محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف مایع یا پودر لباسشویی؟

دانلود پی دی اف - 1014 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مایع یا پودر لباسشویی؟ کدام بهتر است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۶/۱ چهارشنبه
مایع یا پودر لباسشویی؟ کدام بهتر است؟
چکیده این مقاله: در این مطلب به بیان تفاوت‌های بین پودر و مایع لباسشویی می‌پردازیم. تا به برخی از ابهامات به وجود آمده در زمان استفاده از شوینده‌ها پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه
  • 0 نظر
  • 183 بازدید

مایع لباسشویی و پودر لباسشویی هر دو محصول شوینده شناخته شده ای هستند که بسیاری از افراد به هنگام شستشوی لباس ها در بین انتخاب این دو محصول دچار تردید می شوند. اگر شما نیزجزء افرادی هستید که قبل از شستن لباس هایتان به این موضوع فکر می کنید که مایع لباسشویی استفاده کنید یا پودر لباسشویی؟ کدام یک بهتر است و نتیجه ی مطلوب تری به دنبال دارد؟ تا آخر مقاله ما را همراهی کنید. همانطور که می دانید مایع لباسشویی و پودر لباسشویی هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و شما براساس ویژگی های مورد نظرتان می توانید یکی از آن ها را برای شستن لباس هایتان انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید تا مزایا و معایب هر کدام را بررسی کرده و بتوانیم به سؤال شما پاسخ دهیم.

 

تفاوت مایع لباسشویی و پودر لباسشویی

مایع لباسشویی و پودر لباسشویی هر دو محصولات مختلف برای شستشو و نظافت لباس ها به حساب می آیند، با توجه به کارایی مشابه، تفاوت های محسوسی با هم داشته که هر کدام از این تفاوت ها باعث بهره مندی از ویژگی های خاص آن ها می شود به عنوان مثال مایع لباسشویی همانطور که از نامش پیداست به صورت محلولی مایع در آمده و حل شدن آن در آب بسیار راحت تر از پودر لباسشویی است، همین موضوع باعث جلوگیری از سفیدک زدن لباس ها می شود. در ادامه مقاله مایع یا پودر لباسشویی؟ کدام یک بهتر است؟ برخی دیگر از تفاوت های مایع لباسشویی با پودر لباسشویی را بررسی می کنیم که می تواند به شما در انتخاب بهتر کمک کند.

 

تفاوت مایع لباسشویی و پودر لباسشویی

 

پودر لباسشویی ومایع لباسشویی را می توان براساس ویژگی های زیر با همدیگر مقایسه کرد

  1. میزان آسیب رساندن به دستگاه لباسشویی
  2. پاک کردن لکه ها
  3. سرعت شستشو
  4. تأثیر بر روی رنگ لباس ها
  5.  بوی خوش
  6. نگهداری
  7. به صرفه بودن از نظر اقتصادی
  8. تنوع
  9. پاک کردن لکه ها

 

میزان حلالیت مایع لباسشویی و پودر لباسشویی در آب

ترکیب و فرمولاسیون مایع لباسشویی از آنجایی که به صورت محلول می باشد بسیار سبک تر است، آسان تر به لباس ها نفوذ می کند و نیازی به حل شدن در آب ندارد. این امر باعث می شود اجرای عملیات شستشو روان تر و سریع تر باشد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم از سفیدک زدن بر روی لباس ها جلوگیری می کند؛ اما ترکیب و فرمولاسیون پودر لباسشویی به دلیل وجود ذرات جامد، برای حل شدن در آب نیاز به زمان و دمای بالاتری دارد.

