محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۱۳ پنج شنبه
مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B
چکیده این مقاله: بررسی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و مقایسه تلویزیون‌ها یکی از بهترین راه ‌حل‌ها برای خرید آن می باشد. به همین سبب ما در این مطلب به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
  • 0 نظر
  • 419 بازدید

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B

سامسونگ برندی است که همواره محصولات آن زبانزد خاص و عام می‌باشد. تلویزیون‌هایی که برند سامسونگ تولید می‌کند یکی از بهترین‌های موجود در بازار می‌باشند که با آن‌ها تصاویر را با وضوح و شفافیت بالا تجربه خواهید کرد. سامسونگ برندی با قدرت تاریخی بالا است که در حال حاضر قادر به تولید برترین سیستم‌های هوشمند شده است و یکی از تولید کنندگان در سطح جهانی از نظر صنعت تلویزیون‌ سازی می‌باشد. سامسونگ تلویزیون‌های خود را در طیفی وسیع تولید می‌گرداند و با وجود مدل‌های متنوع در سایزهای مختلف، به سادگی امکان انتخاب را با توجه به شرایط شما فراهم می‌کند.

مدل‌های متنوع ممکن است از نظر کیفیت تصویر، وضوح صداها، نسخه سیستم عامل هوشمند، تعداد پورت‌ها و تنوع آن‌ها، طراحی ظاهری، سری و سال ساخت و ... باهم تفاوت داشته باشند. به همین سبب است که مقاله‌های مقایسه‌ای در رابطه با مدل‌ها مختلف، امکان آشنایی با آن‌ها، تفاوت‌ها، شباهت‌ها و ... را به راحتی فراهم می‌آورند؛ بنابراین انتخاب شما در هنگام خرید تلویزیون با وجود مقالات مقایسه‌ای ساده‌تر از همیشه می‌گردد. در این مقاله از فروشگاه اورجیمال به بررسی و مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B

 

تفاوت سری و سال ساخت در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70B یکی از تلویزیون‌های برجسته و آراسته از برند سامسونگ است که آن را در سال ۲۰۲۲ وارد بازار رقابت کرده است. این تلویزیون خارق‌العاده یکی از سیستم‌های شیک سری ۷ از کمپانی سامسونگ به شمار می‌رود؛ اما تلویزیون سامسونگ Q70C از جمله تلویزیون‌های رده بالا و گیمینگ است که برند سامسونگ در سال ۲۰۲۳ تولید نموده و یکی از جدیدترین محصولات SAMSUNG می‌باشد. این سیستم از سری ۷ سامسونگ، بهترین خدمات را به شما کاربران عزیز ارائه خواهد داد؛ بنابراین تلویزیون سامسونگ Q70C، دستگاهی جدیدتر است که ممکن است امکانات جدیدتری را دارا باشد.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70C

سری

۷

۷

سال ساخت

۲۰۲۲

۲۰۲۳

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B از نظر طراحی و کیفیت ظاهری

طراحی ظاهری یکی از مواردی است که در هنگام خرید تلویزیون بسیار به آن دقت خواهد شد. کمپانی سامسونگ تلویزیون سامسونگ Q70B و تلویزیون سامسونگ Q70C را با بهترین کیفیت تولید نموده است. این تلویزیون‌ها از طراحی خارق‌العاده‌ای در بدنه خود استفاده می‌کنند که به اسم AirSlim معروف است. این زبان نشان از یک طراحی منحصر به فرد با ضخامت بسیار نازک در بدنه است که در هر دو تلویزیون در حدود ۲۵ تا ۲۷ سانتی‌متر می‌باشد.

