محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید تلویزیون برای PS5 و Xbox Series

تمامی متن مقاله راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 28.27 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۵/۱۲ پنج شنبه
راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series
چکیده این مقاله: اگر شما نیز دغدغه خرید تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X را دارید و می‌خواهید با کنسول‌های جدید نیز سازگار باشد پس خواندن این مطلب می تواند برای شما مفید باشد بنابراین تا پایان با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 30 دقیقه
  • 0 نظر
  • 393 بازدید

با به وجود آمدن کنسول‌ های بازی PS5 و XBOX زمینه برای بازی های با کیفیت برای همه‌ ی گیم دوستان فراهم شده است، اما این کنسول ها نیازمند تلویزیون هایی هستند که آن ها را پشتیبانی کند، باید چندین تلویزیون را بررسی کنید که کدامیک قابلیت گیمینگ را به صورت حرفه ای پشتیبانی می‌ کند و همچنین برند و بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید، پر کل برای معرفی باید گفت که تلویزیون‌ های مورد استفاده برای این نسل از کنسول‌ های بازی باید دست‌ کم از قابلیت‌ هایی همچون کیفیت تصویر 4K، پورت HDMI2.1، رفرش ریت 120 هرتز و استاندارد تصویر HDR پشتیبانی کنند. پس برای بررسی و شناخت بهترین تلویزیون برای PS5 تا آخر این مقاله همراه ما باشید .

 

PS5 یا Xbox Series X 

یکی از مهمترین بخش‌ ها یک کنسول بازی دسته آن است، به همین جهت مقایسه دسته ps5 با xbox series x از اهمیت بالایی برخوردار است و اهمیت بالایی دارد که شما بدانید کدام دسته اولا ارگونومی بهتری در طراحی دارد و ثانیا در استفاده از جهات مختلف بهتر عمل می‌ کند، در این زمینه مایکروسافت ترجیح داده تا از نقطه امن خود خارج نشود و از دسته بسیار شبیه به نسل قبل استفاده کند، در واقع تغییرات این دسته بازی نسبت به دسته Xbox one به بافت محصول، اضافه شدن دکمه Share به مرکز دسته و D-pad بهتر محدود می‌ شود، این بروزرسانی را می‌ توانیم کاملا هوشمندانه بدانیم؛ چرا که دسته کنسول نسل قبلی مایکروسافت یکی از بهترین‌ دسته‌ های ساخته شده بود و دلیلی وجود ندارد که سازنده آمریکایی بخواهد این طراحی خوب را با تغییرات گسترده مواجه کند، این دسته‌ ها برای منبع انرژی همچنان از باتری‌ های قلمی استفاده می‌ کنند و شما با خرید باتری‌ های قابل شارژ می‌ توانید با خیال آسوده‌ ساعت‌ ها بدون نیاز به شارژ با دسته بازی کنید.

 

PS5 یا Xbox Series X 

 

تلویزیون سازگار با PS5

یک تلویزیون مخصوص PS5‌ یا Xbox Series باید از امکانات خاصی پشتیبانی کند، از جمله ی این ویژگی ها

 

رزولوشن 4K

به طور کلی، رزولوشن یک نمایشگر تعیین کننده این است که چند میلیون پیکسل در صفحه نمایش شما جای گرفته است، تلویزیون 4k یک تلویزیون با وضوح 4K است، این بدان معناست که تلویزیون دارای 3840 پیکسل افقی و 2160 پیکسل عمودی است (در کل حدود 8.3 میلیون پیکسل)، رزولوشن اصطلاحی است که به شما می‌ گوید چقدر این نقاط ریز یا پیکسل‌ ها با چه چگالی روی صفحه نمایش قرار گرفته‌ اند، پیکسل‌ های جداگانه برای تشکیل تصویری که در صفحه مشاهده می‌ کنید جمع می‌ شوند، بنابراین هرچه پیکسل بالاتر باشد وضوح تصویر را بالاتر می‌ برد، تلویزیون‌ های 4Kنسبت به تلویزیون‌ های فول اچ‌ دی سنتی (1920 در 1080) چهار برابر پیکسل بیشتر دارند.

