محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

تمامی متن مقاله علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.96 MB دانلود پی دی اف - 1.11 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۵/۷ شنبه
علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار
چکیده این مقاله: خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار از جمله مشکلاتی است که ممکن است برای هر دستگاه لباسشویی پیش بیاید. حال در این مقاله به بررسی دلایل توقف ناگهانی لباسشویی حین کار و نحوه رفع این مشکل پرداخته‌ایم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 158 بازدید

خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار از جمله مشکلاتی است که ممکن است برای هر دستگاه لباسشویی پیش بیاید. البته دلایل زیادی می‌توانند منجر به خاموش شدن ناگهانی ماشین لباسشویی گردند که می‌توانیم به شرایط بد نگهداری، استفاده نادرست از ماشین لباسشویی، آسیب دیدن دستگاه، وجود نقص فنی در برد الکترونیکی، وجود مشکل در شیر برقی، معیوب شدن میکروسوئیچ و حتی خراب شدن دو شاخه دستگاه اشاره کنیم. با این مطلب همراه باشید در ادامه در مورد علت‌های احتمالی خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار، صحبت خواهیم کرد.

 

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

  1. نبود برق
  2. سالم بودن دو شاخه ماشین لباسشویی
  3. خراب شدن فیوز دستگاه لباسشویی
  4. خراب شدن میکروسوئیچ
  5. خراب شدن دکمه استارت
  6. خراب شدن برد اصلی
  7. خراب شدن نمایشگر
  8. اضافه بار ماشین لباسشویی
  9. ورود بیش از اندازه آب
  10. خراب شدن تایمر مکانیکی در ماشین لباسشویی های قدیمی

 

علت خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار

 

نبود برق

اگر ماشین لباسشویی به صورت کاملاً اتفاقی خاموش شد و پس از آن روشن نشد اولین موردی که باید مورد بررسی قرار گیرد وجود برق در پریز است. اگر از وجود برق در پریز مطمئن شدید باید به بررسی موارد بعدی بپردازید.

 

سالم بودن دو شاخه ماشین لباسشویی

توجه داشته باشید دو شاخه ماشین لباسشویی اغلب با گذشت زمان و قرار گرفتن در شرایط نامناسب دچار آسیب و خرابی می‌شود به طوری که توانایی انتقال برق را نخواهد داشت. بهتر است قبل از اینکه به بررسی سایر موارد بپردازید از سالم بودن دو شاخه ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید.

 

خراب شدن فیوز دستگاه لباسشویی

سیستم پارازیت گیر یا فیوز دستگاه لباسشویی قطعه‌ای است که در داخل ماشین لباسشویی تعبیه شده و وظیفه آن این است که نوسانات برق را از بین ببرد و از سوختن قطعات و همچنین برد دستگاه لباسشویی جلوگیری کند. آسیب دیدن فیوز ماشین لباسشویی می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی لباسشویی شود.

 

خراب شدن فیوز دستگاه لباسشویی

 

خراب شدن میکروسوئیچ

قطعه تعبیه شده میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی همانند قفل کودک عمل می‌کند به طوری که وظیفه قفل کردن درب ماشین لباسشویی و جلوگیری از باز شدن درب هنگام شستشو را برعهده دارد. اگر میکروسوئیچ خراب شود، درب ماشین قفل نمی شود و در چنین مواقعی ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد کرد و اصطلاحاً روشن نمی‌شود.

 

خراب شدن دکمه استارت

بر روی دکمه استارت بعد از بستن درب ماشین لباسشویی و انتخاب برنامه شست و شو کلیک می‌کنیم. دکمه استارت وظیفه دارد فرمان شروع به کار را به برد یا موتور دستگاه لباسشویی برساند؛ بنابراین اگر دکمه استارت خراب شود امکان ارسال فرمان شروع به کار وجود ندارد و ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود. توجه داشته باشید اگر هیچ کدام از این موارد دلیل خاموش شدن ماشین لباسشویی در حین کار نباشد، قطعاً مشکل باید تخصصی‌تر باشد که در ادامه مطلب به بررسی موارد تخصصی تر می پردازیم.

 

خراب شدن برد اصلی

برد دستگاه ماشین لباسشویی مانند مغز عمل می‌کند و به وسیله اتصال الکتریکی به تمامی قطعات ماشین لباسشویی فرمان می‌دهد. اگر این قطعه خراب شود سایر قطعات به دلیل دریافت نکردن فرمان شروع به کار نمی کنند و به این صورت هیچ گونه فعالیتی انجام نمی‌دهند. در صورت خراب شدن برد الکترونیکی شما باید به دنبال تعمیر برد یا تعویض آن باشید.

