محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال

تمامی متن مقاله بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 9.47 MB دانلود پی دی اف - 1.11 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۱۴ دوشنبه
بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال
چکیده این مقاله: در این مقاله از اورجیمال مگ به شما تلویزیون هایی را معرفی می کنیم که منحصراً برای صحنه های سریع و تماشایی فوتبال تولید شده اند بنابراین تا اخر این مطلب با همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 331 بازدید

با خرید تلویزیون مناسب، می توانید هیجان را به خانه خود بیاورید و از تماشا کردن به فوتبال لذت ببرید. اگر تا به حال نتوانسته اید برای تماشای فوتبال به استادیوم بروید، هیچ اشکالی ندارد. چرا که از این به بعد یک تلویزیون مناسب و با کیفیت می تواند، بهترین حس و لذت را از تماشا کردن فوتبال آن هم در جمع عزیزانتان به شما هدیه بدهد. قطعاً صدا و تصویر مهم ترین مواردی هستند که در حین تماشا کردن تی وی حس خوبی را به تماشاگران انتقال می دهند. از این رو شما باید در حین انتخاب بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال، این نکته مهم را مد نظر قرار بدهید. لازم است بدانید که برخی تلویزیون ‌ها در واقع مخصوص تماشای مسابقات ورزشی مانند فوتبال طراحی شده ‌اند. در ادامه به بررسی بهترین تلویزیون‌ ها برای تماشای مسابقات ورزشی می ‌پردازیم.

 

برای اینکه بتوانید بهترین تلویزیون را برای تماشای فوتبال انتخاب و خریداری نمایید، به معیارهای درج شده در ادامه مقاله توجه کنید.

  • سایز و ابعاد تلویزیون
  • اندازه نمایشگر
  • وضوح نمایشگر
  • زاویه دید
  • صدا
  • سایر امکانات 

 

بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال

 

سایز و ابعاد بهترین تی وی برای تماشای فوتبال

اینکه سایز دستگاه شما چقدر باید باشد تا از تماشای فوتبال لذت ببرید، گزینه ای بسیار مهم است. چون که فوتبال ورزشی پر تحرک و سرعتی است در هنگام تماشا هیچ صحنه‌ ای نباید از دست برود. از این رو بهترین تلویزیون ها برای این مورد، تلویزیون‌های 4K و 8k می باشند.

تلویزیون‌های 4K: در انتخاب نمایشگر، بیشترین انتخاب تلویزیون‌ های 4K هستند. این نمایشگرها جزئیات تصویر را 4 برابر بیشتر از وضوح HD نشان می ‌دهند.

تلویزیون های 8K: دقت کنید که نمایشگرهای 8K در وضوح تصویر بی ‌نظیرند و هیچ انتخابی بهتر از این مدل نمایشگرها برای تماشای فوتبال وجود ندارد.

 

سایز و ابعاد بهترین تی وی برای تماشای فوتبال

 

اندازه نمایشگر تلویزیون

بدون شک هر چه اندازه نمایشگر دستگاه بزرگ تر باشد، تماشای فوتبال نیز لذت بخش تر و هیجان انگیزتر خواهد بود. در مجموع سایز انواع تلویزیون ‌ها از 55 اینچ شروع و به 85 اینچ ختم می ‌شوند. در این میان پر فروش‌ ترین آن ‌ها، سایزهای 55، 65 و 75 اینچ هستند. برای اینکه تشخیص بدهید که چه سایز نمایشگری برای فضای شما مناسب است، باید فاصله تلویزیون را تا محل نشستن تماشاگر بسنجید. به طور معمول فاصله تلویزیون با بیننده باید 3 برابر ارتفاع نمایشگر باشد؛ یعنی بیننده در مقابل تلویزیون 65 اینچ با ارتفاع 80 سانت، باید با 5/2 متر فاصله بنشیند. در نتیجه اگر فضای کافی برای گذاشتن تلویزیونی بزرگ تر دارید، حتماً سایز نمایشگر را بزرگ انتخاب کنید تا با نگاه کردن به آن خود را در استادیوم و میان ازدحام مردم احساس و تصور کنید.

 

اندازه نمایشگر تلویزیون

 

وضوح نمایشگر تلویزیون

بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال باید علاوه بر فاکتورهای فوق، از وضوح تصویر یا همان رزلوشن بالا برخوردار باشد. شاید دستگاهی با رزلوشن 1080 برای تماشای یک فیلم بسیار خوب تلقی شود، اما در تماشای مسابقه فوتبال ما می‌خواهیم جزئیات را بهتر ببینیم پس به رزولوشن بالاتری نیاز داریم. شایان ذکر است که هر چه رزولوشن بالاتر باشد، تصاویر واقعی ‌تر هستند در نتیجه هیجان تماشای فوتبال به اندازه هیجان حضور در استادیوم بالا خواهد رفت.

