محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۱۸ سه شنبه
مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B
چکیده این مقاله: بررسی تفاوت‌ها، شباهت‌ها و مقایسه تلویزیون‌ها یکی از بهترین راه ‌حل‌ها برای خرید آن می باشد. به همین سبب ما در این مطلب به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه
  • 0 نظر
  • 173 بازدید

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

خواندن مطالب مقایسه‌ای در دستگاه‌هایی که شباهت زیاد به یکدیگر دارند، یکی از موارد ضروری است که سبب می‌شود انتخاب‌ها و نظرات شما به خرید آسان‌تری منجر شود و تصمیم‌گیری را برای شما راحت نماید. سامسونگ یکی از برندهایی است که همه‌ی محصولات را با کیفیت بالا تولید می‌کند، به همین سبب با خرید لوازم آن بهترین سود را در عصر حاضر انجام داده‌اید. تلویزیون‌های سامسونگ از جمله دستگاه‌های خارق‌العاده و رده بالا هستند که با خرید آن‌ها، سینمایی مدرن را به خانه خود هدیه می‎دهید. تصاویر در این تلویزیون‌ها اغلب دارای کیفیت 4K به بالا هستند که دیدن فیلم و سریال‌های متنوع را جذاب‌تر از همیشه می‌گرداند.

صداهای همه‌جانبه منجر به افزایش سطح هیجان در هنگام دیدن انواع محتواها می‌گردد. سیستم‌ عامل تایزن با ایجاد یک هوشمند در تلویزیون شما، دسترسی به انواع برنامه‌ها را از طریق یک صفحه نمایش بزرگ فراهم می‌نماید. قابلیت‌های متنوع دیگر نیز با توجه به مبحث‌هایی که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، بررسی خواهند شد. در این مقاله از فروشگاه معتبر و رسمی اورجیمال به بررسی و مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B خواهیم پرداخت که بتوانید خرید بهتری را تجربه کنید.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

 

سری و سال ساخت در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80B یکی از لوازم سری ۸ از کمپانی سامسونگ است که احساس مدرن بودن را با کیفیت بالا به خانه شما می‌آورد. این تلویزیون یکی از سیستم‌های خارق‌العاده در سال ۲۰۲۲ می‌باشد که با امکانات بی‌نظیری خلق شده است؛ اما تلویزیون سامسونگ Q80C سیستمی بی‌نظیر از این برند است که سامسونگ آن را در سال ۲۰۲۳ تولید کرده و مانند Q80B از لوازم سری ۸ می‌باشد. با این تفاوت که Q80C دستگاهی جدیدتر و به‌روزتر می‌باشد که جایگزینی برای Q80B شده است.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80C

سری

۸

۸

سال ساخت

۲۰۲۲

۲۰۲۳

 

بررسی طراحی ظاهری و کیفیت ساخت در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80C سیستمی جذاب با نمای شیک و زبان طراحی Stylish Q است که بدنه‌ای نازک در حدود ۵ سانتی‌متر را راه‌اندازی می‌کند و این در حالی است که تلویزیون سامسونگ Q80C دارای زبان طراحی Simple Chamfer می‌باشد که ضخامت بدنه‌ی آن حدوداً ۴.۵ سانتی‌متر است. این دو تلویزیون با قاب‌هایی که از طراحی 3Bezel-less برخوردار هستند، ظرافتی غیرقابل باور را به دکوراسیون داخلی خانه و دفتر کاری شما می‌بخشند که بسیار کاربرپسند است. پایه‌هایی که در این تلویزیون‌ها استفاده شده است دارای استحکام بالایی هستند که وزن تلویزیون را به سادگی و با امنیت بالا نگهداری می‌کنند. این پایه‌ها دارای طراحی وسط و خطی می‌باشند و شکل ظاهری در آن‌‌ها مقداری با یکدیگر تفاوت دارد.

