محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی

تمامی متن مقاله علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 4.62 MB دانلود پی دی اف - 1.04 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۳/۱۱ پنج شنبه
علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی
چکیده این مقاله: یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی، خشک نکردن ظروف و یا وجود لکه ها بر روی سطح ظروف بعد از فرآیند خشک کردن است حال با ما باشید تا شما را با راهکار های طلایی برای حل این مشکل آشنا کنیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 170 بازدید

یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی؛ خشک نکردن ظروف و یا وجود لکه ها بر روی سطح ظروف بعد از فرآیند خشک کردن است که در این مقاله پیرامون این موضوع توضیحات لازم ارائه می گردد. با این مقاله همراه باشید در ادامه به علل خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی می پردازیم.

 

علت خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی

  1. خراب شدن المنت
  2. معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت
  3. خراب شدن فن یا دریچه هوا
  4. کم بودن مایع جلادهنده
  5. نامنظم بودن چیدمان ظرف ها در داخل ماشین ظرفشویی
  6. انتخاب برنامه شستشوی نامناسب
  7. باز نشدن درب بعد از اتمام برنامه شستشو
  8. خارج کردن ظروف قبل از اتمام کار دستگاه ظرفشویی
  9. خراب شدن هیت پمپ ماشین ظرفشویی
  10. تکنیک هایی برای بهبود فرآیند خشک شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

 

خراب شدن المنت

توجه داشته باشید که 5 تا ده دقیقه آخر پروسه شستشو در ماشین ظرفشویی به خشک نمودن ظروف اختصاص دارد و داغ کردن آب به وسیله المنت صورت می گیرد همچنین محیط داخلی ماشین ظرفشویی توسط المنت گرم می شود و همین موضوع باعث تولید بخار می گردد. به عبارتی المنت یکی از قطعات اصلی برای خشک کردن ظروف است که در صورت خراب شدن این موارد صورت نمی گیرد. برای بررسی سلامت المنت از اهم متر استفاده کنید.

 

خراب شدن المنت

 

معیوب بودن ترموستات یا سنسور المنت

تشخیص دمای آب توسط ترموستات انجام می گیرد که در نتیجه آن المنت را از مدار خارج می کند. با نقص در ترموستات، عملکرد المنت با اختلال مواجه می شود. بنابراین در صورت خراب شدن ترموستات باید از یک تعمیرکار برای تعویض قطعه کمک بگیرید.

 

خراب شدن فن یا دریچه هوا

در برخی مدل های دستگاه ظرفشویی بعد از گرم شدن آب، فن بخار موجود در کابین را در طبقات ظرفشویی پخش می کند و به این صورت باعث عملکرد بهتر خشک کن می شود. با خراب شدن فن یا مسدود شدن دریچه هوا، مشکل در خشک کن ماشین ظرفشویی ایجاد می شود. بنابراین برای اینکه از سلامت موتور فن اطمینان حاصل کنید باید وصل بودن جریان برق را بررسی نمایید.

 

کم بودن مایع جلادهنده

اگر خشک کن ماشین ظرفشویی دچار مشکل شود، بودن یا نبودن مایع جلادهنده چندان اهمیت ندارد اما اگر عملکرد خشک کن درست باشد ولی مایع جلادهنده در ماشین ظرفشویی کم باشد یا وارد مرحله شستشو در ماشین ظرفشویی نشود، ظروف به طور کامل خشک نمی شوند. شستن ظروف در ماشین ظرفشویی بدون مایع جلادهنده باعث ایجاد لکه بر روی ظروف می شود به این صورت که ظروف خشک می شوند در حالی که بر روی سطوح ظروف لکه های زیادی قابل مشاهده می باشد. در مجموع باید از مایع جلادهنده به میزان استاندارد استفاده نمایید.

 

کم بودن مایع جلادهنده

 

نامنظم بودن چیدمان ظرف ها در داخل ماشین ظرفشویی

اگر چیدمان ظروف در داخل کابین ظرفشویی نامنظم باشد می تواند باعث خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی شود. بنابراین ابتدا باید بشقاب های بزرگ تر را در کنار و سپس مابقی ظرف ها را به ترتیب کاهش سایز به سمت مرکز دستگاه در داخل ماشین ظرفشویی بچینید. جایگاه ظروف بزرگ و ماهیتابه در سینی پایین ظرفشویی است. همچنین لیوان ها باید در ردیف بالا و در قسمت مخصوص به خود جای داده شوند و لیوان ها باید رو به پایین و برعکس باشند. البته مابین لیوان ها باید کمی فضای خالی بگذارید تا به یکدیگر برخورد نکنند. همچنین باید مطمئن شوید که مانعی جلوی بازوی آب پاش وجود نداشته باشد.

 

انتخاب برنامه شستشوی نامناسب

در تنظیمات prewash و quiek ظروف به طور کامل خشک نمی شوند. به وسیله دفترچه راهنما برنامه مناسب برای شستشوی ظروف را انتخاب کنید.

 

انتخاب برنامه شستشوی نامناسب

 

باز نشدن درب بعد از اتمام برنامه شستشو

برخی از مدل های ظرفشویی طوری طراحی شده اند که بعد از اتمام شستشو برای خروج بخار و خشک شدن ظروف درب به صورت اتوماتیک باز می شود. همچنین در این مدل ها اگر درب به صورت اتومات باز نشود روند خشک کردن ظروف به درستی صورت نمی گیرد. در چنین مواقعی باید درب را باز نمایید.

 

خارج کردن ظروف قبل از اتمام کار دستگاه ظرفشویی

اگر ظروف را زودتر از به اتمام رسیدن فرآیند شستشو از ظرفشویی خارج کنید این موضوع می تواند یکی از دلایل خشک نشدن ظروف باشد. بنابراین باید از به پایان رسیدن کار دستگاه اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به خروج ظروف از دستگاه ظرفشویی نمایید.

 

خارج کردن ظروف قبل از اتمام کار دستگاه ظرفشویی

 

خراب شدن هیت پمپ ماشین ظرفشویی

هیت پمپ دستگاه ظرفشویی در پروسه خشک کردن ظروف، آب را گرم می کند. اگر هیت پمپ آسیب دیده باشد یا سوخته باشد فرآیند خشک کردن ظروف انجام نمی گیرد.

 

تکنیک هایی برای بهبود فرآیند خشک شدن ظروف در ماشین ظرفشویی

وقتی کار ماشین ظرفشویی به اتمام رسید درب ماشین را چند اینچ باز نمایید. با این کار اجازه خروج هوای مرطوب را از داخل دستگاه به بیرون می دهید. بعد از اتمام کار ماشین ظرفشویی بهتر است ابتدا ظروف طبقه پایینی را خالی کنید تا آب جمع شده در داخل لیوان ها و فنجان های طبقه بالایی بر روی ظروف طبقه پایین نریزد. فراموش نکنید که باید از مایع جلادهنده استفاده کنید و در تنظیمات برنامه شستشوی ماشین ظرفشویی بهتر است از حالت گرما استفاده نمایید.

 

جمع بندی

در این مقاله به دلایل خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی اشاره کردیم. اگر علاوه بر این موارد، مشکلات فنی در خشک نکردن ظروف در ماشین ظرفشویی دخالت داشته باشد بهتر است از تعمیرکار متخصص برای تعمیر یا تعویض قطعات کمک بگیرید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.