محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 3
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید تلویزیون 4k

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۵ چهارشنبه
راهنمای خرید تلویزیون 4k
چکیده این مقاله: با این مقاله همراه باشید قصد داریم به طور مفصل و ساده در مورد مزایای خرید تلویزیون 4k و اینکه در هنگام خرید چه نکاتی را مد نظر قرار دهید، توضیحاتی ارائه دهیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 206 بازدید

با تلویزیون‌های 4k می توانید بهترین کیفیت تصویر تلویزیون را تجربه کنید و همین موضوع این نوع تلویزیون را به یکی از محبوب‌ترین تلویزیون‌ها تبدیل نموده است. امروزه تلویزیون‌های 4K به عنوان تلویزیون رده بالا و مدل برتر محسوب می‌شوند. این تلویزیون‌ها از نظر تکنولوژی تصویر، تکنولوژی پنل، بلندگوها، طراحی ظاهری و امکانات هوشمند نسبت به سایر مدل‌ها در رده بالاتری قرار دارند. با این مقاله همراه باشید قصد داریم به طور مفصل و ساده در مورد مزایای خرید تلویزیون 4k و اینکه در هنگام خرید چه نکاتی را مد نظر قرار دهید، توضیحاتی ارائه دهیم.

 

راهنمای خرید تلویزیون 4k

  1. ارائه بهترین کیفیت تصویر
  2. رزولوشن و تعداد پیکسل
  3. برندهای مختلف تلویزیون 4k
  4. اندازه صفحه نمایش
  5. وضوح صفحه نمایش
  6. پشتیبانی از بازی ها
  7. سازگار با تصاویری با کیفیت پایین تر
  8. قیمت تلویزیون 4K

 

راهنمای خرید تلویزیون 4k

 

ارائه بهترین کیفیت تصویر

یکی از با کیفیت‌ترین نوع نمایشگرهای تلویزیونی 4k است که دارای ۳۸۴۰ پیکسل افقی و ۲۱۶۰ پیکسل عمودی می باشد همچنین تعداد پیکسل‌های آن 2 برابر تلویزیون‌های full HD است. اگر بخواهیم لیستی از رده‌بندی کیفیت تصویر در تلویزیون های مختلف به کاربر ارائه دهیم می‌توانیم آنها را به چند گروه مشخص دسته بندی کنیم که هر کدام کیفیت‌های متفاوتی به مخاطب ارائه می‌دهند.

  • کیفیت تصویر SD
  • کیفیت تصویر HD
  • کیفیت تصویر full-HD
  •  کیفیت تصویر 4k
  • کیفیت تصویر 8k

 

در این فهرست کیفیت تصاویر را از ضعیف‌ترین به با کیفیت‌ترین دسته‌بندی کرده‌ایم.

 

رزولوشن و تعداد پیکسل

وقتی صحبت از وضوح تصویر در تلویزیون به میان می‌آید قطعاً وسواس برای خرید تلویزیون بیشتر می‌شود چرا که کاربر همواره دوست دارد تصاویر را در واقعی‌ترین حالت خود تماشا کند. دقت داشته باشید رزولوشن نشان دهنده تعداد پیکسل‌های نمایشگر است و هر چقدر که رزولویشن بیشتر باشد به تبع تعداد پیکسل‌ها هم بیشتر شده و شارپنس، کنتراست و همه جزئیات افزایش پیدا می‌کند.

به عبارت دیگر رزولویشن بالاتر یعنی کیفیت بیشتر در هر اینچ از تلویزیون و هر چقدر رزولوشن بیشتر باشد تعداد پیکسل بیشتری در این اینچ قرار دارد و این یعنی برای نمایش متن و محتوا تعداد پیکسل بیشتری آن محتوا را نشان می‌دهد. هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتری در نمایش یک محتوا یا متن دخیل باشند قطعاً سوژه با جزئیات ریزتر و با کیفیت‌های دیده می‌شود.

 

برندهای مختلف تلویزیون 4k

استقبال افراد باعث شده که برندهای مختلف اقدام به تولید تلویزیون 4K نمایند. با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که مدل‌های متنوعی از تلویزیون با کیفیت‌های مختلف به بازار عرضه شده است. برندها، قابلیت‌ها، مدل‌ها و البته قیمت‌های مختلف قطعاً ذهن شما را درگیر انتخاب یک تلویزیون مناسب نموده است.

شما می‌توانید تلویزیون 4k را از برندهای مشهوری همچون سامسونگ، سونی و ال جی خریداری نمایید. اگر علاقمند هستید که از برندهای ایرانی تلویزیون 4K را انتخاب کنید می توانید برندهای ایکس ویژن، جی پلاس و اسنوا را بررسی کنید.

 

برندهای مختلف تلویزیون 4k

 

اندازه صفحه نمایش

تلویزیون های 4K در سایز 55 اینچ به بالاتر ساخته می شود چون اگر این مدل تلویزیون در اندازه‌های کوچک‌تر از ۵۵ اینچ ساخته شود این احتمال وجود دارد که در بعضی از قابلیت‌ها مانند روشنایی ضعف داشته باشد. تلویزیون‌های 4K بزرگتر از ۵۵ اینچ برای خانه هایی با متراژ بالا و سالن‌های بزرگ بسیار مناسب هستند.