حتی در صفحه نمایش‌ های تلویزیون با همان اندازه، کیفیت تصویر تلویزیون 4K به لطف تراکم پیکسل بیشتر، واضح‌ تر و روشن‌ تر به نظر می‌ رسد، این تفاوت به ویژه در تلویزیون‌ های صفحه بزرگ مشهود است، مسلما رزولوشن فورکی (4K) استاندارد ثابت نسل بعد خواهد بود، با این حال تکنولوژی‌ های مهم دیگری هم خواهند بود که کنسول‌ های پلی استیشن 5 و ایکس ‌باکس سری اس و ایکس از آن‌ ها بهره خواهند برد، یک تلویزیون یا نمایشگر مناسب برای نسل نهم بایستی به پشتیبانی از نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه، درگاه HDMI 2.1، تاخیر ورودی پایین و… مجهز باشد. همچنین تلویزیون های سامسونگی که با ps5 سازگار هستند ، در قیمت تلویزیون بانه سامسونگ تاثیر گذارند . شما عزیزان می توانید برای تهیه این مدل تلویزیون و خرید تلویزیون از بانه یا گناوه به فروشگاه اورجیمال مراجعه کنید .

 

پشتیبانی از درگاه‌های HDMI 2.1

با ورود کنسول‌ های بازی نسل نهم و همچنین آغاز عرضه جهانی کارت‌ های گرافیک قدرتمند سری 30 انویدیا، تلویزیون‌ ها و نمایشگر های مجهز به درگاه HDMI 2.1 نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته‌ اند. استاندارد HDMI 2.1 دارای پهنای باند خیره کننده 48 گیگابیت در ثانیه است که می‌ تواند اقدام به پخش تصاویر 4K با نرخ 120 فریم در ثانیه کرده و تصاویر 8K را نیز با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه منتقل سازد، اکثر نمایشگر های قدیمی‌ تر از پورت‌ های HDMI 2.0 استفاده می‌ کنند. پورت‌ های HDMI 2.0 به دلیل پهنای باند 18 گیگابایتی خود قادر نیست تا نرخ فریم 120 فریم بر ثانیه را در حالت 4K در دسترس ما قرار دهد و عملا اگر عنوانی با این نرخ فریم و رزولوشن قابل اجرا باشد.

مجبور خواهیم بود تا آن را در رزولوشن یا فریم ریت پایین تری تجربه کنیم، از سویی دیگر نمایشگر هایی با پورت HDMI 2.0 به علت پهنای باند نسبتا کم این پورت‌ ها، ممکن است تا مواردی مثل HDR هم با فعال کردن 120 فریم از دسترس ما خارج شوند، در کنار این موارد، تکنولوژی‌ های مهمی مثل eARC و ALLM هم در پورت HDMI 2.0 در دسترس نخواهند بود، اما در حال حاضر تعداد تلویزیون‌ ها و نمایشگر های مجهز به درگاه HDMI 2.1 آنقدرها هم زیاد نیست، و تنها چند شرکت سونی، سامسونگ و ال‌ جی هستند که به صورت گسترده اقدام به تولید مدل‌ های مجهز به درگاه واقعی HDMI 2.1 کرده‌ند، البته برخی از برند ها نیز با به‌ روزرسانی‌ های نرم افزاری، یا بعضا افزودن ماژول سخت افزاری، به نوعی پشتیبانی از این رابط را برای تلویزیون‌ های خود ارائه کرده‌ اند که البته صحت آن‌ ها بحث برانگیز است.