 

پاک کردن لکه ها

یکی دیگر از مهمترین ویژگی یک شوینده خوب برای شستشو لباس ها، میزان لکه بری آن می باشد؛ اما در اینجا چندین نکته مهم وجود دارد:

  • اگر به دنبال شست و شوی سطحی لباس های خود هستید یا چرک و لکه موجود بر روی آن ها زیاد و قابل توجه نیست استفاده از مایع لباسشویی بهینه می باشد. در غیر این صورت و به هنگام دیدن لکه های سخت و قدیمی بر روی لباس ها، یا کثیفی بیش از حد آن ها حتماً از پودر لباسشویی استفاده کنید. چراکه پودر لباسشویی از ترکیبات شیمیایی قدرت مندی برخوردار است و در مواجه با لکه های سخت بهتر عمل می کند.
  • همچنان استفاده از پودر لباسشویی برای لباس های یک رنگ، یا سفید نیز بهتر از مایع لباسشویی می باشد و باعث درخشندگی و لکه بری بیشتر نیز می شود.
  • در مواجه با لکه های روغنی، مایع لباسشویی به دلیل ترکیبات شیمیایی پیچیده، انتخاب هوشمندانه می باشد.
  • برای شستن لباس هایی که جنس پارچه آن حساس و نازک می باشد، مایع لباسشویی به دلیل خاصیت نرم کنندگی که دارد بهترین انتخاب ممکن است.
  • برای شستن لباس های کودکان نیز استفاده از مایع لباسشویی توصیه می شود. همانطور که می دانید پوست کودکان بسیار حساس بوده و از آنجایی که پودرهای ماشین لباسشویی قدرت نفوذ بالایی دارد و حتی بعد از اتمام شستشو بخشی از مواد شیمیایی آن ها در بافت لباس باقی می ماند استفاده از آن ها نتیجه خوبی به دنبال ندارد.

به‌طورکلی می توان گفت برای مبارزه با لکه های سر سخت و قدیمی، استفاده از پودر لباسشویی انتخاب مناسبی است؛ اما در دیگر موارد مخصوصاً هنگام شستن لباس های با جنس نرم و لطیف یا لکه های روغنی، لکه های سبک و ملایم استفاده از مایع لباسشویی نتیجه مطلوب تری به دنبال دارد؛ بنابراین تا جای امکان هم مایع لباسشویی هم پودر لباسشویی را در خانه داشته باشید تا در هنگام نیاز و بسته به شرایط بتوانید از هر کدام این محصولات شوینده استفاده کنید.

 

پاک کردن لکه ها

 

میزان آسیب رساندن به دستگاه لباسشویی

 اگر شما نیز جزء معدود افرادی هستید که بعد از خرید ماشین لباسشویی خود به دنبال راهکارهای برای استفاده طولانی مدت و مفید از این وسیله برقی پر کاربرد هستید، پس این قسمت از مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

به طور قطع می توان گفت مواد شیمیایی موجود در پودر لباسشویی ترکیب قوی تری دارد و به دلیل حالت جامد و پودری آن ممکن است به طور کامل در آب حل نشود و مقداری از آن به صورت پودر در ماشین لباسشویی باقی بماند. مواد شیمیایی موجود در پودر لباسشویی به صورت تدریجی به قطعات لباسشویی آسیب زده و عمر مفید این وسیله کاربردی را کاهش می دهد. مایع لباسشویی به دلیل خاصیت حل شوندگی بسیار خوبی که دارد با آب حل شده و تجمع آن در محفظه یا دیواره های ماشین لباسشویی شکل نمی گیرد. همچنان لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی های جدید با مایع لباسشویی سازگاری بهتری دارند.

نکته: برای از بین بردن یا کم کردن آثار پودر لباسشویی، بعد از تمام شدن عمل شستشو محفظه داخل ماشین لباسشویی و دیواره های آن را خشک کنید.

 

سرعت شستشو

از آنجایی که پودر لباسشویی به صورت جامد است، حل شدن و اثر کردن مواد شیمیایی موجود در پودر به زمان بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین سعی کنید هنگام استفاده از پودر لباسشویی از برنامه شستشوی طولانی مدت استفاده کنید و تا جای ممکن دمای آب، ولرم رو به داغ باشد؛ اما شوینده های مایع بهترین انتخاب برای برنامه های شستشو زیر 60 دقیقه می باشند و در کمترین زمان ممکن می توانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

 

تأثیر بر روی رنگ لباس ها

مایع یا پودر لباسشویی؟ به نظر شما کدام یک برای جلوگیری از تغییر رنگ لباس ها در هنگام شستشو بهتر است؟

طبق تحقیقات و تجربه های که کسب‌شده، استفاده از پودر لباسشویی برای لباس های دارای رنگ تیره به دلیل ترکیبات و آنزیم های قویی که در آن وجود دارد، باعث می شود رنگ لباس ها تغییر کرده یا کمرنگ شود. در این هنگام استفاده از مایع لباسشویی مخصوص لباس های تیره انتخابی هوشمندانه می باشد؛ اما استفاده از پودر لباسشویی برای لباس های روشن بهترین انتخاب ممکن است. پودر لباسشویی برای لباس های سفید یا دارای رنگ روشن لکه بر قوی خواهد بود و همچنان به درخشندگی رنگ آن ها می افزاید.

