محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۱۶ یکشنبه
مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C
چکیده این مقاله: بررسی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و مقایسه تلویزیون‌ها یکی از بهترین راه ‌حل‌ها برای خرید آن می باشد. به همین سبب ما در این مطلب به مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 16 دقیقه
  • 0 نظر
  • 189 بازدید

برند سامسونگ یکی از تولید کنندگان برجسته در زمینه صنعت تلویزیون‌ سازی است و هرسال بهترین تلویزیون‌ها را به بازار عرضه خواهد کرد. بسیاری از تلویزیون‌های جدید این برند، جایگزینی برای مدل‌های پیشین هستند که با تکنولوژی‌های جدیدتری ادغام خواهند شد؛ بنابراین شما برای خرید تلویزیون‌ سامسونگ نیازمند یک مقایسه هستید که انرژی شما را در بررسی‌ها نگه داشته و همچنین شما را راهنمایی کند تا بهترین مدل از تلویزیون را انتخاب کنید.

تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C دو مدل از سیستم‌های کمپانی سامسونگ هستند که در دو سال مختلف عرضه شده‌اند؛ بنابراین این دستگاه‌ها تفاوت‌هایی باهم دارند و ما در فروشگاه اورجیمال به بررسی مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C خواهیم پرداخت تا بتوانید انتخاب آسان‌تری داشته باشید.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

تلویزیون‌های جدید و هوشمند کاربردهای متنوع و زیادی دارند و خانه شما را به سینما تبدیل می‌کنند. همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، سامسونگ هرساله تلویزیون‌های ایدئالی را به بازار رقابت وارد می‌کند و تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C جزئی از این سیل عظیم و گسترده هستند. این سیستم‌ها از نظر کیفیت تصاویر از بهترین‌های موجود در بازار می‌باشند که صحنه‌هایی بی‌نظیر را برای شما خلق می‌نمایند. با وجود تصاویری که از وضوح بالایی برخوردار می‌باشند، می‌توانید دوستان خود را برای دیدن یک فیلم سینمایی محبوب و دلخواه دعوت کرده و یک شب رویایی را سپری کنید.

پردازنده‌ هایی که در این تلویزیون‌ها به کار می‌روند، منجر به نمایش و اجرای سطح بالاتری از تصاویر و صداها می‌شوند که توسط آن‌ها کیفیت بالاتری را تجربه خواهید کرد. صداهایی رسا با تکنولوژی‌های متنوع کل محیط را در بر خواهند گرفت و اصواتی شیوا را با حداکثر فرکانس و کیفیت به گوش شما خواهند رساند. سیستم عامل تایزن در تلویزیون‌های سامسونگ امکان دسترسی به انواع قابلیت‌های هوشمند را از طریق یک منو فراهم می‌کنند و با وجود کنترل‌های جادویی می‌توانید تنها با کلیک بر روی یک دکمه، به موارد دلخواه برسید.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

 

تلویزیون‌‌های سامسونگ دارای پورت‌های مختلف ارتباطی هستند و با آن‌ها می‌توانید طیفی وسیع از سیگنال‌ها و کانال‌ها را دریافت نمایید و محتوای آن‌ها را بر روی صفحه نمایشی با کیفیت مشاهده نمایید. در ادامه به تفاوت‌ها و مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C خواهیم پرداخت و آن‌ها را از جوانب مختلفی مانند؛ سری و سال ساخت، کیفیت تصویر، کیفیت صدا، طراحی ظاهری، قابلیت‌های هوشمند، درگاه‌ها و ورودی‌ و ... بررسی خواهیم کرد. با ما در فروشگاه اورجیمال همراه باشید.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C از نظر سری و سال ساخت

