محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهنمای خرید لوازم خانگی

تمامی متن مقاله راهنمای خرید لوازم خانگی را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 9.16 MB دانلود پی دی اف - 1012.65 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

راهنمای خرید لوازم خانگی

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۱/۱۱/۸ شنبه
راهنمای خرید لوازم خانگی
چکیده این مقاله: در این مقاله ما می خواهیم راهنمای جامعی برای خرید لوازم خانگی شما باشیم تا بدین صورت افراد سودجو نتوانند، جنس های فیک و تقلبی خود را به شما قالب کنند. پس تا آخر مقاله، با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
  • 0 نظر
  • 310 بازدید

امروزه یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها و افرادی که قصد تهیه جهیزیه را دارند، خرید لوازم خانگی می باشد. متاسفانه این روزها به دلیل افزایش بی شمار قیمت ها و کم شدن قدرت خرید مردم، اکثر افراد به دنبال لوازمی با قیمت ارزان می باشند. جدا از این موضوع، تنوع محصولات در بازار به حدی زیاد شده است که خریداران در هنگام انتخاب سردر گم می شوند و نمی توانند تمرکز داشته باشند. در نتیجه خرید لوازم خانگی به کاری سخت و وقت گیر تبدیل شده است. در این مقاله ما می خواهیم راهنمای جامعی برای خرید لوازم خانگی شما باشیم تا بدین صورت افراد سودجو نتوانند، جنس های فیک و تقلبی خود را به شما قالب کنند. پس تا آخر مقاله، با ما همراه باشید.

 

خرید لوازم خانگی به رعایت چه نکات مهمی نیازمند است؟

  1. ابعاد و متراژ خانه خود را بسنجید
  2. برندهای اصل و شناخته شده را خریداری کنید
  3. از گزینه های گران قیمت دوری کنید
  4. حتماً از فروشندگان فاکتور دریافت کنید
  5. از خریدن برندهای که شناخته شده نیستند، پرهیز کنید
  6. لوازم خانگی را قبل از خریدن تست کنید
  7. توجه کردن به برچسب انرژی لوازم خانگی
  8. از خرید لوازم خانگی با کارکردی مشابه پرهیز کنید
  9. خرید خود را آنلاین انجام دهید
  10. مقایسه کردن قیمت ها فراموش نشود
  11. دقت کردن به رنگ محصولات
  12. گارانتی و خدمات پس از فروش لوازم خانگی

 

خرید لوازم خانگی به رعایت چه نکات مهمی نیازمند است؟

 

ابعاد و متراژ خانه خود را بسنجید

اینکه هدف شما خرید یخچال فریزر، تلویزیون، لباسشویی، چرخ گوشت، آبمیوه گیری و ... باشد، باید حتماً ابعاد محیط مورد نظر را در راهنمای خرید لوازم خانگی در نظر بگیرید. چون که این امکان وجود دارد که کالای خریداری شده با فضای خانه شما هیچ گونه تناسبی نداشته باشد و تحت چنین شرایطی شما مجبور به تعویض محصول خریداری شده تان گردید. از این رو برای اینکه راحتی کار و انتخاب مناسب نصیب شما گردد، حتماً به این فاکتور مهم توجهی ویژه داشته باشید.

 

برندهای اصل و شناخته شده را خریداری کنید

در راهنمای خرید لوازم خانگی، از آپشن های بسیار مهم دیگر تشخیص دادن مارک های اصل و تقلبی از یکدیگر می باشد؛ اما چگونه؟ شاید برای برخی از افراد، تشخیص دادن اینکه کدام کالاها می توانند، اصل باشند و کدام یک فیک، سخت و غیر ممکن باشد؛ اما خبر خوب این است که هر یک از شما خریداران عزیز با توجه به راه های معرفی شده در ادامه مقاله می توانید، انجام این کار را برای خود ساده نمایید.

  • قدم اولی که در این خصوص باید برداشته شود، خرید انواع لوازم خانگی از فروشگاه هایی می باشد که مورد اعتماد سایرین باشند و برندهای اصل و معتبر را به مشتریان خود ارائه دهند.
  • داشتن گارانتی معتبر و ضمانت نامه، می تواند دلیلی بسیار محکم برای اصل بودن لوازم خانگی خریداری شده شما باشد.
  • دقت کردن به شماره سریال و بارکد محصولات نیز، راهی تأثیر گذار بر تشخیص اصل و تقلبی بودن کالا می باشد. از این رو حتماً بارکد و یا مدل کالای مورد نظر را در اینترنت جستجو کرده و با تصاویر کالای شرکت اصلی به صورت جز به جز مقایسه کنید. توجه داشته باشید که کوچکترین تفاوت می تواند نشان دهنده فیک بودن کالا باشد.
  • مدل مورد نظر دستگاه را به طور کلی شناسایی کنید و در صورت پیدا نکردن نام مدل بر روی بدنه دستگاه، از خرید محصول صرف نظر کنید.
  • همچنین در هنگام انتخاب و نگاه کردن به هر یک از لوازم خانگی، به نوشته درج شده روی بدنه دستگاه به خوبی دقت کنید. چرا که وجود هر گونه اشتباه تایپی بر روی برچسب و یا برند محصول، نشانه ای قطعی بر تقلبی و فیک بودن محصول می باشد.

