محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف راهکارهای افزایش طول عمر یخچال

تمامی متن مقاله نکات و راهکارهای افزایش طول عمر یخچال را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 6.53 MB دانلود پی دی اف - 1.2 MB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

نکات و راهکارهای افزایش طول عمر یخچال

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۳/۱۳ شنبه
نکات و راهکارهای افزایش طول عمر یخچال
چکیده این مقاله: اگر قصد دارید اطلاعات مفیدی در رابطه با نکات و راهکار های افزایش طول عمر یخچال فریزر به دست بیاورید، پشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
  • 0 نظر
  • 164 بازدید

توجه داشته باشید که یخچال فریزر از هر نوعی که باشد نیاز به مراقبت دارد به طوری که می توانید با استفاده از راهکارها و تکنیک های کاربردی طول عمر آن را افزایش دهید. اگر قصد دارید اطلاعات مفیدی در رابطه با نکات و راهکار های افزایش طول عمر یخچال به دست بیاورید، پشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.امروزه برندهای مختلفی اقدام به طراحی و تولید یخچال نموده اند و متناسب با برند و مدل یخچال شاهد تغییر در قیمت ها هستیم. بنابراین با توجه به قیمت بالایی که یخچال دارد لازم است تا مراقبت های لازم از آن به عمل آید تا بتوان طول عمر یخچال را افزایش داد و از به وجود آمدن خرابی های مکرر جلوگیری نمود. افراد متناسب با نیاز خود می توانند از یخچال هایی همچون ساید بای ساید، یخچال دوقلو، یخچال کمبی، یخچال چهار درب، یخچال فرانسوی و … استفاده کنند. هر کدام از این مدل ها دارای ویژگی های مختص به خود هستند بنابراین افراد با توجه به سلیقه و فضای مورد نیاز می توانند هر کدام از مدل های یخچال را انتخاب کنند.

چرا یخچال بوی بد می دهد: علت بوی بد یخچال

نکات و راهکارهای افزایش طول عمر یخچال

  1. تمیز نمودن یخچال
  2. محل قرارگیری یخچال
  3. محافظت از موتور یخچال
  4. دقت در جابجایی یخچال
  5. برفک زدایی یخچال
  6. عدم باز و بسته کردن زیاد درب یخچال
  7. رعایت فاصله یخچال با دیوار
  8. تراز کردن یخچال
  9. غذای داغ را در یخچال قرار ندهید
  10. چیدن ظروف در یخچال
  11. درب یخچال را سنگین نکنید

 

نکات و راهکارهای افزایش طول عمر یخچال

 

تمیز نمودن یخچال

افزایش طول عمر یخچال اهمیت دارد چون این دستگاه یکی از پرکاربردترین و گران ‌ترین لوازم خانگی محسوب می شود. یکی از آسان‌ترین راه ها برای افزایش طول عمر دستگاه، توجه به پاکیزگی یخچال است. معمولا در حالت عادی، صرفاً به دلیل بوی بد یا ریختن خوراکی در یخچال، به فکر تمیز کردن آن می افتیم در حالی که با به کار بردن این تکنیک های ساده افزایش کارایی یخچال نه تنها آسان و ارزان خواهد بود، بلکه بسیار به صرفه نیز می باشد. تمیز کردن یخچال به زمان زیادی نیاز ندارد ولی اگر فرصت کافی برای این کار ندارید توصیه می کنیم که هر 6 ماه یک بار یخچال رو نظافت کنید، نظافت از تجمع گرد و خاک جلوگیری می کند و باعث افزایش طول عمر مفید یخچال می شود.

 

محل قرارگیری یخچال

توجه داشته باشید مکانی که یخچال در آن قرار می گیرد اهمیت بسیاری دارد. یخچال فریزر باید در محلی قرار گیرد که هوایی کاملاً متعادل داشته باشد چون گرمای زیاد سبب آسیب به کمپرسور و لوله های پشت یخچال می شود و همین موضوع به ظاهر ساده در درازمدت باعث می شود تا عمل تبخیر که عامل سرد کردن یخچال می باشد، انجام نگیرد. همچنین توجه داشته باشید که لوله گاز، بخاری، شوفاژ و پکیج در نزدیکی یخچال نباشند چون باعث خرابی قطعات یخچال شده و طول عمر آن را کاهش می دهند. ضمناً نباید یخچال در معرض نور مستقیم آفتاب باشد زیرا باعث کاهش طول عمر دستگاه می‌گردد.

 

محل قرارگیری یخچال

 

محافظت از موتور یخچال

کمپرسور یا موتور به عنوان قطعه اصلی یخچال، گاز یخچال را به درون لوله ها می فرستد؛ بنابراین خرابی موتور می تواند هزینه زیادی به دنبال داشته باشد. گرد و غبار و کثیف شدن موتور یخچال می تواند به مرور زمان باعث آسیب به موتور شود و کارکرد یخچال را با مشکل روبه رو نماید؛ بنابراین بهتر است کمپرسور یخچال را به صورت دائم نظافت نمایید تا از خرابی آن جلوگیری کنید.