 

تکنولوژی eARC

در نسل جدید تلویزیون‌ های مجهز به درگاه HDMI 2.1، تکنولوژی‌ های مهمی مثل eARC و ALLM نیز مطرح شده‌ اند که در بهره‌ گیری همه جانبه از نسل نهم کنسول‌ ها به آن‌ ها نیاز خواهید داشت، اکثر تلویزیون‌ بانه ارزان سیگنال‌ های صوتی را پیش از عبور از کابل‌ های HDMI فشرده می‌ کنند. eARC (کانال بازگشت صوتی پیشرفته) شما را قادر می‌ سازد سیگنال صوتی اصلی با رزولوشن کامل را از طریق کابل HDMI انتقال داده و بهترین صدا را بدون کاهش کیفیت پخش کنید، eARC قابلیتی است که اولین بار در پورت‌ های HDMI 2.1 معرفی شد که بزرگ‌ ترین مزیت آن ارتقا بسیار زیاد پهنای باند و سرعت است،

این قابلیت به شما اجازه می‌ دهد صدای با کیفیت را از تلویزیون خود به ساندبار یا گیرنده تلویزیون انتقال دهید، ویژگی دیگر آن سازگاری با فرمت‌ های دارای سرعت بیت بالا مانند Dolby Atmos و DTS است، eARC که نسل بعدی ARC نیز نامیده می‌ شود، از پهنای باند بزرگ‌ تر و سرعت‌ های بالاتر پشتیبانی می‌ کند، از این رو در نهایت قادر خواهید بود صدای با کیفیت‌ تری داشته باشید.

 

تکنولوژی ALLM

Auto Low Latency Mode یا به اختصار ALLM تکنولوژی نویی است که به هنگام بازی با بهینه شدن و فعالیت وضعیت گیم مود، باعث انتقال خیلی سریع‌ تر داده‌ ها، کیفیت نمایش بازی‌ ها را افزایش می‌ دهد، این ویژگی زمانی که تلویزیون برای بازی مورد استفاده قرار می‌ گیرد، به صورت خودکار فعال می‌ شود.

 

تأخیر در ورودی

تأخیر در ورودی به زبان ساده‌ تر فاصله‌ ی زمانی بین ارسال تصویر از منبع و پخش آن روی صفحه نمایشگر تلویزیون بوده که این مؤلفه بیشتر در رابطه با کنسول‌ های بازی و سیستم‌ های گیمینگ حائز اهمیت است، به طور مثال در هنگام انتخاب نمایشگر مناسب برای گیمینگ، یکی از مهمترین فاکتور هایی که بررسی می‌ شود میزان تأخیر در ورودی پایین بوده که این مورد وقتی از تلویزیون در زمینه‌ ی مانیتورینگ استفاده می‌ گردد نیز به خوبی دیده می‌ شود، پشتیبانی از HDMI2.1 در تلویزیون‌ های مخصوص PS5، منجر به نمایش تصاویر 4K با نرخ فریم 120 هرتز می‌ شود که بهترین میزان تأخیر در ورودی برای آن زیر 25 میلی‌ ثانیه است.

 

نرخ تازه‌ سازی متغیر(VRR)

VRR مخفف variable refresh rate بوده و به معنی نرخ تازه‌ سازی متغیر است و از مشخصات کاربردی در کیفیت تصویر یک تلویزیون مناسب برای گیمینگ به حساب می‌ آید، می‌ توان گفت VRR به تلویزیون نوعی انعطاف پذیری می‌ دهد تا منتظر فریم جدید کنسول باشد، این امر منجر به عملکرد نرم‌ تر و جلوگیری از بریدگی تصویر خواهد شد.

 

بهترین تلویزیون مخصوص PS5 و Xbox Series X 

تلویزیون یکی از مهمترین لوازم صوتی و تصویری است که در همه ی خانه ها و مراکز اداری و تجاری موجود است، بعد از راه اندازی تلویزیون اول باید کانال یابی کنید، تا همه شبکه های داخلی را برای شما بیاورد، ما در این مقاله نحوه کانال یابی تلویزیون ال جی را به شما آموزش دادیم.

