محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

فناوری HLG چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۷/۲۵ سه شنبه
فناوری HLG چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
چکیده این مقاله: امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد روی کار آمدن فناوری‌های مختلفی هستیم‌ هر کدام از این فناوری‌ها از ویژگی‌هایی برخوردار بوده و کاربردی دارندکه در این مطلب به یکی از آن ها می پردازیم.
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
  • 0 نظر
  • 371 بازدید

فناوری HLG چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی شاهد روی کار آمدن فناوری‌های مختلفی هستیم‌. هر کدام از این فناوری‌ها از ویژگی‌هایی برخوردار بوده و کاربردی دارند. ما در ابن مقاله قصد داریم سؤال فناوری HLG چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با این فناوری پیشنهاد می‌شود خواندن این مقاله را از دست ندهید.

 

خرید تلوزیون با بهترین کیفیت از اورجیمال : قیمت تلویزیون

 

فناوری HLG چیست؟

فناوری HLG یک استاندارد دینامیکی که برای تکمیل کردن HDR به کار برده می‌شود.‌ تلویزیون HDR ابر داده نیاز دارند تا به صورت HDR درآیند. در فناوری HLG به ابرداده نیازی نبوده و هماهنگی خوبی با نمایشگرهای SDR و HDR دارند.‌ این تکنولوژی در محیط‌های مختلف و در نمایشگرها با روشنایی متفاوت وجود دارد.‌ از مزیت‌های این برنامه که نظر کاربران را به خود جلب کرده است، عدم نیاز به سخت افزاری خاصی است؛ بنابراین کسانی که تولید محتوا انجام‌ می‌دهند، نیز به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند.

این قابلیت توسط ژاپن و انگلیس تولید شده و با همه تلویزیون‌های استاندارد دینامیک سازگاری دارد.‌ این فناوری نور را در صفحه اصلی نشان داده و نشان دهنده صفحه در تلویزیون‌های SDR است.‌ این فناوری در بیشتر تلویزیون‌های برند سونی و ال جی موجود بوده و آن‌ها را پشتیبانی می‌کند.

 

فناوری HLG چیست؟

 

ویژگی فناوری HLG

فناوری HLG طوری طراحی شده است که برای پخش زنده استفاده می‌شود. این فناوری با نمایشگرهای HDR و SDR سازگار بوده و به ابرداده نیازی ندارد. همچنین این قابلیت نیاز به سخت افزار نداشته و به آسانی قابل استفاده است.‌ این فناوری را به راحتی می‌توان با نمایشگرهایی با روشنایی‌های مختلف در طیف گسترده‌ای از محیط استفاده کرد. با استفاده از این فناوری نیازی به سخت افزار خاصی ندارید و این ویژگی برای تولید کنندگان محتوا بسیار راحت است.

دلیل آن، این است که با دستگاه‌های موجود سازگاری دارد. فناوری Hybrid Log-Gamma فناوری مشترک توسط BBC انگلیس و ژاپن است. این فناوری جهت سازگاری تلویزیون‌های UHD با HDR با تلویزیون‌های معمولی HD تولید شده است. به همین دلیل سیگنال‌های HLG HDR با تمامی تلویزیون‌های استاندارد سازگار بوده و قابلیت استفاده را دارند.

 

تأثیر فناوری HLG در تلویزیون

HLG, HDR از جمله بزرگ‌ترین ویژگی‌های مدرن برای تلویزیون‌های 4K محسوب می‌شود. این ویژگی اصطلاحی در عکاسی است که به تکنیک‌هایی جهت افزایش برد دامنه پویا تصویر اشاره می‌کند. امروزه تلویزیون‌هایی که با قابلیت HLG سازگارند، بسیار رایج و متداول هستند. به طور کلی می‌توان ذکر کرده که امروزه تمامی تلویزیون‌های میان‌رده و پرمصرف از این قابلیت برخوردار هستند. تصاویر HDR و HLG با کنتراست بیشتری به نکات برجسته‌تر می‌پردازند. تلویزیون‌هایی که دارای این قابلیت هستند، از طیف گسترده ای از رنگ برخوردار بوده و در نتیجه رنگ‌هایی عمیق‌تر حاصل خواهد شد.

 

تأثیر فناوری HLG در تلویزیون

 

کاربرد STOP در DR در فناوری HLG

محدوده دینامیکی که معمولاً توسط چشم انسان‌ها درک می‌شود، حدود 14 توقف است. به طور کلی ویدئو SDR با منحنی 2.4 گام و همچنین عمق 8 بیت که کم است، در هر نمونه حدوداً از دامنه پویا 6 توقف برخوردار است. هنگمی که فناوری HLG بر روی یک نمایشگر حدود 2،000 cd/m2 به نمایش گذاشته شود، با عمق 10 بیت، در هر نمونه آن، دامنه پویا برابر با 17.6 توقف است. به این صورت تغییرات به نحو چشم‌گیری قابل مشاهده است.

 

معایب فناوری HLG

این فناوری دارای نور بسیاری کمی است؛ به همین دلیل برخی از قسمت‌های تاریک‌تر تصویر را نمی‌تواند به خوبی تقویت کند. این فناوری توانایی این را دارد که تصاویر را به خوبی روشن‌تر و واضح‌تر به نمایش بگذارد، اما سیاهی های تصویر بدون هیچ‌گونه تغییری باقی می‌مانند.

 

معایب فناوری HLG

 

سخن پایانی

در این مطلب فناوری HLG چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که متوجه شدید این فناوری، در اکثر تلویزیون‌های جدید استفاده شده است. این فناوری به کیفیت بهتر تصاویر بسیار کمک می‌کند. این فناوری با قابلیت HDR سازگار بوده و به نوعی تکمیل کننده آن است.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.