محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید کنترل تلویزیون

تمامی متن مقاله راهنمای خرید کنترل تلویزیون را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.74 MB دانلود پی دی اف - 988.37 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید کنترل تلویزیون

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۳/۲۷ شنبه
راهنمای خرید کنترل تلویزیون
چکیده این مقاله: امروزه تنوع ریموت کنترل ها بسیار بالا است که ممکن است در هنگام خرید دچار سردرگمی شوید. حال در راهنمای خرید کنترل تلویزیون به شما خواهیم گفت که چگونه کنترل مناسب تلویزیون خود را خریداری نمایید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 525 بازدید

راهنمای خرید کنترل تلویزیون

راهنمای خرید کنترل تلویزیون موضوعی است که در این مقاله پیرامون آن صحبت خواهیم کرد. تهیه و خرید کنترل برخی تلویزیون ها دشوار است چون به صورت محدود وارد کشور شده اند و همچنین تلویزیون هایی که تیراژ و تعداد تولید آنها محدود بوده است خرید کنترل آنها معمولا زمان بر است. البته در چنین مواقعی معمولا فروشندگان خرید یک کنترل از برند دیگر که با تلویزیون شما سازگار است را پیشنهاد می‌کنند.

 

راهنمای خرید کنترل تلویزیون

 

لزوم استفاده از ریموت کنترل

ریموت کنترل جزو پرکاربردترین لوازم روزمره محسوب می شود که برای کنترل لوازم الکتریکی که در اطراف ما وجود دارند مورد استفاده قرار می گیرند. ریموت کنترل ها کار با وسایل الکتریکی همچون تلویزیون، کلر و ضبط را بسیار آسان نموده اند. تلویزیون ها معمولاً با ریموت کنترل خود سازگار هستند و گاهی نمی توانید کنترل های جانبی را برای آنها خریداری نمایید. البته امروزه ریموت کنترل تلویزیون، جایگزین های زیادی دارند که می توانید آن ها را تهیه کنید. توجه داشته باشید ریموت کنترل های جایگزین معمولاً توسط برندهای متفرقه تولید می شوند بنابراین این نوع ریموت کنترل ها دارای کیفیت های متفاوت و قیمت های مختلف هستند.

 

خرید کنترل باکیفیت

در هنگام خرید کنترل سعی کنید که کنترل های مرغوب خریداری کنید که دارای جعبه و بروشور هستند. توجه داشته باشید در بروشور لیستی از تلویزیون هایی قرار دارند که کاملاً با کنترل سازگار هستند. همچنین در برخی موارد کنترلی که شما خریداری می کنید نسبت به کنترل اصلی تلویزیون دارای دکمه های اضافی است که معمولا کاربردی ندارند. امروزه برند های مختلف اقدام به ابتکارات زیادی در تولید کنترل نموده اند به طور مثال برخی از آنها در زیر دکمه های اصلی یک چراغ کوچک قرار داده‌اند تا کاربر به راحتی بتواند در محیط تاریک از کنترل استفاده کند. توجه داشته باشید استفاده از کنترل های بی کیفیت به تلویزیون لطمه نمی زند بلکه فقط دوام این نوع کنترل ها متفاوت می باشد.

 

خرید کنترل باکیفیت

 

تفاوت کنترل های همه کاره یونیورسال و کنترل های آموزش پذیر

 یادگیری نحوه استفاده از کنترل های آموزش پذیر نیاز به زمان دارد همچنین بعد از خارج کردن باتری، باید کنترل ریست شود و مجددا آن را برنامه ریزی نمود. یکی از معایب دیگر این نوع کنترل لزوم داشتن کنترل سالم تلویزیون برای برنامه ریزی کنترل لرنینگ است.

 

کنترل آموزش پذیر چیست؟

توصیه می کنیم که برای دستگاه تلویزیون خود از کنترل های آموزش پذیر و کنترل همه کاره یا یونیورسال استفاده کنید. این نوع کنترل ها با هر نوع تلویزیونی سازگار هستند.

 

کنترل تلویزیون همه کاره یونیورسال چیست؟

در کنترل یونیورسال تنظیمات روش های گوناگونی دارد به این صورت که در برخی موارد به همراه کنترل، جدول کد کنترل هم ارائه می شود به طور مثال کد ۳۵ برای تلویزیون های سونی است. یکی از معایب این نوع کنترل ها پاک شدن حافظه در صورت خالی شدن باتری و خروج باتری است. همچنین یکی از معایب دیگر این نوع کنترل این است که کارایی آن اغلب با نوشته های درج شده بر روی آن متفاوت است.