 

تلویزیون سونی Z9K

  1. کیفیت 8K 2022
  2. صدا 85 وات. 120 هرتز
  3. Mini LED/VA 2×USB
  4. سیستم عامل اندروید 4×HDMI
  5. گیرنده داخلی و خارجی
  6. ساخت مالزی


تلویزیون Z9K یکی از تلویزیون های سونی محسوب می شود، این تلویزیون برای تماشای فیلم و سریال و همچنین بازی کردن به صورت حرفه ای کاملا مناسب است، تلویزیون های Mini LED سونی کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون های ال ای دی ارائه می دهند، تلویزیون سونی Z9K دارای پردازشگر منحصر به فرد سونی مدل Cognitive Processor XR است که وظیفه پردازش صدا و تصویر را به عهده دارد، این پردازشگر قدرتمند عملکردی مانند مغز انسان دارد، این پردازشگر به کمک تکنولوژی XR 8K Upscaling رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد، این محصول از تکنولوژی HDR برخوردار است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند.

سونی به کمک تکنولوژی XR HDR Remaster اشیاء و عناصر موجود در تصویر را تشخیص داده و رنگ، کنتراست و عمق آنها را به صورت مجزا بهبود می‌ بخشد تا شما صحنه های واقعی تری را تجربه کنید، این تلویزیون دارای 3 پورت HDMI 2.1 است و از تکنولوژی ALLM، VRR و G-Sync پشتیبانی می کند، این تلویزیون توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K/120Hz و 8K/60Hz را دارد، قابلیت Auto Genre Picture Mode نیز در صورت اتصال به کنسول PS5 تلویزیون را به حالت Game Mode می برد و بهترین تنظیمات برای بازی کردن را به صورت اتوماتیک انجام می دهد.

 

تلویزیون سونی X90K

  1. کیفیت 4K 2022
  2. صدا 30 وات. 120 هرتز
  3. LED/VA 2×USB
  4. سیستم عامل اندروید 4×HDMI
  5. گیرنده داخلی
  6. ساخت ژاپن و مالزی

از سری تلویزیون های تولیدی سال 2022، تلویزیون سونی X90K می باشد که هر فرد با دیدن این محصول زیبا وسوسه ی خرید می شود، تلویزیون سونی دارای کیفیت تصویر 4K و پردازنده ی قوی 4k Processor XR می باشد که با پشتیبانی از دو قابلیت HDR و Triluminos Pro تصویری فوق تصور هر فرد را به وجود می آورد و آن را به نمایش می گذارد، تلویزیون سونی X90K دارای توان صوتی 30 وات می باشد که صدایی بسیار رسا و بدون نویز را دارا است و همچنین با داشتن بلندگو های قوی XR-Balanced و Bass Reflex صداها را با قدرت زیادی پخش می کند که با وجود دالبی اتموس صدایی عالی بدون هیچ گونه نویز را ارائه می دهد.

یکی از ویژگی هایی که سونی در این سال به تلویزیون X90K اضافه کرده BRAVIA CAM می باشد، این محصول دارای 2 پورت HDMI 2.1 است و از تکنولوژی ALLM و VRR نیز پشتیبانی می کند، همچنین تکنولوژی Nvidia G-Sync در این محصول وجود دارد و می تواند بطور کامل از کارت های گرافیک انویدیا پشتیبانی کند، اما متاسفانه خبری از تکنولوژی AMD FreeSync در تلویزیون فوق نیست.

 

تلویزیون سامسونگ Q80B

  1. کیفیت 4K 2022
  2. صدا 60 وات. 120 هرتز
  3. QLED/ADS 2×USB
  4. سیستم عامل تایزن 4×HDMI
  5. گیرنده داخلی و خارجی
  6. ساخت کره و مصر

تلویزیون سامسونگ Q80B یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ است، تلویزیون Q80B بالاترین مدل از تلویزیون های QLED سامسونگ می باشد، تلویزیون فوق برای استفاده خانگی جهت تماشای حرفه ای فیلم و انجام بازی بصورت حرفه ای گزینه مناسبی است، تلویزیون سامسونگ Q80B دارای رزولوشن 3840×2160 پیکسل می باشد، این تلویزیون دارای تکنولوژی Quantum HDR 12x است، با وجود این تکنولوژی، محصول فوق می تواند محتوای HDR را با کنتراست بسیار خوبی به نمایش درآورد، شما می توانید فرمت های HLG و HDR10+ را در این تلویزیون پخش کنید، تل