تلویزیون سامسونگ QN90B یکی از سیستم‌های با کیفیت و ایدئال از سامسونگ است که در سال ۲۰۲۲ تولید شده است و یکی از با کیفیت ترین تلویزیون‌های گیمینگ می‌باشد. سامسونگ این تلویزیون را جزء سیستم‌های سری ۹ طبقه‌بندی نموده است که قابلیت‌های آن را بررسی می‌کنیم. تلویزیون سامسونگ QN90C نسبت به QN90B جدیدتر بوده و در سال ۲۰۲۳ تولید شده است. این سیستم نیز یکی از تلویزیون‌های سامسونگ است که جزء سری ۹ از محصولات این کمپانی می‌باشد؛ بنابراین تفاوت تلویزیون سامسونگ QN90C و QN90B در سال ساخت آن‌ها بوده و QN90C دستگاهی جدیدتر و به‌روزتر می‌باشد.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90C

سری ساخت

۹

۹

سال ساخت

۲۰۲۲

۲۰۲۳

 

تفاوت طراحی ظاهری و ساخت در مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

تلویزیون سامسونگ QN90B از زبان طراحی Boldness پیروی کرده و دارای بدنه‌ای بسیار نازک و ظریف در حدود ۲.۵ سانتی‌متر است که با این وجود در فضای بسیار کمی مانند یک قاب عکس روی دیوار قرار می‌گیرد. قاب و حاشیه‌ای که دور تا دور نمایشگر را گرفته است در ۴ طرف کاملا باریک است و سطح تمرکز مخاطبان را بر روی دیدن تصاویر مختلف، افزایش می‌دهد. پایه‌ای صفحه‌ای و محکم در بخش مرکزی این تلویزیون قرار گرفته است که ایستادن سیستم بر روی سطوح مختلف را آسان می‌گرداند. نصب بر روی دیوار نیز توسط براکت ایجاد می‌گردد و فضایی شیک‌تر را به وجود خواهد آورد.

رنگی که در قسمت‌های مختلف تلویزیون سامسونگ QN90B دیده می‌شود، مشکی می‌باشد که زیبایی دستگاه را در محیط‌های متنوع چند برابر می‌کند. زبانی که در طراحی تلویزیون سامسونگ QN90C شاهد ان خواهید بود، Neo Slim است. این زبان نشان از یک طراحی باریک دارد که دیدن فیلم و سریال‌ها را حرفه‌ای‌تر از همیشه می‌نماید. ضخامتی به اندازه حدودی ۲.۶ سانتی‌متر، تلویزیونی ظریف را با طراحی لوکس به شما عرضه می‌کند که در هر محیطی جذاب و دلربا به نظر خواهد رسید. این تلویزیون نیز مانند QN90B دارای حاشیه‌های باریک ۴ طرفی است و لذت دیدن انواع محتواها را با درصد تمرکز بالاتر، ۲ چنان خواهد کرد. پایه‌ای صفحه‌ای نمای تلویزیون را زیباتر کرده و دستگاه را در ایمنی بالا روی میز و انواع سطوح حفظ می‌کند.

 

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ QN90C

 

ترکیب رنگ در این تلویزیون مشکی و خاکستری است که ظاهر مدرن و منحصر به فردی را خلق می‌نماید که متناسب با افراد خاص پسند است؛ بنابراین با مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C به این امر پی بردیم که تفاوت این دو دستگاه از نظر ظاهری در زبان طراحی، فرم پایه‌ها و رنگ بدنه و پایه می‌باشد که شما متناسب با سلیقه خود می‌توانید از خرید هرکدام در فروشگاه اورجیمال بهره ببرید.

 

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ QN90B

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90C

زبان طراحی

Boldness

Neo Slim

طراحی قاب

Bezel-less4

Bezel-less4

رنگ بدنه

مشکی

مشکی

رنگ قاب

مشکی

خاکستری

رنگ پایه

مشکی

مشکی و خاکستری

قابلیت نصب با براکت

دارد

دارد

نوع پایه

وسط و خطی و مستطیلی

وسط، خطی و ۶ ضلعی

 

