محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۲۳ یکشنبه
مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C
چکیده این مقاله: بررسی تفاوت‌ ها، شباهت‌ ها و مقایسه تلویزیون‌ ها یکی از بهترین راه ‌حل‌ها برای خرید آن می باشد. به همین سبب ما در این مطلب به مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
  • 0 نظر
  • 969 بازدید

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

تلویزیون یکی از لوازم خانگی برای ایجاد سرگرمی‌های متنوع در خانه شماست و از قدیم‌الایام تا به حال به یکی از ابزار خارق‌العاده جهت گذراندن اوقات فراغت تبدیل شده است. این یار قدیمی خانه و خانواده توسط برندهای مختلفی تولید می‌گردد و در سراسر جهان طرفداران خاص خود را دارد. سامسونگ برندی برتر در صنعت مشهور و محبوب تلویزیون سازی است که تلویزیون‌ها را با متد و تکنولوژی روز دنیا تولید می‌کند. این برند معتبر تلویزیون‌ها را در مدل‌های متنوع و شبیه به هم با تکنولوژی‌های مختلف تولید می‌گرداند و خریداران ممکن است در هنگام خرید دچار شک و تردید گردند؛ بنابراین پیش از خرید تلویزیون‌ سامسونگ می‌توانید مقاله‌های مقایسه‌ای ما را در فروشگاه رسمی اورجیمال دنبال کنید که بتوانید بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید. در این مقاله به بررسی و مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C که دو سیستم ایده‌آل و مدرن از کمپانی سامسونگ هستند می‌پردازیم. بررسی تفاوت‌ها و وجه اشتراک‌ها در این دو تلویزیون را باهم ملاحظه می‌کنیم و پی می‌بریم که این دو تلویزیون از چه نظرهایی متفاوت هستند.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

 

تفاوت در سری و سال ساخت در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

تلویزیون سامسونگ Q60B سیستمی مدرن و ناب تولید شده در سال ۲۰۲۲ از کمپانی سامسونگ است که جزء محصولات برجسته و خاص از سری ۶ این برند می‌باشد؛ اما تلویزیون سامسونگ Q60C را محصولی جدیدتر می‌نامند که در سال جدید ۲۰۲۳ میلادی وارد بازار شده است. این تلویزیون نوین از سری ۶ محصولات سامسونگ، نسبت به Q60B جدیدتر بوده و از قابلیت‌های هوشمند با نسخه به‌روز‌تری برخوردار شده است.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60C

سری

۶

۶

سال ساخت

۲۰۲۲

۲۰۲۳

 

 

کیفیت در طراحی ظاهری و مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

طراحی و زیبایی ظاهری همواره یکی از موارد حائز اهمیت در خرید هر نوع سیستم و وسیله‌ای است که اغلب همه‌ی افراد به آن دقت زیادی دارند و ما نیز در این بخش به بررسی تفاوت‌ها در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C می‌پردازیم. زبان طراحی AirSlim در این دو تلویزیون حاکم است و صفحه نمایشی بسیار نازک را به شما ارزانی می‌دارد. این نمایشگرها دارای ضخامتی در حدود ۲.۵ سانتی‌متر هستند که زیبایی منحصر به فردی را روی دیوار به وجود می‌آورند. طراحی 3Bezel-less و حاشیه‌هایی با ظرافت بالا، علاوه بر افزایش سطح زیبایی در تلویزیون، منجر به ارتقای سطح دید و تمرکز در دیدن تصاویر و فیلم‌ها در تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C می‌گردد.

 

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ Q60B

 

به کمک قابلیت Ambient Mode صفحه نمایش در تلویزیون شما مانند یک اثر هنری به نظر می‌رسد و در هنگام خاموش بودن، به نمایش تصاویر لوکس با کیفیت بالا می‌پردازد. ایمنی بالا در ایستادن توسط پایه‌هایی با طراحی دو طرفه و خطی شبیه به T ایجاد خواهد شد. تفاوت اساسی که در میان تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C وجود دارند، تفاوت در رنگ آن‌ها می‌باشد. تلویزیون سامسونگ Q60B با رنگ جذاب مشکی، نمایی خارق‌العاده و شیک را در خانه شما ایجاد خواهد نمود و این در حالی است که تلویزیون سامسونگ Q60C با ترکیب رنگ خاکستری و مشکی، جلوه‌ای ناب و رویایی به خانه شما می‌بخشد.

