محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۸ شنبه
مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3
چکیده این مقاله: بررسی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و مقایسه تلویزیون‌ها یکی از بهترین راه ‌حل‌ها برای خرید آن می باشد. به همین سبب ما در این مطلب به مقایسه مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3 می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 16 دقیقه
  • 0 نظر
  • 158 بازدید

مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3

بررسی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و مقایسه تلویزیون‌ها یکی از بهترین راه ‌حل‌ها برای خرید تلویزیون می‌باشد. به همین سبب ما در فروشگاه اورجیمال به بررسی تلویزیون‌ها و مقایسه میان مدل‌های نزدیک به هم جدیدتر و جایگزین می ‌‌پردازیم که بتوانید مدلی ایدئال و مناسب شرایط خود را انتخاب کرده و با ارزنده ‌ترین قیمت تهیه نمایید. همان گونه که همه‌ ی ما می‌دانیم، برند ال جی همواره در زمینه تولید تلویزیون‌های خاص و ناب، حرفی برای گفتن دارد و سیستم‌هایی منحصر به فرد را عرضه بازار می‌نماید. مدل‌های گوناگون و سایزهای متنوع هستند که امکان خرید این سیستم‌ها را افزایش می‌دهند. بسیاری از این مدل‌ها بسیار شبیه به هم می‌باشند و یا جایگزین یکدیگر هستند، مانند؛ تلویزیون ال جی C2 و تلویزیون ال جی C3؛ بنابراین بررسی و مقایسه چنین مدل‌هایی، امکان انتخاب آسان را برای شما به ارمغان خواهد آورد. در ادامه این مقاله به بررسی و مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3، همچنین تفاوت آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3

 

سری و سال ساخت در مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3

تلویزیون ال جی C2 دستگاهی خوش ساخت و ایدئال از برند ال جی است که با بهترین امکانات هوشمند و گیمینگ در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شده است. این دستگاه یکی از محصولات سری C2 می‌باشد که با متد روز دنیا وارد بازار شده است. تلویزیون ال جی C3 نیز سیستمی خارق‌العاده از برند ال جی می‌باشد که یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین تلویزیون‌های ل جی در سال ۲۰۲۳ است که آن را با نوآوری روز تولید نموده است. این تلویزیون از لوازم سری C3 می‌باشد که ال جی آن را جایگزینی با مدل جدیدتر برای تلویزیون ال جی C2 قرار داده است.

 

ویژگی

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون ال جی C3

سری ساخت

C2

C3

سال ساخت

۲۰۲۲

۲۰۲۳

 

مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3 از نظر طراحی ظاهری

طراحی ظاهری و ساخت بدنه و رنگ ایدئال یکی از دلایل خرید بسیاری از افراد برای انتخاب انواع لوازم از جمله تلویزیون‌ها می‌باشد. تلویزیون ال جی C2 دستگاهی بسیار شیک با زبان طراحی Cinema Screen 4 Sided بوده که با خلاقیت بالا تولید شده است. این نوع زبان طراحی نشان از وجود قاب و حاشیه‌ای با ظرافت بالا دارد که دور تا دور صفحه نمایش OLED را گرفته است. این قاب ظریف و نازک، دید شما را نسبت به تصاویر افزایش داده و سطح تمرکز شما را بالا می‌برد. تلویزیون ال جی C3 نیز از همین زبان طراحی برای ارائه قاب صفحه نمایش استفاده نموده و فضایی خارق‌العاده و ناب را در خانه شما ایجاد می‌کند.

 

تلویزیون ال جی مدل C3 از نظر طراحی ظاهری

 

ضخامت بدنه در این تلویزیون‌ها تقریباً به اندازه یکدیگر است و بسته به سایز تلویزیون، از ۴ تا ۵ سانتی‌متر تفاوت دارند. رنگ بدنه، قاب، پایه‌ها و همچنین طرح پایه‌ها در تلویزیون ال جی C2 در سایزهای مختلف با همدیگر متفاوت بوده و شامل رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سفید و مدل پایه دو طرف و خطی و صفحه و خطی هستند؛ بنابراین برای اطلاعات دقیق‌‌تری از این بخش می‌‌توانید به صفحه اصلی تلویزیون ال جی C2 در فروشگاه ما مراجعه نمایید. تلویزیون ال جی C3 دارای بدنه و قاب نمایشگری جذاب و هنرمندانه به رنگ مشکی دلربا است که امکان ست شدن آن با سایر لوازم و دکوراسیون شما بسیار آسان می‌باشد. رنگ مشکی در این بخش‌ها با پایه‌های مشکی/ نقره‌ای به زیبایی ست شده‌ است که نمایی مدرن را در خانه شما به وجود آورد.

