محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۱۱ سه شنبه
مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C
چکیده این مقاله: بررسی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و مقایسه تلویزیون‌ها یکی از بهترین راه ‌حل‌ها برای خرید آن می باشد. به همین سبب ما در این مطلب به مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
  • 0 نظر
  • 596 بازدید

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C

یکی از برندهایی که تلویزیون‌ها را با حداکثر امکانات روز دنیا تولید می‌کند، کمپانی جهانی سامسونگ است. سامسونگ برندی با قدمت چندین ساله بوده که تلویزیون‌ها آن علاوه بر کیفیت ساخت بالا، نمای ظاهری بسیار خارق‌العاده‌ای نیز دارند و تکنولوژی‌های هوشمند و ایدئال را به شما هدیه می‌دهند. سامسونگ تلویزیون‌های خود را در مدل‌های مختلف و سایزهای متنوع تولید می‌کند که بتوانید بهترین‌ها را در هر شرایطی تجربه نمایید. تصاویر در اغلب این تلویزیون‌ها به حدی واضح و شفاف است که در صحنه‌های آن غرق خواهید شد و فیلم‌ها را با ایدئال ترین حالت مشاهده می‌کنید. صداهایی که از طریق بلندگوها خواهید شنید، فراگیر و همه جانبه هستند و با آن‌ها کل محیط دلخواه شما سرشار از اصوات رسا می‌شود.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C

 

سیستم عامل در تلویزیون‌های سامسونگ، تایزن بوده و قابلیت‌های هوشمند را در یک منوی متنوع و قابل دسترس، قرار خواهد داد. تلویزیون سامسونگ S95B و تلویزیون سامسونگ S95C از جمله برجسته‌ترین تلویزیون‌های سامسونگ هستند که تصاویری 4K را با سطح رزولوشن بالا به خانه شما هدیه خواهند داد. این سیستم‌ها از تلویزیون‌های پرطرفدار سامسونگ می‌باشند و با طراحی کاربرپسندخانه و دفتر کاری شما را جذاب‌تر از همیشه می‌گردانند. از آنجایی که این دو دستگاه بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند، مقایسه آن‌ها به شما کمک می‌کند که مورد مناسب خود را انتخاب نمایید. در ادامه‌ این مقاله از فروشگاه اورجیمال به بررسی تفاوت‌ها و مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C خواهیم پرداخت.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C از نظر سری و سال ساخت

تلویزیون سامسونگ S95B یک سیستم مدرن است که سامسونگ آن را با امکانات بی‌نظیر در سال ۲۰۲۲ میلادی تولید نموده است. این تلویزیون از محصولات سری ۹ ۹ سامسونگ است و جزء لوازم موارد جدید و به‌روز آن به شمار می‌رود. تلویزیون سامسونگ S95C یکی از لوازم نوین و پیشرفته تولید شده در سال ۲۰۲۳ از برند سامسونگ است که بهترین تصاویر را با وضوح عالی به خانه شما هدیه خواهد داد. این تلویزیون گیمینگ نیز مانند S95B از سری ۹ می‌باشد و مدلی جدید و جایگزین برای آن است.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95C

سری ساخت

۹

۹

سال ساخت

۲۰۲۲

۲۰۲۳

 

طراحی مدرن و کیفیت ساخت در مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C

تلویزیون سامسونگ S95B دستگاهی مدرن با زبان طراحی LaserSlim است که بدنه‌ای با ضخامت کم در حد ۴-۴.۵ سانتی‌متر را پشتیبانی می‌نماید. با طراحی حاشیه 4Bezel-less، قاب نمایشگر S95B دارای ضخامت ۰.۸ سانتی‌متر می‌باشد که منجر به افزایش دید شما و تمرکز بالا در مشاهده صحنه‌ها می‌گردد. نمای پشتی در این تلویزیون به رنگ نقره‌ای/ مشکی است که با وجود قاب نقره‌ای و پایه‌ی مدرن نقره‌ای/ مشکی، زیبایی و هارمونی خاصی را ایجاد خواهد کرد. این رنگ‌های ناب و پرطرفدار سبب افزایش جذابیت در خانه و محیط دلخواه شما خواهند شد و می‌توانید تلویزیون را با سایر سیستم‌ها و وسایل خانگی خود ست کنید.

