محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت های کاهش مکش جاروبرقی

تمامی متن مقاله علت های کاهش مکش جاروبرقی را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.78 MB دانلود پی دی اف - 1022 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت های کاهش مکش جاروبرقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۱/۱۵ سه شنبه
علت های کاهش مکش جاروبرقی
چکیده این مقاله: در این مقاله به بررسی علت های ضعیف شدن مکش جاروبرقی می پردازیم، همچنین روش های بر طرف کردن این مشکل را نیز بیان می کنیم بنابراین اگر به دنبال حل این مشکل هستید تا آخر این مطلب باما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 198 بازدید

یکی از مشکلات رایجی که هنگام کار با دستگاه جاروبرقی با آن روبه رو هستیم؛ کاهش مکش جاروبرقی است که قدرت دستگاه را در جمع آوری گردوخاک به حداقل می رساند. خبر خوب برای شما کاربران عزیز این است که مشکل کاهش مکش جاروبرقی در بسیاری از موارد به آسانی قابل رفع شدن است به طوری که با تعمیر قطعات داخلی می توانید عملکرد جاروبرقی و قدرت مکش آن را بهبود بخشید. پیشنهاد می کنیم با این مقاله همراه باشید در ادامه پیرامون علت های کاهش مکش جاروبرقی صحبت خواهیم کرد.

 

دلایل اصلی کاهش مکش جاروبرقی

  1. پر بودن کیسه
  2. معیوب بودن کیسه جاروبرقی
  3. ارتفاع زیاد لوله جاروبرقی
  4. خراب بودن موتور جاروبرقی

 

پر بودن کیسه

پر بودن کیسه قطعاً باعث کاهش قدرت مکش جاروبرقی می باشد. زمان تعویض کیسه جاروبرقی را جدی بگیرید و بهتر است تعویض کیسه را قبل از پر شدن کامل آن انجام دهید.

 

پر بودن کیسه

 

معیوب بودن کیسه جاروبرقی

کثیف بودن کیسه جاروبرقی و مواردی همچون سوراخ بودن کیسه می تواند مانع عملکرد صحیح جاروبرقی شده و بر قدرت مکش آن تأثیر بگذارد. وجود راهی برای نفوذ هوا باعث انتقال گردوغبار موجود در داخل کیسه به بیرون می شود و همچنین قدرت مکش جاروبرقی را کاهش می دهد. از کیسه های بی کیفیت استفاده نکنید چون دوام و ماندگاری آنها کمتر است و احتمال آسیب وارد شدن به آنها وجود دارد. البته بهتر است از جاروبرقی برای جمع کردن خرده شیشه ها و اجسام نوک تیز نیز استفاده نکنید چون باعث پارگی کیسه جاروبرقی شده و در نتیجه بر عملکرد جاروبرقی اثر می گذارد. عدم قرارگیری کیسه در جای مناسب خود نیز باعث کاهش قدرت مکش جاروبرقی می شود.

 

ارتفاع زیاد لوله جاروبرقی

هر اندازه ارتفاع لوله جاروبرقی بیشتر باشد قطعاً زباله ها با مکش کمتری وارد کیسه جاروبرقی می شوند به همین دلیل باید تا حد امکان فاصله را تا موتور کم کرد که البته برای این کار باید به جنس سطح و شرایط محیط توجه کنید. کم کردن ارتفاع لوله جاروبرقی یک روش مناسب برای افزایش و بهبود قدرت مکش جاروبرقی محسوب می شود.

 

ارتفاع زیاد لوله جاروبرقی

 

خراب بودن موتور جاروبرقی

مهم ترین قطعه جاروبرقی موتور است که خرابی در آن می تواند بر قدرت مکش دستگاه تاثیر بگذارد. گاهی کم شدن قدرت مکش جاروبرقی و بوی سوختگی دستگاه دلیلی بر وجود ایراد در موتور است و بهتر است این علائم را جدی بگیرید. همچنین در برخی از جاروبرقی ها، در قسمت موتور برای رسیدن به مکش مناسب، از یک تیغه فن پلاستیکی در حال چرخش استفاده شده است. در این جاروبرقی ها تیغه فن مستقیماً به محور موتور وصل شده است و خاک و زباله ها از کنار تیغه ها عبور کرده و درون کیسه فرو می روند. توجه داشته باشید اگر هر یک از این تیغه ها شکسته شده باشد، این احتمال وجود دارد که موتور دچار لرزش شده یا خاموش شود که هر دو مورد می تواند دلیل کاهش قدرت مکش جاروبرقی باشد.

 

گرفتگی لوله خرطومی

جمع آوری هر نوع زباله با جاروبرقی زمینه را برای گرفتگی لوله خرطومی فراهم می نماید. تکه های بزرگ زباله از قبیل کاغذ، پارچه و پلاستیک در لوله خرطومی گیر کرده و مانع جریان عبور هوا می شوند در نتیجه قدرت مکش جاروبرقی کاهش پیدا می کند.

 

گرفتگی لوله خرطومی

 

تنظیمات اشتباه جاروبرقی

استفاده از قدرت کم دستگاه می تواند یکی از دلایل کاهش مکش جاروبرقی باشد. کافیست در قسمت دکمه ها، تنظیمات را روی قدرت مکش بالا قرار دهید.

 

گرفتگی فیلتر دستگاه جاروبرقی

کثیف و مسدود شدن فیلترها با گذشت زمان یک اتفاق غیرقابل انکار است بنابراین بهتر است به تمیزی فیلترها توجه کنید تا با کاهش قدرت مکش جاروبرقی روبه رو نشوید. گاهی آسیب فیلترها نیاز به تعویض را ضروری می سازد. البته متناسب با مدل جاروبرقی نوع فیلتر فرق می کند به این صورت که بعضی از فیلتر ها قابل شستشو می باشند و شما می توانید آن ها را به خوبی بشویید. همچنین برخی دیگر از فیلتر ها را می توانید به آرامی با برس تمیز کنید و برخی دیگر باید به طور کامل تعویض گردند. در هنگام خرید جاروبرقی به جنس فیلتر توجه کنید چون در برخی موارد فیلتر تقلبی با نام فیلتر اصل و اورجینال عرضه می شود.

 

گرفتگی فیلتر دستگاه جاروبرقی

 

نشت هوا از اتصالات جاروبرقی

درز هوا به بیرون در محل اتصالات قطعات جاروبرقی دلیل رایجی برای کاهش مکش جاروبرقی محسوب می شود. ترک و شکستگی لوله خرطومی و باز بودن محل اتصال خرطومی به بدنه دستگاه جاروبرقی از جمله دلایل نشت هوا در جاروبرقی به شمار می روند.  با مسدود کردن منافذ و ترک های موجود بر روی لوله خرطومی به بهبود قدرت مکش جاروبرقی کمک کنید.

 

کثیف بودن برس پارویی جاروبرقی

برس جاروبرقی محل مناسبی برای تجمع زباله هایی همچون مو و گردوغبار است. همین موضوع باعث کاهش قدرت مکش دستگاه می شود. با تمیز کردن برس، قدرت مکش دستگاه افزایش پیدا می کند.

 

کثیف بودن برس پارویی جاروبرقی

 

جمع بندی

در این مقاله به دلایل کاهش مکش جاروبرقی اشاره کردیم و به موضوعاتی همچون خراب شدن موتور، پارگی کیسه جاروبرقی، ارتفاع زیاد لوله خرطومی و ... پرداختیم. توجه داشته باشید در صورتی که مشکل کم شدن مکش جاروبرقی با در نظر گرفتن موارد مذکور برطرف نشد بهتر است از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.