 

تلویزیون سامسونگ Q70B از نظر طراحی و کیفیت ظاهری

 

با وجود طراحی 3 Bezel-less می‌توانید دریابید که این دو دستگاه در ۳ بخش خود دارای قابی با ظرافت بالا هستند که زیبایی را به ارمغان آورده و سطح تمرکز شما را بر روی محتواها افزایش می‌دهد. رنگ جذاب و دل‌انگیز مشکی در تمامی بخش‌های تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B به زیبایی مشهود است که این تلویزیون‌ها را برای هر فضایی کاربر پسند خواهد کرد. پایه‌های مسطح نیز منحصر به فرد می‌باشند و که با طراحی براق و خطی، در بخش زیرین دستگاه قرار می‌گیرند. با توجه به مواردی که بررسی کردیم، متوجه خواهید شد که تفاوت اساسی در میان تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B از نظر ظاهر و طراحی وجود ندارد. این دو تلویزیون دارای زیبایی خاصی هستند که محیط شما را مدرن کرده و آن را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

 

تلویزیون سامسونگ Q70C از نظر طراحی و کیفیت ظاهری

 

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70C

زبان طراحی

AirSlim

AirSlim

طراحی قاب صفحه نمایش

3Bezel-less

3Bezel-less

رنگ بدنه

مشکی

مشکی

رنگ قاب

مشکی

مشکی

رنگ پایه

مشکی

مشکی

طراحی پایه

وسط و خطی

وسط و خطی

قابلیت نصب روی دیوار

دارد

دارد

سایزهای موجود

۵۵، ۶۵، ۷۵، ۸۵

۵۵، ۶۵، ۷۵، ۸۵

 

بررسی و تفاوت کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70B و تلویزیون سامسونگ Q70C از نظر ارائه تصاویر نیز مانند یکدیگر عمل می‌کنند. تصاویردر این تلویزیون‌ها از طریق یک صفحه نمایش کیولد یا QLED نمایش داده می‌شوند و توسط فناوری نقطه کوانتومی، کنتراستی ایده‌آل با عمق رنگ بالا را خواهید دید. پنل در این تلویزیون‌ها همگی از نوع VA بوده که قادر به نمایش رنگ‌هایی واقعی و طبیعی هستند که بهترین وضوح را در صحنه‌ها فراهم خواهد کرد. نور پس زمینه کم مصرف Edge LED در حاشیه صفحه نمایش منجر به تولید صحنه‌هایی می‌شود که می‌درخشند و بهترین شفافیت را به ارمغان خواهند آورد. کیفیت تصاویر در تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B را به اندازه 4K ایجاد نموده‌اند که قادر به تولید تصاویری بی‌نظیر است.

 

کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70B

 

پردازشگر یکی از قابلیت‌های مهم است که از نوع Quantum Processor 4K می‌باشد. پرازنده کوانتومی منجر به تولید صداها و تصاویری خارق‌العاده می‌گردد. این پردازنده توسط نقاط کوانتومی عمق رنگ بالایی را ایجاد خواهد کرد و توسط آن می‌توانید بهترین وضوح را با ارتقای سطح رزولوشن ببینید. تلویزیون سامسونگ Q70B دارای ۴ حالت تصویر مختلف برای استفاده در شرایط‌ها و ژانرهای گوناگون است و این در حالی است که تلویزیون سامسونگ Q70C مجهز به ۵ حالت تصویر مختلف می‌باشد. فناوری‌ HDR در این تلویزیون‌ها دارای فرمت‌های +HDR10، HDR10 و HLG می‌باشد که در تاریک‌ترین و روشن‌ترین صحنه‌ها نیز بتوانید بهترین تصاویر را ببینید؛ بنابراین به طور کلی کیفیت تصویر در این تلویزیون‌ها مانند یکدیگر عمل می‌کنند.

