محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار

تمامی متن مقاله مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.42 MB دانلود پی دی اف - 1 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۴/۶ سه شنبه
مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار
چکیده این مقاله: اگر قصد دارید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید و هیچ اطلاعی در این باره ندارید بهتر است با این مقاله همراه باشید. در ادامه به تمامی معایب و مزایای نصب تلویزیون روی دیوار می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 454 بازدید

با پیشرفته تکنولوژی انواع تلویزیون های دیجیتال و هوشمند وارد بازار شده اند. امروزه افراد با خرید تلویزیون های دیجیتالی فضایی لوکس و مدرن را در محیط داخلی منزل ایجاد نموده اند. البته برخی ترجیح می‌دهند تلویزیون را روی میز قرار دهند اما عده ای برای ایجاد دکوراسیونی زیباتر به سراغ نصب تلویزیون روی دیوار می روند، اما این که نکات مثبت و منفی نصب تلویزیون روی دیوار چیست در ادامه مطلب به ارائه توضیحات می پردازیم.  برخی از طراحان دکوراسیون به افراد پیشنهاد می کنند که تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنند تا تغییر چشمگیر در دکوراسیون پذیرایی ایجاد شود. البته نصب تلویزیون روی دیوار طرفداران زیادی پیدا کرده است مخصوصا اگر نصب تلویزیون روی دیوار های دارای طرح کاغذ دیواری برجسته باشد که قطعاً دکوراسیون منزل بسیار زیباتر جلوه می کند.

 

مزایا و معایب نصب تلویزیون روی دیوار

 

مزایای نصب تلویزیون روی دیوار

 از جمله مزایای نصب تلویزیون روی دیوار می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

افزایش فضای داخلی منزل

میزهای تلویزیون اغلب در اندازه های بزرگ طراحی و تولید شده اند به طوری که فضای بسیاری از محیط را اشغال می کنند. اما اگر می خواهید دسترسی بیشتری به فضای داخلی داشته باشید بهتر است تلویزیون را بر روی دیوار نصب کنید و به این صورت می توانید از فضای پذیرایی بیشترین استفاده را داشته باشید.

 

افزایش فضای داخلی منزل

 

احتمال آسیب به تلویزیون کاهش پیدا می کند

در مواقعی که تلویزیون روی میز قرار دارد این احتمال وجود دارد که کودکان به میز برخورد کنند و در نتیجه به تلویزیون ضربه وارد شود، حتی ممکن است که برخورد کودکان به میز باعث افتادن تلویزیون شود. همچنین این احتمال وجود دارد که کودک در هنگام بازی به تلویزیون ضربه وارد کند. بنابراین راهکار نصب تلویزیون روی دیوار می تواند بسیار کاربردی باشد به این صورت که می‌توانید از تلویزیون محافظت نمایید و احتمال آسیب و ضربه به تلویزیون را کاهش دهید.

 

معایب نصب تلویزیون روی دیوار

همانطور که نصب تلویزیون روی دیوار دارای مزایایی هست معایبی هم به همراه دارد. 

 

امکان تغییر دکوراسیون محدود می شود

با وجود تلویزیون بر روی دیوار، تغییر دکوراسیون بسیار چالش برانگیز خواهد بود چون تلویزیون در مکانی ثابت و خاص قرار دارد و شما انتخاب کمی برای تغییر دکوراسیون خواهید داشت. اگر دوست دارید همواره دکوراسیون منزل را تغییر دهید پیشنهاد می کنیم که از نصب تلویزیون بر روی دیوار صرف نظر کنید.

 

کاهش عمر تلویزیون

اگر تلویزیون را روی قسمتی از دیوار نصب کنید که در زیر آن بخاری و شوفاژ قرار دارد، این موضوع با گذشت زمان باعث کاهش طول عمر دستگاه می شود. برخورد تلویزیون با حرارت می تواند زمینه ساز کاهش طول عمر دستگاه باشد بنابراین پیشنهاد می کنیم تلویزیون را روی دیوار نزدیک به شوفاژ قرار ندهید تا تلویزیون دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد. از قرار دادن تلویزیون نزدیک به وسایل گرمایشی خودداری کنید چون حرارت باعث آسیب جدی به تلویزیون می شود. هرچند با انتخاب یک محل مناسب برای تلویزیون و نصب آن روی دیوار می توانید این موضوع را به آسانی حل نمایید.

 

افزایش احتمال آتش سوزی

امکان آتش سوزی در محیط های با رطوبت بالا وجود دارد چون در بسیاری از موارد دلیل پوسیدگی اتصالات و سیم ها رطوبت بالا است. اینکه احتمال آتش سوزی منزل در صورت نصب تلویزیون بر روی دیوار به علت رطوبت بالای محیط وجود دارد. توجه داشته باشید در هنگام نصب تلویزیون روی دیوار ابتدا باید سیم ها و اتصالات را پنهان کنید چون اگر سیم ها پاره بوده و محیط داره رطوبت باشد احتمال آتش سوزی افزایش پیدا می کند. بهتر است از براکت دیواری با کیفیت مناسب استفاده کنید.

 

سوراخ کردن دیوار برای نصب تلویزیون

توجه داشته باشید برای نصب تلویزیون بر روی دیوار باید قسمتی از دیوار را سوراخ کنید. اگر نمی خواهید روی دیوار خط و خشی ایجاد شوی بهتر است از نصب تلویزیون روی دیوار منصرف شوید.

 

سوراخ کردن دیوار برای نصب تلویزیون

 

عدم امکان مخفی کردن سیم ها و اتصالات

یکی از معایب نصب تلویزیون بر روی دیوار عدم امکان مخفی کردن سیم ها و اتصالات تلویزیون است. امروزه مدل جدید تلویزیون به گونه ای روی دیوار نصب می شوند که سیم ها و اتصالات قابلیت دیدن نباشد. البته میز های جدید تلویزیون هم فضای کافی برای پنهان سازی سیم ها دارند.

 

بازتاب نور بیشتر پنجره ها

 اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کنید این احتمال وجود دارد که بازتاب نور داشته باشید. بازتاب نور باعث محدودیت دید می شود به طوری که هنگام دیدن برنامه های تلویزیون چشم های شما اذیت می شود.

 

جمع بندی

 قرار دادن تلویزیون در مکانی مناسب دغدغه برخی از افراد محسوب می شود. از جمله مزایای نصب تلویزیون بر روی دیوار می توانیم به کاهش احتمال آسیب به تلویزیون و افزایش فضای مفید در فضای داخلی اشاره کنیم. با وجود این، نصب تلویزیون روی دیوار دارای معایبی است به طوری که باعث محدود کردن تغییر دکوراسیون و کاهش عمر تلویزیون می شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.