محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۲ یکشنبه
نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی
چکیده این مقاله: تراز کردن ماشین لباسشویی در عملکرد صحیح دستگاه لباسشویی بسیار مؤثر است بنابراین برای جلوگیری و حل این مشکل ماشن لباسشویی این مطلب نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی را ازدست ندهید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 201 بازدید

تراز کردن ماشین لباسشویی در عملکرد صحیح دستگاه لباسشویی بسیار مؤثر است به طوری که با جدی نگرفتن این موضوع نه تنها باید صدای بلند لباسشویی را تحمل کنید بلکه باید منتظر بروز مشکلات فنی برای ماشین لباسشویی باشید. به عبارت دیگر، لرزش، حرکت و ارتعاش لباسشویی نتیجه تراز نبودن آن است و این موارد اغلب سبب ایجاد هزینه های زیادی جهت تعمیر لباسشویی می گردد. پیشنهاد می کنیم با این مطلب همراه باشید در ادامه در مورد تراز نمودن ماشین لباسشویی صحبت خواهیم کرد.

قیمت انواع ماشین لباسشویی: خرید ماشین لباسشویی

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

  1. وقتی ماشین لباسشویی تراز نباشد
  2. بررسی تراز بودن لباسشویی
  3. با ابزار ساده ماشین لباسشویی را تراز کنید
  4. تراز کردن ماشین لباسشویی به وسیله ها تنظیم پایه های خودکار
  5. تراز کردن ماشین لباسشویی قدیمی
  6. پوسیدگی کف اتاق
  7. عدم رعایت تعادل وزن لباس ها
  8. خراب شدن کمک فنر

 

نحوه تراز کردن ماشین لباسشویی

 

وقتی ماشین لباسشویی تراز نباشد

وقتی ماشین لباسشویی تراز نباشد مدام از جای خود عقب و جلو می رود و اگر نزدیک دیوار باشد گاها با هر لرزش به دیوار برخورد می کند. بنابراین توجه داشته باشید چهار پایه موجود در زیر دستگاه لباسشویی تراز باشد در غیراینصورت باید انتظار ایجاد مشکلات مکانیکی همچون نشتی آب را از لباسشویی داشته باشید.

 

بررسی تراز بودن لباسشویی

قبل از روشن نمودن ماشین لباسشویی از تراز بودن آن مطمئن شوید و برای این کار باید تراز بودن ماشین با سطح را بررسی کنید. البته می توانید از ابزار تراز یا اپلیکیشن تلفن همراه که برای این منظور طراحی شده استفاده کنید. توجه داشته باشید که گاهی کف اتاق لباسشویی مسطح نیست و شما نمی توانید هزینه تعویض کف را تقبل کنید بنابراین کافیست تنظیمات لازم جهت تراز کردن لباسشویی را لحاظ کنید تا بتوانید مشکل را رفع نمایید.

 

بررسی تراز بودن لباسشویی

 

با ابزار ساده ماشین لباسشویی را تراز کنید

از تراز مهندسی استفاده کنید به این صورت که ابزار تراز را روی سطح زمین بگذارید و اگه حباب، وسط قرار گرفت سطح تراز است و نیازی به تراز کردن ندارد و برای مشکل لرزش و صدای ماشین لباسشویی باید از تعمیرکار کمک بگیرید. اگر ابزار مهندسی در دسترس ندارید فقط کافیست پایه های جلویی لباسشویی را که قابلیت تنظیم و قفل شدن دارند را تنظیم نمایید.

برای این کار ابتدا باید هر پایه را در ارتفاع مناسب تنظیم نمایید و سپس مهره قفل را زیر بدنه سفت کنید تا پایه دچار چرخش نشود. توجه داشته باشید که ارتفاع پایه ها زیاد نباشد چون هر چه ارتفاع پایه کم تر باشد امکان لرزش و حرکت لباسشویی کمتر خواهد شد. البته بعد از تنظیم پایه ها بهتر است لباسشویی را تکان دهید تا از لق نبودن آن مطمئن شوید.

