محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۶ شنبه
چگونه بلوتوث تلویزیون را روشن کنیم؟
چکیده این مقاله: امروزه تمامی دستگاه ها مجهز به بلوتوث می باشند که به وسیله ی آن میتوان سایر دستگاه ها را به تلویزیون متصل کرد. در این مطلب می خواهیم نحوه فعال کردن بلوتوث در تلویزیون ال جی و سامسونگ را بررسی کنیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 4005 بازدید

از مهمترین و بزرگترین تکنولوژی های اختراعی انسان می‌توان به بلوتوث اشاره کرد. با کمک بلوتوث می‌توانید اطلاعات را به صورت بیسیم انتقال دهید. بلوتوث تلویزیون به عنوان کاربردی‌ترین تکنولوژی انتقال اطلاعات، امکان انتقال هر نوع فایلی را بین دو یا چندین دستگاه فراهم می‌کند. امروزه تمامی دستگاه‌ها حتی تلویزیون‌های مدرن نیز از این تکنولوژی برخوردارند. بنابراین با استفاده از بلوتوث می‌توان هدفون یا سایر دستگاه‌هایی که از این تکنولوژی برخوردار هستند مانند: کیبورد و ماوس بی سیم را به تلویزیون متصل کرد. ما در این مقاله قصد داریم بلوتوث تلویزیون را تشریح کنیم.

 

نحوه فعال و غیر فعال کردن بلوتوث تلویزیون

  • بلوتوث تلویزیون
  • طریقه وصل به بلوتوث تلویزیون سامسونگ
  • نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث
  • چگونه بلوتوث تلویزیون ال جی را روشن کنیم؟
  • آموزش وصل کردن گوشی به بلوتوث تلویزیون ال جی

 

 

بلوتوث تلویزیون

قبل از فعال سازی بلوتوث تلویزیون باید ابتدا بررسی کنید که تلویزیون شما قابلیت بلوتوث را پشتیبانی می کند یا نه; برای فهمیدن این موضوع اول کلید menu را در کنترل تلویزیون بانه ارزان را فشار داده و وارد قسمت تنظیمات شوید; در این قسمت Sound و Sound Output را انتخاب نمایید; اگر گزینه Bluetooth Speaker List در تلویزیون شما نمایان شد بدین معنی است که دستگاه شما بلوتوث را پشتیبانی می‌کند; به زبان ساده تر اینکه تلویزیون هایی که دارای ریموت هوشمند هستند سرویس بلوتوث را پشتیبانی می‌کنند.

 

طریقه وصل به بلوتوث تلویزیون سامسونگ

اگر شما با انجام مراحلی از وجود بلوتوث در تلویزیون خود مطمئن شدید باید آن را فعال کنید. بلوتوث تلویزیون از طریق کدهای مخفی فعال می‌شود با روش های زیر می‌توانید بلوتوث را فعال سازی کنید. تلویزیون خود را خاموش کرده و پنج دقیقه صبر کنید; دکمه های Mute, دکمه 1, دکمه 8، دکمه 2 و دکمه Power  را پشت سر هم و بدون توقف فشار دهید; بعد از فشردن آخرین دکمه که کلید power است، تلویزیون روشن شده و پنجره منوی مخفی تلویزیون باز خواهد شد; برای فعال سازی “بلوتوث تلویزیون” سامسونگ، در منوی مخفی باید مراحلی را انجام دهید. در منوی مخفی اولین گزینه یعنی option را انتخاب کنید، در فایل باز شده گزینه چهارم یا  MRT option را انتخاب نمایید. در این مرحله منوی سه ستونی بزرگی باز می شود. گزینه اول ستون وسط یا BT Support را در حالت ON قراردهید; در سطر هفتم ستون سوم گزینه Voice Recognition را در حالت ON قرار دهید. در همان ستون گزینه Samsung Smart Control را نیز ON کنید; دوباره به مرحله option برگردید، در این منو گزینه Engineer option را انتخاب کنید;

در منوی باز شده گزینه BT_AUDIO_ON_OFC را در حالت ON قرار دهید.بعد از انجام مراحل منوی مخفی گزینه بلوتوث در قسمت لیست اسپیکرها اضافه خواهد شد. اگر با مراحل بالا موفق نشدید می‌توانید به این ترتیب دوباره انجام دهید; Info,Menu, mute, power, کدهایی که تا این جا گفته شد کدهایی هستند که در حالت خاموش بودن تلویزیون می‌توانند اجرا شوند; برای ورود دکمه انتخاب یا تایید, دکمه ۹, دکمه ۱,  دکمه mute. بعد از شماره گیری متوالی و پشت سر هم این دکمه ها منوی مخفی تلویزیون باز شده و شما می توانید به فعال سازی بلوتوث تلویزیون سامسونگ اقدام نمایید.

