محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی

تمامی متن مقاله علت تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.02 MB دانلود پی دی اف - 1013.35 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۵/۵ پنج شنبه
علت تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله: اگر لباسهایتان بعد از طی کردن چرخه شستشو در ماشین لباسشویی، همچنان دارای لکه های کثیف و بوی نامطبوع است این مطلب به شما کمک می کند تا علت تمیز نشستن لباسشویی را دریابید.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 145 بازدید

ماشین لباسشویی به عنوان یک وسیله برقی بسیار کاربردی، شستشوی لباس ها، ملافه ها و انواع پارچه را راحت نموده است. با وجود این، اگر لباس ها بعد از اتمام چرخه شستشو تمیز نشده باشند به این صورت که دارای لکه و بوی نامطبوع باشند، باید به دنبال رفع مشکل و پیدا کردن علت باشید. در این مطلب به دلایل تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی اشاره می کنیم. عملکرد نامناسب لباسشویی به استفاده نادرست از آن برمی گردد. البته ایرادات فنی نیز می توانند سبب تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی باشند.

 

علت تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی

  1. تنظیمات اشتباه برنامه شستشو
  2. بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی
  3. مقدار و نوع مواد شوینده
  4. به موقع خارج نکردن لباس ها از دستگاه لباسشویی
  5. تمیز نبودن جاپودری ماشین لباسشویی
  6. مخزن لباسشویی تمیز نیست
  7. فیلتر ماشین لباسشویی تمیز نیست
  8. لوله متصل به مخزن دچار گرفتگی شده است
  9. نچرخیدن دیگ لباسشویی
  10. خراب شدن المنت

 

تنظیمات اشتباه برنامه شستشو

شما می توانید تنظیمات ماشین لباسشویی را متناسب با جنس لباس ها انتخاب کنید. توجه داشته باشید شما نمی توانید انواع لباس را در یک برنامه شستشو قرار دهید چون نتیجه آن تمیز نشدن لباس ها می باشد. بعضی از لباس ها با آب سرد بهتر تمیز می شوند در حالی که برخی برای شستشو به آب گرم نیاز دارند. به طور مثال بهتر است شستشوی حوله ها با آب گرم باشد. در کنار این موارد به مدت زمان و دمای شستشو توجه داشته باشید. در مجموع تنظیم مناسب برنامه شستشو باعث تمیز شدن بهتر لباس ها و از بین رفتن بوی نامطبوع و لکه های کثیف می شود.

 

تنظیمات اشتباه برنامه شستشو

 

بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی

بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی نمونه بارزی از استفاده نادرست از این وسیله برقی است. ماشین لباسشویی دارای سنسور تشخیص سطح آب است و به این صورت از سر ریز شدن آب جلوگیری می کند. قرار گرفتن بیش از حد لباس در داخل دیگ لباسشویی باعث می شود میزان آب کمتری وارد دستگاه شود و همین موضوع سبب می شود که مراحل شستشو به درستی انجام نگیرد. علاوه بر این موارد، وجود بیش از اندازه لباس در داخل محفظه لباسشویی باعث به هم پیچیدن و گره خوردن لباس ها و آسیب به اجزای داخلی دیگ یا درام لباسشویی می شود. متناسب با ظرفیت لباسشویی، لباس داخل محفظه دستگاه قرار دهید. به طور مثال برای ماشین لباسشویی 8 کیلویی باید به طور تخمینی 4 کیلو لباس خشک قرار دهید.

 

مقدار و نوع مواد شوینده

استفاده از مواد شوینده نامناسب سبب تمیز نشدن لباس ها می شود. کف زیاد دلیلی بر کیفیت ماده شوینده نیست چرا که باعث اصطکاک بین لباس ها می شود و در نتیجه سایش لباس ها بر روی یکدیگر کاهش می یابد و همین موضوع منجر به تمیز نشدن لباس ها می شود. از مواد شوینده ای استفاده کنید که دارای آنزیم هستند و کف کمتری دارند. صابون های پودری به زمان بیشتری برای حل شدن در آب نیاز دارند و برای استفاده از آنها باید قبل از روشن کردن دستگاه، صابون پودری را داخل مخزن لباسشویی قرار دهید. سعی کنید از صابون های پودری به صورت مداوم استفاده نکنید چون باعث ایجاد لکه بر روی لباس ها می شوند.

