محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

کدام سیستم عامل تلویزیون کاربردی تر است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۱/۱۵ شنبه
کدام سیستم عامل تلویزیون کاربردی تر است؟
چکیده این مقاله: اگر می خواهید با سیستم عامل تلویزیون های هوشمند آشنا شوید و می خواهید بدانید کدام یک از این سیستم عامل‌ها نسبت به سایر سیستم عامل‌ها برتر هستند، این مقاله را از دست ندهید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 181 بازدید

سیستم عامل نرم افزار سیستمی است که مدیریت و کنترل منابع رایانه را به عهده دارد; این عمل باعث می‌شود تا این برنامه ها کاربردی اجرا شوند; امروزه اکثر تلویزیون‌های موجود در بازار هوشمند بوده و قابلیت‌های متنوع و مختلفی دارند که می‌توانند استفاده از تلویزیون را برای شما هیجان انگیزتر و راحتتر کنند از ویژگی‌های سیستم عامل تلویزیون می‌توان به تکنولوژی برقراری ارتباط بلوتوثی آن‌ها با دستگاه‌هایی مثل موبایل و تبلت و لپ تاپ جهت نمایش دادن محتوای چندرسانه ای موجود در آن‌ها روی نمایشگر تلویزیون، پشتیبانی از مرورگرهای مختلف برای وبگردی با تلویزیون و همچنین پشتیبانی از موس و صفحه‌کلید و استفاده از بخش‌های مختلف سیستم عامل تلویزیون و راحتی در جستجو اشاره کرد.

 

بهترین سیستم عامل تلویزیون

استفاده از تلویزیون‌های غیرهوشمند برای بسیاری از کاربران ممکن است سخت و طاقت فرسا باشد; به همین خاطر تعداد زیادی از کاربرانی استفاده از تلویزیون های غیر هوشمند را کنار گذاشته و به  خرید تلویزیون بانه ارزان با سیستم عامل های بروز پرداخته اند; تلویزیون‌ های هوشمند با توجه به برند دارای سیستم عامل تلویزیون مختلفی هستند; بعضی از سیستم عامل ها دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی هستند و برخی دیگر اپلیکیشن‌های سازگار زیادی وجود دارد، برخی از سیستم عامل‌ها هم دارای رابط کاربری کاملاً راحت و کاربرپسندی هستند که استفاده از تمام آن‌ها را بسیار راحت و لذت‌بخش می‌کند; با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شد که خرید تلویزیون از بانه یا گناوه با بهترین سیستم عامل تلویزیون از بین سیستم عامل‌های اندروید، روکو، Webos و تایزن کدام است.

 

سیستم عامل تلویزیون ROKU

سیستم عامل ROKU یک سیستم عامل عالی و منحصر به فرد به شمار می‌رود; این سیستم عامل محتواهای مختلفی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد; با وجود این سیستم عامل می‌توانید به‌راحتی در بخش‌های مختلف برنامه های مرورگر وب، دانلود و دستورات صوتی استفاده کنید; در سیستم عامل روکو امکان استفاده از شبکه اجتماعی یوتیوب نیز وجود دارد; البته وجود سیستم عامل هوشمند در همه ی تلویزوین ها بر قیمت آنها تاثیر می گذارد . مثلا وجود سیستم عامل خاص در تلویزیون های سامسونگ بر قیمت تلویزیون بانه سامسونگ تاثیر می گذارد اما با استفاده از این سیستم عامل می‌توانید از قابلیت جستجوی جهانی نیز استفاده کنید.

 شما می‌توانید به دلخواه خود از تلویزیون های دارای این سیستم عامل با کمک دستورات صوتی بخواهید برنامه‌های آینده را متناسب با سلیقه تان به شما معرفی کند; از دیگر ویژگی های سیستم عامل روکو می‌توان با کمک برنامه اختصاصی خود با استفاده از هندزفری یا هدفون شبکه های مخصوص روکو را گوش داد. بسیاری از شرکت های تولید کننده تلویزیون از جمله TCL، فیلیپس، شارپ ، هیتاچی و هایسنس از سیستم عامل روکو استفاده کرده اند.

 

سیستم عامل تلویزیون Webos

سیستم عامل Webos یکی از سیستم عامل های تلویزیون هوشمند ال جی است; این سیستم عامل یکی از بهترین ها بوده و کاربری ساده ای دارد; از ویژگی‌های این سیستم عامل می‌توان به محتوای (Disney)، (Pixar)،  (Marvel)،  (Star wars) و (National Geography) و همچنین (Apple TV) اشاره کرد; سیستم عامل Webos  به دلیل برخورداری از رابط کاربری ساده توانست در سال 2014 به‌عنوان یکی از بهترین عامل های هوشمند شناخته شد; سیستم عامل نامبرده در یک پوشه در پایین صفحه می چرخد;  در این پوشه ، تمام برنامه ها و تنظیمات خود را پیدا خواهید کرد; می‌توانید ترتیب برنامه ها را طوری تنظیم کنید که برنامه های دلخواه که بیشتر از آن استفاده می کنید در ابتدا نمایش داده شوند. سیستم عامل Webos از بلوتوث پشتیبانی می‌کند; پس با این عمل می‌توانید دستگاه های بلوتوث دارد را به تلویزیون اتصال دهید.