 

نحوه اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث

برای اینکار ابتدا باید وارد تنظیمات تلویزیون شوید و بعد از روشن کردن بلوتوث تلویزیون، آن را در حالت Discover یا کشف تنظیم می کنیم. سپس بعد از اینکه بلوتوث گوشی همراه خود را روشن کردید برای اتصال به بلوتوث تلویزیون باید سایر دستگاه های روشن را جستجو کرده و به آن متصل شوید; بعد از اتصال گوشی به تلویزیون سامسونگ با بلوتوث شما به راحتی می‌توانید فایل مورد نظر خود را انتقال دهید. البته وجود این آپشن ها در هنگام خرید تلویزیون از بانه یا گناوه به قیمت و برند تلویزیون بستگی دارد. اما این نکته را باید توجه کنید که تلویزیون هم مانند گوشی برای انتقال از شما کد ورودی می خواهد و شما باید کد را از طریق کنترل وارد کنید و انتقال فایل را انجام دهید.

 

چگونه بلوتوث تلویزیون ال جی را روشن کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ آموزش اتصال بلوتوث تلویزیون ال جی برویم، ابتدا باید بدانید که تنظیمات بلوتوث تلویزیون ال جی چگونه است؟ و اینکه چگونه باید بلوتوث تلویزیون ال جی را فعال کرد; خوشبختانه در منوی اکثر مدل‌های تلویزیون ال جی به صورت مستقیم گزینه فعال کردن بلوتوث قرار گرفته است به همین علت این تلویزیون از لحاظ قیمت و خرید بسیار مقرون به صرفه است. بنابراین به راحتی می‌توانید به سراغ منوی تلویزیون بروید و بلوتوث آن را فعال کنید; البته روش دیگری هم برای دسترسی به تنظیمات بلوتوث تلویزیون ال جی وجود دارد که آن هم رفتن به منوی مخفی این تلویزیون است. در واقع تکنسین‌های تعمیر تلویزیون ال جی از منوی مخفی تلویزیون برای فعال یا غیرفعال کردن برخی از قابلیت‌ها و امکانات آن استفاده می‌کنند.

برای ورود به منو مخفی تلویزیون ال جی می‌توانید از چند روش استفاده کنید که شامل نگه داشتن دکمه‌های OK در کنترل و پنل تلویزیون به صورت همزمان به مدت 7 ثانیه و نگه داشتن دکمه OK و دکمه کاهش صدا به صورت همزمان به مدت 15 ثانیه است. با هر یک از این دو روش به راحتی می‌توانید وارد منوی مخفی تلویزیون ال جی شوید. سپس در بخش Engineering گزینه بلوتوث را فعال کنید و تلویزیون را ریستارت کنید تا در بخش تنظیمات صدای تلویزیون ال جی گزینه‌های اتصال به دستگاه‌های بلوتوثی نمایش داده شوند.

 

آموزش وصل کردن گوشی به بلوتوث تلویزیون ال جی

پخش یک موسیقی یا تماشای فیلم در موبایل برای کاربرانی که اهل تماشای فیلم در صفحه نمایشی بزرگ و گوش دادن به موسیقی با صدای بلند هستند کمی آزاردهنده است; اما خوشبختانه می‌توان با اتصال گوشی به بلوتوث تلویزیون، فایل‌های صوتی و تصویری موبایل را در تلویزیون پخش کرد و از تماشا کردن یا گوش دادن به آن‌ها لذت برد; متداول‌ترین روش برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی استفاده از کابل است که به دلیل برخوردار بودن از محدودیت‌ حرکتی و احتمال خرابی آن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این‌رو بهترین روش برای اتصال گوشی به تلویزیون ال جی، استفاده از بلوتوث است.

برای اتصال گوشی به بلوتوث تلویزیون ال جی بدون کابل و با استفاده از بلوتوث، تنها کافیست که بلوتوث تلویزیون ال جی را از طریق منوی اصلی یا منوی مخفی فعال کنید و بر روی حالت Discoverable قرار دهید. بلوتوث موبایل خود را روشن کنید تا به جستجوی دستگاه‌های اطراف خود بپردازد و تلویزیون شما را پیدا کند، سپس نام تلویزیون شما در بین دستگاه‌هایی که در اطراف شما قرار دارند و بلوتوث آن‌ها روشن است نمایش داده می‌شود که باید آن را انتخاب کنید. پس از انتخاب نام تلویزیون کد تاییدی به شما نمایش داده می‌شود که باید آن را در تلویزیون خود با استفاده از کنترل وارد کنید تا بتوانید فایل‌های مورد نظر خود را به تلویزیون انتقال دهید.

 

جمع بندی

در این مقاله به بحث در مورد بلوتوث تلویزیون پرداختیم و روش های اتصال آن و فعال و غیر فعال کردن را شرح دادیم. اگر می‌خواهید این اتصال را به خوبی انجام دهید این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.