محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

ظرفیت لباس در لباسشویی چقدر است؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۸ شنبه
ظرفیت لباس در لباسشویی چقدر است؟
چکیده این مقاله: ظرفیت ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین ویژگی های آن است که در حین خرید باید به آن توجه ویژه شود. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید قصد خرید لباسشویی دارید، این مولفه مهم را از یاد نبرید.
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
  • 0 نظر
  • 237 بازدید

در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی باید اطلاعاتی درباره ی آن داشته باشیم تا موجب بروز مشکلی نشود . یکی از مواردی که باید به آن توجه داشت میزان اندازه لباس در لباسشویی است ؟ یا اینکه از کجا متوجه شویم که ماشین لباسشویی پر شده و دیگر جا ندارد؟

اندازه لباس در لباسشویی همان وزن لباس است که باید متوسط باشد تا به ماشین لباسشویی فشاری وارد نشود. میزان وزن استاندارد لباس ها بسیار قابل اهمیت است چرا که با رعایت نکردن این مورد و پر کردن بیش از حد ماشین باعث می شود به آن فشار زیادی وارد شود. دستگاه با فشار وارد شده یا در لحظه دچار آسیب می شود و یا  در طی مرور زمان مشکل به وجود می آید. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که میزان لباس بیش از حد توان لباسشویی بوده ولی عمل شست و شو انجام شده و هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

باید به این نکته توجه داشته باشید که این فشارها در طی مرور زمان از عمر دستگاه کم کرده و باعث خرابی آن می شود. یکی دیگر از معایبی که می توان به آن اشاره کرد تمیز نشدن کامل لباس می باشد. این میزان اندازه به نوع و مدل لباسشویی بستگی دارد. برای اینکه میزان استاندارد لباس ها در لباسشویی را بدانید بهتر است در ابتدا با انواع ماشین لباسشویی ها چه از نظر مدل و چه از نظر وزن آشنا شوید. داشتن اطلاعات درباره ی نحوه عملکرد دستگاه و همچنین استفاده درست از آن باعث بالا رفتن طول عمر آن می شود.

 

مقدار لباس در لباسشویی

 

انواع ماشین لباسشویی از نظر وزن

ماشین های لباسشویی انواع مختلفی دارد. هر کدام ظرفیت و میزان تحمل وزن جداگانه ای دارند که بسته به نیاز مشتری طراحی شده است . ماشین لباسشویی در وزن های 5 کیلوگرم، 8 کیلوگرم و 9 کیلوگرم وجود دارد با تحمل وزن متغیر و جداگانه.

ماشین لباسشویی در وزن 5 کیلو گرم برای خانواده های کم جمعیت طراحی شده که جمعیتی بین 3 الی 4 نفر دارند. متناسب با تعداد خانوار وزن لباس ها نیز به نسبت کم تر می باشد. ماشین لباسشویی های 8 و 9 کیلوگرم برای خانواده های متوسط و پر جمعیت طراحی شده که توان تحمل وزن بیشتری از لباس ها را داشته باشد تا بتوان مقدار بیشتری در آن لباس ریخت.

هر کدام از این موارد نام برده تحمل وزن جداگانه ای دارند ولی به صورت استاندارد، شستشوی لباس در ماشین لباسشویی نیمی از میزان وزن لباسشویی شما است. برای مثال اگر ماشین لباسشویی شما 8 کیلوگرمی باشد اندازه لباسی که میتوان در دستگاه قرار داده شود  نصف وزن ماشین یعنی 4 کیلوگرم می باشد.

نکته قابل ذکر این است که وزن تحملی که ذکر شده وزن لباس ها در هنگامی است خشک هستند و هنوز شستشو آغاز نشده است. اگر قصد خرید ماشین لباسشویی را دارید باید میزان جمعیت خانواده را در اولویت موارد قرار دهید.

 

انواع ماشین لباسشویی از نظر وزن

 

انواع ماشین لباسشویی از نظر مدل

رشد تکنولوژی در روند به وجود آمدن مدل ماشین لباسشویی های موجود در بازار تأثیر به سزایی داشته است. این روند افزایشی است و هر روزه با کشف فناوری های جدید  تغییرات بیش تری اعمال می شود. مدل های موجود عبارت است از: ماشین لباسشویی درب از جلو، درب از بالا، دو قلو و انوع دیگر

 

میزان اندازه لباس در لباسشویی در از جلو 

به طور معمول لباس ها باید به مقداری باشد که به اندازه ی 15 سانتی متر فاصله و فضای خالی بین سقف و لباس باشد. بهتراست که لباس های سنگین تر در کف و قسمت انتهایی لباسشویی  قرار داده شوند. سعی کنید لباس ها به صورت یک دست درون دستگاه قرار دهید و از تمرکز وزن در یک ناحیه خود داری کنید.

 

میزان اندازه لباس در لباسشویی در از جلو 

 

میزان اندازه لباس در لباسشویی در از بالا 

فضای خالی و آزاد بالای مخزن تا لباس حداقل بین 15 الی 20 سانتی متر باشد. لباس ها به صورت یکسان پخش شود. در مدل لباسشویی درب از بالا بهتر است لباس ها در کناره های همزن و دیگ ماشین قرار داده شود تا عمل شست و شو برای دستگاه راحت تر باشد.

 

مزایای رعایت اندازه استاندارد لباس در ماشین لباسشویی

  • افزایش طول عمر دستگاه
  • بهبود کیفیت شست و شو
  • سالم ماندن لباس ها در هنگام شست وشو
  • چروک نشدن بیش از حد لباس ها

 

مزایای رعایت اندازه استاندارد لباس در ماشین لباسشویی

 

فرمول محاسبه‌ی ظرفیت مخزن لباسشویی

حجم (متر مکعب) = π*r*D

  • π = ۳.۱۴
  •   = rشعاع ) نصف قطر)
  •  = Dارتفاع

 

شست و شوی لباس های حجیم

لباس های بزرگ و سنگین مانند پالتو، کاپشن، حوله، روتختی و یا پرده و . . . . به نسبت دیگر لباس ها باید فضای خالی بیش‌تری داشته باشند در نتیجه وقتی قصد شستشوی این موارد را دارید باید لباس های کمتری در لباسشویی قراردهید تا به دستگاه فشار وارد نشود و خرابی به وجود نیاید. پتو به علت قابلیت جذب آب زیاد تا بیش از 2 الی 3 برابر وزن خود بهتراست که کمتردر ماشین لباسشویی شسته شود. همچنین اگر میزان لباس ها کم است بهتر است که ماشین را روشن نکنید چراکه هم باعث هدر رفت انرژی برق و آب می شود. برای راهنمایی و دریافت اطلاعات بیش تر درباره ی ویژگی و مدل های مختلف ماشین لباسشویی می توانید با مشاوارن ما تماس حاصل فرمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.