 

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ Q80B

 

ترکیب رنگی که در تلویزیون سامسونگ Q80C و تلویزیون سامسونگ Q80C به کار می‌رود، مشکی/ خاکستری است که با دلربایی بالایی محیط را جذاب‌تر از همیشه نشان خواهد داد. قابلیت Ambient Mode+ یکی از موارد بسیار مدرن و خارق‌العاده در تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B است که در صورت خاموش کردن تلویزیون، صفحه نمایش QLED آن مانند یک اثر هنری جلوه می‌کند. این نهایت خلاقیت در استفاده از تلویزیون به عنوان یک قاب عکس هنری و هوشمند است که سامسونگ از آن بهره می‌برد؛ بنابراین تفاوت در بخش ظاهری تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B چندان باهم زیاد نیست و بنا به سلیقه خود می‌توانید هرکدام را انتخاب نمایید.

 

طراحی ظاهری تلویزیون سامسونگ Q80C

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q80C

تلویزیون سامسونگ Q80C

زبان طراحی

Stylish Q

Simple Chamfer

طراحی قاب

3Bezel-less

3Bezel-less

رنگ بدنه

مشکی

مشکی

رنگ قاب

مشکی و خاکستری

خاکستری

رنگ پایه

مشکی

مشکی و خاکستری

نوع و طراحی پایه

وسط و خطی

وسط و خطی

قابلیت Ambient Mode+

دارد

دارد

سایزهای موجود

۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵، ۸۵

۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۵، ۸۵، ۹۸

 

کیفیت تصاویر در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

کیولد یا QLED نوعی از صفحه نمایش‌ها با وجود فناوری کوانتوم دات است که در تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B منجر به نمایش تصاویری منحصر به فرد با عمق رنگ بالا می‌شود. این دو تلویزیون از نور پس زمینه Direct Full Array LED برخوردار هستند که درخشندگی و شفافیت تصاویر را به رخ می‌کشد و نوری بی‌نظیر را در سراسر پشت پنل ایجاد می‌نماید. تلویزیون سامسونگ Q80C دارای پنلی ایده‌آل از نوع VA است که می‌تواند رنگ‌ها را با بهترین کنتراست و رنگ‌های طبیعی به اشتراک بگذارد. این در حالی است که تلویزیون سامسونگ Q80C با پنل ADS علاوه بر ایجاد رنگ‌های واقعی و ایدئال، قادر است یک زاویه دید گسترده در حدود ۱۷۸ درجه را برای دید وسیع ارائه دهد.

 

کیفیت تصاویر در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

 

تاریکی موضعی (Local Dimming) یکی از قابلیت‌ها در این دستگاه‌ها است که با ایجاد تاریکی در اطراف صفحه نمایش، تولید صحنه‌های جذاب‌تری را به ارمغان خواهد آورد. کیفیت اصلی تصاویری که برای تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B در نظر گرفته‌اند، 4K می‌باشد که شفافیت را در سطح بالایی خلق می‌کند. با بررسی متوجه خواهید شد که تفاوت در پردازنده‌های این دو تلویزیون وجود دارد. تلویزیون سامسونگ Q80B دارای پردازنده کوانتومی Quantum Processor 4K است که توسط تکنولوژی AI Upscale قادر است نویزها را کاهش دهد، رزولوشن را ارتقا داده، طیف رنگی وسیع ایجاد نماید و سپس با این موارد، بهترین تصاویر را به صورت 4K مشاهده نمایید؛ اما تلویزیون سامسونگ Q80C دارای پردازشگر Neural Quantum Processor 4K است و توسط ۲۰ شبکه عصبی و ادراکی نسبت به افزایش سطح کیفیت تصاویر اقدام به عمل می‌آورد.

این پردازنده توسط هوش مصنوعی می‌تواند بهترین وضوح و کیفیت از صحنه‌های دلخواه شما را ایجاد نماید. این تلویزیون‌ها به طور کلی دارای فناوری‌های ارتقای تصویر مشابهی هستند و هر دو می‌توانند رنگ‌های واقعی، جذاب و طبیعی را به اجرا درآورند. با این وجود اگر به دنبال پردازنده بهتر و رنگ‌های جذاب‌تری هستید، تلویزیون سامسونگ Q80C گزینه بهتری است.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80C