 

برندهای اصل و شناخته شده را خریداری کنید

 

از گزینه های گران قیمت دوری کنید

بارها و بارها در راهنمای خرید محصولات به این نکته مهم اشاره شده است که همیشه قیمت های سرسام آور و بالا نمی توانند نشان از برتر بودن کالا باشند؛ بنابراین شما باید در راهنمای خرید لوازم خانگی فقط به دنبال لوازمی نباشید که از قیمت بالایی برخوردار باشند. به فرض مثال شما که می خواهید یک ماشین لباسشویی بخرید، نیازی نیست که دستگاه شما دارای 20 برنامه شستشو باشد، زیرا اکثر این برنامه ها به کار شما نمی آیند و در واقع شما کلی هزینه را صرف خرید برنامه ها و قابلیت های دستگاه خواهید کرد.

 

حتماً از فروشندگان فاکتور دریافت کنید

بارها پیش آمده است که برخی از فروشندگان با زبان چرب و نرمی که دارند، بر سر خریداران شیره می مالند و جنس های بدون فاکتور و تقلبی را به آن ها می فروشند؛ بنابراین اگر هر یک از شما می خواهید به دور از این مشکل باشید، باید حتماً در حین خرید کوچکترین جنس هم از فروشنده درخواست فاکتور نمایید و بخواهید تمام ویژگی ‌های محصول خریداری شده را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسند و آن را مهر و امضا کند. این کار به شما کمک می کند تا در صورت بروز مشکل به راحتی بتوانید، از فروشنده شکایت کنید و مبلغ خود را پس بگیرید.

 

از خریدن برندهای که شناخته شده نیستند، پرهیز کنید

برندهایی که این روزها به بازار عرضه می شوند، از تنوع زیادی برخوردار هستند و بدون شک هر یک از کمپانی های سازنده، بر برتری محصولات خود مدعی هستند؛ اما اصل مطلب این است که شما نباید فریب بعضی از شعارهای توخالی را بخورید و تسلیم آن ها شوید. حتماً قبل از نهایی کردن انتخاب در خصوص برند مورد نظر تحقیقات لازم را به عمل آورید و تا جایی که ممکن است از مارک هایی چون ال جی، سامسونگ، پارس خزر، بوش، پاناسونیک، دوو و ... خرید کنید.

 

از خریدن برندهای که شناخته شده نیستند، پرهیز کنید

 

لوازم خانگی را قبل از خریدن تست کنید

از دیگر معیارهای بسیار مهم در راهنمای خرید لوازم خانگی، تست کردن محصولات در فروشگاه می باشد. بهترین کاری که شما باید در این مرحله باید انجام بدهید، این است که حتماً زمانی که در فروشگاه هستید، کالا را تست کنید. تا به خرید محصولاتی خراب و آسیب دیده دچار نشوید. ممکن است در برخی از مواقع فروشنده از شما بخواهد که دستگاه خریداری شده را توسط کارشناسان آن ها و در منزل خودتان نصب و راه اندازی کنید. به یاد داشته باشید که تحت چنین شرایطی باید با فروشنده هماهنگ کنید که در صورت ایراد اولیه از دستگاه در هنگام راه اندازی، فروشنده مستقیماً کالا را بدون عذر و بهانه ای تعویض نماید.

 

توجه کردن به برچسب انرژی لوازم خانگی

در راهنمای خرید لوازم خانگی، لازم است بدانید که هر یک از محصولات برقی برای خود دارای یک برچسب انرژی بر روی بدنه شان هستند. در واقع این برچسب نشان از میزان مصرف لوازم می باشد. این بدان معناست که برخی از لوازم خانگی کم مصرفند و برخی دیگر پر مصرف. دقت کنید که شاخص این برچسب ها براساس حروف A تا G نمایش داده می شود که هر کدام از این حروف دارای رنگ مخصوص به خود از سبز تا قرمز هستند. حرف A در برچسب انرژی که با زمینه سبز پر رنگ نمایش داده می شود، نشان کمترین مصرف انرژی است. همچنین حرف G که با رنگ قرمز مشخص شده است، نشان از بیشترین مصرف و کارایی است.