ویزیون گیمینگ سامسونگ دارای 4 پورت HDMI نسخه 2.1 بوده و می تواند محتوای 4K را با سرعت 120 هرتز پخش کند، سامسونگ تکنولوژی Motion Xcelerator Turbo+ را نیز در تلویزیون فوق به کار گرفته است تا محتوای سریع بازی ها را شفافتر و واضح تر به نمایش درآورد، این تلویزیون به تکنولوژی HGiG مجهز است و می تواند محتوای بازی های HDR را با جزئیات بیشتری پخش کند، این تلویزیون از تکنولوژی VRR و AMD FreeSync Premium Pro پشتیبانی می کند، همچنین تکنولوژی کاهش خودکار تاخیر ورودی یا ALLM در تلویزیون فوق وجود دارد، سامسونگ قابلیت Game Bar را برای این محصول در نظر گرفته است تا حتی در زمان انجام بازی نیز بتوانید ویژگی های گیمینگ تلویزیون را تغییر دهید.

 

تلویزیون سونی A80K

  1. کیفیت 4K 2022
  2. صدا 30 وات. 120 هرتز
  3. OLED/ADS 3×USB
  4. سیستم عامل اندروید 4×HDMI
  5. گیرنده داخلی و خارجی
  6. ساخت مالزی

تلویزیون A80K سونی محصولی ایده آل و هوشمند از برند سونی تولید شده است، این تلویزیون در سری 8 اولد های سونی قرار گرفته که همه چی تمام بوده و از برترین امکانات روز دنیا برخوردار باشد، این تلویزیون سونی A80K از زیبایی بی حد و حصری برخوردار می باشد که همین امر سبب محبوبیت این تلویزیون در بازار شده است، تلویزیون A80K در کنار فناوری اولد کیفیت تصویر فورکا را به کار گرفته است تا تماشای فیلم و سریال برای تان لذت بخش تر باشد، در واقع فورکا از میزان رزولوشن 3840×2160 پیکسل برخوردار می‌ باشد، تلویزیون سونی از خروجی صدای 30 وات بهره برده است، سیستم عامل اندروید، جستجوی صوتی، دستیار صوتی، اشتراک گذاری محتوا و همچنین ریموت کنترل با کیفیت و خوش دست از امکانات هوشمند تلویزیون سونی A80K است.

تلویزیون A80K سونی که از سری ۸ تولیدات سونی در سال 2022 می باشد یقیناً میزبان قابلیت و امکانات مهم و کاربردی بازی ها شده است، نرخ 120 هرتزی تلویزیون در کنار سرعت پاسخگویی بالا و تأخیر ورودی کم بازی پر سرعت لذت بخش دعوت خواهد کرد، گفتنی است که تلویزیون A80K با وجود سرعت پاسخگویی بالا شما در هر لحظه می توانید بر حریف خود مغلوب شوید و پیروز و سربلند میدان باشید.

 

تلویزیون ال جی C2

  1. کیفیت تصویر 4k سال 2022
  2. صدای خروجی 40 وات 120 هرتز
  3. OLED/ پنل WRGB ورودی USB 2
  4. سیستم عامل Webos پورت HDMI 4
  5. گیرنده داخلی و خارجی
  6. ساخت کره و مونتاژ اندونزی