صفحه نمایش

QLED

QLED

پنل

VA

ADS

نور پس زمینه

Direct Full Array LED

Direct Full Array LED

کیفیت تصویر

4K

4K

پردازنده

Quantum Processor 4K

Neural Quantum Processor 4K

تاریکی موضعی (Local Dimming)

دارد

دارد

فرمت‌های HDR

+HDR10، HDR10، HLG

+HDR10، HDR10، HLG

تعداد حالت‌های تصویر

۴

۵

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B از نظر کیفیت صدا

تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B در سایزهای کوچک‌تر و پایین‌تر مجهز به توان صوتی ۴۰ وات با وجود ۲.۲ کانال صوتی و تعداد بلندگوهایی به شرح توان؛ ۲ بلندگوی ۱۰ واتی و ۲ بلندگوی ووفر (Woofer) ۱۰ واتی هستند. این در حالی است که در سایزهای بالاتر این تلویزیون شاهد توان صوتی ۶۰ وات، وجود ۲.۲.۲ کانال صوتی و همچنین بلندگوهایی به شرح؛ ۲ بلندگوی ۱۰ واتی و ۲ بلندگوی آپ فایرینگ (Up-Firing) ۱۰ واتی و ۲ بلندگوی ووفر (Woofer) ۱۰ واتی خواهید بود؛ بنابراین پیش از انتخاب می‌توانید به صفحه اصلی تلویزیون سامسونگ Q80B و تلویزیون سامسونگ Q80C در فروشگاه اورجیمال مراجعه نمایید و این بخش‌ها را با جزئیات دقیق‌تری دنبال کنید.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B از نظر کیفیت صدا

 

توسط تکنولوژی Object Tracking Sound (OTS) امکان شنیدن صداهای مجازی و چند کاناله‌ای که با تصاویر هماهنگ هستند و حرکت می‌کنند، فراهم می‌شود. به کمک Dolby Digital Plus و Dolby Digital به سادگی از اصواتی که بهبود یافته‌اند لذت خواهید برد. صدای فراگیر و همه جانبه نیز توسط Dolby Atmos در تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B نیز تولید می‌گردد. با تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها، شنیدن موسیقی و دیدن فیلم نیز جذاب‌تر و دل‌انگیزتر از همیشه خواهد شد. قابلیت پخش صدای فراگیر واقعی و سه بعدی نیز در برخی سایزها موجود است که برای اطلاعات بیشتر لازم است به صفحه اصلی تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B مراجعه کنید.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80C

توان صوتی

۴۰ یا ۶۰

۴۰ یا ۶۰

کانال صوتی

۲.۲ یا ۲.۲.۲

۲.۲ یا ۲.۲.۲

تکنولوژی Object Tracking Sound

دارد

دارد

Dolby Digital Plus

دارد

دارد

Dolby Digital

دارد

دارد

Dolby Atmos

دارد

دارد

تکنولوژی تقویت صدای دیالوگ‌ها

دارد

دارد

 

 

قابلیت گیمینگ و بازی در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

سطح رفرش ریت در سایزهای بزرگ‌تر از تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B را ۱۲۰ هرتز و در سایزهای کوچک‌تر را ۶۰ هرتز قرار داده‌اند؛ بنابراین در سایزهای بزرگ این تلویزیون شاهد وجود قابلیت گیمینگ به صورت حرفه‌ای با اتصال کنسول بازی نسل نهم و یا سرویس گیمینگ ابری خواهید بود. این تلویزیون‌ها در سایز بزرگ مجهز به قابلیت‌هایی نظیر ALLM، HGIG، VRR و ... هستند که سرعت بازی را ارتقا می‌دهند.

 

قابلیت گیمینگ و بازی در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

 

تصاویر گیمینگ را به صورت HDR پخش می‌کنند و سطح رفرش ریت را افزایش می‌دهند؛ بنابراین پخش بازی در آن‌ها از وضوح و کیفیت بهتری برخوردار است؛ اما در سایزهای کوچک‌تر می‌توانید از کنسول بازی نسل هشتم استفاده کنید و با گرافیک متوسط، بازی‌هایی خارق‌العاده را دنبال نمایید؛ بنابراین با وجود این تفاوت‌ها لازم است که پیش از خرید صفحه جزئیات دقیق در رابطه با تلویزیون سامسونگ Q80B و تلویزیون سامسونگ Q80C را بررسی نمایید و تفاوت آن‌ها را در سطح رفرش ریت و گیمینگ بسنجید.

