محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

براکت تلویزیون چیست ؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۲/۶ شنبه
براکت تلویزیون چیست ؟
چکیده این مقاله: براکت تلویزیون چیست ؟
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 272 بازدید

اکنون که تلویزیون جدیدی خریده‌ اید و وقت نصب آن رسیده، چند گزینه متفاوت برای قرار دادن آن در اتاق نشیمن دارید; می‌ توانید آن را مستقیما با پایه نگهدارنده تلویزیون روی میز قرار دهید; یا اینکه آن را روی دیوار بوسیله یک براکت تلویزیون نصب کنید; شاید برای شما سوال پیش بیاید که براکت تلویزیون چیست ؟ برای اکثر تلویزیون های جدید هر دو قابلیت نصب را دارند و شما می‌ توانید به راحتی بنا بر فضایی که دارید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

 

براکت تلویزیون چیست ؟

براکت ديواری يا پايه نگهدارنده برای نصب انواع تلویزیون های ال ای دی – ال سی دی – پلاسما و…. بر روی دیوار یا سقف مناسب است; پايه دیواري مخصوص نصب انواع تلویزیون های با فاصله کم 40mm از دیوار مي باشد; اين مدل ها از سایز “22 تا “84 برای تمام تلویزیون های و خصوصا برای برند های سامسونگ، سونی، ال جی … و یا کليه تلویزیون ها پیشنهاد می شود;‌پايه نصب ال ای دی دیواري در بعضی از مدل های سامسونگ و ال جی تا سایز “88 و كلیه مدل های تا سایز “52 نيز قابل استفاده است; اين مدل ها توانايي استفاده در سه حالت ثابت، متحرک و بازويی را دارا مي باشد; حداقل و حداکثر فاصله نصب با استفاده از براکت يا پايه متحرک می تواند بین 1,5 cm تا 200cm از محل نصب (دیوار، سقف، رومیز، زمین) باشد، که با توجه به نوع مدل پايه حداقل و حداکثر فاصله های نصب متفاوت و متغیر می باشند; و این از تعریف براکت تلویزیون چیست. همچنین این براکت ها بر روی قیمت و خرید تلویزیون ال جی  قیمت و خرید تلویزیون سونی تاثیری ندارد ، و توی جعبه تلویزیون وجود دارد .

 

انواع براکت تلویزیون

  1. براکت دیواری ثابت ولتن
  2. براکت دیواری متحرک تلویزیون بالا و پایین
  3. براکت دیواری تلویزیون تمام جهات
  4. براکت دیواری سقفی تلویزیون
  5. براکت تلویزیون سقفی یا پایه سقفی Ceiling Mount
  6. پایه ایستاده ال سی دی یا براکت متحرک تلویزیون

 

براکت تلویزیون TV Bracket, TV wall mountهمانطور که از نام این گروه پیداست برای نصب انواع تلویزیون بر روی دیوار طراحی و ساخته شده اند که خود به سه گروه زیر تقسیم می شوند;

براکت دیواری ثابت ولتن: این نوع براکت دیواری کاملا ثابت میباشد و امکان هیچ حرکتی را ندارد;

براکت دیواری متحرک تلویزیون بالا و پایین: نوع دیگری از براکت دیواری تلویزیون، براکت یا پایه دیواری متحرک تلویزیون نام دارد که قابلیت تغییر زاویه 15 درجه به سمت بالا و پایین را به کاربر می‌ دهد;

براکت دیواری تلویزیون تمام جهات: براکت دیواری های بازویی قابلیت حرکت در تمامی جهات اعم از جلو ، عقب ، بالا ، پایین ، چپ و راست را دارا می‌ باشد;

براکت دیواری سقفی تلویزیون: این نوع براکت علاوه بر تغییر زاویه 15 درجه به سمت بالا و پایین قابلیت فاصله گرفتن از سقف را با توجه به ارتفاع محیط دارند; پس براکت تلویزیون به چند نوع تقسیم می‌ شود که در قیمت تلویزیون بانه سامسونگ ندارد ، عموما یک نوع براکت در جعبه تلویزیون ها وجود دارد.