تلویزیون ال جی C2 یکی از تولیدات شرکت ابر قدرت ال جی می‌ باشد، این دستگاه یکی از زیباترین ها می‌ باشد، تلویزیون ال جی در سری C2 در کشور کره ساخته و در اندونزی مونتاژ شد، تلویزیون ال جی برای استفاده خانگی و معمولی و تماشای حرفه ای فیلم و بازی و گیمینگ و استفاده تجاری و هتلی بسیار مناسب است، تلویزیون نامبرده فاقد نور پس زمینه می‌ باشد، کیفیت تصویری این تلویزیون عالی با رزولوشن 3840*2160 پیکسل است، به دلیل برخوردار بودن این تلویزیون به فناوری Wide Viewing Angle دارای زاویه دید گسترده است، تلویزیون اولد ال جی C2 دارای پردازنده a9 Gen5 4K و سیستم عامل webOS است، سیستم صوتی این تلویزیون 2.2 کاناله است، که شامل 2 ووفر 10 واتی با 2 بلندگو 10 واتی است، که در مجموع از توان 40 وات برخوردار است، تلویزیون 2022 ال جی برای بازی های حرفه ای بسیار مناسب است، این دستگاه از کنسول های بازی نسل نهم پشتیبانی می‌ کند، و تکنولوژی های ALLM, VRR, تکنولوژی AMD FreeSync، تکنولوژی Nvidia G-Sync، پشتیبانی از HGiG و حالت بازی یا Game Mode بهترین بازی را برای این تلویزیون رقم می‌ زنند.

 

تلویزیون سامسونگ Q70B

  1. کیفیت تصویر 4k سال 2022
  2. صدای خروجی 20 وات 120 هرتز
  3. QLED/ پنل VA. ورودی USB 2
  4. سیستم عامل تایزن. پورت HDMI 4
  5. گیرنده داخلی و خارجی
  6. ساخت مصر

تلویزیون سامسونگ Q70B یکی از تلویزیون های سامسونگ است، این تلویزیون جزو سری 7 سامسونگ محسوب می شود و برای مصارف حرفه ای مانند گیمینگ و تماشای فیلم و سریال کاملا مناسب است، در حال حاضر این تلویزیون مونتاژ مصر موجود است، تلویزیون سامسونگ Q70B ارزان ترین تلویزیون گیمینگ سامسونگ است، تلویزیون کیولد سامسونگ از نور پس زمینه Edge LED و پنل VA برخوردار می باشد، تلویزیون 4K سامسونگ Q70B مجهز به پردازشگر Quantum Processor 4K می باشد و به کمک آن صدا و تصویر را پردازش کرده و با کیفیت بهتری ارائه می دهد، این پردازشگر به کمک تکنولوژی 4K Upscaling و هوش مصنوعی، رزولوشن تصاویر را افزایش می دهد و با کاهش نویز آن ها، کیفیت همه چیز را در حد 4K ارتقا می دهد.

این تلویزیون با استفاده از تکنولوژی Quantum HDR محتوای HDR را با کیفیت بالا نمایش می دهد و از فرمت های HDR10+ و HLG پشتیبانی می کند، این تلویزیون را به 4 پورت HDMI 2.1 مجهز کرده است که خبر بسیار خوبی بخصوص برای گیمر ها است، این تلویزیون توانایی پخش بازی های 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد، قابلیت Auto Game Mode اتصال به کنسول های بازی را تشخیص داده، به صورت خودکار به حالت Game Mode می رود و ویژگی های گیمینگ را تنظیم می کند، شما در حین بازی کردن نیز می توانید از طریق قابلیت Game Bar ویژگی های گیمینگ را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید، تکنولوژی ALLM یا Auto Low Latency با ارائه Input Lag پایین و تکنولوژی VRR با ارائه رفرش ریت متغیر می تواند تجربه بازی روان و لذت بخش را در این تلویزیون برای شما به ارمغان بیاورد.

