محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت داغ شدن جاروبرقی

تمامی متن مقاله علت داغ شدن جاروبرقی را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 11.08 MB دانلود پی دی اف - 1.06 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت داغ شدن جاروبرقی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۵/۲ دوشنبه
علت داغ شدن جاروبرقی
چکیده این مقاله: اگر می‌خواهید متوجه شوید که دلیل داغ شدن جاروبرقی چیست و چه اقداماتی باید برای آن انجام دهید با ما همراه باشید تا در این باره به شما اطلاعاتی مفید رابدهیم.
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
  • 0 نظر
  • 308 بازدید

جاروبرقی‌ها یکی از وسایل برقی مهم هر خانه‌ای است که باعث می‌شوند خانه ما تمیز شود. با‌این‌حال، مانند وسایل برقی دیگر به دلایلی ممکن است این وسایل بعد از مدتی داغ کنند که باعث می‌شود برای تعمیر آن‌ها را به تعمیرگاه وسایل برقی ببرید. اگر می‌خواهید متوجه شوید که دلیل داغ شدن جاروبرقی چیست و چه اقداماتی باید برای آن انجام دهید با ما همراه باشید تا در این باره به شما اطلاعاتی دهیم.

 

علت داغ شدن جاروبرقی

فهمیدن دلایلی که باعث می‌شوند جاروبرقی داغ شود می‌توانند به ما کمک کند تا بتوانیم آن را تعمیر کنیم.

 

علت داغ شدن جاروبرقی

 

جریان هوای ناکافی

علت داغ شدن جاروبرقی می‌تواند جریان هوای ناکافی باشد. اگر جاروبرقی نتواند جریان هوا را به خوبی حفظ کند، باعث داغ شدن جاروبرقی می‌شود. گرفتگی فیلتر، انسداد در شیلنگ یا اتصال و پر‌شدن کیسه گرد و غبار از دلایل ناکافی بودن جریان هوا در این وسیله است. اگر جریان هوا ناکافی باشد موتور به سختی کار می‌کند، در نتیجه باعث داغ شدن این وسیله می‌شود.

 

کارکرد‌ن بیش از حد موتور جاروبرقی

یکی از اجزای جاروبرقی‌ها موتور‌ها هستند که قدرت مکش آشغال‌ها را دارند. با‌وجود‌این، اگر از جاروبرقی برای مدت طولانی استفاده شود، باعث می‌شود موتور داغ کند. در نتیجه، برای جلوگیری از داغ شدن موتور توصیه می‌کنیم در یک روز به مدت طولانی از این وسیله استفاده نکنید.

 

قدرت موتور

ممکن است علت داغ شدن جاروبرقی موتور جاروبرقی باشد. اگر موتور این وسیله بسیار نسبت به اندازه آن پر‌قدرت باشد، باعث می‌شود دمای داخلی وسیله بالا رود و باعث داغ شدن آن شود. برای جلوگیری از این اتفاق؛ این موضوع اهمیت دارد که موتور جاروبرقی با کاربرد آن سازگار باشد.

 

قدرت موتور

 

قطعات فرسوده

شاید علت داغ شدن جاروبرقی قطعات فرسوده باشد. ممکن است بر اثر استفاده طولانی از جاروبرقی به مرور زمان قطعات این وسیله فرسوده شوند. زمانی که از جاروبرقی با داشتن قطعات فرسوده استفاده می‌کنیم، باعث اصطحکاک و گرم شدن آنی می‌شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم قطعات فرسوده را تعویض کنید تا از داغ شدن موتور جاروبرقی جلوگیری شود.

 

ولتاژ یا منبع تغذیه نادرست

استفاده از جاروبرقی با ولتاژ اشتباه یا نصب آن در منبع تغذیه اشتباه باعث می‌شود این وسیله به سرعت داغ شود. در نتیجه، توصیه می‌کنیم حتماً دستورالعمل‌های مربوط به جاروبرقی را مطالعه کنید. لطفاً این نکته را در نظر داشته باشید اگر از سه راهی استفاده می‌کنید که غیر از این وسیله وسایل قدرتمند دیگر را به آن وصل کرده‌اید باعث داغ شدن جاروبرقی می‌شود.

 

عدم تهویه مناسب

یکی دیگر از دلایل داغ ‌شدن جاروبرقی نداشتن تهویه مناسب است. این وسایل برای دفع گرمای تولید‌شده به تهویه مناسب نیاز دارند اگر دریچه‌ها مسدود باشند در نتیجه جاروبرقی داغ می‌کند. در نتیجه، توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از این وسیله خانگی مطمئن شوید که دریچه‌ها باز هستند و می‌توانند گرما را دفع کنند.