 

تلویزیون سامسونگ S95C

 

کمپانی سامسونگ، تلویزیون سامسونگ S95C را با Infinity One طراحی نموده است که بسیار ظریف و در حد یک سانتی‌متر ضخامت دارد و بر روی دیوار خانه شما بسیار شیک جلوه می‌کند. شاید با خودتان بگویید ورودی‌ها و پورت‌ها چگونه در یک سانتی‌متر ضخامت قرار می‌گیرند؟ اما سامسونگ با وجود طراحان خبره و حاذق، تلویزیون سامسونگ S95C را بسیار خلاقانه تولید نموده است. این تلویزیون ورودی‌ها را تحت عنوان جعبه Slim One Connect به صورت جداگانه قرار می‌دهد که بنا به سلیقه خود بتوانید آن را در محل دلخواه بگذارید. همچنین این جعبه در پشت پایه‌ نگهدارنده نیز جای می‌گیرد تا از دید عموم خارج گردد. این نوع طراحی، S95C را بسیار هنرمندانه جلوه می‌دهد و فضای شما را نیز از وجود یک تلویزیون با ضخامت پهن، آزاد می‌کند. تلویزیون سامسونگ S95C برخلاف S95B، با رنگی کاملاً مشکی تولید گردیده است که به راحتی با هر محیط جذاب و دلربا به نظر خواهد رسید. پایه ایستاده در تلویزیون سامسونگ S95B و S95C به صورت طراحی وسط و خطی بوده و امکان نصب بر روی دیوار توسط براکت فراهم شده است.

 

تلویزیون سامسونگ 55S95B

 

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95C

زبان طراحی

LaserSlim

Infinity One

ضخامت بدنه

حدوداً ۴ تا ۴.۵ سانتی‌متر

حدوداً یک سانتی‌متر

طراحی حاشیه

4Bezel-less

4Bezel-less

ضخامت قاب

۰.۸ سانتی‌متر

۰.۷ سانتی‌متر

رنگ بدنه

مشکی و نقره‌ای

مشکی

رنگ قاب

نقره‌ای

مشکی

رنگ پایه

مشکی و نقره‌ای

مشکی

طراحی پایه

وسط و خطی

وسط و خطی

 

کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C

صفحه نمایش بخش اصلی در تولید تصاویر ایدئال و با کیفیت است و تلویزیون سامسونگ S95B و S95C هر دو دارای نمایشگری از نوع OLED می‌باشند. این نمایشگر منجر به ایجاد حس غوطه‌وری در صحنه‌های دلخواه و فیلم‌های مورد علاقه می‌شود. اولاً صفحه نمایشی است که شما را به دیدن سریال‌ها و فیلم‌هایی دعوت می‌کند که ممکن است پیش‌تر تنها در سینما دیده باشید. این نمایشگر خانه شما را به سینما تبدیل می‌کند و رنگ‌هایی خاص و متنوع به وسعت آسمان بیکران را برای شما به ارمغان می‌آورد. نوری که وظیفه روشن نمودن تصاویر را به عهده دارد توسط خود پیکسل‌ها و به صورت مستقل در این تلویزیون‌ها فراهم خواهد شد.

 

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ S95B

 

با این سطح از نورپردازی می‌توانید رنگ مشکی و انواع رنگ‌ها را با عمق بالا و کنتراست عالی مشاهده نمایید. پنل QD-OLED (RGB) در تلویزیون سامسونگ S95B و S95C موجب بهبود رنگ‌ها و بهتر شدن روشنایی تصاویر در صحنه‌های می‌گردد تا بتوانید لذت واقعی را از دیدن فیلم‌ها بچشید. تصاویر با سطح رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل یا همان کیفیت 4K بر روی نمایشگر در این تلویزیون‌ها ظاهر خواهند شد و جزئی‌ترین موارد را نیز به اشتراک خواهند گذاشت. پردازشگری که وظیفه ارتقا سطح رزولوشن و همه‌ی داده‌های دریافتی را به عهده دارد به اسم Neural Quantum Processor 4K مشهور است. این پردازنده محبوب به کمک ۲۰ شبکه عصبی از هوش مصنوعی قادر به افزایش سطح کیفیت در انواع اطلاعات است و آن‌ها را با شفافیت حداکثر به اشتراک می‌گذارد. به طور کلی کیفیت تصاویر در تلویزیون سامسونگ S95B و S95C مانند هم می‌باشند و تفاوت اساسی در میان آن‌ها ایجاد نشده است.