 

تلویزیون ال جی G2

  1. کیفیت تصویر 4k سال 2022
  2. صدای خروجی 60 وات 120 هرتز
  3. OLED/ پنل WRGB ورودی USB 3
  4. سیستم عامل Webos پورت HDMI 4
  5. گیرنده داخلی و خارجی
  6. ساخت کره و اندونزی


تلویزیون ال جی G2 یکی از تلویزیون های ال جی می باشد، ممکن است برخی فروشگاه ها مدل این تلویزیون را G26 یا 65G26 اعلام کنند که کاملا اشتباه است، تلویزیون G2 برای استفاده حرفه ای مانند تماشای فیلم و سریال و بازی کردن و همچنین استفاده در هتل ها بهترین گزینه است، تلویزیون یکی از بهترین تلویزیون های اولد فورکا ال جی است، این تلویزیون در واقع مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون ال جی G1 است، تلویزیون ال جی دارای صفحه نمایش اولد و کیفیت تصویر فورکا HDR است، تلویزیون ال جی G2 مجهز به پردازشگر آلفا 9 نسل پنجم ال جی (α9 Gen5 AI Processor 4K) است، این پردازشگر قدرتمند ترین پردازشگر ال جی است و وظیفه پردازش تصویر و صدا را در این تلویزیون به عهده دارد.

این پردازشگر به کمک تکنولوژی 4K Upscaler و AI Upscaling Gen2 رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد، این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K با سرعت 120 هرتز را دارد، این محصول دارای قابلیت Game Optimizer و Game Dashboard نیز می باشد و شما می توانید ویژگی های گیمینگ را حتی هنگام بازی کردن نیز تنظیم نمایید، به طور کلی با توجه به موارد گفته شده این تلویزیون مخصوص بازی کردن است و برای بازی کردن با کنسول های نسل نهم یعنی PlayStation 5 و Xbox Series X گزینه فوق العاده ای است.

 

تلویزیون ال جی Cs

  1. کیفیت تصویر 4k سال 2022
  2. صدای خروجی 40 وات 120 هرتز
  3. OLED/ پنل WRGB ورودی USB 3
  4. سیستم عامل Webos پورت HDMI 4
  5. گیرنده داخلی و خارجی
  6. ساخت کره و اندونزی

تلویزیون CS یکی از تلویزیون های ال جی است، این تلویزیون برای استفاده حرفه ای مانند تماشای فیلم و بازی کردن و همچنین استفاده روزمره و خانگی کاملا مناسب است، همچنین به دلیل داشتن قابلیت Hotel Mode برای استفاده در هتل ها به عنوان تلویزیون تجاری نیز مناسب می باشد، تلویزیون ال جی CS یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 4K 120hz ال جی است، تلویزیون 4K ال جی 65CS دارای پردازشگر نسل پنجم آلفا 9 ال جی است. این پردازشگر قدرتمند به کمک تکنولوژی 4K Upscaler رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد. 

این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و توانایی پخش کیفیت تصویر 4K با سرعت 120 هرتز را دارد، ال جی این تلویزیون را به تکنولوژی VRR و ALLM نیز مجهز کرده است و رفرش ریت متغیر و تاخیر ورودی پایین را در اختیار شما قرار می دهد، این محصول از تکنولوژی AMD FreeSync Premium و Nvidia G-Sync Compatible نیز پشتیبانی می کند و با کارت های گرافیک شرکت AMD و Nvidia سازگاری کاملی دارد، همچنین دارای قابلیت HGiG است و قسمت های روشن و تاریک بازی های HDR را با جزئیات بیشتری نمایش می دهد، زمان پاسخگویی تصویر این تلویزیون نیز به گفته ال جی حدود 1 میلی ثانیه است که واقعا عالی است.

 

تلویزیون سامسونگ Q70A

  1. کیفیت تصویر 4k سال 2022
  2. صدای خروجی 20 وات 120 هرتز
  3. QLED/ پنل VA ورودی USB 2
  4. سیستم عامل تایزن. پورت HDMI 4
  5. گیرنده داخلی و خارجی
  6. ساخت مجارستان، مصر، ویتنام

تلویزیون سامسونگ Q70A سایز 55 اینچ یکی از تلویزیون های 2021 سامسونگ می باشد، تلویزیون کیو 70 ای جزو تلویزیون های سری 7 و میان رده سامسونگ است و برای استفاده های حرفه ای مانند تماشای فیلم و بازی کردن با کنسول های نسل نهم گزینه خوبی می باشد، تلویزیون سامسونگ Q70A دارای نور پس زمینه Edge LED و پنل VA می باشد، تلویزیون سامسونگ Q70A مجهز به پردازشگر تصویر Quantum Processor 4K است، این پردازشگر دارای هوش مصنوعی می باشد و به کمک تکنولوژی AI Upscale رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد.