کیفیت تصویر، تفاوت و بررسی تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C هر دو از صفحه نمایش نئو کیولد یا Neo QLED برخوردار هستند که نسخه‌ای تکامل یافته از کیولد است و قادر به نمایش تصاویری با کنتراست بالا و رنگ‌هایی طبیعی می‌باشند. این نمایشگر ویدیوهای دلخواه شما را با شفافیت کامل نمایش خواهد داد و فیلم‌ها را با دقت بالا اجرا می‌کند. تلویزیون سامسونگ QN90B دارای پنل VA بوده و عمق رنگ بالایی را با نمایش مشکی واقعی، به اشتراک خواهد گذاشت اما در تلویزیون سامسونگ QN90C پنل از نوع ADS است و علاوه بر رنگ‌های عمیق و واقعی، قادر به ایجاد یک زاویه دید گسترده در جای محیط می‌باشد.

 

کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ QN90C

 

این دو تلویزیون هر دو از نور پس زمینه Direct Full Array Mini LED استفاده می‌کنند و با تعداد بسیار زیادی دیودهای کوچک LED، تصاویر را درخشان‌تر و شفاف‌تر از همیشه خلق می‌کنند. تاریکی موضعی یا Local Dimming از قابلیت‌هایی است که در تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C موجود بوده که با آن در صحنه‌ها غوطه‌ور می‌شوید. تصاویر و صحنه‌ها در این دو مدل تلویزیون با کیفیت 4K به اجرا درمی‌آیند و به کمک پردازنده کوانتومی Neo Quantum Processor 4K در تلویزیون سامسونگ QN90B رنگ‌هایی ایدئال و دل‌انگیز را با شفافیت واقعی و طبیعی 4K خواهید دید که با ۱۶ شبکه عصبی و هوش مصنوعی ارتقا پیدا کرده‌اند؛ اما نوع پردازنده در تلویزیون سامسونگ QN90C از Neural Quantum Processor 4K می‌باشد که آن نیز قدرت بالایی در آنالیز داده‌ها و ارتقای سطح کیفیت ویدیوها و سکانس‌ها خواهد داشت.

 

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ QN90B

 

این پردازشگر قادر به به‌کار گیری ۲۰ شبکه عصبی جهت افزایش کیفیت و سطح رزولوشن بوده و می‌تواند هر نوع محتوایی را به صورت 4K نمایش دهد. قابلیت Ultra Viewing Angle در تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C منجر به ایجاد زاویه‌ی دید گسترده شده و تجربه‌ای بهتر از تماشای فیلم‌ها را ایجاد می‌کند. تکنولوژی HDR و فرمت‌های آن نیز در این دو تلویزیون شبیه به هم هستند و در انواع صحنه‌های تاریک و روشن، تصاویری ایدئال را پخش خواهند کرد. حالت‌های تصویر در تلویزیون سامسونگ QN90B ۴ نوع مختلف شامل؛ Dynamic،Filmmaker،Movie،Standard است و این در صورتی است که در تلویزیون سامسونگ QN90C شاهد ۵ حالت متنوع تصویر خواهید بود که علاوه بر Dynamic،Filmmaker،Movie، Standard شامل Eco نیز می‌شود.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90C