 

توجه کردن به برچسب انرژی لوازم خانگی

 

از خرید لوازم خانگی با کارکردی مشابه پرهیز کنید

بعضی از لوازم خانگی برقی که در آشپزخانه وجود دارند، تقریباً کارایی بیشتر آن ها مشابه به همدیگر می باشد. لذا در راهنمای خرید لوازم خانگی پیشنهاد می شود که از خرید وسایل هایی که کارکردهایی مشابه به یکدیگر دارند، خودداری کنید. برای مثال وقتی غذاساز را خریداری کرده اید، دیگر نیازی به خرید میکسر و آبمیوه گیری جداگانه نیست. فراموش نکنید که رعایت کردن این نکات ساده تا حد زیادی می توانند در هزینه ها صرفه جویی به عمل بیاورند و خریدی موفق و هوشمندانه را نصیب شما گردانند.

 

خرید خود را آنلاین انجام دهید

یکی از مزیت های خرید اینترنتی این است که دیگر نیاز به تلف کردن وقت زیادی، استهلاک ماشین، خسته شدن خودتان و ... نیست. چرا که شما می توانید، با مراجعه کردن به سایت های شناخته شده و قدرتمند، هر محصولی را که مد نظر دارید خریداری نمایید. در خصوص خرید اینترنتی، توجه کردن به نمادهای معتبر فروشگاه اینترنتی مانند نماد اعتماد الکترونیکی و نشان کسب و کارهای دیجیتال، از راه های تشخیص وب سایت های معتبر است، لطفاً به آن ها و مدت اعتبارشان نیز توجه کنید. به علاوه شما می توانید در این مورد، تجربه اطرافیان و دوستان خود را بپرسید و نام سایت های معتبر را از آن ها بخواهید.

 

مقایسه کردن قیمت ها فراموش نشود

سعی کنید هرگز به اولین جایی که می رسید، خرید خود را نهایی نکنید، مگر اینکه از اول مطمئن باشید که فروشگاه مورد نظر با خیلی از جاهای دیگر از تفاوت قیمت چشمگیری برخوردار است و جنس های با کیفیت را به فروش می رساند. همان گونه که شاهد هستید، قیمت ها حتی می توانند بسته به مکانی که در آن قرار می گیرند، متفاوت باشند؛ بنابراین لازم است که شما از چندین فروشگاه متفاوت، قیمت کالای مورد نظر را بپرسید و مقایسه را انجام دهید. در آخر به سراغ فروشگاهی بروید که مورد اعتماد و شناخته شده باشد.

 

مقایسه کردن قیمت ها فراموش نشود

 

دقت کردن به رنگ محصولات

حالا که شما می خواهید برای خرید لوازم خانگی هزینه صرف کنید، بد نیست که آن ها را در رنگ هایی شبیه به یکدیگر خریداری نمایید و زیبایی و ست بودن را به دکوراسیون خانه خود ببخشید. در راهنمای خرید لوازم خانگی از خریداری کردن رنگ های متفاوت لوازم خانگی اجتناب کنید. البته به این نکته توجه کنید که این انتخاب در صورتی درست و اصولی خواهد بود که در راستای ست کردن رنگ ها مجبور به انتخاب کالای بی کیفیت نشوید.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش لوازم خانگی

به عنوان آخرین و اصولی ترین فاکتور مهم در راهنمای خرید لوازم خانگی، باید ذکر کنیم که حتماً محصولات خریداری شما باید از گارانتی معتبر بهره ببرند. در غیر این صورت خرید آن ها توصیه نمی شود. چون که داشتن این معیار در کالاها، باعث می شود تا در صورت آسیب دیدن و بروز مشکل تا مدت زمان مشخصی، خدمات پس از فروش پاسخگو باشد و بدون هیچ منتی به تعمیر یا تعویض قطعات یا حتی خود دستگاه بپردازد. پس هرگز از این مورد خاص چشم پوشی نکنید.

 

جمع بندی کلی مقاله راهنمای خرید لوازم خانگی

هر یک از پارامترهای مهمی که در مطالب فوق به آن ها اشاره گردید، می توانند برای خرید موفق به شما کمک کنند و بهترین لوازم خانگی را سر راه شما قرار بدهند. پس سعی کنید تا برای جبران هزینه ای که صرف کردید، وقتی که گذاشتید و راهی را که طی کردید، حتماً به این نکات مهم توجه کنید و هر کدام را هنگام خرید محصولات به کار ببرید. امیدواریم که گفته های ما به کار شما بیایند و وسیله ای باشند، برای راحتی خرید شما عزیزان. به امید خلق بهترین تجربه از خرید لوازم خانگی برای شما عزیزان. از اینکه همراه با ما در یکی دیگر از راهنمای های خرید بودید، بی نهایت سپاسگزاریم.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.