پایه‌ در این تلویزیون بسته به سایزبندی اگرچه ظاهر متفاوتی دارند، اما همگی از طراحی کلی وسط و خطی تولید شده‌اند و برای مشاهده دقیق‌تر می‌توانید به صفحه اصلی تلویزیون ال جی C3 در همین فروشگاه مراجعه نمایید. فاصله‌ای که پایه‌ی تلویزیون ال جی C2 با بخش زیرین ایجاد می‌نماید حدوداً ۲ اینچ بوده و با قرار دادن ساندبار، بخشی از صفحه نمایش پوشانده می‌شود اما این فاصله در تلویزیون ال جی C3 حدوداً ۲.۷ اینچ می‌باشد و ساندبار با آرایشی منظم موجب آراسته شدن نمای سیستم می‌گردد؛ بنابراین برای خرید تلویزیون ال جی C2 و تلویزیون ال جی C3 حتماً سلیقه خود در انتخاب رنگ و نوع پایه‌ها را حتماً در نظر داشته باشید.

 

تلویزیون ال جی مدل C2 از نظر طراحی ظاهری

 

ویژگی

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون ال جی C3

زبان طراحی

Cinema Screen 4 Sided

Cinema Screen 4 Sided

رنگ قاب

مشکی یا نقره‌ای

مشکی

رنگ بدنه

سفید یا مشکی

مشکی

رنگ پایه

سفید و نقره‌ای/ مشکی و نقره‌ای

مشکی و نقره‌ای

طراحی پایه‌ها

وسط و خطی یا دو طرفه و خطی

وسط و خطی

 

کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3

یکی از مهم‌ترین مواردی که در تولید تصاویر با کیفیت بالا نقش دارد، صفحه نمایشی ایدئال می‌باشد. تلویزیون ال جی C2 و تلویزیون ال جی C3 هر دو از صفحه نمایشی رده بالا و عالی از نوع OLED یا اولد استفاده می‌کنند. این نمایشگر بدون استفاده از نور پس زمینه جداگانه، با استفاده از پیکسل‌ها نور مورد پنل را تأمین می‌نماید. به دلیل وجود همین روشنایی مستقل، کنتراست در بالاترین حالت خود ارائه خواهد شد و در رنگ‌هایی طبیعی و واقعی غرق خواهید شد. این قابلیت رنگ مشکی را بدون هاله خاکستری و با وجود عالی‌ترین عمق نمایش می‌دهد که احساس زنده بودن تصاویر و صحنه‌ها را در هر دو تلویزیون القا می‌کند.

 

کیفیت تصویرتلویزیون ال جی C2

 

این پیکسل‌های ارگانیک و خودتابس کار فناوری لوکال دایمینگ را نیز بر عهده گرفته‌اند و می‌توانند تاریکی وضعی را با خاموش شدن جداگانه هر پیکسل فراهم نمایند و با این وجود لذت واقعی را از دیدن سکانس‌های روشن با میزان روشنایی عالی تجربه می‌کنید. با پنل به‌روز و نوین WRGB در این دو سیستم، علاوه بر ایجاد کنتراست بالا و عمق رنگ شدید، از زاویه دید گسترده‌ای نیز برخوردار است تا در هر بخشی که نشسته‌اید از بهترین تصاویر برخوردار شوید. تصاویر 4K با رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل منجر به دید عالی و وضوح بالا در فیلم‌ها و صحنه‌های گوناگون می‌شوند. شفافیت خاص و دریایی از رنگ‌های طبیعی و واقعی را با خرید تلویزیون ال جی C2 و C3 احساس خواهید کرد. پردازنده که یکی از دلایل اصلی ارتقای کیفیت تصاویر می‌باشد، در تلویزیون ال جی C2 از نوع α9 Gen5 AI Processor 4K بوده اما در تلویزیون ال جی C3 از یک پردازشگر نسل جدید‌تر هوش مصنوعی به اسم α9 Gen6 AI Processor 4K استفاده می‌شود.

این پردازنده‌ها منجر به افزایش کیفیت داده‌ها در هر صحنه‌ای می‌شوند و توسط آن‌ها امکان غوطه‌وری در فیلم‌ها با سطح رزولوشن بالا ایجاد خواهد شد. فرمت‌های HDR در هر دو نوع این تلویزیون‌ها به اسم‌های Dolby Vision، HDR10 و HLG می‌باشند که صحنه‌های سه بعدی را با تصاویر ارتقا یافته ایجاد خواهند کرد. حالت‌های تصویر نیز در تلویزیون ال جی C2 شامل ۹ حالت و در تلویزیون ال جی C3 دارای ۱۰ حالت مختلف هستند؛ بنابراین تلویزیون ال جی C3 نسبت به C2 با وجود پردازنده بهتر و نسل جدیدتر، حالت‌های تصویر بیشتر و ...، امکان تولید تصاویر بهتری را دارد اما این تفاوت ناچیز بوده و در هر صورت از دیدن فیلم و سریال در هر دوی این تلویزیون‌های ال جی لذت می‌برید.