صفحه نمایش

Neo QLED

Neo QLED

پنل

VA

ADS

نور پس زمینه

Direct Full Array Mini LED

Direct Full Array Mini LED

کیفیت تصویر

4K

4K

پردازنده

Neo Quantum Processor 4K

Neural Quantum Processor 4K

تعداد حالت‌های تصویر

۴

۵

فرمت HDR

+HDR10، HDR10 و HLG

+HDR10، HDR10 و HLG

تاریکی موضعی یا Local Dimming

دارد

دارد

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C از نظر کیفیت صدا

با بررسی و مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C به این امر پی خواهید برد که سیستم صوتی در هر دوی آن‌ها دارای کیفیت خوب و بالایی است. سیستم صوتی در این تلویزیون‌ها مجهز به ۴.۲.۲ کانال صوتی بوده و قدرت پخش بالایی دارند. توان و بلندگوها در این سیستم‌های صوتی به شرح؛ ۴ بلندگوی ۵ واتی، ۲ بلندگوی (Up-firing) ۱۰ واتی و ۲ بلندگوی ووفر ۱۰ واتی هستند. این شامل جمع قدرت ۶۰ وات می‌باشد که فرکانس بالایی را به وجود خواهد آورد. سیستم صوتی و توان خروجی آن با توجه به سایزبندی متفاوت است بنابراین برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به صفحه اصلی تلویزیون سامسونگ QN90B و تلویزیون سامسونگ QN90C مراجعه نمایید تا اطلاعات دقیق‌تری را دریافت نمایید.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C از نظر کیفیت صدا

 

صداهای بهبود یافته را به کمک فناوری‌ها Dolby AC4 خواهید شنید. به کمک دالبی اتموس Dolby Atmos امکان شنیدن اصوات فراگیر و همه‌جانبه ایجاد خواهد شد و صداهای حرفه‌ای و یکپارچه تجربه دیدن فیلم‌ها را بهتر خواهد کرد. این سیستم صوتی به گونه‌ی عمل می‌کند که از صدای تطبیقی با فناوری Object Tracking Sound Lite بهره ببرید و صدا را دقیقاً از جاییکه تولید می‌شود، بشنوید. صدای دیالوگ‌ها به کمک تکنولوژی‌ها تقویت خواهند شد و به همین سبب صدای خواننده‌ها و اشخاص در فیلم‌ها را با بهترین وضوح خواهید شنید. صداهای سه بعدی نیز در تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C توسط فناوری Dolby Digital Plus و Dolby Digital انتشار پیدا خواهند کرد.

در مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C از نظر کیفیت صدا دانستیم که تفاوت در میان این سیستم‌های صوتی وجود ندارد یا بسیار جزئی است؛ بنابراین خرید تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C با وجود بررسی کیفیت صدا، تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90C

توان صوتی

۶۰ وات

۶۰ وات

کانال صوتی

۴.۲.۲ کانال

۴.۲.۲ کانال

دالبی اتموس

دارد

دارد

دالبی دیجیتال

دارد

دارد

دالبی دیجیتال پلاس

دارد

دارد

فناوری Object Tracking Sound Lite

دارد

دارد

تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها

دارد

دارد

صدای فراگیر واقعی و سه بعدی

دارد

دارد

 

پورت‌های ورودی و خروجی در بررسی و مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

تلویزیون سامسونگ QN90B و تلویزیون سامسونگ QN90C از درگاه‌های ارتباطی مشابهی استفاده می‌کنند. این دو تلویزیون مجهز به ۴ عدد درگاه HDMI هستند که امکان ارائه کیفیت تصویر 4K@120Hz را فراهم می‌کند. با وجود ۲ عدد درگاه USB و مواردی مانند بلوتوث، پورت شبکه LAN، شبکه بی سیم WiFi و قابلیت وایفای دایرکت، امکان دسترسی به اینترنت به صورت بی سیم و دیگر موارد بسیار آسان می‌شود؛ بنابراین خرید تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C با وجود سطح تفاوت در تعداد پورت‌ها، تفاوت ندارد و به سلیقه شما در انتخاب برمی‌گردد.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90C

درگاه HDMI

۴

۴

درگاه USB

۲

۲

بلوتوث

دارد

دارد

پورت شبکه LAN

دارد

دارد

شبکه بی سیم WiFi

دارد

دارد

قابلیت وایفای دایرکت

دارد

دارد

 

 

بررسی و مقایسه گیمینگ در تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

در تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C با سطح رفرش ریت بالا در حدود ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز گیمینگ را با بهترین حالت تجربه می‌کنید. تأخیر ورودی در این دو تلویزیون بلافاصله پایین می‌آید تا بازی‌ها با سرعت بالاتری پخش گردند. تلویزیون سامسونگ QN90B که در ۶ سایز متنوع شامل؛ ۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچ تولید شده است، امکان گیمینگ را در همه‌ی ابعاد فراهم می‌نماید تا در هر فضایی با نصب کنسول بازی نسل نهم، از بازی‌های متنوع، سرعتی، مسابقاتی و ... لذت ببرید.

