محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

DVB-S چیست تفاوت بین دو نوع سیگنال DVB-S و DVB-S2 در چیست؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۲۴ دوشنبه
DVB-S چیست تفاوت بین دو نوع سیگنال DVB-S و DVB-S2 در چیست؟
چکیده این مقاله: این استاندارد مختص سیستم های پخش ویدئو دیجیتال بوسیله ماهواره است. شبکه های ماهواره ای از این استاندارد برای ارسال و پخش ویدئو بهره میبرند. با ما باشید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست آورید.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 356 بازدید

DVB-S چیست؟ تفاوت بین دو نوع سیگنال DVB-S و DVB-S2 در چیست؟

سیگنال کمیت متغیر با زمان است که درباره ویژگی یا رفتار یک پدیده اطلاعاتی دارد. سیگنال‌ها متفاوت بوده و هر کدام کاربردی دارند. در این مقاله قصد داریم سؤال DVB_S چیست؟ تفاوت بین دو نوع سیگنال DVB_S و DVB_S2 در چیست؟ را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان این مطلب همراه ما بوده تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست آورید.

 

سیگنال DVB_S چیست؟

سیگنال DVB_S به معنای استاندارد تلویزیون‌های ماهواره‌ای دیجیتال است که اغلب بر روی مادر برد نصب می‌شوند. این سیگنال از خانواده DVB بوده و برای منتقل کردن کابل با استاندارد DVB_C سازگار است. این فرکانس معمولی بوده و از طریق آن می‌توان محتوای ماهواره را مشاهده کرد. این سیگنال با استفاده از مدولاسیون OPSK یک جریان صوتی تصویری را با کد گذاری کانال‌های 11/12 ماهواره منتقل می‌کند. این فرکانس قابل دریافت با همه رسیورها بوده و با داشتن سیمبل ریت ۲۷۵۰۰ حدوداً دارای ۳۵ الی ۴۰ مگابایت حافظه است.

 

سیگنال DVB_S چیست؟

 

سیگنال DVB_S2 چیست؟

سیگنال DVB_S2 برای سیستم‌های پخش ویدیو دیجیتال به وسیله ماهواره بوده و این شبکه‌ها برای پخش ویدیو از آن استفاده می‌کنند. این سیگنال بالاتر از DVB_S بوده و نسبت به آن کیفیت بالاتر و برنامه‌های بیشتری را در دسترس شما قرار می‌دهد. برندهایی چون ال جی، بعضی مدل‌های سونی و سامسونگ که با سفارش اروپا ساخته می‌شوند، این قابلیت را دارند.

 

تفاوت بین سیگنال DVB_S2 و DVB_S

سیگنال DVB_S2 و DVB_S با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که به شرح زیر است:

سیگنال DVB_S2 نسبت به DVB_S از فرکانس‌های ضعیف‌تری برخوردار است. DVB_S2 با داشتن حافظه ۵۰ الی ۶۰ مگابایت در سیمبل ریت ۲۷۵۰۰ نسبت به DVB_S حافظه بیشتری دارد. DVB_S2 کیفیت و برنامه‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. دیگر تفاوت این دو سیگنال از نظر فضای روی فرکانس است که این فضا در DVB_S2 نسبت به DVB_S ارزان‌تر است. همچنین DVB_S2 فقط با رسیورهای HD قابل مشاهده و بازگشایی است، در حالی که DVB_S فقط با همه رسیورها قابل مشاهده و بازگشایی است. 

 

مزایای تلویزیون DVB

تلویزیون‌های دارای قابلیت DVB توانست در عرضه تماشای تلویزیون تجربه جدیدی را ایجاد نماید. این قابلیت علاوه بر ارائه شبکه‌های تلویزیونی بیشتر به خوبی توانست کیفیت صدا و تصویر را نیز بهبود دهد. صدا و سیما در حال حاضر محدودیت ارائه شبکه‌های بیشتر تلویزیونی دارد، با تلویزیون‌های DVB_S این نوع محدودیت‌ها تا حدودی کمتر شده است.

امکان ارائه شبکه‌های بیشتر، ارائه کیفیت صدا و تصویر بالا، قابلیت ارائه اطلاعات اضافی به همراه تصویر از مزایا این نوع تلویزیون‌ها محسوب می‌شود. سیستم دیجیتال در کنار شبکه‌های تلویزیونی دسترسی به شبکه‌های رادیوئی را نیز امکان‌پذیر کرده است. توسط دکمه‌های prg+ و prg– و همچنین عوض کردن کانال‌های موجود بر روی مبدل به راحتی می‌توانید به شبکه‌های رادیوئی دسترسی داشته باشید.

 

مزایای تلویزیون DVB

 

تاریخچه DVB_S

سیستم‌های مختلفی جهت برنامه‌های دیجیتالی وجود دارد. تا سال 1990 میلادی تمامی برنامه‌ها توسط تلویزیون‌های آنالوگ پخش می‌شد. با پیشرفت تکنولوژی و تکنیک‌های پردازش دیجیتال مردم به گیرنده‌های دیجیتالی دسترسی پیدا کردند. در سال 1991 گروه الکترونیک ELG راه اندازی شد. در سال 1994 جهت انتقال ماهواره اولین استانداردهای DVB_S ایجاد و صورت گرفت. در سال 1997 نخستین کشورها یعنی سوئد و انگلستان سیستم انتقال زمینی را راه اندازی کردند. امروزه برنامه‌های بسیاری در تلویزیون وجود دارند که توسط فرستنده به گیرنده منتقل می‌شوند. برای همه برنامه‌ها از استانداردهای راه‌اندازی شده استفاده نمی‌شود. استانداردهای پخش دیجیتال ویدئو در انواع مختلفی برای برخی از برنامه‌های خاص طراحی شده‌اند.

 

سخن پایانی

در این مطلب DVB-S چیست؟ تفاوت بین دو نوع سیگنال DVB-S و DVB-S2 در چیست؟ مبحثی بود که بررسی شد. امروزه همواره شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم. در زمینه تکنولوژی‌های تلویزیون نیز این قاعده وجود دارد. DVB_S یکی از فناوری‌های روز در این زمینه است. امروزه تلویزیون‌های دیجیتالی بیشترین طرفدار را دارند.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.