 

پورت‌ها و ورودی‌ها در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

پورت‌ها از موارد حائز اهمیت در همه‌ی تلویزیون‌ها هستند و محتواها از طریق آن‌ها دریافت خواهد شد. تعداد پورت HDMI در هر دو تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B را ۴ عدد قرار داده‌اند و درگاه‌های USB نیز ۲ عدد می‌باشند. به کمک پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical) به راحتی می‌توانید سیستم صوتی و ساندبار سازگار را به تلویزیون متصل نمایید. همچنین به کمک ۲ عدد درگاه آنتن RF امکان دریافت سیگنال‌های رادیویی فراهم خواهد شد.

از جمله پورت‌های بی‌سیم و وایرلس شامل؛ بلوتوث، وای فای و LAN هستند که استفاده از دستگاه را بسیار آسان می‌گردانند؛ بنابراین تنها تفاوت در میان پورت این تلویزیون‌ها آن است که در سیستم‌های با رفرش ریت بالا و گیمینگ، پورت HDMI دارای نسخه ۲.۱ بوده و در سایر موارد با رفرش ریت ۶۰ هرتز، از نسخه ۲.۰ بهره می‌برد.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80C

HDMI

۴

۴

USB

۲

۲

پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical)

دارد

دارد

آنتن RF

۲

۲

بلوتوث

دارد

دارد

وای فای

دارد

دارد

LAN

دارد

دارد

 

قابلیت‌های هوشمند و مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

تفاوتی که در میان تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B در بخش قابلیت‌های هوشمند وجود دارد، استفاده از نسخه‌های مختلفی از سیستم عامل تایزن می‌باشد. به عبارتی دیگر تلویزیون سامسونگ Q80B که تولید شده در سال ۲۰۲۲ می‌باشد از نسخه ۶.۵ سیستم عامل تایزن بهره می‌برد و تلویزیون سامسونگ Q80C که دستگاهی نوین از سال ۲۰۲۳ است، دارای نسخه ۷ از پلتفرم تایزن است. تفاوت اساسی در میان این دو تلویزیون وجود ندارد و هر دو از قابلیت‌های مشابهی برای پیشبرد هدف امکانات و برنامه‌های هوشمند برخوردار هستند.

 

قابلیت‌های هوشمند و مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B

 

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q80B

تلویزیون سامسونگ Q80C

سیستم عامل

تایزن

تایزن

نسخه

۶.۵ یا ۲۰۲۲

۷ یا ۲۰۲۳

قابلیت نصب برنامه

دارد

دارد

قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث

دارد

دارد

جستجوی صوتی

دارد

دارد

قابلیت انتقال صدا به موبایل

دارد

دارد

پشتیبانی از Apple Airplay

دارد

دارد

پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoT)

دارد

دارد

مرورگر وب

دارد

دارد

پشتیبانی از DLNA

دارد

دارد

راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)

دارد

دارد

قابلیت ضبط برنامه (PVR)

دارد

دارد

منوی فارسی

دارد

دارد

 

 

سخن آخر

در این مقاله از فروشگاه اورجیمال به بررسی و مقایسه تلویزیون سامسونگ Q80C و Q80B پرداختیم. این دو تلویزیون به طور کلی تفاوت چندانی باهم ندارند و تفاوت‌های جزئی آن‌ها را نیز در هر بخش به صورت جداگانه بررسی نموده‌ایم؛ بنابراین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به بخش‌های بالاتر و یا صفحات اصلی تلویزیون سامسونگ Q80B و تلویزیون سامسونگ Q80C مراجعه نمایید. برای انتخاب و خرید بهترین تلویزیون‌ها می‌توانید به فروشگاه رسمی اورجیمال در شهر بانه مراجعه نمایید و با قیمت‌های ارزنده، بهترین سیستم را تهیه کنید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.