محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

تمامی متن مقاله مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 13.23 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۶ پنج شنبه
مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000
چکیده این مقاله: در این مقاله قصد داریم به مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 بپردازیم و شما نیز با توجه به معیارها و ایده‌آل هایی که در ذهن دارید، هرکدام که مناسب‌ تر است را خرید نمایید.
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
  • 0 نظر
  • 363 بازدید

مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

بررسی مقالا مقایسه‌ای یکی از مواردی است که انرژی شما را پیش از خرید تلویزیون حفظ می‌کنند و سبب می‌شوند بهترین انتخاب را برای خرید خود در نظر داشته باشید. ما در فروشگاه اورجیمال همراه شما هستیم تا بتوانید بهترین سیستم دلخواه خود را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 بپردازیم و شما نیز با توجه به معیارها و ایده‌آل هایی که در ذهن دارید، هرکدام را که مناسب‌ تر است به خانه و خانواده هدیه دهید. این دو تلویزیون از سیستم‌های با کیفیت و رده بالا هستند اما بدون شک تفاوت‌هایی با همدیگر دارند که ممکن است باعث تغییر نظر شما در خرید گردند، پس با ما تا انتهای این مطلب از فروشگاه اورجیمال همراه باشید.

 

تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

تلویزیون‌ها جزء لوازم پر کاربرد در خانه، محیط کاری و فرهنگی هستند که در مرکز توجه قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها سالیان سال است که پا عرصه تولید در سطح کیفیت بالا گذاشته‌اند و توسط برندهای متنوعی عرضه می‌گردند. سامسونگ یکی از بهترین عرضه کنندگان و تولیدکنندگان این دستگاه‌ها است که از تجربه و مهارت کافی برای خلق آن‌ها برخوردار می‌باشد. این تلویزیون‌ها دارای سطح کیفیت تصویر بالایی هستند که صحنه‌های دلخواه شما را زنده و واقعی ارائه خواهند داد. با صداها فراگیر و پخش رسا، دیدن فیلم‌ها و شنیدن موسیقی شما را به وجد خواهند آورد.

سیستم عامل تایزن منجر به خلق تلویزیون‌هایی هوشمند شده است که از امکانات رفاهی عالی برای استفاده در محیط خانه بهره می‌برند. با وجود سطح رفرش ریت مناسب و تاخیر ورودی کم، بازی‌های مورد علاقه شما در این تلویزیون‌ها با سرعت بالا پخش خواهند شد و فیلم‌ها و سریال‌ها را به صورت صاف و روان خواهید دید. تفاوت تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 سبب می‌شود انتخابی آسوده‌تر را تجربه کنید.

 

تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 از نظر سری و سال ساخت

با بررسی تلویزیون سامسونگ BU8000 خواهید فهمید که این دستگاه محصولی بی‌نظیر از سال ۲۰۲۲ است که در سال گذشته طرفداران خاص خود را جذب کرد و نظر افراد زیادی را به خود مجذوب نمود. این تلویزیون دستگاهی نوین بوده و جزء محصولات سری ۸ از این کمپانی به شمار می‌آید. تلویزیون سامسونگ CU8000 دستگاهی جدیدتر از تلویزیون سامسونگ BU8000 است که سامسونگ آن را در سال ۲۰۲۳ تولید و عرضه نموده است. این تلویزیون مانند BU8000 از محصولات سری ۸ است و تفاوت آن‌ها در این بحث از نظر سال ساخت می‌باشد.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ BU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

سری ساخت

۸

۸

سال ساخت

۲۰۲۲

۲۰۲۳

 

بررسی تفاوت تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 از نظر طراحی ظاهری و ساخت

تلویزیون سامسونگ BU8000 سیستمی شیک و مدرن از سامسونگ است که با زبان طراحی AirSlim تولید شده است و فضایی مدرن را با حاشیه بسیار ظریف و منحصر به فرد در محیط دلخواه و مورد علاقه شما به وجود خواهد آورد. این تلویزیون با ضخامتی در حدود ۲.۵ سانتی‌متر امکان ایجاد نمایی ناب و شگفت انگیز را در خانه شما ایجاد می‌کند و مانند یک اثر هنری، محیط را هنرمندانه جلوه می‌دهد. با قرار دادن این تلویزیون در نشیمن، کل نظرها را به خود جلب خواهد کرد و رنگ مشکی آن، جذابیت بیشتری را به ارمغان خواهد آورد. مشکی متناسب با هر سلیقه و دکوراسیونی است بنابراین بسیار کاربرپسند بوده و بسیار باشکوه می‌باشد. نصب تلویزیون توسط براکت ۴۰۰×۴۰۰ میلی‌متر بر روی دیوار انجام خواهد شد و محیط را شگفت انگیزتر خواهد نمود. تلویزیون سامسونگ BU8000 از پایه‌های ایستاده با مدل دو شاخه‌ای و دو طرفه حمایت می‌کند که در ۴ حالت مختلف بر روی میز یا سطوح دلخواه شما قرار می‌گیرد. قرار گرفتن ساندبار در بخش جلویی و زیرین این پایه‌های ایستاده به سادگی فراهم است.