 

برس‌های جاروبرقی

بعضی از جاروبرقی‌ها برای تمیز‌کردن گرد و خاک از فرش‌ها و قالی برس‌هایی دارند. اگر این برس‌ها کثیف شوند، می‌تواند جریان هوا را در داخل جاروبرقی کاهش دهد. در نتیجه، می‌توان این موضوع را علت داغ شدن جاروبرقی دانست. برای جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید برس‌ها را به طور منظم تمیز کنید.

 

برس‌های جاروبرقی

 

نحوه رفع داغ شدن جاروبرقی

در بالا درباره دلایل داغ شدن جاروبرقی اطلاعاتی دادیم، حالا می‌خواهیم به شما راهکار‌هایی را ارائه دهیم که متوجه می‌شوید اگر این وسیله داغ کرد باید چه کار‌هایی انجام دهید.

 

ساده‌ترین راه؛ بررسی کیسه جاروبرقی

اگر کیسه فیلتر پر باشد، باعث می‌شود جاروبرقی داغ کند. در نتیجه زمانی که 75 درصد آن پر شد، کیسه را خالی کنید. با این کار باعث می‌شوید جاروبرقی دوباره کار کند. اگر با این روش، از داغ شدن جاروبرقی جلوگیری کردید و دیگر این مشکل اتفاق نیفتاد، این کار را به شکل مرتب انجام دهید. اگر کیسه پر نشده بود، اما باز جاروبرقی داغ می‌شد، بهتر است راه حل دیگری را امتحان کنید.

 

چک کردن فیلتر

یکی از دلایل داغ‌ شدن جاروبرقی، کثیف شدن و خاک گرفتن فیلتر هواست. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، باعث می‌شود کاریابی آن کاهش پیدا کند و موتور داغ شود. اگر علت داغ شدن جاروبرقی این موضوع است. پیشنهاد می‌کنیم بسته به نوع و مدل جاروبرقی خود، یک پارچه مرطوب را بردارید و برای تمیز‌کردن فیلترهوا از آن استفاده کنید. همچنین قبل از قرار دادن مجدد قیلتر در این دستگاه اجازه دهید تا خشک شود و به شکل مرطوب آن را در دستگاه قرار ندهید. علاوه، توصیه می‌کنیم قبل از استفاده از جاروبرقی دستور‌العمل‌های مرتبط با فیلتر‌های هوا را مطالعه کنید. بعضی از فیلتر‌های هوا را نمی‌توان شست در نتیجه باید آن‌ها را تعویض کرد.

نکته بسیار مهم: تعویض فیلتر هوا نه تنها از داغ شدن دوباره جاروبرقی در آینده جلوگیری می‌کند بلکه باعث عمر طولانی این وسیله خواهد شد. علاوه بر این، ممکن است بپرسید فیلتر این وسیله را هر چند وقت یکبار تعویض کنم؟ معمولاً طبق گزارش‌هایی که انجام شده است، پیشنهاد می‌کنیم هر یک تا سه ماه برای تمیز و تعویض کردن آن اقدام کنید.

 

چک کردن فیلتر

 

بررسی وضعیت تسمه جاروبرقی

ممکن است علت داغ شدن جاروبرقی شکسته شدن تسمه‌ باشد، زیرا اگر تسمه بشکند، دور موتور بالا می‌رود و داغ می‌کند. شاید بپرسید چرا تسمه پاره می‌شود؟ باید بگوییم از دلایل پاره شدن این وسیله فرسودگی تسمه یا بالا‌رفتن سن جاروبرقی است. در نتیجه، اگر حس می‌کنید مشکل داغ شدن این وسیله تسمه است. باید وضعیت آن را بررسی کنید و متوجه شوید آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر.

 

بررسی مشکلات برقی جاروبرقی

اگر احساس کنید با تعویض یا تمیز‌کردن تسمه یا کیسه هوا جاروبرقی باز هم داغ می‌کند شاید دلیل آن مشکل برقی باشد. برای مثال، سیم پاره شده است یا ترک دارد. برای حل این مشکل باید سیم جدیدی بخرید و آن را با قبلی تعویض کنید. لطفاً این نکته را در نظر داشته باشید اگر متوجه شدید سیم سالم است باید دوباره جاروبرقی را بررسی کنید شاید قسمت‌های داخلی موتور خراب شده باشد. در نتیجه، باید آن را به مغازه وسایل خانگی ببرید که مدل جاروبرقی شما را دارند و بخواهید وسیله شما را تعمیر کند.