 البته برخی از برندها اقدام به تولید کنترل هایی نموده اند که تقریباً برای همه تلویزیون ها کاربرد دارد. در حالی که برخی از کنترل ها دارای دکمه های اضافی یا حتی دکمه های بسیار کم هستند. به طور مثال برخی از کنترل ها دارای دکمه هایی برای پخش تصویر سه بعدی هستند و در برخی دیگر دکمه هایی جهت ورود به بخش هوشمند تلویزیون تعبیه شده است. البته امروزه در مدلهای مختلف کنترل برخی از دکمه ها به دلیل عدم کاربرد حذف شده اند. در مجموع تمام کنترل های برندهای خارجی به استثنایی یک یا دو مورد، کاملاً با هم سازگارند. توجه داشته باشید کنترل هایی که دارای لوگو و نام برند اصلی هستند عمدتا قاچاق بوده و به عنوان کنترل اصلی یا های کپی و با قیمت های بسیار بالا به فروش می رسند.

 

کنترل تلویزیون همه کاره یونیورسال چیست؟

 

جنس ریموت کنترل

 جنس ریموت کنترل اغلب از پلاستیک است تا جابه جایی آن برای افراد راحت و امکان پذیر باشد و در حین کار و استفاده از آن به راحتی در دست قرار بگیرد. با وجود این هنگام خرید ریموت کنترل دقت کنید که جنس بدنه مستحکم باشد چون بیش از اندازه سبک بودن آن ضربه پذیری بدنه کنترل را بالا می برد.

 

انواع ریموت کنترل

ریموت کنترل در دو نوع ساده و صفحه دار موجود است. ریموت کنترل ساده برای انواع تلویزیون طراحی می شوند و یک کاربر با وجود دکمه های روی آن می تواند تنظیمات و تغییراتی مورد نظر را روی وسیله اعمال نماید در حالی که بعضی از ریموت کنترل ها دارای صفحه نمایشگر هستند و برای کنترل وسایل سرمایشی و گرمایشی همچون کولر های گازی مورد استفاده قرار می گیرند.

 در این نوع ریموت کنترل ها تنظیمات مورد نظر را می توان روی صفحه نمایشگر مشاهده کرد. توجه داشته باشید منبع تغذیه اغلب کنترل ها دو عدد باتری نیم قلمی است. کنترل ها به وسیله بردی که در داخل آن ها تعبیه شده است کار می کنند. البته بعضی از ریموت کنترل ها دارای دکمه های زیادی هستند و کار با دکمه ها نیاز به آموزش دارد که باید از طریق دفترچه راهنمای وسیله دیجیتالی، آموزش صورت گیرد.

 

انواع ریموت کنترل

 

جایگزین کردن ریموت کنترل

هر ریموت کنترل  گیرنده دیجیتال، دارای فرکانس متفاوت است به طوری که نمی توانید ریموت کنترل دیگری را به لوازم مورد نظر متصل نمایید. البته تنها راه جایگزین کردن ریموت کنترل خرید مدل اورجینال یا مدل غیر اصل ریموت کنترل است. برندهای معروف دامنه متنوعی از ریموت کنترل تلویزیون را عرضه نموده اند. برای انتخاب ریموت مناسب کافی است که مدل دستگاه خود را بدانید و آن را با کنترل مورد نظر تطبیق دهید. توجه داشته باشید ریموت های جانبی از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل های اصلی هستند.

 

جمع بندی

ریموت کنترل جزو لوازم جانبی صوتی و تصویری محسوب می شود. در این مقاله به بررسی نکات مهم در ارتباط با خرید این محصول پرداختیم. ریموت کنترل ها توسط کمپانی های مختلف تولید می شوند و دارای دکمه هایی برای کم و زیاد کردن صدا، عوض کردن کانال و موارد این چنینی هستند. ریموت کنترل این امکان را به کاربر می دهد تا بتواند تمامی تنظیمات مورد نظر خود را روی وسیله تصویری، صوتی و هر وسیله دیگری که دارای ریموت است، انجام دهد. بهتر است کنترل تلویزیون را از دسترس کودکان دور نگه دارید چون ضربه یا حتی شکستگی ممکن است باعث اختلال در ماژول کنترل شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.