براکت تلویزیون سقفی یا پایه سقفی Ceiling Mount: در این گروه از براکت تلویزیون پایه های سقفی می توان تلویزیون را به تنهایی و یا با ترکیبی از پایه دیواری و یک پایه سقفی به سقف محل کار یا منزل نصب نمود. که با خرید تلویزیون از بانه یا گناوه می توانید تلویزیون خود را هر مدلی که دوست دارید نصب کنید .

پایه ایستاده ال سی دی یا براکت متحرک تلویزیون: با توجه به نیاز کاربران برای حرکت تلویزیون و یا مانیتور های صنعتی به مکان های مختلف این گروه از براکت تلویزیون به کاربر اجازه می دهد تلویزیون خود را از سایز “32 تا “110 بر روی آنها نصب نماید و از محلی به محل دیگر انتقال دهد و عموما کاربردهای اداری و نمایشگاهی دارند. همچنین تلویزیون بانه ارزان هم همچین قابلیتی را دارد .

 

از کجا متوجه شویم که تلویزیون ما برای نصب به وسیله براکت مناسب است؟

اکثر تلویزیون‌ های صفحه تخت به صورت دیواری طراحی شده‌ اند; آنها سبک هستند و دارای سوراخ‌ هایی در پشت هستند که براکت ها باید در آن قرار بگیرد; قبل از خرید یک تلویزیون خاص، علامت VESA را روی آن بررسی کنید ;این علامت به آن معنا است که تلویزیون از دستورالعمل‌ های استاندارد انجمن الکترونیک ویدیویی پیروی می‌ کند; دستورالعمل‌ های استاندارد برای نصب دیواری تلویزیون توسط این انجمن تعیین می‌ شود; حتی اگر تلویزیون شما از این استانداردها پیروی نمی‌ کند، بلامانع بودن استفاده از براکت دیواری تلویزیون باید روی آن علامت گذاری شده باشد; به سادگی می‌ توانید پشت تلویزیون را برای وجود چهار سوراخ متقارن بررسی کنید.

 

براکت تلویزیون ثابت

براکت‌ تلویزیون ثابت راحت‌ ترین و کم هزینه ترین نوع دیوارکوب‌ها هستند; براکت‌ها می‌توانند تلویزیون‌های سنگین را روی خود جای دهند; تلویزیون موازی دیوار و در نزدیکی آن قرار خواهد گرفت; این نوع براکت اگر قصد دارید مستقیم رو به روی تلویزیون بنشینید، بسیار مناسب است; زیرا پایه آن ثابت است. زاویه آن تنظیم نشده و نمی‌توانید آن را تغییر دهید; به همین دلیل قبل از نصب باید موقعیت دقیق آن را با دقت برنامه ریزی کنید; آن را طوری نصب کنید که برای تماشای تلوزیون سر و گردن شما در زاویه مناسبی باشد;از طرف دیگر، عدم قابلیت جابجایی تلویزیون ، دسترسی به پورت‌های تلویزیون را در صورتی که در پشت تلویزیون قرار داشته باشد، سخت می‌کند; برای اتصال یا جدا کردن کابل‌ها باید تلویزیون را هر بار به صورت فیزیکی بردارید.

 

براکت‌ کج تلویزیون

براکت‌ تلویزیون از نوع کج در مقایسه با براکت‌ های ثابت کمی گران هستند; پایه دیواری به راحتی نصب می‌ شود و تلویزیون در فاصله بیشتری از دیوار قرار خواهد گرفت و دسترسی به پورت‌ ها و کابل‌ های پشتی را آسان می‌ کند; تفاوت اصلی بین دو نوع براکت در این است که پایه شیب‌ دار به شما امکان می‌ دهد تلویزیون را به صورت عمودی تنظیم کرده و زاویه دید را نیز تنظیم کنید; اگر تلویزیون بالاتر از دیوار قرار گرفته باشد، این راه حل عالی است ;همچنین می‌ توانید تلویزیون را به سمت پایین متمایل کنید تا از تابش نور صفحه جلوگیری کرده و بازتاب را کاهش دهید.

 

جمع بندی

بعضی از افراد دوست دارند که تلویزیون را به جای روی میز قرار دادن به دیوار نصب کنند; برای نصب آن به دیوار نیاز به براکت است; ما در این مقاله برای شما انواع براکت تلویزیون را معرفی کردیم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.