محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نحوه نمایش منو مخفی در تلویزیون ال جی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۱۰ دوشنبه
نحوه نمایش منو مخفی در تلویزیون ال جی
چکیده این مقاله: منوی مخفی تلویزیون ال جی مملو از تنظیمات کاربردی مختلف است. بسیاری از گزینه های تنظیماتی که به راحتی در منوی اصلی قابل تغییر نیستند می توان از طریق آن تغییر دهید برای اگاهی بیشتر باما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 346 بازدید

منو مخفی تلویزیون چیست ؟

ما در این مطلب قصد داریم شما را منوی مخفی تلویزیون ال جی آشنا نماییم. برای اینکه بتوان از تنظیماتی مانند نور و صدا و هم چنین تایمر و دیگر امکانات یک تلویزیون استفاده کرد منویی طراحی شده به نام منو اصلی. معمولا تمامی تلویزیون های موجود در بازار دارای منوی اصلی می باشند تا کاربر بتواند به راحتی  تنظیمات دلخواه خود را انجام دهد.

تلویزیون های ال جی نسلی پیش رفته ای از تلویزیون های عرصه فناوری می باشد و با به کار بردن از تکنولوژی های پیش رفته این امکان را در اختیار کاربر قرارد داده تا علاوه بر تنطیمات ذکر شده به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کنند که البته مخفی می باشد. نکته ای که باید به آن توجه نمود این است که هدف از طراحی منو مخفی تلویزیون ال جی دسترسی تکنسین و تعمیرکاران به این بخش می باشد ، اما کاربران عادی نیز می توانند به آن دسترسی داشته و از آن استفاده نمایند.

 

منو مخفی تلویزیون چیست ؟

 

ویژگی ها و کاربرد منو مخفی تلویزیون LG

منوی مخفی  امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد که برخی از آن ها بسیار تخصصی است و به چند مورد به آن می توان اشاره کرد:

  • تنظیم کردن صدا، حداکثر یا حداقل صدا
  • کیفیت تصویر
  • تنظیم کردن نور
  • ارتفاع تصویر
  • طول تصویر
  • تنظیم نمودن رنگ صفحه
  • کنتراست
  • دسترسی به USB
  • اسکن کانال

 

همچنین می توانید از دو ویژگی بسیار کاربردی و جالب  Hotel mode و   Golden eye که جدید می باشد استفاده نمایید.

Hotel mode : این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد تا بتواند  به راحتی تلویزیون خود را شخصی سازی کند یعنی بعد از جست و جو و تنطیم شبکه ها و فعال نمودن ویژگی Hotel mode دیگر کسی نمی تواند شبکه جدیدی را جست و جو نماید.

Golden eye: یکی از ویژگی های بسیار جالب و کاربردی که با پیشرفت تکنولوژی می توان از آن بهره برد ویژگی Golden eye می باشد که  تنظیم نور تصویر به صورت خودکار و هوشمندانه است. یعنی با فعال نمودن این گزینه اگر نور محیط اطراف خود کم و یا زیاد باشد تلویزیون به صورت خودکار نور تصویر را با نور محیط شما تنظیم می نماید. این ویژگی باعث می شود تا آسیب کمتری به عدسی چشم وارد شده و از ضعیف شدن چشم ها تا حدی جلوگیری می کند.

 

چگونه به منو مخفی در تلویزیون ال جی دسترسی پیدا کنیم؟

برای اوردن منو مخفی تلوزوین ال جی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد که البته در بعضی از تلویزیون ها متفاوت است که ما در این مطلب تمامی روش ها را ذکر نموده ایم.

 

چگونه به منو مخفی در تلویزیون ال جی دسترسی پیدا کنیم؟

 

روش  اول

با استفاده از کنترل ریموت مادر ابتدا دکمه INPUT  ( ورودی ) در قسمت بالای کنترل را فشار داده و سپس و منبع را انتخاب کنید. درمرحله بعد دکمه menu کنترل و menu پنل تلویزیون را فشار داده و چند ثانیه نگه دارید و سپس رها کنید. در مرحله اخر منوی خالی پسورد 4 رقمی نمایش داده می شود که باید آن را وارد کنید.

 

روش دوم

برای نمایش منو مخفی دکمه menu  را همزمان هم در کنترل و همچنین  در پنل که روی تلویزیون تعبیه شده فشار دهید.

 

روش سوم

در دومین روش برای نمایش منوی مخفی می توانید دکمه OK کنترل ریموت که معمولا در وسط آن قرار دارد را همزمان با دکمه OK پنل تلویزیون به مدت 4 الی 7 ثانیه نگه دارید  تا منو برای شما نمایش داده شود.

 

روش چهارم

یکی دیگر از روش هایی که می توان برای دسترسی به منو مخفی به آن اشاره نمود فشار دادن همزمان دکمه OK  و دکمه کم کردن صدا می باشد. این دو دکمه را نیز باید به مدت 4 الی 7 ثانیه نگه دارید.

 

روش پنجم

در این روش باید ابتدا دکمه menu  که در بعضی از  کنترل ها به نام home  یا settings طراحی شده را به مدت چند ثانیه ( 4 الی 7 ثانیه ) نگه دارید و بعد از ظاهر شدن پسورد آن را رها کنید و عدد 1105 که رمز منوی نصب در تمامی تلویزیون های LG می باشد را وارد کنید و دکمه enter  را بزنید. درتمامی مراحل ذکر شده بعد از انجام آن ها پسوردی نمایش داده می شود که 4 رقمی می باشد.

 

نتیجه گیری

پیشرفت علم و فناوری هر روزه باعث می شود تا تغییرات زیادی در عرصه تکنولوژی نمایان شود . تلویزیون ال جی نیز همواره با بهره گیری از تکنولوژی رور دنیا امکانات تازه ای را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، منوی مخفی با امکاات ذکر شده برای تنظیمات پیچیده تر طراحی شده که معمولا تکنسین ها از ان استفاده می کند.

پیشنهاد می شود در صورت نداشتن اطلاعات کافی درباره ی تنطمیلت این منو از تغییر دادن آن خودداری نمایید چرا که ممکن است تنطیمات غیر قابل بازگشت شود، همچنین می توانید قبل از اعمال تغییرات می توانید از تنطیمات پیش فرض بکاپی مانند عکس گرفتن از صفحه تهیه نمایید تا در صورت لزوم برای برگشت به حالت اولیه از آن استفاده نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.