 

تلویزیون سامسونگ BU8000

 

تلویزیون سامسونگ CU8000 نیز مانند BU8000 از زبان طراحی AirSlim برای بدنه استفاده می‌کند. این تلویزیون دارای قابی بسیار چشم‌نواز و باریک است که با ضخامت نازک دورتادور صفحه نمایش را گرفته است و به سختی دیده می‌شود. این قاب سطح تمرکز بیننده را بر روی فیلم‌ها بالا می‌برد و تلویزیون را نیز خاص‌تر از سیستم‌های پیشین جلوه می‌دهد. با وجود بدنه‌ای ظریف با ضخامتی در حدود ۲.۶ سانتی‌متری، نصب بر روی دیوار بسیار جذاب خواهد شد و تلویزیون را با نصب روی دیوار حیرت انگیز خواهد نمود. رنگ مشکی بدنه بسیار متحیر کننده است و با هر دکوراسیون و فضایی زیبا می‌شود. تلویزیون سامسونگ CU8000 دارای پایه‌های دو طرفی با طراحی خطی است و عامل اصلی تفاوت تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 می‌باشد.

 

تلویزیون سامسونگ مدل CU8000

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ BU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

زبان طراحی

AirSlim

AirSlim

رنگ بدنه

مشکی

مشکی

رنگ قاب

مشکی

مشکی

رنگ پایه

مشکی

مشکی

نصب تلویزیون توسط براکت

دارد

دارد

نوع پایه

دو شاخه‌ای و دو طرفه

دو طرفی با طراحی خطی

 

کیفیت تصویر در بررسی تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

تلویزیون سامسونگ BU8000 دارای صفحه نمایشی کریستالی است که در تولید رنگ‌های خارق‌العاده با کیفیت بالا نقشی اساسی دارد و تصاویر را با نهایت شفافیت اجرا خواهد کرد. با وجود پنل VA می‌توانید کنتراست را در سطح بالا احساس کنید و رنگ‌هایی عمیق را همچون مشکی واقعی ببینید. نور پس زمینه Edge LED سبب کاهش مصرف انرژی شده اما نورپردازی ماهرانه‌ای را در اطراف صفحه نمایش به وجود خواهد آورد. عمق رنگ ۱۰ بیتی و Dynamic Crystal Color باعث تولید رنگ‌هایی ناب به وسعت دریا می‌شود که لذت دیدن فیلم‌ها و محتواها را افزایش می‌دهد. تصاویر را در تلویزیون سامسونگ BU8000 با کیفیت 4K می‌بینید که با بیش از ۸.۲ میلیون پیکسل سطحی عالی از شفافیت را به ارمغان خواهد آورد.

با کمک پردازشگر Crystal Processor 4K نیز ارتقای کیفیت تصاویر و صداها انجام می‌شود و همه‌ی سیگنال‌ها با کیفیت 4K پخش می‌شوند. با تکنولوژی Brightness Detection نور نمایشگر با توجه به محیط تنظیم می‌گردد و این قابلیت توسط سنسورها قابل انجام است. رنگ‌های عمیق را با حالتی ایده‌آل و شگفت انگیز توسط تکنولوژی Brightness Detection مدر فیلم‌ها می‌بینید. رنگ‌هایی گسترده نیز به کمک قابلیت One Billion Color در حدود یک میلیارد پخش خواهد شد که تصاویر واقعی و طبیعی را مانند نمونه اصلی در پی خواهد داشت. کنتراست بهتر با تنظیم نور پس زمینه را توسط تکنولوژی UHD Dimming خواهید دید.

 

کیفیت تصویر در بررسی تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

 

تلویزیون سامسونگ CU8000 نیز دستگاهی با نمایشگر کریستالی است و با کمک پردازنده Crystal Processor 4K تصاویری خارق‌العاده را با مسزان وضوح و کیفیت عالی پخش خواهد کرد. رنگ‌ها در این تلویزیون با عمق رنگ ۱۰ بیت اجرا می‌شوند و توسط فناوری One Billion Color امکان نمایش آن‌ها شبیه به نمونه واقعی، بدون تحریف و تغییر وجود خواهد داشت. با وجود پنل VA صحنه‌ها با بهترین عمق رنگ نمایش داده می‌شوند که منجر به پخش رنگ مشکی بدون هاله خاکستری را نیز فراهم می‌آورند. با Edge LED روشنایی شگرف در صحنه‌ها و فیلم‌های شما حکم‌فرما خواهند شد.