 

وضوح صفحه نمایش

رزولوشن عددی است که تعداد پیکسل‌های تشکیل شده در یک نمایشگر را مشخص می‌کند. تعداد کل پیکسل‌های تلویزیون 4K به قدری زیاد است که با چشم غیر مسلح نمی‌توانید آن را ببینید. از نظر رزولوشن می‌توانید تلویزیون‌های 4K را با قابلیت نمایش ۲۱۶۰ در 3۸۴۰ پیکسل انتخاب کنید یا اینکه به سراغ تلویزیون‌های 8K با قابلیت نمایش ۴۳۲۰ در ۷۶۸۰ پیکسل بروید.

شما می‌توانید بیشترین و بالاترین کیفیت جزئیات را در این مدل نمایشگر و تلویزیون تماشا کنید البته ناگفته نماند که قیمت تلویزیون 8K بسیار بالا است. در تلویزیون‌های 4K کیفیتی ۴ برابر تلویزیون‌های HD به نمایش گذاشته می‌شود بنابراین این تلویزیون‌ها جایگزین تلویزیون‌های FULL HD هستند به طوری که تا یکی دو سال دیگر کاربران صرفاً به سراغ تلویزیون‌های 4K می‌روند.

 

پشتیبانی از بازی ها

برای افرادی که علاقمند به کنسول‌های بازی، مایکروسافت، ایکس باکس و پلی استیشن هستند معمولاً خرید تلویزیون 4K می‌تواند بسیار به صرفه باشد چون از این بازی‌ها پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید بازی‌ها را با رزولوشن 4K بازی نمایید. همچنین با پیشرفت تکنولوژی و ورود کنسول‌های بازی تعداد محتواهای سازگار با تکنولوژی 4K بسیار بیشتر شده است. اگر دنبال یک مدل تلویزیون 4K برای خرید هستید شما می‌توانید تلویزیون‌هایی با صفحه نمایش OLED را انتخاب کنید.

 

پشتیبانی از بازی ها

 

سازگار با تصاویری با کیفیت پایین تر

تکنولوژی تلویزیونی 4K با تصاویر با کیفیت پایین‌تر سازگارتر است یعنی این تلویزیون علاوه بر تصاویر 4K امکان نمایش تصاویری با کیفیت کمتر را هم دارد. همچنین اگر بخواهید محتوای با کیفیت 4K را که دارای حجم بالایی است، دانلود نمایید به اینترنت پرسرعت نیاز دارید در غیر این صورت در صورت کم بودن سرعت اینترنت قطعاً دانلود محتوا زمان زیادی طول خواهد کشید.

 

قیمت تلویزیون 4K

قیمت تلویزیون‌های 4K نسبت به سایر مدل‌ها تفاوت زیادی دارد بنابراین اگر از نظر بودجه محدودیت ندارید می‌توانید اقدام به خرید این تلویزیون نمایید. در این میان تلویزیون‌های 4K که دارای صفحه نمایش OLED می باشند از نظر قیمت و کیفیت مناسب‌تر هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود پورت‌های ورودی و خروجی را در این مدل تلویزیون بررسی کنید. بلندگوها و اسپیکرهای تعبیه شده در این تلویزیون بسیار باریک طراحی شده اند و اگر تمایل دارید در یک فضای بزرگ همچون سالن از تلویزیون 4K استفاده کنید می‌توانید برای آن یک ساندبار با یک سیستم صوتی با کیفیت خریداری کنید.

 

جمع بندی

امروزه قابلیت‌های جذابی به مدل‌های مختلف تلویزیون اضافه شده است به طوری که کاربر با ویژگی‌های تصویر و قابلیت‌های جدید روبرو می‌شود و در این میان نمایش تصویر مهمترین قابلیتی است که برای بسیاری از کاربران در اولویت قرار دارد چون هرچه کیفیت تصویر بهتر باشد طبیعتاً تماشای تلویزیون هم لذت بخش‌تر خواهد بود. بنابراین هنگام خرید یک تلویزیون صرفاً نمی‌توان به انتخاب سایز یا برند آن اکتفا نمود چرا که امروزه در هنگام انتخاب و دسته‌بندی تلویزیون‌ به ابعاد و کیفیت تصویر توجه ویژه‌ای می‌شود. همچنین شما باید به فناوری پنل، سرعت پردازش، رزولوشن، الگوریتم‌ها، سیستم عامل و کلی موارد دیگر در هنگام انتخاب تلویزیون توجه کنید.

تلویزیون‌های 4k تصاویر را با بالاترین وضوح و کیفیت ارائه می دهند؛ بنابراین اگر از نظر بودجه محدودیت ندارید خرید این نوع تلویزیون می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب شود. هنگام خرید تلویزیون به ضمانتنامه و خدمات پس از فروش و موارد مندرج در آن توجه کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.