 

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ S95C

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95C

صفحه نمایش

OLED

OLED

پنل

QD-OLED (RGB)

QD-OLED (RGB)

کیفیت تصویر

4K

4K

پردازنده

Neural Quantum Processor 4K

Neural Quantum Processor 4K

فرمت HDR

+HDR10، HDR10، HLG

+HDR10، HDR10، HLG

تعداد حالت‌های تصویر

۴

۵

بدون سوسو زدن (Flicker-free)

دارد

دارد

عمق رنگ (بیت)

۱۰

۱۰

سایزهای موجود

۵۵ و ۶۵ اینچ

۵۵، ۶۵ و ۷۷ اینچ

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C از نظر کیفیت صداها

سیستم صوتی یکی از مقوله‌های مهم در انتخاب و خرید تلویزیون بوده که لازم است توانایی پخش صداها را با قدرت بالایی داشته باشد. پس از بررسی و مقایسه سیستم صوتی در تلویزیون سامسونگ S95B و S95C متوجه خواهید شد که S95C مجهز به سیستم صوتی با توان صوتی بالاتری بوده و این دو سیستم صوتی در برخی قابلیت‌ها باهم تفاوت‌هایی دارند. تلویزیون سامسونگ S95B دارای توان صوتی ۶۰ وات است که تعداد کانال‌های صوتی در آن ۲.۲.۲ می‌باشد. این سیستم صوتی دارای ۲ بلندگوی ۱۰ واتی و ۲ بلندگوی آپ فایرینگ (Up-Firing) ۱۰ واتی و ۲ بلندگوی ووفر (Woofer) ۱۰ واتی بوده که به طور کلی ۶۰ وات توان را در بر می‌گیرند.

تلویزیون سامسونگ S95C مجهز به توان صوتی به اندازه ۷۰ وات است که قدرت بالاتری نسبت به پخش اصوات دلخواه شما در محیط فراهم می‌آورد. این توان با ۴.۲.۲ کانال صوتی پخش خواهد شد و کل توان صوتی شامل؛ ۴ بلندگوی ۵ واتی و ۲ بلندگوی آپ فایرینگ (Up-Firing) ۱۵ واتی و ۲ بلندگوی ووفر (Woofer) ۱۰ واتی است. توان ۶۰ وات و ۷۰ وات هر دو قادر به پخش اصوات با قدرت و فرکانس بالا و رسایی ایدئال هستند و تفاوت آن‌ها در قدرتی بیشتر و کمتر نسبت به یکدیگر است. تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها یک فناوری مشترک در میان این دو سیستم است که با آن از تجربه بهتری برای شنیدن صدای اشخاص در موسیقی‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌کنید. توسط فناوری‌های Dolby AC4 و Dolby Audio از شنیدن صداهای بهبود یافته بهره می‌برید.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C از نظر کیفیت صداها

 

قابلیت‌های Dolby Digital (AC3) و Dolby Digital Plus (EAC3) در تلویزیون سامسونگ S95B و S95C نیز در ارتقای کیفیت صداها نقشی اساسی را ایفا خواهند کرد. ایجاد اصوات فراگیری که کل محیط را در بر می‌گیرد یکی از وارد مهم در این دو سیستم است و به کمک Dolby Atmos فراهم می‌شود. Object Tracking Sound (OTS) یکی دیگر از قابلیت‌ها در این دو تلویزیون از برند سامسونگ است که صداهای مجازی و چند کاناله را ایجاد می‌کند و با آن صداها با تصاویر بر وی صفحه نمایش حرکت خواهند کرد؛ اما تفاوت دیگری که در میان تلویزیون سامسونگ S95B و تلویزیون سامسونگ S95C وجود دارد، تولید صدای واقعی و سه بعدی است که S95C از آن برخوردار می‌باشد و قادر به انتشار صداهایی شیوا و طبیعی می‌گردد که کل محیط را پر کرده‌اند.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95C

توان صوتی

۶۰

۷۰

کانال صوتی

۲.۲.۲

۴.۲.۲

بلندگوها

Woofer و Up-Firing

Woofer و Up-Firing

Dolby AC4 و Dolby Audio

دارد

دارد

دالبی دیجیتال

دارد

دارد

دالبی دیجیتال پلاس

دارد

دارد

دالبی اتموس

دارد

دارد

Object Tracking Sound

دارد

دارد

تولید صدای واقعی و سه بعدی

ندارد

دارد

تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها

دارد

دارد

 