 

کیفیت تصویر در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70c

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70C

صفحه نمایش

QLED

QLED

پنل

VA

VA

نور پس زمینه

Edge LED

Edge LED

کیفیت تصویر

4K

4K

پردازنده

Quantum Processor 4K

Quantum Processor 4K

تعداد حالت تصویر

4

5

فرمت‌های HDR

+HDR10، HDR10 و HLG

+HDR10، HDR10 و HLG

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B از نظر کیفیت صدا

در این بخش سیستم صوتی که در تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B قرار گرفته است را مورد بررسی قرار می‌دهیم. تلویزیون سامسونگ Q70B و تلویزیون سامسونگ Q70C هر دو دارای توان خروجی صدا به اندازه ۲۰ وات می‌باشند. این سیستم صوتی دارای ۲.۲ کانال صوتی بوده و توان در بلندگوهای آن به شرح ۲ بلندگوی ۱۰ واتی می‌باشد. فناوری Dolby Digital Plus یکی از قابلیت‌های اساسی در این سیستم‌های صوتی است که شنیدن صداهای فراگیر را فراهم کرده و سطح هیجان را بازی‌ها و فیلم‌ها بالا خواهد برد. به کمک Dolby Digital و سایر فرمت‌های دالبی که در این دو تلویزیون موجود شده است، به سادگی از صداهای بهبود یافته و تقویت شده بهره می‌برید.

 

تلویزیون سامسونگ Q70B از نظر کیفیت صدا

 

یکی دیگر از فناوری‌هایی که در تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B به کار رفته است، Object Tracking Sound Lite (OTS Lite) است. این فناوری منجر به پخش صدای چند کاناله و تطبیقی در این تلویزیون‌ها می‌گردد. صداهایی که با توجه به محیط اطراف شما تنظیم می‌شوند نیز توسط تکنولوژی +Adaptive Sound در تلویزیون سامسونگ Q70B و تلویزیون سامسونگ Q70C ایجاد خواهند شد. بنا به مواردی که وجود دارد، می‌توان دانست که تفاوت اساسی در بخش سیستم صوتی این دو تلویزیون وجود ندارد و تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B دارای سیستم صوتی شبیه به هم هستند.

 

تلویزیون سامسونگ Q70C از نظر کیفیت صدا

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70C

توان صوتی

۲۰

۲۰

کانال صوتی

۲

۲

Dolby Digital Plus

دارد

دارد

Dolby Digital

دارد

دارد

Object Tracking Sound Lite

دارد

دارد

تکنولوژی +Adaptive Sound

دارد

دارد

 

تفاوت و بررسی قابلیت گیمینگ در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B سیستم‌هایی با سطح رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هستند که دیدن محتواهای صاف و روان را امکان‌پذیر خواهند کرد. به کمک ۴ عدد درگاه HDMI نسخه ۲.۱ می‌توانید به سادگی کنسول بازی نسل نهم خود را به تلویزیون سامسونگ Q70B یا تلویزیون سامسونگ Q70C متصل نمایید و بازی‌های مسابقاتی و حرفه‌ای را از طریق صفحه نمایشی با ابعاد بزرگ انجام دهید.

 

قابلیت گیمینگ در تلویزیون سامسونگ Q70B

 

تکنولوژی‌های گیمینگ به‌کار رفته در این دو تلویزیون مشابه به یکدیگر است و قادر به پخش بازی‌ها با وضوح و صدایی عالی هستند. با وجود ALLM سطح تأخیر ورودی کاهش یافته و گیمینگی با سرعت بالا را تجربه می‌کنید. به کمک VRR امکان ایجاد رفرش ریت متغیر فراهم خواهد شد. توسط HGIG بازی‌ها با تصاویری با رنگ طبیعی و عمق بالا پخش خواهند شد که به صورت HDR هستند.

 

قابلیت گیمینگ در تلویزیون سامسونگ Q70C

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70C

رفرش ریت

۱۲۰

۱۲۰

کنسول بازی

نسل نهم

نسل نهم

ALLM

دارد

دارد

VRR

دارد

دارد

HGIG

دارد

دارد

سرویس‌ گیمینگ ابری

دارد

دارد

 

ورودی‌ها و پورت‌ها در بررسی و مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B

درگاه‌های ارتباطی در تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B مقداری با یکدیگر متفاوت هستند و می‌توان گفت که تلویزیون سامسونگ Q70C از نظر ارتباطات نسبت به Q70B مقداری مجهزتر می‌باشد؛ بنابراین اگر به دنبال تلویزیونی با پورت‌های متنوع‌تر هستید، بدون شک Q70C گزینه‌ی بهتری است. تعداد و نسخه پورت‌های HDMI در این دو دستگاه ۴ عدد و نسخه ۲.۱ هستند که شبیه به هم می‌باشد.

