محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف علت صدا نداشتن سینما خانگی

تمامی متن مقاله علت صدا نداشتن سینما خانگی را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 7.81 MB دانلود پی دی اف - 921.72 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

علت صدا نداشتن سینما خانگی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۵/۲۴ سه شنبه
علت صدا نداشتن سینما خانگی
چکیده این مقاله: اگر با این سوأل مواجه شده اید که چرا سینمای خانگی صدا ندارد؟ با ما همراه باشید تا این مسئله را موشکافی کنیم و راهکارهایی نیز برای رفع مشکل به شما ارائه کنیم.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 250 بازدید

سینما خانگی یکی از تجهیزات محبوب در خانه‌هاست که باعث می‌شود شما احساس کنید سینما را در خانه خود آورده‌اید. این سیستم تلویزیون، پخش‌کننده دی وی دی، بلندگو و تجهیزات دیگر برای تولید صدا و تصاویر با کیفیت بالا دارد. با‌وجود‌ این، گاهی ممکن است بعد از مدتی به دلایلی صدا نداشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید علت صدا نداشتن سینما خانگی چیست با ما تا انتها همراه باشید.

 

علت صدا نداشتن سینما خانگی

 

دلایل صدا نداشتن سینما خانگی

ممکن است هیچ کدام از بلندگو‌ها صدا نداشته باشند، صدای بلندگو‌های عقب قطع باشد یا از یکی از بلندگو‌ها صدایی نشنوید. اگر مشکل یکی از این موارد است با ما همراه باشید تا دلیل و راه‌حل آن را بیشتر توضیح دهیم.

 

هیچ یک از بلندگوها صدا ندارند

اگر هیچ‌ یک از بلندگو‌ها صدایی ندارند، در این حالت باید مراحل زیر را انجام دهید. صدای دستگاه خارجی و سیستم سینمای خانگی را افزایش دهید. اگر کنسول بازی را با کابل HDMI به سیستم سینمای خانگی خود متصل کرده‌اید، منبع سیستم سینمای خانگی خود را روی HDMI تنظیم کنید. اگر سینمای خانگی به HDMI 1 تلویزیون وصل شده است، تلویزیون را روی HDMI 1 تنظیم کنید.

شاید یک دستگاه پخش DVD را با استفاده از کابل صوتی نوری به سیستم سینمای خانگی خود متصل کرده‌اید، منبع سیستم سینمای خانگی باید روی D.in باشد. اگر از کابل کامپوننت استفاده می‌کنید، منبع تلویزیون شما باید روی component تنظیم شود. اتصالات بلندگو در پشت سینمای خانگی را بررسی کنید. مطمئن شوید سیم‌های بلندگو به طور محکم به خروجی‌های صحیح در پشت سیستم سینمای خانگی متصل هستند. آن‌ها نباید شل باشند. همیشه رنگ روی کابل بلندگو را با برچسب همان رنگ در پایین اسپیکر و با پورت همان رنگ در پشت سیستم سینمای خانگی و ماژول بی سیم مطابقت دهید. لطفاً این نکته را در نظر داشته باشید، خروجی‌های بلندگو در پشت سیستم سینمای خانگی برای هر بلندگو مشخص شده است. کابل‌های بلندگو ممکن است دارای کد رنگی باشند که با هر بلندگو مطابقت داشته باشد. برای درک بهتر بگذاریم شفاف‌تر توضیح دهیم، در پشت سینما خانگی چهار رنگ قرمز، بنفش، سبز و سفید وجود دارند که هر کدام برای بلند گوی خاصی هستند و اگر به سوکت هر سیم نگاه کنید متوجه می‌شوید رنگ‌های متفاوتی دارند که با رنگ خروجی‌های پشت سینما خانگی یکسان هستند. در نتیجه، هر کدام باید در جای درست قرار بگیرند.

 

هیچ یک از بلندگوها صدا ندارند

 

یکی از دلایل صدا نداشتن سینما خانگی وصل نبودن درست سیم‌ بلندگو‌ها به جای درست در پشت این سیستم است. مطمئن شوید سیم‌های بلندگو به‌درستی و با امنیت به بلندگو‌ها متصل شده‌اند. (نکته: سیم بلندگو‌ی بعضی از سینما‌های خانگی از بلندگو جدا نمی‌شوند. اگر مدل سینما خانگی شما به این شکل است، می‌توانید این مرحله را نخوانید.) در غیر این صورت، زبانه‌های قرمز و مشکی پشت بلندگو‌ها را باز کنید. سیم‌های بلندگو را بردارید و دوباره وارد کنید. روی قسمت فلزی سیم‌های بلندگو بخش‌های قرمز و مشکی را ببندید. لطفاً این نکته را در نظر داشته باشید که با قسمت پلاستیکی کاری نداشته باشید، زیرا اگر بخش‌های قسمت پلاستیکی را ببندید، ممکن است هیچ صدایی از بلندگو‌ها در نیاید.