 

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ Q60C

 

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60C

زبان طراحی

AirSlim

AirSlim

طراحی قاب صفحه نمایش

3Bezel-less

3Bezel-less

رنگ بدنه

مشکی

مشکی

رنگ قاب صفحه نمایش

مشکی

خاکستری

رنگ پایه

مشکی

خاکستری

قابلیت Ambient Mode

دارد

دارد

طراحی پایه

دو طرف و خطی

دو طرف و خطی

قابلیت نصب روی دیوار

دارد

دارد

سایزهای موجود

۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۰، ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۸۵

۴۳، ۵۰، ۵۵، ۶۵، ۷۰، ۷۵، ۸۵

 

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C از نظر کیفیت و نمایش صحنه‌ها

صفحه نمایش QLED یا کیولد، نمایشگری با فناوری کوانتوم دات است که در تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C به کار رفته است. این نمایشگر قادر به تولید و نمایش ویدیوهایی با کنتراست بالا بوده و شما را به دیدن فیلم‌هایی به وضوح سینما دعوت می‌کند. VA پنلی است که در این تلویزیون‌ها عمق رنگی بالا را ایجاد کرده و تصاویر را با حالتی واقعی و طبیعی به اجرا درمی‌آورد. نوری که در پس زمینه این نمایشگر کیولد قرار دارد کاملاً کم مصرف بوده و با اسم Edge LED، حاشیه‌ها را در پشت پنل می‌پوشاند. انواع تصاویر و نمایش‌های فوق‌العاده برای شما در این دو تلویزیون با کیفیت 4K دیده می‌شوند و صحنه‌ها با بیش از ۸.۲ میلیون پیکسل باز تولید خواهند شد.

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C از نظر کیفیت و نمایش صحنه‌ها

 

پردازشگری نسل جدید و کوانتومی در هسته تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C قرار دارد. این پردازشگر Quantum Processor Lite 4K با فناوری کوانتوم دات تولید رنگ‌ها را در طیفی وسیع ایجاد می‌کند و فیلم‌ها را به صورت زنده نمایش می‌دهد. به طور کلی نمایش تصویر در تلویزیون سامسونگ Q60B و تلویزیون سامسونگ Q60C مانند هم است و خرید هر کدام از این دو تلویزیون نسبت به هم تفاوتی ایجاد نخواهد کرد. در واقع تنها تفاوت در میان این دو تلویزیون، حالت‌های تصویر است. تلویزیون سامسونگ Q60B دارای ۴ حالت تصویر متنوع و تلویزیون سامسونگ Q60C نیز مجهز به ۵ حالت تصویر مختلف می‌باشد.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60C

صفحه نمایش

QLED

QLED

طراحی صفحه نمایش

تخت

تخت

پنل

VA

VA

نور پس زمینه

Edge LED

Edge LED

کیفیت تصویر

4K

4K

پردازنده

Quantum Processor Lite 4K

Quantum Processor Lite 4K

فرمت‌های HDR

+HDR10، HDR10، HLG

+HDR10، HDR10، HLG

حالت‌های تصویر

۴

۵

 

 

کیفیت صدا در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

صداها و سیستم صوتی بخشی مهم در تلویزیون هستند. تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C از نظر سیستم صوتی نیز شبیه به هم می‌باشند و هر دو صداها را به کمک ۲ عدد بلندگو با توان ۱۰ وات و جمعاً دارای توان خروجی صوتی ۲۰ وات هستند. قابلیت‌های Dolby Digital (AC3) و Dolby Digital Plus (EAC3) فناوری‌هایی از دالبی هستند که سبب بهبود کیفیت و وضوح صداها خواهند شد. همچنین تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C از قابلیت Object Tracking Sound Lite (OTS Lite) برخوردار شده‌اند تا بتوانید از اصوات مجازی و ۵.۱.۲ کاناله در یک سیستم صوتی با تعداد ۲ کانال بهره ببرید.