 

کیفیت تصویرتلویزیون ال جی C3

 

ویژگی

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون ال جی C3

صفحه نمایش

OLED

OLED

پنل

WRGB

WRGB

کیفیت تصویر

4K

4K

پردازنده

α9 Gen6 AI Processor 4K

α9 Gen6 AI Processor 4K

فرمت HDR

Dolby Vision، HDR10 و HLG

Dolby Vision، HDR10 و HLG

حالت‌های تصویر

۹

۱۰

 

کیفیت صدا در مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3

با مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3 به این امر پی خواهید برد که سیستم صوت و پخش صداها در این دو تلویزیون مانند هم می‌باشند. تلویزیون ال جی C2 و C3 دارای توان خروجی صوتی ۴۰ وات هستند که این میزان توسط ۲.۲ کانال صوتی قابل اجرا است. بلندگوها در این دستگاه‌ها شامل؛ ۲ بلندگوی ۱۰ واتی و ۲ بلندگوی ووفر (Woofer) ۱۰ واتی هستند که توان صوتی میان آن‌ها برابر است. این موارد از نوع Down Firing انواع صداها را به صورت بَم به سمت پایین و سپس کل محیط پخش خواهند کرد. با Dolby Atmos از صداهای فراگیری که در فضا پخش می‌شوند، بهره می‌برید. فناوری‌های Dolby Digital (AC3) و Dolby Digital Plus (EAC3) در تلویزیون ال جی C2 و C3 اصوات را به صورت ارتقا یافته انتشار خواهند داد.

 

کیفیت صدا در مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3

 

همچنین توسط OLED Surround کل محیط را پر از صداهای مجازی خواهید کرد که تجربه بازی را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد. تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها، می‌تواند صدای افراد را در موسیقی‌ها و فیلم‌ها شناسایی نماید و با بهترین حالت بهبود یافته پخش کند. حالت‌های صدا نیز شامل ۷ حالت متفاوت در تلویزیون ال جی C2 و تلویزیون ال جی C3 می‌باشد. به طور کلی برای خرید تلویزیون ال جی C3 و تلویزیون ال جی C2 در مقایسه و تفاوت صدا در آن‌ها، مورد مشخصی وجود نداشته و این دو سیستم از نظر صوتی مانند هم عمل می‌کنند.

 

ویژگی

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون ال جی C3

توان صوتی

۴۰

۴۰

کانال صوتی

۲.۲

۲.۲

نوع بلندگوها

Down Firing/ Woofer

Down Firing/ Woofer

Dolby Atmos

دارد

دارد

Dolby Digital Plus

دارد

دارد

Dolby Digital

دارد

دارد

تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها

دارد

دارد

OLED Surround

دارد

دارد

حالت‌های صدا

۷

۷

 

درگاه‌ها و ورودی‌ها در مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3

پورت‌ها، ورودی‌ها و خروجی ها در تلویزیون ال جی C2 و C3 مانند هم هستند و در تعداد آن‌ها نیز تفاوتی وجود ندارد. کاربرد و کارایی این پورت‌ها برای دریافت و ارسال سیگنال‌های صوتی و تصویری از انواع دستگاه‌ها می‌باشد که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند و برای دسترسی به دستگاه‌‌هایی مانند؛ رسیور، دوربین مدار بسته، دی وی دی، کنسول بازی و ... استفاده می‌شوند. ۴ عدد پورت HDMI نسخه ۲.۱ و ۳ عدد پورت USB نسخه ۲.۰ در این دو تلویزیون مشترک است. این سیستم‌ها دارای پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical) و ۲ عدد ورودی برای آنتن RF نیز می‌باشند. از جمله موارد بی سیم و بدون نیاز به کابل نیز می‌توان به بلوتوث، LAN و وای فای اشاره کرد که از بهم ریختگی جلوگیری کرده و امکان دسترسی به محتواها را آسان می‌گردانند؛ بنابراین خرید این دو تلویزیون برای مقایسه و تفاوت پورت‌ها تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

 

درگاه‌ و ورودی‌ در تلویزیون های ال جی مدل C2 و C3

 

ویژگی

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون ال جی C3

HDMI

۴

۴

USB

۳

۳

پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical)

دارد

دارد

آنتن

۲

۲

بلوتوث

دارد

دارد

LAN

دارد

دارد

وای فای

دارد

دارد

 