نکات خرید ماشین لباسشویی: راهنمای خرید ماشین لباسشویی

تراز کردن ماشین لباسشویی به وسیله ها تنظیم پایه های خودکار

اکثر پایه‌های تعبیه شده در عقب ماشین‌های لباسشویی به صورت خودکار تنظیم می شوند. شما می توانید با کج کردن کل دستگاه روی پایه‌های جلو به طوری که پایه‌های عقب به اندازه‌ی سه تا چهار اینچ از کف فاصله داشته باشد و سپس گذاشتن دستگاه بر روی سطح، دستگاه را تراز کنید. پایه‌ها باید به طور خودکار تنظیم شوند ولی اگر نشدند، ممکن است مجبور شوید ماشین را دوباره به جلو بچرخانید و با آچار پایه‌های عقب را باز کنید. چند بار تراز بودن لباسشویی را بررسی کنید چون تنها یک تغییر کوچک می‌تواند تعادل مطلوب را ایجاد کند. شما باید تراز سطح ماشین لباسشویی را از پهلو، جلو و عقب بررسی ‌کنید چون دستگاه باید از هر دو سمت تراز باشد.

 

تراز کردن ماشین لباسشویی به وسیله ها تنظیم پایه های خودکار

 

تراز کردن ماشین لباسشویی قدیمی

اگر ماشین لباسشویی قدیمی است و پایه قابل تنظیم ندارد، برای مسطح کردنش از یک تکه چوب یا مقوای ضخیم استفاده کنید. همچنین پدهای ضد لرزش مخصوص ماشین لباسشویی در تراز کردن و رفع ارتعاش و سر و صدای لباسشویی بسیار مؤثر هستند. برای تراز نمودن ماشین لباسشویی کمی وقت بگذارید. گاهی لرزش بیش از حد لباسشویی به خاطر نصب اشتباه دستگاه است.

ماشین‌های لباسشویی جدید که دربشان در قسمت جلو تعبیه شده است، برای حذف رطوبت اضافی لباس ها از سرعت چرخشی بالاتری نسبت به یک ماشین استاندارد برخوردار هستند و همین موضوع می‌تواند باعث بهم خوردن تعادل ماشین شود؛ بنابراین بهتر است هر چند ماه یکبار تراز بودن ماشین لباسشویی بررسی شود.

 

پوسیدگی کف اتاق

اگر ماشین لباسشویی همچنان ارتعاش دارد در حالی که شما از تراز بودن آن مطمئن هستید بهتر است دنبال دلایل دیگر باشید. اینکه کف اتاق پوسیده است و نیاز به تعویض دارد یکی از دلایل ایجاد لرزش و ارتعاش در لباسشویی محسوب می شود. برای جلوگیری از لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی می توانید از یک کف پایدار استفاده کنید به این صورت که با استفاده از یک ورق تخته سه لا زیر ماشین می توانید ثبات بیشتری به دستگاه لباسشویی بدهید.

 

عدم رعایت تعادل وزن لباس ها

وزن بار لباس ها باید متعادل باشد در غیراینصورت به قطعات مکانیکی دستگاه فشار وارد شده و ماشین دچار مشکل می شود.

 

عدم رعایت تعادل وزن لباس ها

 

خراب شدن کمک فنر

یکی از دلایل لرزش بیش از حد لباسشویی مربوط به خراب شدن کمک فنرها می باشد. بهتر است تعمیر دستگاه را به یک تکنسین متخصص بسپارید.

 

جمع بندی

شما می توانید از ابزار مهندسی یعنی دستگاه تراز استفاده کنید البته به وسیله اپلیکیشن موبایل تراز نمودن لباسشویی خیلی راحت شده است. بعد از تراز نمودن لباسشویی یک برنامه شستشو اجرا کنید تا بتوانید لرزش و ارتعاش لباسشویی را بررسی کنید. اگر با وجود تراز نمودن دستگاه، همچنان لرزش و ارتعاش در لباسشویی مشاهده می کنید باید با نمایندگی محصول تماس حاصل نمایید تا دستگاه عیب یابی و مشکل رفع شود.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.