سطح رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل که همان 4K را نشان می‌دهد. این کیفیت سبب می‌گردد هر نوع محتوایی را با حالتی شگفت انگیز و خلق صحنه‌هایی خیره کننده ببینید که وضوح و شفافیت در آن‌ها موج می‌زند. با وجود تکنولوژی Brightness Detection تلویزیون سامسونگ CU8000 می‌تواند نور نمایشگر را با در نظر گرفتن روشنایی محیط تنظیم کند و چشمان شما را از آسیب دور نماید. سطحی جدید از کنتراست را با رنگ‌هایی رده بالا و واقعی توسط تکنولوژی Contrast Enhancer خواهید دید. نمایش صاف صحنه‌های پر سرعت را با تکنولوژی Picture Clarity احساس می‌کند و بهترین فیلم‌های اکشن را دنبال می‌کنید. تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 در نمایش تصاویر و سطح کیفیت مانند هم عمل می‌کنند و هر دو سطح بالایی از ویدیوها را برای پخش ایجاد می‌نمایند.

 

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ CU8000

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ BU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

صفحه نمایش

Crystal

Crystal

پنل

VA

VA

نور پس زمینه

Edge LED

Edge LED

کیفیت تصاویر

4K

4K

پردازنده

Crystal Processor 4K

Crystal Processor 4K

 

کیفیت صدا و مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

با بررسی تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 متوجه خواهیم شد که سطح وضوح و کیفیت صدا در آن‌ها مانند هم طراحی شده است. این دو تلویزیون دارای کیفیت خروجی صدای ۲۰ وات هستند و با فرکانس برابری قادر به پخش صداها در محیط اطراف می‌باشند. این ارتعاش صداها توسط ۲ کانال صوتی کل فضا را در بر می‌گیرند و تجربه‌ی شنیداری عالی و پر احساسی را در محیط دلخواه شما پخش خواهند کرد. این دو تلویزیون با Dolby Digital و Dolby Digital Plus سبب بهبود صداها خواهند شد و کیفیتی بهبود یافته و تقویت شده را به اشتراک خواهند گذاشت. تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 توسط قابلیت Object Tracking Sound Lite (OTS Lite) پخش چند کاناله را به ارمغان می‌آورند.

 

کیفیت صدا و مقایسه تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

 

این قابلیت پخش اصوات رسا و فراگیر را در کل فضای اتاق یا نشمین شما تضمین می‌کند اما برای کیفیت بهتر ممکن است نیازمند سیستم صوتی خارجی نیز در هر دو تلویزیون باشید. این تلویزیون‌ها قادر به تشخیص محتوای در حال پخش هستند و توسط تکنولوژی Adaptive Sound می‌توانند صداها را برای شنیدن بهتر، تنظیم کنند. تکنولوژی Q-Symphony 2.0 نیز باعث می‌شود سیستم‌های صوتی خارجی و تلویزیون به صورت همزمان صداها را پخش کنند بدون اینکه خللی در کار آن‌ها ایجاد گردد. این دو تلویزیون با وجود بلندگوهای ۱۰ واتی و فناوری‌های مشابه صوتی، تفاوتی از نظر سیستم صوتی ایجاد نمی‌کنند و انتخاب از این بابت در آن‌ها شبیه به هم است.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ BU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

توان صوتی

۲۰ وات

۲۰ وات

کانال صوتی

۲

۲

قابلیت Object Tracking Sound Lite

دارد

دارد

تکنولوژی Adaptive Sound

دارد

دارد

تکنولوژی Dolby Digital Plus

دارد

دارد

 

سطح گیمینگ و بررسی تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

از آنجایی که هر دو تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 از رفرش ریت برابر و ۶۰ هرتز بهره می‌برند، کیفیت تصاویر، صدا، پردازنده و ... در آن‌ها همچون یکدیگر است، بنابراین این دو سیستم از نظر اجرای بازی و گیمینگ همچون هم رفتار می‌کنند. اتصال کنسول بازی نسل هشتم و بازی‌های سرویس ابری، سبب می‌شوند از گیمینگ در انواع مختلف بهره ببرید. وجود تکنولوژی ALLM سرعت بازی‌ها را با کاهی تاخیر ورودی، افزایش خواهد داد. گیمینگ‌هایی با تصاویر HDR به کمک HGiG ایجاد می‌شوند و صحنه‌های شگفت انگیز را در انواع موارد تاریک و روشن اجرا خواهند کرد. بنابراین خرید تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 از نظر گیمینگ نفاوتی برای شما ایجاد نخواهد کرد و هر دو از یک سرویس برای پخش بازی‌ها استفاده می‌کنند.