 

زاویه دید دستگاه

زاویه دید گسترده نمایشگر یعنی اگر از هر زاویه ‌ای که به نمایشگر نگاه کردید، تصویر با رنگ یکسانی دیده شود و روشنایی آن تغییری نکند. در واقع یک نمایشگر با زاویه دید گسترده، ایده آل ترین گزینه در میان بهترین تلویزیون‌ ها می باشد. چون که تحت چنین شرایطی است که تصاویر به صورت واضح و روشن دیده می شوند. در کل بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال، محصولی است که از زاویه دید 178 درجه بهره مند باشد.

 

زاویه دید تلویزیون

 

صدای خوب و لذت تماشای فوتبال

آیا اینکه فقط تصویر فوتبال واضح و روشن باشد، برای شما کافیست، یا صدای روان و فراگیر نیز در زمینه از ارزش زیادی برخوردار است؟ قطعاً همان ‌قدر که تصویر در تماشای مسابقات فوتبال مهم است، کیفیت صدا نیز به همان میزان یا بیشتر اهمیت دارد. در واقع یک صدای فراگیر و چند بعدی تماشاگر را با هیجان استادیوم همراه می‌ کند. توجه داشته باشید که تلویزیون های طراحی و تولید شده تا به الان، از نظر توان صوتی بین 20 تا 90 وات هستند. تلویزیون ‌های میان ‌رده موجود در بازار توان صوتی 20 وات دارند. مدل ‌های 40 تا 60 وات در زمره مدل ‌های گران ‌تر محسوب می ‌شوند و تلویزیون ‌های بالارده، با توان صوتی 30 به بالا هستند و برای تماشای فوتبال بسیار مناسب‌اند. به عنوان یک پیشنهاد لازم به ذکر دیدیم که شما می ‌توانید یک محصول میان ‌رده را بخرید تا هزینه کمتری پرداخت نمایید و در عوض با کمک ساندبارهای حرفه‌ ای یا تهیه سینما خانگی مناسب، کیفیت صدا را ارتقا دهید و لذت و هیجان تماشای فوتبال را نیز افزایش دهید.

 

نحوه تنظیم کردن بلندگوهای تلویزیون برای تماشا کردن فوتبال چگونه است؟

بهترین حس و لذتی که از تماشا کردن تلویزیون به ویژه مسابقات فوتبال به تماشاگران دست می دهد، صدای خالص، روان و بلند بلندگوها می باشد. اگر شما می خواهید تا بهترین تجربه صوتی را از دستگاه خود داشته باشید، می توانید با خریدن سیستم های صوتی خانگی، این کار را انجام دهید. در غیر این صورت می توانید، تلویزیون خود را بالای یک میز قرار دهید. چرا که بیشتر تلویزیون های جدید دارای بلندگوهایی رو به پایین هستند که در پشت پنل قرار گرفته ‌اند. قرار دادن تلویزیون خود در بالای یک مرکز سرگرمی یا میز به صدا اجازه می دهد تا از سطح خارج شود و در سراسر اتاق منعکس شود و این امر تجربه صدای کامل تری را ایجاد می کند.

 

نحوه تنظیم کردن بلندگوهای تلویزیون برای تماشا کردن فوتبال چگونه است؟

 

سایر امکانات و قابلیت های تلویزیون مناسب برای تماشای فوتبال

علاوه بر مواردی که در مطالب فوق مقاله ذکر گردید، موارد دیگری نیز وجود دارند که در انتخاب بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال نقش مهمی را ایفا می کنند. از جمله این امکانات به موارد زیر می توان اشاره کرد.

 

قابلیت آلارم اسپورت برای تماشای فوتبال

در حقیقت قابلیت آلارم اسپرت یک گزارشگر بدون صدا است، برای علاقه ‌مندانی که نمی ‌خواهند اخباری را از دست بدهند و این نوآوری، ابتکار شرکت ال‌ جی برای دوستداران فوتبال می باشد. با خرید تلویزیونی هوشمند مجهز به این امکان، هر گاه تیم محبوبتان مسابقه داشت، پیغام شروع بازی روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌ شود. اگر شما موفق به دیدن بازی نشوید، نتیجه آن را به صورت یک گزارش کلی می ‌توانید روی صفحه نمایشگر مشاهده نمایید.

 

قابلیت آلارم اسپورت برای تماشای فوتبال

 

پشتیبانی از هدفون بی سیم

در ساعاتی که وقت استراحت سایر افراد در خانواده می باشد و شما می خواهید به تماشای فوتبال بنشینید، بهترین کار این است که از هدفون بی سیم استفاده کنید. با خرید نمایشگرهایی که هدفون ‌های بی‌ سیم را پشتیبانی می ‌کنند، شما به راحتی می ‌توانید بدون ایجاد مزاحمت مسابقات را دنبال نمایید. این هدفون ها به تلویزیون های هوشمند وصل می شوند و گزارش بازی را بدون هیچ مزاحمتی برای شما بازگو می کنند.