 

کیفیت صدا در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

 

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60C

توان صوتی

۲۰

۲۰

تعداد کانال صوتی

۲

۲

Dolby Digital Plus (EAC3)

دارد

دارد

Dolby Digital (AC3)

دارد

دارد

Object Tracking Sound Lite

دارد

دارد

 

تفاوت پورت‌ها و ورودی‌ها در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

تعداد پورت‌ها و ورودی‌ها در تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C تفاوتی باهم ندارد. این دو تلویزیون مجهز به ۳ عدد درگاه HDMI و ۲ عدد پورت برای USB و حافظه جانبی می‌باشند. یک عدد پورت ورودی ویدئو کامپوزیت (AV Composite In) و درگاهی جهت پورت خروجی صوتی دیجیتال (Optical) نیز قرار داده شده است. این دو تلویزیون دارای ۲ درگاه برای آنتن RF می‌باشند و اتصال بی‌سیم شامل؛ بلوتوث، وای فای و LAN است.

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60C

HDMI

۳

۳

HDMI

۲

۲

پورت ورودی ویدئو کامپوزیت

۱

۱

آنتن

۲

۲

بلوتوث

دارد

دارد

وای فای

دارد

دارد

LAN

دارد

دارد

 

 

قابلیت‌های هوشمند در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ Q60B و تلویزیون سامسونگ Q60C منجر به دسته‌بندی انواع برنامه‌ها می‌شود و انواع آن‌ها را در یک منو طبقه‌بندی خواهد کرد. تلویزیون سامسونگ Q60B از نسخه ۶.۵ یا ۲۰۲۲ و تلویزیون سامسونگ Q60C از نسخه ۷ یا ۲۰۲۳ از این سیستم عامل برخوردار شده است. به همین سبب تلویزیون سامسونگ Q60C دستگاهی جدیدتر با برنامه‌های به‌روزتری نسبت به Q60B می‌باشد.

 

قابلیت‌های هوشمند در مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C

 

ویژگی

تلویزیون سامسونگ Q60B

تلویزیون سامسونگ Q60C

سیستم عامل

تایزن

تایزن

نسخه سیستم عامل

۶.۵

۷

قابلیت نصب برنامه

دارد

دارد

ریموت کنترل هوشمند

دارد

دارد

قابلیت پخش آهنگ با بلوتوث

دارد

دارد

جستجوی صوتی

دارد

دارد

قابلیت اتصال به موبایل

دارد

دارد

قابلیت انتقال صدا به موبایل

دارد

دارد

پشتیبانی از Apple Airplay

دارد

دارد

پشتیبانی از اینترنت اشیا (IoT)

دارد

دارد

پشتیبانی از DLNA

دارد

دارد

مرورگر وب

دارد

دارد

راهنمای الکترونیک برنامه ها (EPG)

دارد

دارد

قابلیت ضبط برنامه (PVR)

دارد

دارد

تله تکست (Teletext)

دارد

دارد

منوی فارسی

دارد

دارد

 

سخن آخر

در این مقاله از فروشگاه اورجیمال به بررسی تفاوت‌ها و مقایسه تلویزیون سامسونگ Q60B و Q60C پرداختیم. تفاوت‌هایی که در میان این دو تلویزیون وجود دارد، کاملاً جزئی است که در هر بخش آن‌ها را باهم ملاحظه نمودیم. در آخر انتخاب هر کدام از این تلویزیون‌ها به سلیقه و خواست شما باز می‌گردد. برای خرید تلویزیون سامسونگ Q60C و Q60B و همچنین انواع تلویزیون‌های حرفه‌ای از برندهای معتبر جهانی، با ما در فروشگاه اورجیمال همراه باشید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.