می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید که باز نشدن قفل درب ماشین لباسشویی از خرابی سنسور دماست یا نه باید از یک مولتی متر کمک استفاده کنید به این صورت که جریان سنسور را تست نمایید. البته با توجه به برند ماشین لباسشویی مقاومت نشان داده شده باید بین ۲۰ تا ۳۰ کیلو اهم باشد، در غیر این صورت باید به فکر تعویض سنسور دما باشید.

 

خراب شدن برد الکترونیک

توجه داشته باشید که فرمانده هر دستگاه الکترونیکی، برد الکترونیکی آن است که تمام عملکردها و دستورات از سمت آن به سایر بخش‌ها صادر می‌شود؛ بنابراین اگر برد الکترونیک دچار مشکل شود نمی‌تواند تشخیص دهد که درب بسته است یا خیر. در چنین مواقعی حتماً باید به تعمیرکار مراجعه کنید و از او بخواهید مشکل را برطرف نماید.

 

خراب شدن برد الکترونیک

 

خراب شدن میکروسوئیچ

میکروسوئیچ یک کلید حفاظتی است که برای درب ماشین لباسشویی تعبیه شده است و در مسیر مدار قرار دارد. میکروسوئیچ در داخل بدنه لباسشویی و کنار لاستیک درب یعنی جایی که زبانه به داخل بدنه چفت می‌شود، قرار دارد. توجه داشته باشید که فاز مدار قبل از اینکه به قطعات مختلف ماشین لباسشویی برسد باید از میکروسوئیچ عبور کند و بعد از فعال شدن میکروسوئیچ سایر بخش های لباسشویی اقدام به کار می‌کند. در برخی از برندهای لباسشویی خرابی میکروسویچ با نمایش کد خطای همراه است که شما برای رفع مشکل می‌توانید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

 

خراب شدن سوئیچ فشار

نام دیگر سوئیچ فشار، هیدروستات است. هیدروستات سطح آب داخل ماشین لباسشویی را تشخیص می‌دهد. توجه داشته باشید اگر تشخیص میزان آب در دیگ ماشین لباسشویی اشتباه باشد، درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود چون پر از آب تشخیص داده می‌شود در حالی که شاید شما هیچ آبی در داخل محفظه نبینید. برای اینکه از خراب شدن یا حتی سالم بودن سوئیچ فشار مطمئن شوید حتماً باید قاب بالایی لباسشویی را باز کنید در ادامه مشاهده می کنید که سوئیچ فشار به یک شلنگ متصل است. باید اتصال سوئیچ را قطع کنید و اگر دوباره در قفل بود، از یک تعمیرکار متخصص و ماهر کمک بگیرید.

 

فعال شدن حالت قفل کودک

لباسشویی‌های جدید و الکترونیکی قابلیت فعال کردن قفل کودک را دارند به این صورت که وقتی کودک در حال بازی با پنل لباسشویی است، لباس‌ها همچنان در حال شستشو هستند. اگر قفل کودک فعال باشد جزء کلید پاور تمامی کلیدها غیر فعال می‌شوند و هر چقدر کودک به پنل فشار بیاورد واکنشی از سمت ماشین لباسشویی نمی‌بیند. فعال یا غیر فعال بودن این گزینه با علامتی روی نمایشگر مشخص می‌شود. به این صورت که با فعال شدن حالت قفل کودک روی نمایشگر شکل کلید یا قفل می‌بینید و برای غیر فعال کردن این حالت باید به مدل دستگاه توجه کنید. در اغلب ماشین‌های لباسشویی برای غیر فعال کردن قفل کودک باید چند دکمه را به طور همزمان برای چند ثانیه فشار دهید. تا این قسمت از مقاله به دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی اشاره کردیم و در ادامه مطلب در مورد راهکارهای باز نمودن درب ماشینی لباسشویی صحبت خواهیم کرد.

 

فعال شدن حالت قفل کودک

 

روش های باز کردن درب قفل شده ماشین لباسشویی

  1. از نخ دندان کمک بگیرید
  2. تسمه اضطراری
  3. درب لباسشویی را به صورت دستی باز کنید

 

از نخ دندان کمک بگیرید

حدود یک متر نخ دندان را از سر به انگشت خود بپیچید و نخ را بندازید لایه درب و بدنه و با یه فشار قدرتی و کوتاه در را باز کنید. توجه داشته باشید این روش برای همه مدل‌های لباسشویی مناسب نیست بلکه این روش زمانی جوابگو است که خار زبانه درب لباسشویی به سمت بیرون باشد. البته در برخی از مدل‌های لباسشویی همچون سامسونگ خار زبانه به سمت داخل است و شما باید از روش‌های دیگر برای باز کردن درب ماشین استفاده کنید.

 

تسمه اضطراری

توجه داشته باشید همانطور که گفتیم خار زبانه درب ماشین لباسشویی در برخی از مدل‌ها همچون سامسونگ به سمت داخل است. در برخی از برندهای ماشین‌های لباسشویی همچون سامسونگ در دریچه پایین جلوی دستگاه یک تسمه اضطراری قرار دارد که با باز کردن دریچه و فشردن تسمه به راحتی می‌توانید درب را باز کنید.

 

درب لباسشویی را به صورت دستی باز کنید

اگر روش های مطرح شده در این مقاله برای باز کردن درب ماشین لباسشویی مناسب نبود می توانید قاب بالایی ماشین لباسشویی را باز کرده و دستتان را از بالا به پشت درب ببرید. سپس با پیدا کردن میکروسوئیچ زبانه را آزاد کنید تا در باز شود.

 

جمع بندی

در این مقاله به دلایل قفل شدن درب ماشین لباسشویی اشاره کنیم و حتی به بیان چند راهکار ساده برای باز کردن قفل درب ماشین پرداختیم. توجه داشته باشید اگر هر بار ماشین لباسشویی شما با این مشکل روبرو ‌شود، بهتر است از تعمیرکار کمک بگیرید، در غیراینصورت با به کار بردن راهکارها به صورت مداوم صرفا به ماشین لباسشویی آسیب می رسانید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.