 

بررسی و مقایسه گیمینگ در تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

 

تلویزیون سامسونگ QN90C نیز در تنوع سایز مانند QN90B می‌باشد و همچنین همه‌ی سایزها از گیمینگ حرفه‌ای پشتیبانی می‌کنند که بهترین‌ها را در اوقات فراغت خود سپری کنید.

 

مقایسه گیمینگ در تلویزیون سامسونگ QN90C

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90C

رفرش ریت

۱۲۰-۱۴۴ هرتز

۱۲۰-۱۴۴ هرتز

ALLM

دارد

دارد

VRR

دارد

دارد

HGiG

دارد

دارد

حالت بازی (Game Mode)

دارد

دارد

سرویس های گیمینگ ابری

دارد

دارد

 

سیستم عامل و بررسی مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C هر دو از سیستم عامل تایزن پیروی می‌کنند با این تفاوت که QN90B نسخه ۶.۵ و ۲۰۲۲ از این پلتفرم را داشته و QN90C دارای نسخه ۷ و ۲۰۲۳ از سیستم عامل محبوب تایزن می‌باشد. این پلتفرم در هر دو مدل تلویزیون قابلیت و کاربردهای مشابهی دارد که شامل؛ قابلیت اتصال به موبایل، قابلیت انتقال صدا به موبایل، قابلیت نصب برنامه، ریموت کنترل هوشمند، قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث، دستیار صوتی، جستجوی صوتی و دستورات صوتی است.

 

سیستم عامل و بررسی مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

 

همچنین می‌توانید از مواردی دیگر مانند؛ تلویزیون از اینترنت اشیاء (IoT)، DLNA و قابلیت ضبط برنامه (PVR) در تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C استفاده کنید.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ QN90B

تلویزیون سامسونگ QN90C

سیستم عامل

تایزن

تایزن

نسخه

۶.۵

۷

قابلیت اتصال به موبایل

دارد

دارد

نصب برنامه

دارد

دارد

ریموت کنترل هوشمند

دارد

دارد

پخش آهنگ با بلوتوث

دارد

دارد

جستجوی صوتی

دارد

دارد

تلویزیون از اینترنت اشیاء

دارد

دارد

DLNA

دارد

دارد

قابلیت ضبط برنامه

دارد

دارد

 

 

سخن آخر در مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C

در مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90B و QN90C در فروشگاه اورجیمال به بررسی تفاوت‌ها و قابلیت‌های این دو تلویزیون پرداختیم. این دو تلویزیون در بیشتر موارد شبیه به هم عمل می‌کنند با این تفاوت که تلویزیون سامسونگ QN90C مزایایی بیشتر نسبت به تلویزیون سامسونگ QN90B دارد و مدلی جیدتر می‌باشد. QN90C از نگاشت آهنگ بهتری حمایت می‌کند که می‌تواند PQ EOTF را بهتر ردیابی نماید و به همین سبب است که محتوای HDR را با جنبه‌های تصویری بهتری نمایش می‌دهد. همچنین این تلویزیون دارای پنلی متفاوت است که کنتراست بالا و زاویه دید وسیع‌تری را ارائه خواهد داد.

تلویزیون سامسونگ QN90C به طور کلی دستگاهی به‌روزتر و جدیدتر است اما خرید هرکدام از این دو تلویزیون در سایزهای دلخواه به سلیقه شما بستگی دارد. برای خرید تلویزیون سامسونگ QN90C و تلویزیون سامسونگ QN90B می‌توانید با ما در فروشگاه اورجیمال همراه باشید که بهترین خرید را با قیمت کف بازار و مناسب، تحویل سریع، پرداخت درب منزل و سایر خدمات دریافت نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.