 

خراب شدن برد اصلی

 

خراب شدن نمایشگر

کاربران برنامه شستشو و دستور شروع به کار را به نمایشگر می دهند و سپس نمایشگر دستور را به برد می رساند. برد ماشین لباسشویی دستور شروع به کار را به موتور و سایر اجزای ماشین لباسشویی ارسال می نماید؛ بنابراین وقتی نمایشگر دچار سوختگی یا نقص فنی شده باشد این اطلاعات به برد انتقال پیدا نمی‌کند. به اتصالات نمایشگر ماشین لباسشویی و برد توجه داشته باشید. سالم بودن اتصال بین این دو قطعه از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر برد و پنل نمایش دستگاه کاملاً سالم باشند و صرفاً اتصالات بین این دو با مشکل روبرو شده باشد، ماشین لباسشویی خاموش شده و روشن نمی‌شود.

 

اضافه بار ماشین لباسشویی

اضافه بار ماشین لباسشویی می‌تواند دلیلی بر خاموش شدن این دستگاه در حین کار باشد. به عبارتی، بارگیری ماشین لباسشویی باید متناسب با ظرفیت دستگاه باشد. اگر شما بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی داخل محفظه لباس قرار دهید به موتور و درام دستگاه فشار اضافی وارد می‌شود. توجه داشته باشید که موتور برای چرخش خود برق زیادی را مصرف خواهد کرد و در نهایت آمپر اضافی برای چرخش موتور استفاده می‌شود. با بالا رفتن شدت جریان و آمپر موتور به شدت گرم شده و در نهایت سنسورهای لباسشویی برق دستگاه را جهت جلوگیری از سوختن موتور قطع می کنند.

 

ورود بیش از اندازه آب

ورود بیش از اندازه آب به داخل دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند یکی از دلایل خاموش شدن دستگاه در حین کار باشد. در چنین مواقعی احتمال می‌رود که شیر برقی یا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی دچار آسیب شده باشد. برای رفع این مشکل شیر آب ورودی ماشین را ببندید و برای تعمیر لباسشویی و رفع مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید.

 

خراب شدن تایمر مکانیکی در ماشین لباسشویی های قدیمی

در ماشین‌ لباسشویی قدیمی به جای بردهای الکترونیکی از تایمر مکانیکی استفاده می‌شد. تایمر از چرخ دنده‌های مکانیکی تشکیل شده و هرز شدن چرخ دنده‌ها می‌تواند خاموش شدن ناگهانی لباسشویی در حین کار را به دنبال داشته باشد. حتی کثیفی پلاتین‌های تایمر می‌تواند باعث شود که ماشین لباسشویی در مرحله خاصی از چرخه شستشو متوقف شود. شما می‌توانید تایمرها را با یک سرویس کردن ساده همچون شستشوی پلاتین‌ها، تعویض چرخ دنده‌های هرز و یا روغن کاری مانند سابق درست نمایید تا آنها بتوانند به کار خود ادامه دهند.

 

خراب شدن تایمر مکانیکی در ماشین لباسشویی های قدیمی

 

اقدامات لازم هنگام خاموش شدن لباسشویی حین کار

وقتی ماشین لباسشویی در حین کار متوقف می‌شود لباس‌ها در داخل ماشین لباسشویی باقی می‌مانند و شما نمی‌توانید آنها را خارج کنید. بهتر است برای خارج کردن لباس‌ها و رفع این مشکل تا زمان رسیدن تعمیرکار طبق موارد زیر عمل کنید.

  • ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید و یک حوله و تشت آماده نمایید.
  • سپس درپوش محفظه پمپ تخلیه را باز کنید.
  • با استفاده از شیلنگ تخلیه، آب را تا جای ممکن خارج کنید.
  • در ادامه در پوش محافظ فیلتر را برداشته و با حوله باقیمانده آب را تمیز نمایید.
  • انجام این مراحل سبب باز شدن درب ماشین لباسشویی می‌شود و شما می‌توانید لباس‌ها را خارج کنید.
  • در آخر با تعمیرکار ماشین تماس بگیرید و از او جهت رفع مشکل کمک بگیرید.

 

جمع بندی

ماشین لباسشویی‌های جدید دارای تکنولوژی‌هایی همچون برد و صفحه نمایشگر می‌باشند و همین تجهیزات فرایند شستشو را آسان‌تر نموده است. با وجود این احتمال خاموش شدن ناگهانی ماشین‌های لباسشویی جدید هم وجود دارد. یکی از علت‌های مهم خاموش شدن ماشین لباسشویی حین کار؛ خراب شدن برد اصلی است. البته مشکل در فیلتر و پمپ تخلیه هم می‌تواند یکی از دلایل توقف ناگهانی ماشین لباسشویی در حین شستشو باشد. این مشکل با تمیز کردن فیلتر و پمپ تخلیه برطرف می‌شود. همچنین تنظیمات نادرست برنامه شستشو و خراب شدن سنسور دما و معیوب شدن یا سوختن خازن پارازیت گیر می توانند باعث خاموش شدن ناگهانی لباسشویی شوند. با تعویض خازن پارازیت می توانید مشکل را برطرف نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.