 

جلوگیری از داغ شدن جاروبرقی

بهتر است با ترفند‌هایی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم از داغ شدن جاروبرقی جلوگیری کنید و باعث شوید این وسیله برای شما بیشتر کار کند.

 

بررسی انسداد در جاروبرقی

لطفا قبل از استفاده مجدد از جاروبرقی حتماً شلنگ، اتصالات و سر برس را بررسی کنید و متوجه شوید انسدادی ندارند. راه‌کار‌های زیر نیز می‌تواند از مسدود‌شدن قطعات در جاروبرقی پیشگیری کند یا اگر این وسیله دچار انسداد شد، بتوانید آن را تمیز کنید:

  • انسداد را می‌‌توان با چرخاندن شیلنگ جاروبرقی برطرف کرد.
  • اگر گرفتگی بسیار سنگین و سخت است، می‌توان از جارودستی استفاده کنید.
  • می‌توانید از سیم آهنی نیز استفاده کنید، لطفاً این کار را با دقت انجام دهید، زیرا در صورت دقت نکردن باعث می‌شود شیلنگ جاروبرقی سوراخ شود.

 

استفاده درست از جاروبرقی

اگر می‌خواهید جاروبرقی خوبی داشته باشید که برای شما به مدت طولانی کار کند، پیشنهاد می‌کنیم این وسیله را در جای خشک و خنک، دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. این مورد به سالم بودن جاروبرقی کمک می‌کند.

 

استفاده درست از جاروبرقی

 

دنبال کردن دستورالعمل‌های جاروبرقی

قبل از استفاده از جاروبرقی دستورالعمل‌های تولید‌کننده این وسیله را مطالعه کنید. آن‌ها اطلاعات و نکاتی خوبی را درباره جلوگیری از داغ شدن وسیله به شما می‌دهند. با خواندن این دستورالعمل‌ها از داغ شدن وسیله جلوگیری خواهید کرد.

 

نکات مهم درباره داغ شدن جاروبرقی

اگر با وجود دلایلی که به آن‌ها اشاره کردیم هنوز جاروبرقی داغ می‌کند، بهتر است آن را به یک فروشگاه تعمیر وسایل خانگی حرفه‌ای ببرید تا وسیله شما را تعمیر کنند. تکنسین حرفه‌ای می‌تواند مشکل را تشخیص دهد و بهترین راه‌کار را برای حل مشکل جاروبرقی ارائه دهد. زمانی که جاروبرقی را به فروشگاه تعمیرکاری بردید، مطمئن شوید تمام جزئیات را درباره مشکل جاروبرقی، صدا‌های غیرطبیعی یا هر مشکل دیگر داده‌اید. این اطلاعات به تکنسین مربوطه کمک می‌کند تا مشکل را سریع‌تر تشخیص دهد. در بعضی موارد تعمیر جاروبرقی ممکن است تعویض و تمیز‌کردن فیلتر هوا، برس یا قطعات فرسوده باشد یا در موارد حاد‌تر تکنسین موتور را تعویض می‌کند. متخصص حرفه‌ای می‌تواند هزینه و زمان مورد نیاز تعمیر وسیله شما را تخمین بزند که این موضوع به شما کمک می‌کند تا درباره هزینه و تعویض قطعات جاروبرقی تصمیم بگیرید.

 

سخن نهایی

متوجه شدن درباره دلیل داغ شدن جاروبرقی یکی از مواردی است که به ماندگاری این وسیله کمک می‌کند. در نتیجه، با دانستن علت آن می‌توان از داغ شدن این وسیله جلوگیری کرد. توصیه می‌شود زمانی که جاروبرقی داغ کرده است، از آن استفاده نکنید با این کار باعث می‌شوید موتور و اجزای دیگر آسیب ببیند. علاوه بر این، استفاده از جاروبرقی که بیش از حد داغ کرده است، باعث خراب شدن و از کار افتادن سریع آن می‌شود.

لطفاً به روش‌های جلوگیری از داغ شدن جاروبرقی در این مطلب توجه کنید تا این وسیله برای شما کارآمد و مؤثر باشد. با مراقبت صحیح از جاروبرقی خود می‌توانید مطمئن شوید این وسیله برای مدت طولانی کار خواهد کرد و سریع خراب نمی‌شود. همان‌طور که در این مطلب به آن نیز اشاره شد، به‌طور منظم فیلتر‌ها را تعویض و تمیز کنید، مطمئن شوید ولتاژ جاروبرقی درست است و کیسه هوای آن را خالی کرده‌اید. همچنین همان‌طور که گفته شد بهتر است برای رفع مشکل از یک تعمیرکار وسایل خانگی استفاده کنید تا مشکل دستگاه شما به سرعت رفع شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.