محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

قابلیت Semi-Gloss تلویزیون در محیط های کم نور و پرنور

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۱/۵ چهارشنبه
قابلیت Semi-Gloss تلویزیون در محیط های کم نور و پرنور
چکیده این مقاله: با اورجیمال مگ در این مقاله با موضوع قابلیت Semi-Gloss تلویزیون همراه باشید تا نکات مهمی را درباره این قابلیت برایتان بازگو کنیم.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 199 بازدید

اگر تلویزیون شما در اتاقی حضور داشته باشد که پر از پنجره و نور زیاد است به علت نور زیاد حواستان حسابی پرت خواهد شد؛ اگر همچین مشکلی دارید باید تلویزیونی تهیه کنید که دارای بازتاب خوب و روشنایی بالا باشد؛ در واقع دارای قابلیت Semi-Gloss تلویزیون باشد؛ در غیر این صورت، ممکن است دیدن صفحه به درستی دشوار باشد؛ صفحه نمایش تلویزیون ها به گونه ای طراحی شده اند که نور را به روش های مختلف جذب و منعکس می کنند و مواد مورد استفاده برای پوشش صفحه نمایش بر نحوه مدیریت نور تأثیر می گذارد. با اورجیمال در ابن مقاله با موضوع قابلیت Semi-Gloss تلویزیون همراه باشید تا نکات مهمی را درباره این قابلیت برایتان بازگو کنیم.

 

قابلیت Semi-Gloss تلویزیون

در واقع خودتان بهتر می‌دانید که نورهای زیادی در اتاق خود دارید؛ طریقه ی انعکاس نور توسط قابلیت Semi-Gloss تلویزیون باید برای شما مهم باشد؛ این انعکاس باعث می‌شود تا شما به هنگام تماشای تلویزیون تمرکز نداشته و حواستان پرت شود؛ و حتی اگر پس از خرید تلویزیون بانه ارزان از مراکز معتبر ، تلویزیون شما خیلی روشن نباشد، دیدن تصویر دشوار است؛ به خاطر داشته باشید که همه تلویزیون‌ها مقداری نور را منعکس می‌کنند؛ بنابراین اگر تلویزیون را در یک اتاق روشن تماشا می‌کنید، نمی‌توانید کاملاً از بازتاب آن جلوگیری کنید.

 

تست های در زمینه قابلیت Semi-Gloss تلویزیون

زمانی که بر روی صفحه نمایش تلویزیون خود با قابلیت Semi-Gloss تلویزیون ، نور می‌ تابد؛ این دستگاه بیشتر نور را به خود جذب کرده و مابقی را به عقب انعکاس می‌ دهد. پس با خرید تلویزیون از بانه یا گناوه با قابلیت Semi-Gloss می تواند چشمان شما را از انعکاسات نور محافظت کند . در این بند به تست و آزمایش میزان جذب نور پرداخته ایم؛ پس بهتر است بدانید که همه نور ها به یک شکل منعکس نمی شوند؛ مقداری از نور مستقیماً به منبع باز می گردد، مانند یک آینه، در حالی که نور دیگر در سراسر صفحه پخش می‌ شود؛ جهت تست “قابلیت Semi-Gloss تلویزیون” بهتر است سه عکس گرفته شود؛ یکی با نور متوسط و تلویزیون روشن، دیگری با همان مقدار نور و تلویزیون خاموش، و آخرین عکس با تلویزیون خاموش و تعداد زیادی عکس. بعد از گرفتن عکس ها نور روی آن سپس مقدار کل نور منعکس شده توسط تلویزیون را به صورت درصدی از درخشندگی منبع نور اندازه گیری می کنیم و میزان پخش شدن نور در سراسر صفحه را اندازه می گیریم؛ امتیاز نهایی Reflections از اندازه‌ گیری‌ های علمی بدست می‌ آید و نه عکس‌ هایی که ما می‌ گیریم، که در آنجا هستند تا بتوانید به صورت بصری ببینید که بازتاب چقدر خوب است؛ پس با این عمل از قابلیت Semi-Gloss تلویزیون آگاه می‌ شوید.

 

تصویر روشن با قابلیت Semi-Gloss تلویزیون

در تست اول میزان روشنایی اتاق را با منابع نوری با قدرت متوسطی که بر روی تلویزیون می تابد را آزمایش می‌کنیم؛ ما در این آزمایش قابلیت Semi-Gloss تلویزیون از یک لامپ کوچک به عنوان منبع نور استفاده می‌کنیم؛ تلویزیون ها از تنظیمات کالیبراسیون معمول ما برای این عکس استفاده می کنند، به این معنی که برای یک محیط اتاق تاریک تنظیم شده اند؛ با این حال، همیشه می‌توانید تلویزیون خود را روی تنظیمات اتاق روشن یا Bright تنظیم کنید؛ اما این ممکن است باعث کاهش دقت تصویر شود؛ تنظیم نور پس زمینه روی حداکثر بهترین راه برای مبارزه با تابش خیره کننده بدون تاثیر بر کیفیت تصویر است.

 

تصویر روشنایی متوسط با قابلیت Semi-Gloss تلویزیون

در دومین تست از قابلیت Semi-Gloss تلویزیون این بار تلویزیون خاموش می شود تا ویژگی های بازتاب را مستقل از محتوای تلویزیون بهتر نشان دهد و نشان دهد که چگونه تلویزیون در صحنه های تاریک ظاهر می شود و می توان با توجه به قیمت تلویزیون خرید خود را با توجه به این قابلیت ها انجام داد .