ورودی‌ها و پورت‌ها در مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C

تفاوت زیادی میان تلویزیون سامسونگ S95B و S95C از نظر تعداد پورت‌ها و درگاه‌های آن‌ها وجود ندارد. تنها تفاوت در تعداد پورت USB می‌باشد که تلویزیون سامسونگ S95B دارای ۲ عدد و تلویزیون سامسونگ S95C مجهز به ۳ عدد پورت برای یو اس بی است. تعداد پورت‌هایی از HDMI که در این دو تلویزیون وجود دارد، ۴ عدد بوده که جزء نسخه ۲.۱ هستند. پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical) نیز برای اتصال انواع سیستم‌های خارجی سازگار در این دو تلویزیون قرار گرفته است. ورودی آنتن (RF) نیز ۲ عدد بوده و همچنین می‌توانید از قابلیت اتصال از طریق بلوتوث بهره ببرید. پورت شبکه (LAN) و شبکه بی سیم (WiFi) از موارد بدون نیاز به کابل می‌باشند که اتصال با آن‌ها بسیار آسان بوده و می‌توانید به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95C

HDMI

۴

۴

USB

۲

۳

پورت خروجی صوتی دیجیتال

دارد

دارد

ورودی آنتن (RF)

۲

۲

بلوتوث

دارد

دارد

پورت شبکه (LAN)

دارد

دارد

شبکه بی سیم (WiFi)

دارد

دارد

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C از نظر قابلیت گیمینگ و ویژگی‌های آن

قابلیت گیمینگ در تلویزیون سامسونگ S95B و S95C همچون یکدیگر عمل می‌کنند. این دو تلویزیون به سطح رفرش ریت ۱۴۴ هرتز مجهز هستند که امکان اجرای بازی‌ها با بالاترین حد مانند؛ مسابقاتی، هیجانی، ماشین رانی و ... را فراهم خواهد کرد. به همین ترتیب با وجود قابلیت ALLM سرعت بازی با کاهش تأخیر ورودی، افزایش می‌باشد. به کمک VRR می‌توان از رفرش ریت متغیر در موارد ضروری و سرعتی بهره برد.

 

 تلویزیون سامسونگ S95B از نظر قابلیت گیمینگ

 

این دو تلویزیون با پشتیبانی از سرویس‌های گیمینگ ابری، همه‌ی بازی‌های متنوع را با برپا کردن یک منو، در اختیار شما می‌گذارند. به کمک پشتیبانی از HGiG، صحنه‌هایی با کنتراست ایده‌آل را در بازی‌ها تجربه کرده و به دنیای بازی‌ها سفر می‌نمایید. با بررسی تلویزیون سامسونگ S95B و S95C، دیدیم که تفاوت چشم‌گیری میان آن‌ها از نظر گیمینگ و بازی نیز وجود ندارد.

 

 تلویزیون سامسونگ S95C از نظر قابلیت گیمینگ

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ S95B

تلویزیون سامسونگ S95C

رفرش ریت

۱۴۴ هرتز

۱۴۴ هرتز

کنسول بازی

نسل نهم

نسل نهم

ALLM

دارد

دارد

VRR

دارد

دارد

HGiG

دارد

دارد

سرویس‌های گیمینگ ابری

دارد

دارد

 

مقایسه قابلیت‌های هوشمند در تلویزیون سامسونگ S95B و S95C

سیستم عامل در تلویزیون سامسونگ S95B و S95C هر دو از نوع تایزن می‌باشد اما تفاوت آن‌ها در نسخه پلتفرم است. تلویزیون سامسونگ S95B از نسخه ۶.۵ یا ۲۰۲۲ از سیستم عامل تایزن برخوردار است و این در حالی می‌باشد که تلویزیون سامسونگ S95C دارای سیستم عامل نسخه ۷ یا ۲۰۲۳ از تایزن است. تفاوت این دو نسخه در جدیدتر بودن قابلیت‌ها است و تلویزیون سامسونگ S95C قابلیت نوین‌تری در پردازش برنامه‌ها را دارا می‌باشد. سایر قابلیت‌های هوشمند در این دو تلویزیون مانند؛ قابلیت نصب برنامه، ریموت کنترل هوشمند، جستجوی صوتی، قابلیت انتقال صدا به موبایل، قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث و ... مانند هم است اما اگر قصد تلویزیونی جدیدتر را دارید، S95C را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

سخن آخر

در این مقاله از فروشگاه معتبر و رسمی اورجیمال به بررسی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و مقایسه تلویزیون سامسونگ S95B و S95C پرداختیم. در هر بخش از این مقاله به طور دقیق مشخصات این دستگاه‌ها را باهم ملاحظه نمودیم و چنانچه قصد مشاهده جزئیات بیشتری از این محصولات را دارید، می‌توانید به صفحه اصلی تلویزیون سامسونگ S95B و تلویزیون سامسونگ S95C مراجعه نمایید. در هر صورت انتخاب و خرید هرکدام از این دستگاه‌ها به سلیقه شما عزیزان بستگی دارد و برای ثبت سفارش می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.