 

وصل شدن دستگاه به گوشی

بیشتر محصولاتی که در طی این یکی دو سال اخیر تولید شده اند، از قابلیت وصل به گوشی ‌های همراه برخوردارند. اهمیت این قابلیت در تماشای مسابقات فوتبال زمانی مشخص می ‌شود که ساعت برگزاری مسابقه تیم محبوبتان در ساعت استراحت سایرین باشد. در نتیجه نور و صدا سبب آزار آن‌ ها خواهد شد. بدین صورت است که شما با وصل کردن نمایشگر به گوشی موبایلتان می ‌توانید، بازی را از گوشی تماشا کنید و مزاحمتی برای کسی ایجاد نکنید.

 

نمایشگر QLED در مقابل OLED چه تفاوتی دارد؟

قبل از اینکه خرید خود را قطعی کنید، لازم است که تفاوت میان این دو نمایشگر را به خوبی بدانید. نمایشگر QLED گونه ای مبتنی بر نمایشگر کریستال مایع ال سی دی است که اشباع رنگ نمایشگر را با استفاده از نور پس ‌زمینه LED، همراه با مواد تبدیل رنگ پیشرفته به نام نقاط کوانتومی که اغلب به اختصار QD خوانده می ‌شود، افزایش می ‌دهد. در واقع ال سی دی ها، دارای یک صفحه نمایش شفاف هستند که خود به خود نور ایجاد نمی کنند؛ اما در عوض این صفحه ها با نور پس زمینه ترکیب می شوند و از مجموعه‌ای از ال ‌ای ‌دی ‌ها برای روشن کردن پیکسل‌ های پنل استفاده می ‌شود؛ اما در خصوص نمایشگر OLED لازم است بدانید که این نمایشگر می تواند هر پیکسل را در یک سطح جداگانه، روشن کند و نور پس زمینه را غیر ضروری نماید. به علاوه این نمایشگرها با زاویه دید عالی به همراه کمترین تاری و تأخیر در حرکت، در بین تمام نمایشگرها رتبه نخست را دارند.

 

نمایشگر QLED در مقابل OLED چه تفاوتی دارد؟

 

تفاوت رفرش و نرخ فریم در چیست؟

برای انتخاب بهترین تلویزیون برای تماشای فوتبال، دانستن تفاوت بین نرخ تازه ‌سازی تلویزیون و نرخ فریم نیز به تصمیم ‌گیری در مورد بهترین صفحه نمایش کمک می ‌کند. در واقع نرخ تازه سازی، به سرعت بروز رسانی صفحه نمایش، یعنی تصویری که نمایش داده می شود، اشاره دارد. لذا نباید نرخ تازه سازی را با نرخ فریم اشتباه گرفت که توضیح می‌دهد، چه تعداد فریم (تصاویر جداگانه) توسط محتوا، مانند یک فیلم یا بازی، در تلویزیون نمایش داده می ‌شود. اگه بخواهیم مختصر و ساده تر در این خصوص توضیح بدهیم، باید گفت که نرخ به روز‌رسانی تلویزیون باید به طور معنی ‌داری با نرخ فریم هماهنگ شود، اما این چیزی‌ است که مصرف‌ کنندگان نباید بیش از حد نگران آن باشند. چون که نمایشگرهای مدرن انجام این کار را ممکن کرده اند. در تلویزیون های مدرن پشتیبانی از 24 و 60 فریم در ثانیه، مدتی است که در دسترس می باشد و اما نرخ فریم بالاتر (حدود 60 فریم در ثانیه) معمولاً در ورزش ‌ها استفاده می ‌شود تا بازی ‌ها روان ‌تر به نظر برسند.

 

حرف آخر از مقاله

در آخر مقاله به عنوان نتیجه ای که از مطالب به دست آمد، باید ذکر کنیم که به ‌طور کلی تلویزیون ‌های جدید که از فریم ریت بالایی برخوردار هستند که در صورت قرار گرفتن در فاصله مناسب، کیفیت خوبی را برای تماشاچیان به ارمغان می آورند. تلویزیون ‌های ultra HD سامسونگ، QLED ال جی و همچنین کلیه تلویزیون ‌های 4K با فریم ریت بالا در دسته تلویزیون های مناسب برای تماشای فوتبال قرار می گیرند. علاوه بر این ها برندهای معروف همگی شرکت ‌هایی هستند که در محصولاتشان کیفیت بالای تصویر و صدا را می‌ توانید مشاهده نمایید. پس سعی کنید حتماً تلویزیون خود را از برندهای معروفی همچون: سامسونگ، ال جی، سونی و ... خریداری نمایید. به امید این که با توجه به متن فوق بتوانید، بهترین و مناسب ترین دستگاه را برای تماشای فوتبالتان انتخاب و خریداری نمایید. ممنون از اینکه تا آخر مقاله با ما یار بودید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.