 

 

سیستم عامل تلویزیون Android

سیستم عامل اندروید یکی از رایج ترین سیستم عامل های تلویزیون های هوشمند می‌باشد; هر تلویزیونی که دارای سیستم عامل اندروید است ، دارای Chromecast داخلی نیز است; همچنین می توانید تا زمانی که Chrome خود را نصب کردید ، مستقیماً رسانه را از رایانه خود به تلویزیون منتقل کنید; با وجود سیستم عامل اندروید می توانید از Google Assistant استفاده کنید;این بدان معناست که می توانید از طریق تلویزیون خود از صدای خود استفاده کنید تا تمام دستگاه های خانه هوشمند خود مانند چراغ, بلندگو، پریز برق و…. را کنترل کنید.

 

سیستم عامل تلویزیون Tizen

سیستم عامل تایزن در ساده ترین حالت یک سیستم عامل خصوصی می‌باشد; این سیستم توسط شرکت سامسونگ خریداری و توسعه یافته است; سیستم عامل نامبرده یک سیستم‌عامل متن باز و از پایه های سیستم عامل لینوکس می‌باشد; شرکت سامسونگ به‌عنوان یک تولید کننده محصولات هوشمند سعی کرده است که محصولات مبنی بر سیستم عامل هوشمند را تولید کند; سیستم عامل Tizen در سال های قبل مورد استفاده قرار گرفت; اولین استفاده از این سیستم در ساعت های هوشمند سامسونگ انجام گرفت; اما استفاده از این سیستم فقط در ساعت های هوشمند باقی نماند و با توسعه یافتن در تلویزیون های هوشمند هم به کار رفت; سیستم عامل نامبرده به دلیل اینکه لایه باز است از نرم افزارهای اندروید هم پشتیبانی می‌کند; پس این موضوع موجب اجزای برنامه های مختلف را دارد; سیستم عامل تایزن از سرعت بالایی برخوردار است.

 

 

سیستم عامل تلویزیون Fire TV Edition

سیستم عامل تلویزیون Fire TV Edition سیستم عامل جدیدی است که در حال پخش است; همانطور که از نام این دستگاه پیداست ، نسخه سیستم عامل تلویزیون هوشمند  آمازون است; این سیستم عامل را فقط Fire TV Edition را در تلویزیون های Toshiba و Element پیدا خواهید کرد; این سیستم عامل به برنامه Amazon Alexa دسترسی دارد; مانند Google Assistant ، می تواند خانه هوشمند شما را کنترل کند ، شما را از طریق اخبار و هوا به روز کند و با سایر برنامه هایی که بخشی از گردش کار روزانه شما را تشکیل می دهند درگیر شوید.

 

سیستم عامل تلویزیون Vidaa

سیستم عامل تلویزیون Vidaa در تلویزیون های هایسنس به کار رفته است; در ایالات متحده آمریکا مجموعه تلویزیون های هایسنس از سیستم عامل اندروید برخوردار هستند; و در مناطق دیگر بخصوص کشورهای آسیا، Vidaa سیستم عامل اصلی این تلویزیون ها است; با این سیستم عامل یک نوار افقی در پایین صفحه اجرا می شود که به طور پیش فرض دسترسی شما را به سرویس های پخش ویدیویی فراهم می‌کند;  شما می‌توانید برنامه های زیادی را از طریق App store اضافه کنید.

 

آیا سیستم عامل تلویزیون در ایجاد کیفیت تصویر بهتر تاثیر دارد؟

 سیستم عامل های تلویزیون هوشمند به هیچ عنوان بر کیفیت تصویر تاثیر نمی گذارند; با این حال یک رابطه همبستگی وجود دارد که می تواند درک نمایش کیفیت برتر را انتقال دهد. اغلب بهترین تلویزیون های موجود در بازار از نظر فناوری های نمایش، مدل های هوشمند هستند به ویژه تلویزیون های 4k که عملا همه آن ها از سیستم عامل هوشمند برخوردار هستند;  با این برنامه های هوشمند در تلویزیون های با کیفیت بالا، ویژگی های نمایش برتر، رنگ‌هایی بهتر، وضوح و محدوده دینامیکی بالا ارتقا می‌یابد.

 

جمع بندی

در چندین سال اخیر، تولیدکنندگان تلویزیون تمام تلاش خود را می‌کنند تا جدیدترین و پیشرفته ترین مدل ها را عرضه کند تا شما از تماشای اخبار، سرگرمی، برنامه های ورزشی و آخرین بازی های روز دنیا لذت ببرید; همه ی این امکانات و ویژگی ها از طریق یک سیستم عامل تلویزیون مناسب در دستگاه برای شما فراهم می‌شوند; امروزه تلویزیون ها با استفاده از سیستم عامل راه های خلاقانه ای برای بهبود زندگی و ارتباطات ارائه می دهند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.