 

تصویر اتاق روشن با قابلیت Semi-Gloss تلویزیون

ما سومین عکس از تلویزیون می‌گیریم، این بار با منبع نور بسیار روشن‌تر در مقابل تلویزیون تا ظاهر یک پنجره را تکرار کنیم؛ این تست به منظور شبیه سازی نوع بازتاب هایی است که ممکن است در یک اتاق روشن با پنجره ای که به تلویزیون می تابد تجربه کنید.

 

بازتاب کل با قابلیت Semi-Gloss تلویزیون

هنگامی که نور به صفحه نمایش برخورد می کند، یکی از سه کار را انجام می دهد؛ یا توسط صفحه جذب می شود، یا مستقیماً به عقب منعکس می شود (مانند یک آینه)، یا در سراسر صفحه پخش می شود؛ تست‌های بازتاب کلی با قابلیت Semi-Gloss تلویزیون به شما کمک می‌کنند تا به شما بگوییم چه مقدار نور هر یک از این سه کار را انجام می‌دهد؛ اکثر نور توسط صفحه نمایش جذب می شود و بقیه منعکس یا پراکنده می شوند؛ برای اندازه‌گیری میزان نوری که تلویزیون بازتاب می‌کند، تلویزیون را در یک اتاق تاریک خاموش می‌کنیم و از یک کره یکپارچه با یک لامپ استفاده می‌کنیم تا بخشی از صفحه را به طور یکنواخت روشن کنیم؛ ما از یک روشنایی سنج Konica Minolta LS-100 استفاده می کنیم تا میزان نوری که از منبع ما که لامپ است، می آید، سپس چقدر نور منعکس شده و از صفحه پخش می شود، استفاده می کنیم؛ سپس روشنایی انعکاس را به عنوان درصدی از روشنایی منبع یادداشت می کنیم. به عنوان مثال، اگر یک تلویزیون دارای انعکاس کلی 3٪ باشد، به این معنی است که 97٪ نور را جذب می کند.

 

بازتاب غیر مستقیم با قابلیت Semi-Gloss تلویزیون

نتایج آزمایش انعکاس غیر مستقیم یا قابلیت Semi-Gloss تلویزیون ما به شما می‌گوید که میزان واقعی نوری که در سراسر صفحه پخش می‌شود، بدون توجه به بازتاب‌های آینه‌ مانند؛ این به دسته بندی تلویزیون ها برای نحوه عملکرد آنها در یک اتاق روشن، بدون تابش زیاد کمک می کند؛ بنابراین یک پورت باز وجود دارد که اجازه می دهد تا نور منعکس شده از آن خارج شود؛ این امر باعث می شود که تمام انعکاس های آینه مانند نادیده گرفته شوند و تنها انعکاس های پراکنده توسط درخشندگی سنج اندازه گیری می شوند؛ درخشندگی داخل کره را اندازه گیری می کنیم و روشنایی بازتاب غیرمستقیم را به صورت درصدی از منبع محاسبه می کنیم؛ اگر بازتاب‌های غیرمستقیم را 1 درصد اندازه‌گیری کنیم، به این معنی است که 99 درصد نور مانند یک آینه جذب یا بازتاب می‌شود.

 

پایان صفحه نمایش

تست پایان صفحه ما یا قابلیت Semi-Gloss تلویزیون تأیید می کند که چه نوع پرداختی روی صفحه نمایش استفاده می‌شود؛ دو نوع اصلی روکش صفحه وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ روکش‌های براق نور بیشتری را جذب می‌کنند، اما بازتاب‌های مستقیم و آینه‌ مانندتری دارند، در حالی که انعکاس روی صفحه‌های نیمه براق قوی‌تر هستند، اما کمی تیره‌تر به نظر می‌رسند؛ بسته به نیاز شما، یک پایان می تواند بهتر از دیگری باشد؛ ما یک روکش براق را برای افرادی که فقط چند منبع نور در اطراف تلویزیون خود دارند و یک روکش نیمه براق برای افرادی که منبع نوری دارند که مستقیماً به صفحه می تابد توصیه می کنیم؛ دو راه برای تایید این موضوع وجود دارد.

ابتدا، می توانید بر اساس میزان بازتاب نور مشخص کنید؛ اگر مجموع انعکاس‌های تلویزیون کمتر از 2 درصد باشد، صفحه نمایش براق دارد و بیش از 2 درصد به این معنی است که روکش نیمه براق دارد؛ از آنجایی که روکش های براق باعث انعکاس مستقیم بیشتری می شوند، می توان به راحتی متوجه شد که روکش براقی فقط با نگاه کردن به آن است.نوع سومی از روکش صفحه نمایش یا قابلیت Semi-Gloss تلویزیون وجود دارد که بیشتر در نمایشگرها و نه تلویزیون ها استفاده می شود؛ مات. این پرداخت نور بیشتری نسبت به پرداخت های براق و نیمه براق منتشر می کند و حداقل بازتاب مستقیم وجود دارد؛ با این حال، صفحه نمایش با این نوع روکش شفاف نیست، به همین دلیل است که اکثر سازندگان تلویزیون از آن استفاده نمی کنند؛ صفحه نمایش های نیمه براق ترکیبی از براق و مات هستند که به همین دلیل به آن می گویند.

 

کلام آخر

در این مقاله به نقد و بررسی قابلیت Semi-Gloss تلویزیون پرداختیم؛ و انواع تست‌ها را برای رسیدن به یک تصویر عالی برای شما توضیح دادیم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.