قابلیت گیمینگ در مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3

قابلیت گیمینگ و اجرای بازی نیز در دو تلویزیون ال جی C2 و C3 مانند هم عمل می‌کنند. رفرش ریت برابر و ۱۲۰ هرتزی منجر به ایجاد تصاویر صاف در صحنه‌های بازی می‌گردد و این دو تلویزیون از اجرای گیمینگ‌های سرعتی، مسابقاتی، موتور سواری و ماشین رانی هیچ ابایی ندارند. به راحتی کنسول بازی نسل نهم به این دو تلویزیون متصل می‌گردد یا می‌توانید به کمک سرویس گیمینگ ابری، از منوی بلند بالای بازی‌های مختلف استفاده کنید. فناوری ALLM سبب کاهش تأخیر ورودی شده، تکنولوژی VRR منجر به استفاده از رفرش ریت متغیر می‌گردد، پشتیبانی از HGiG صحنه‌هایی با کنتراست بالا و HDR را نمایش می‌دهد. این موارد همگی منجر به پخش بهترین بازی‌ها در سطح عالی و بالا در تلویزیون ال جی C2 و تلویزیون ال جی C3 می‌شود.

 

ویژگی

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون ال جی C3

رفرش ریت

۱۲۰ هرتز

۱۲۰ هرتز

کنسول بازی

نسل نهم

نسل نهم

سرویس گیمینگ ابری

دارد

دارد

فناوری ALLM

دارد

دارد

تکنولوژی VRR

دارد

دارد

پشتیبانی از HGiG

دارد

دارد

زمان پاسخگویی تصویر (میلی ثانیه)

۲.۴

۲.۳

 

قیمت تلویزیون ال جی 

 

مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3 و قابلیت‌های هوشمند

تلویزیون ال جی C2 و C3 هر دو از تلویزیون‌های کمپانی ال جی هستند و بدون شک از سیستم عامل webOS برخوردار هستند. تفاوت سیستم عامل در این دو سیستم در آن است که تلویزیون ال جی C2 از پلتفرم نسخه ۷ یا همان ۲۰۲۲ استفاده کرده و تلویزیون ال جی C3 دارای سیستم عامل webOS نسخه ۸ یا ۲۰۲۳ می‌باشد. این نسخه‌ها نشان از آن دارد که تلویزیون ال جی C3 از یک نسخه بالاتر استفاده می‌کند و مجهز به قابلیت‌های هوشمند پیشرفته‌تری است. از جمله موارد هوشمندی که در این دو تلویزیون هستند، می‌توان به؛ قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث، جستجوی صوتی، قابلیت انتقال صدا به موبایل، پشتیبانی از Apple Airplay، ریموت کنترل هوشمند، قابلیت نصب برنامه، قابلیت اتصال به موبایل، دستورات صوتی، پشتیبانی از Apple HomeKit، پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoT)، پشتیبانی از DLNA، راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)، دستیار صوتی، مرورگر وب، قابلیت ضبط برنامه (PVR)، تله تکست (Teletext)، منوی فارسی و ... اشاره نمود. همچنین با وجود قابلیت Hotel Mode، امکان استفاده این دستگاه‌ها به عنوان تجاری و استفاده در هتل‌ها فراهم می‌باشد.

 

ویژگی

تلویزیون ال جی C2

تلویزیون ال جی C3

سیستم عامل

webOS

webOS

نسخه

نسخه ۷ یا همان ۲۰۲۲

نسخه ۸ یا ۲۰۲۳

قابلیت Hotel Mode

دارد

دارد

پشتیبانی از Apple Airplay

دارد

دارد

راهنمای الکترونیک برنامه ها

دارد

دارد

پشتیبانی از اینترنت اشیا

دارد

دارد

جستجوی صوتی

دارد

دارد

نصب برنامه برای کنترل با موبایل

دارد

دارد

 

سخن آخر

با مقایسه تلویزیون ال جی C2 و C3 در فروشگاه اورجیمال، به این امر پی بردیم که این دو تلویزیون تفاوت چندانی باهم ندارند. برای انتخاب رنگ و بدنه دلخواه می‌توانید با توجه به سلیقه خود و دکوراسیون محیط پیش بروید. اگر پردازنده نسل جدید یا تلویزیونی نوین‌تر با قابلیت‌های هوشمند پیشرفته‌تر انتخاب شماست، تلویزیون ال جی C3 مورد بهتری است. در آخر انتخاب و خرید هرکدام از این سیستم‌ها به نظر شخصی شما باز می‌گردد. برای خرید تلویزیون ال جی C3 و همچنین خرید تلویزیون ال جی C2 با ما در فروشگاه اورجیمال همراه باشید تا از قیمت منصفانه در شهر مرزی بانه استفاده کرده و همچنین از خدمات مهمی مانند تحویل سریع و پرداخت درب منزل بهره ببرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.