 

سطح گیمینگ و بررسی تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ BU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

رفرش ریت

۶۰ هرتز

۶۰ هرتز

کنسول بازی

نسل هشتم

نسل هشتم

تکنولوژی ALLM

دارد

دارد

تکنولوژی HGiG

دارد

دارد

سرویس گیمینگ ابری

دارد

دارد

 

تفاوت تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 با درگاه‌های ارتباطی

کمپانی سامسونگ دو تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 را از نظر درگاه‌ها و ورودی‌های ارتباطی مانند یکدیگر طراحی کرده است و در این مورد تفاوت در میان تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 وجود ندارد. بنابراین تعداد درگاه‌های این دو تلویزیون را باهم بررسی می‌کنیم. این دو تلویزیون دارای ۳ عدد درگاه HDMI و ۲ عدد درگاه برای USB نسخه ۲.۰ می‌باشند. همچنین وجود پورت‌هایی مانند آنتن، خروجی صوتی دیجیتال، LAN و ... فراهم شده است. به کمک وای فای و بلوتوث نیز می‌توانید به راحتی امکان اتصال به شبکه بی سیم را داشته و نیازی به ریخت و پاش کابل‌ها ندارید.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ BU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

HDMI

۳

۳

USB

۲

۲

LAN

دارد

دارد

خروجی صوتی دیجیتال

دارد

دارد

آنتن

دارد

دارد

وای فای

دارد

دارد

بلوتوث

دارد

دارد

 

بررسی و مقایسه سیستم عامل در تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 هر دو از سیستم عامل تایزن پیروی می‌کنند و برای قابلیت‌های هوشمند خود از امکانات آن برخوردار شده‌اند. تفاوت تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 در نسخه سیستم عامل آن‌ها است. تلویزیون سامسونگ BU8000 از نسخه ۶.۵ تایزن بهره می‌برد و این درحالی است که تلویزیون سامسونگ CU8000 دارای نسخه ۷ از همین سیستم عامل است که جدیدتر می‌باشد و امکانات جدیدتری را فراهم می‌کند.

 

بررسی و مقایسه سیستم عامل در تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000

 

ریموت کنترلی که در این تلویزیون‌ها استفاده می‌شوند، شارژی بوده و همچنین دارای پنل خورشیدی است که برای محیط زیست مفید می‌باشد. این تلویزیون‌ها از قابلیت جستجوی صوتی پشتیبانی می‌کنند و دارای مواردی مانند: قابلیت نصب برنامه، قابلیت اتصال به موبایل، پشتیبانی از Apple Airplay، پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoT)، تله تکست (Teletext)، منوی فارسی و ... می‌باشند.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ BU8000

تلویزیون سامسونگ CU8000

سیستم عامل

تایزن

تایزن

نسخه

۶.۵

۷

قابلیت اتصال به موبایل

دارد

دارد

پشتیبانی از Apple Airplay

دارد

دارد

پشتیبانی از اینترنت اشیا

دارد

دارد

تله تکست

دارد

دارد

منوی فارسی

دارد

دارد

ریموت کنترلی شارژی و خورشیدی

دارد

دارد

 

سخن آخر

با بررسی  و مقایسه در تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 در فروشگاه اورجیمال پی بردیم که این دو دستگاه بسیار به یکدیگر شبیه هستند. این دو دستگاه تفاوت‌هایی بسیار جزئی از نظر پایه‌های ایستاده دارند که بسته به سلیقه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب نمایید. کیفیت تصاویر و صداها نیز همچون یکدیگر است. تفاوت تلویزیون سامسونگ BU8000 و CU8000 از نظر سال ساخت وجود دارد و اگر به دنبال تلویزیونی با نسخه جدیدتر هستید، می‌توانید که تلویزیون سامسونگ CU8000 را انتخاب نمایید.

این دو سیستم حتی از نظر تنوع در سایز نیز تفاوت چندانی ندارند و این درحالی است که که تلویزیون سامسونگ CU8000 در سایزهای ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ و تلویزیون سامسونگ BU8000 در سایزهای ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵ و ۸۵ اینچ با تفاوت دو سایز بیشتر تولید شده است.  برای خرید که تلویزیون سامسونگ CU8000 و تلویزیون سامسونگ BU8000 با ما در فروشگاه اورجیمال همراه باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.