تلویزیون دارای 1 پورت ورودی HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K/120Hz را دارد، این تلویزیون دارای تکنولوژی FreeSync Premium Pro و Nvidia G-Sync است و از تکنولوژی ALLM و VRR نیز پشتیبانی می کند، سامسونگ برای این تلویزیون سنگ تمام گذاشته و آن را به قابلیت Super Ultra Wide Game View و Game Bar نیز مجهز نموده است، این تلویزیون مجهز به تکنولوژی Motion Xcelerator Turbo+ است و بازی ها را کاملا روان نمایش می دهد.

 

تلویزیون ال جی C1

  1. کیفیت تصویر 4k سال 2021
  2. صدای خروجی 40 وات 120 هرتز
  3. OLED/ پنل WRGB ورودی USB 3
  4. سیستم عامل Webos. پورت HDMI 4
  5. گیرنده داخلی و خارجی
  6. ساخت کره و اندونزی

تلویزیون ال جی C1 یکی از تلویزیون های ال جی محسوب می شود، تلویزیون ال جی برای استفاده های حرفه ای مانند بازی کردن و تماشای فیلم کاملا مناسب است، این تلویزیون دارای قابلیت Hotel Mode نیز می باشد و می تواند به عنوان یک تلویزیون تجاری برای هتل ها نیز مناسب باشد، تلویزیون های اولد فاقد نور پس زمینه هستند و هر پیکسل به صورت مستقل نور خود را تامین می کند که به آن اصطلاحا Self-lit pixels گفته می شود، به گفته ال جی این تلویزیون توانایی نمایش حجم رنگ 100% از فضای رنگ DCI-P3 را دارد.

این تلویزیون به کمک تکنولوژی Billion Rich Colors توانایی تولید حدود 1 میلیارد رنگ مختلف را دارد و کیفیت تصویر فوق العاده ای را ارائه می دهد، تلویزیون 4K ال جی C1 دارای پردازشگر α9 Gen4 AI Processor 4K است و به کمک تکنولوژی 4K Upscaler و هوش مصنوعی رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد، این تلویزیون دارای 4 پورت HDMI 2.1 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K/120Hz را دارد،این تلویزیون دارای تکنولوژی AMD FreeSync Premium و NVIDIA G-Sync Compatible است و از ALLM و VRR نیز پشتیبانی می کند.

این تلویزیون از قابلیت HGIG نیز برخوردار است و بازی های HDR را با کیفیت بسیار بالاتری نمایش می دهد، زمان پاسخگویی تصویر این تلویزیون به گفته ال جی 1 میلی ثانیه است اما در عمل وقتی کل صفحه تغییر می کند، زمان پاسخگویی تصویر به چیزی حدود 2.3 میلی ثانیه می رسد که باز هم عددی قابل ستایش است، تاخیر ورودی یا Input Lag این تلویزیون نیز بسیار پایین است و برای بازی کردن کاملا مناسب است، ال جی این تلویزیون را به قابلیت Game Optimizer مجهز نموده و به شما اجازه می دهد تا ویژگی های گیمینگ را حتی هنگام بازی کردن نیز تنظیم نمایید.

 

جمع بندی

در این مقاله ما به نقد و بررسی راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series پرداختیم، با توجه به متن بالا باید گفت که ارزان‌ ترین تلویزیون مخصوص PS5 و ایکس‌ باکس سری ایکس مربوط به مدل Q80B شرکت سامسونگ بوده که هم اکنون در بازار ایران هر دو نسخه 2021 و 2022 موجود است، از طرفی بهترین تلویزیون مخصوص PS5 را می‌ توان C1 اعلام کرد.‌

 

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.