همچنین وجود ۲ درگاه USB در این دو تلویزیون مشاهده می‌شود. پورت اسلات CI در Q70C موجود بوده که امکان بازگشایی کانال‌های رمزی و کارتی را فراهم خواهد کرد اما این درگاه در Q70B وجود ندارد. هر دو سیستم دارای پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical) نیز می‌باشند؛ اما پورت آنتن در Q70B شامل ۳ عدد و در Q70C نیز ۲ عدد می‌باشد. موارد بی‌سیم و وایرلس نیز شبیه به هم و شامل؛ بلوتوث، وای فای و LAN است.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70C

HDMI

۴

۴

USB

۲

۲

پورت اسلات CI

ندارد

دارد

پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical)

دارد

دارد

پورت آنتن

۳

۲

بلوتوث

دارد

دارد

وای فای

دارد

دارد

LAN

دارد

دارد

 

قابلیت‌های هوشمند تلویزیون های سامسونگ مدل Q70C و Q70B

تایزن یکی از سیستم عامل‌های خارق‌العاده در تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B می‌باشد که امکان استفاده از منویی ایدئال و کاربردی را فراهم خواهد کرد. تفاوت اساسی در سیستم عامل این دو تلویزیون، برخورداری از ۲ نسخه مختلف تایزن می‌باشد. تلویزیون سامسونگ Q70B دستگاهی از سال ۲۰۲۲ بوده و طبیعتاً نسخه سیستم عامل آن ۶.۵ و برای سال ۲۰۲۲ است؛ اما تلویزیون سامسونگ Q70C دستگاهی جدیدتر از سال ۲۰۲۳ است و از نسخه ۷ یا ۲۰۲۳ سیستم عامل تایزن برخوردار می‌باشد.

 

قابلیت‌های هوشمند تلویزیون های سامسونگ مدل Q70C و Q70B

 

منوی فارسی یکی از موارد حائز اهمیت در تلویزیون است که Q70C از آن برخوردار می‌باشد اما Q70B بدون منوی فارسی طراحی شده است. سایر خصوصیات، قابلیت‌ها و ویژگی‌ها در تلویزیون سامسونگ Q70C و تلویزیون سامسونگ Q70B مشابه هم هستند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با هرکدام از این تلویزیون‌ها می‌توانید به صفحه اصلی آن‌ها در سایزهای دلخواه و متنوع در فروشگاه اورجیمال مراجعه نمایید.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q70B

تلویزیون سامسونگ Q70C

سیستم عامل

تایزن

تایزن

نسخه

۶.۵

۷

زبان فارسی

ندارد

دارد

جستجوی صوتی

دارد

دارد

پشتیبانی از Apple HomeKit

دارد

دارد

پشتیبانی از DLNA

دارد

دارد

مرورگر وب

دارد

دارد

راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)

دارد

دارد

قابلیت ضبط برنامه (PVR)

دارد

دارد

قابلیت انتقال صدا به موبایل

دارد

دارد

قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث

دارد

دارد

قابلیت نصب برنامه

دارد

دارد

 

سخن آخر

در این مقاله از فروشگاه اورجیمال به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌ها در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q70C و Q70B پرداختیم. به طور کلی این دو دستگاه شباهت زیادی از نظر ظاهری و عملکرد و کارایی به هم دارند؛ بنابراین خرید هرکدام از آن‌ها به سلیقه و خواست شما برمی‌گردد. در همه‌ی بخش‌ها سعی بر آن داشتیم که مقایسه‌ای درست را برای شما عزیزان ارائه دهیم و در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتری هستید، می‌توانید به صفحه اصلی در رابطه با این تلویزیون‌ها در فروشگاه اورجیمال مراجعه نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.