 

 بوی خوش

مایع یا پودر لباسشویی کدام یک برای خوش بو شدن لباس ها بهتر است؟

قطعاً مایع لباسشویی به دلیل داشتن ترکیبات آروماتیک، عصاره گل ها و طبیعت به هنگام استفاده بوی بهتری از خود بر روی لباس ها به جا می گذارد.

 

نگهداری

همواره کسانی هستند که عادت به انبار کردن وسایل مورد نیاز منزل دارند، اگر شما نیز جزء این عده از افراد هستید حتماً برای شما سؤال است که مایع لباسشویی برای نگهداری طولانی مدت بهتر است یا پودر لباسشویی؟ باید به شما بگوییم که پودر لباسشویی به دلیل جامد بودن و همچنان ترکیبات خاصی که دارد بهترین انتخاب برای نگهداری طولانی مدت، از یک سال گرفته تا چند سال می باشد. باید توجه داشته باشید که پودر لباسشویی نیز اگر سال های طولانی استفاده نشود تا حدودی کارایی خود را از دست می دهد.

 

به صرفه بودن از نظر اقتصادی

از نظر اقتصادی و قیمت اگر مایع لباسشویی و پودر لباسشویی را مقایسه کنیم باید این نکته ذکر شود که قطعاً گزینه اقتصادی پودرلباسشویی می باشد. تکنولوژی پیشرفته و ترکیبات جدید به کار رفته در مایع لباسشویی بر روی قیمت آن نیز تأثیر گذاشته و تا حدودی قیمت بالاتری دارد.

 

به صرفه بودن پودر لباسشویی از نظر اقتصادی

 

تنوع

تنوع پودر لباسشویی بیشتر است یا مایع لباسشویی؟

برای پاسخ به این سؤال کافیست نگاهی به فروشگاه های اطراف محل زندگی خود بیندازید، متوجه خواهید شد انواع شوینده های پودری و مایع در قفسه ها دیده می شود؛ اما واضح است به دلیل پیشرفته بودن و جدید بودن مایع لباسشویی، تنوع محصولات شوینده های مایع بسیار بیشتر است و انواع مختلفی دارند که هر کدام برای ویژگی خاصی ساخته شده اند. به عنوان مثال شما می توانید شوینده مایع مخصوص لباس های تیره، مخصوص لباس های روشن، مایع نرم کننده و ... را مشاهده کنید.

 

نتیجه گیری

همانطور که برای خرید لوازم خانگی منزل خود، یا خرید هر وسیله ای اعم از خرید تلویزیون یا خرید لباسشویی به صورت اختصاصی تحقیق و پرس و جو می کنید، برای خرید شوینده مناسب نیز تحقیق و پرس و جو لازم است، چرا که هم به عمر مفید وسیله برقی ما می افزاید و هم بهترین نتیجه را بعد از استفاده آن می گیرید. در این مقاله تفاوت ها و کاربرد مایع لباسشویی و پودر لباسشویی را از منظر ویژگی های مختلفی بررسی کردیم و سعی کردیم تا حدی به جواب سؤال شما یعنی مایع لباسشویی بهتر است یا پودر لباسشویی؟ برسیم؛ و همانطور که در بالا نیز ذکر شد هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و بسته به نیاز و موقعیت خود می توانید تصمیم بگیرید از مایع لباسشویی استفاده کنید یا پودر لباسشویی؟ امیدواریم مقاله مایع لباسشویی یا پودر لباسشویی؟ کدام یک بهتر است برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا آخر مقاله همراه ما بودید بی نهایت سپاسگذاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.