بلندگو‌ها را امتحان کنید. اگر سی دی داخل سینما خانگی است، آن‌ها را درآورید. منبع را به حالت BD/DVD تغییر دهید و منتظر بمانید صفحه menu ظاهر شود.  حالا به بخش Settings>Speaker Settings>Speaker Test> On بروید. هر بلندگو صدای خاصی مانند الگوی زیر دارند: left, center, right, rear right, rear left, subwoofer

اگر صدایی از تمام بلندگو‌ها می‌شنوید، به این معناست که سینما خانگی شما درست کار می‌کند.

 

یکی از بلندگوها صدا ندارد

اگر بقیه بلندگو‌ها درست کار می‌کنند، اما یکی از آن‌ها در پخش صدا ایراد دارد باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • ممکن است علت صدا نداشتن سینما خانگی وصل نبودن بلندگو به پورت‌های این سیستم باشد. سعی کنید بلندگو را به مجموعه دیگری از پورت‌های سیستم سینمای خانگی متصل کنید. بلندگویی را که درست کار نمی‌کند از سیستم سینمای خانگی جدا کنید.
  • بلندگویی را که می‌دانید در حال کار‌کردن است، قطع کنید و آن را به جایی وصل کنید که بلندگو خراب وصل شده بود.
  • دو بلندگوی سالم و خراب را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک کار می‌کند.

اگر یک بلندگو در هر دو پورت کار نمی‌کند، پس باید بلندگو را تعویض کنید.

 

بلندگوهای عقب سینما خانگی صدا ندارد

اگر بلندگوهای عقب صدا نداشتند باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. Pl ll درست را نصب کنید. بسیاری از انواع رسانه‌ها مانند سی دی یا دی وی دی فقط به شکل استریو از بلندگو‌های جلو صدا را ضبط یا پخش می‌کنند. اگر می‌خواهید صدا از بلندگو‌های عقب پخش شود. باید آن را روی حالت PL II بگذارید. هنگام گوش دادن به CD دکمه PL II را روی کنترل از راه دور سینمای خانگی فشار دهید تا صفحه نمایش سیستم سینما خانگی کلمه music را نشان ‌دهد. زمانی که می‌خواهید به DVD گوش دهید، دکمه PL II را فشار دهید تا صفحه سینما خانگی کلمه cinema را نشان دهد.
  2. علت صدا نداشتن سینما خانگی امکان دارد استفاده‌نکردن از کابل‌های صدای درست باشد. در نتیجه باید از کابل‌های درست صدا استفاده کنید. برای دریافت صدای فراگیر، باید از کابل اپتیکال یا HDMI برای اتصال منبع صدا به سیستم خانگی استفاده کنید. اگر دستگاهی که از آن صدا دریافت می‌کنید اتصال اپتیکال یا خروجی HDMI ندارد، باید به جای آن از کابل‌های صوتی RCA استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید اگر از این نوع کابل‌های صوتی استفاده می‌کنید صدای استریو از سینمای خانگی پخش خواهد شد.
  3. اتصالات بلندگو را بررسی کنید. پورت‌هایی که در پشت سینمای خانگی استفاده می‌کنید باید با بلندگو‌های متصل مطابقت داشته باشد. مطمئن شوید کابل بلندگو به‌طور ایمن به درگاه‌های بلندگو وصل شده است. همچنین کابل بلندگو باید به فلز نه به روکش پلاستیکی بسته شده باشد.

 

سخن نهایی

علت صدا نداشتن سینما خانگی ممکن است عوامل مختلفی باشد برای مثال، عدم اتصال صحیح، محیط، تنظیمات صوتی و مشکلاتی با فایل‌های صوتی باشد. ما نیز در حد امکان با دادن راه‌حلی‌هایی در این باره سعی کردیم به شما کمکی کنیم. همچنین توصیه می‌کنیم برای رفع مشکل صدای سیستم از یک متخصص استفاده کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.