 

به موقع خارج نکردن لباس ها از دستگاه لباسشویی

به موقع خارج نکردن لباس ها از لباسشویی باعث بوی نامطبوع لباس ها و مخزن لباسشویی می شود. همچنین این موضوع زمینه را برای رشد و تکثیر باکتری ها و قارچ ها فراهم می کند. توصیه می کنیم بعد از اتمام شستشو، لباس ها را از لباسشویی خارج کنید و در صورت مرطوب بودن محفظه دستگاه، آن را با دستمال خشک کنید. بعد از اتمام شستشو حتماً درب را تا چند ساعت باز بگذارید. لاستیک دور درب را با پارچه ای مناسب خشک کنید.

 

به موقع خارج نکردن لباس ها از دستگاه لباسشویی

 

تمیز نبودن جاپودری ماشین لباسشویی

جرم و رسوبات موجود در قسمت جاپودری ماشین لباسشویی یکی از دلایل تمیز نشدن لباس ها در ماشین لباسشویی می باشد. بهتر است بعد از اتمام شستشو جاپودری را از جای خود بیرون آورده و آن را با مواد شوینده تمیز کنید. می توانید از مسواک یا برس برای تمیز کردن رسوبات داخل جا پودری استفاده کنید.

 

مخزن لباسشویی تمیز نیست

اگر بعد از اتمام شستشو، مخزن لباسشویی را تمیز نکنید به مرور زمان محلی برای تجمع رسوبات، الیاف و جرم می شود. همین کثیفی ها سبب تمیز نشدن لباس ها می شود. ماشین لباسشویی به وسیله شوینده های خانگی یا جرم گیرهای مخصوص باید هر چند وقت یکبار شستشو داده شود.

 

فیلتر ماشین لباسشویی تمیز نیست

اگر فیلتر تخلیه آب دچار گرفتگی شود قطعاً فرآیند تخلیه دچار مشکل می شود. همین موضوع باعث بوی بد محفظه، عملکرد نادرست دستگاه و نشتی آب می شود. برای تمیز کردن فیلتر تخلیه باید فیلتر را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و سپس آن را بیرون بکشید و تمیز نمایید. قبل از تمیز کردن فیلتر تخلیه، لباسشویی را از برق بکشید و شیرهای ورودی آب را ببندید.

 

فیلتر ماشین لباسشویی تمیز نیست

 

لوله متصل به مخزن دچار گرفتگی شده است

اگر رابط یا لوله متصل به مخزن و جاپودری مسدود شده باشد مواد شوینده موجود در جاپودری به طور کامل وارد دیگ لباسشویی نمی شود. همین موضوع سبب تمیز نشدن لباس ها می شود.

 

نچرخیدن دیگ لباسشویی

لباس ها در ماشین لباسشویی به وسیله آب و مواد شوینده شسته می شوند و در چرخه شستشو بر روی یکدیگر سایش پیدا می کنند که این پروسه در اثر چرخش محفظه لباسشویی امکان پذیر است. اگر مخزن نچرخد یا ضعیف بچرخد قطعاً مراحل شستشو به طور کامل صورت نمی گیرد. از جمله دلایل نچرخیدن مخزن می توانیم به آسیب خازن موتور، پارگی و گشاد شدن تسمه و ضعیف شدن موتور اشاره کنیم.

 

خراب شدن المنت

در ماشین لباسشویی گرم شدن آب، به وسیله المنت یا همان هیتر انجام می شود. با خراب شدن المنت به آب گرم دسترسی ندارید و در نتیجه لباس هایی که برای شستشو به آب گرم نیاز دارند، تمیز نمی شوند. برای اینکه از عملکرد صحیح المنت مطمئن باشید بهتر است که بعد از انتخاب برنامه شستشو و آبگیری ماشین لباسشویی، محفظه شیشه ای درب لباسشویی را لمس کنید که اگر گرم نشده بود بیانگر خراب شدن المنت می باشد.

 

خراب شدن المنت

 

جمع بندی

در این مطلب به دلایل تمیز نشستن لباس ها در ماشین لباسشویی پرداختیم و اینکه دلایل می توانند شامل نقص فنی باشند و یا با استفاده نادرست از دستگاه لباسشویی مرتبط باشند. همچنین بیان نمودیم که تمیز نبودن قطعاتی همچون محفظه و جاپودری می توانند سبب تمیز نشدن لباس ها شوند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.