 

دقت در جابجایی یخچال

یکی از راهکارهای افزایش عمر یخچال و فریزر دقت کافی در هنگام جا به جایی یخچال می باشد. اگر اسباب کشی دارید و یا قصد دارید مکان قرارگیری یخچال را عوض کنید در هنگام جا به جایی باید دقت نمایید تا یخچال آسیب نبیند. گازی که در قسمت پشت یخچال قرار دارد با جریان پیدا کردن درون لوله ها باعث سرد شدن یخچال می شود و وقتی یخچال را جا به جا می کنید دقت کنید که به لوله هایی که در پشت یخچال قرار دارند، آسیبی وارد نشود چون اگر این لوله ها دچار آسیب گردند، یا اگر کمپرسور یخچال که حامل گاز است، آسیب ببیند باعث تخلیه گاز یخچال شده و عمل خنک کردن انجام نمی گیرد؛ بنابراین لازم است جا به جایی یخچال با احتیاط کامل انجام گیرد.

توجه داشته باشید بعد از جا به جایی یخچال به مدت 3 ساعت به آن استراحت داده تا گاز از جریان بایستد و سپس یخچال را به پریز برق وصل کنید.

 

دقت در جابجایی یخچال

 

برفک زدایی یخچال

یخچال ها به دلایل مختلفی ممکن است دچار برفک در قسمت یخچال یا فریزر شوند. البته این موضوع در یخچال های قدیمی بسیار زیاد اتفاق می افتاد در حالی که یخچال های امروزی دارای سیستم نوفراست هستند و ضد برفک بوده و به ندرت دچار برفک می شوند. اگر یخچال نوفراست برفک زد بهتر است به دنبال پیدا کردن دلیل برفک زدن یخچال باشید و سپس اقدام به برفک زدایی از طریق روش های مختلف نمایید.

 

عدم باز و بسته کردن زیاد درب یخچال

باز کردن زیاد و بی مورد درب یخچال باعث ورود هوای گرم به داخل یخچال شده و در نتیجه هوای سردی که درون آن وجود دارد از یخچال خارج می شود. باز و بسته کردن زیاد درب یخچال باعث می شود عمل خنک سازی به درستی انجام نگیرد و یخچال خراب شود.

 

رعایت فاصله یخچال با دیوار

 عدم رعایت فاصله مناسب یخچال با دیوار می تواند باعث فشار آمدن و آسیب به کمپرسور دستگاه گردد و در نهایت باعث عدم خنک کردن یخچال می شود. توجه داشته باشید 10 الی 15 سانتی متر فاصله ای مناسب است که حتماً باید رعایت گردد. اگر فاصله بین یخچال و دیوار کمتر باشد هوایی رد و بدل نمی شود و در نتیجه موتور یخچال داغ می کند و همین موضوع باعث کاهش طول عمر دستگاه می شود.

 

رعایت فاصله یخچال با دیوار

 

تراز کردن یخچال

 یخچال را بر روی سطحی صاف قرار دهید در صورتی که یخچال تراز نباشد مشکلات مختلفی ممکن است به وجود آید به این صورت که یخچال به درستی کار نکند. همچنین وجود صدا و لرزش بیش از حد، آسیب به کمپرسور، خنک نکردن یخچال و … از جمله مشکلاتی است که در صورت تراز نبودن یخچال معمولاً به وجود می آید.

 

غذای داغ را در یخچال قرار ندهید

مواد غذایی باید کاملاً خنک شوند و سپس آنها را درون یخچال قرار دهید. اگر غذا را به صورت داغ در یخچال بگذارید باعث می شود تا هوای گرم وارد یخچال شده و یخچال نتواند هوای سرد را دریافت نماید و این باعث خراب شدن و فشار به کمپرسور دستگاه می شود که طول عمر یخچال را کاهش می دهد.

چرا مواد غذایی در یخچال یخ می زند: علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال

چیدن ظروف در یخچال

 ظروف داخل یخچال را با فاصله در کنار هم بچینید تا هوا بتواند به خوبی در جریان باشد. توجه داشته باشید که چسباندن و نزدیک کردن ظروف مختلف به یکدیگر جلوی جریان هوا را می گیرد و یخچال به درستی خنک نمی شود.

 

چیدن ظروف در یخچال

 

درب یخچال را سنگین نکنید

در درب یخچال جاهایی برای قرار دادن انواع بطری ها تعبیه شده است با وجود این، طبقات نباید زیاد سنگین باشند چون احتمال خراب شدن درب یخچال وجود دارد. همچنین قرار دادن بطری های زیاد منجر به سنگین کردن و افتادگی درب می شود که با گذشت زمان برای تعمیر آن باید اقدام کنید و هزینه بالایی را پرداخت نمایید.

 

جمع بندی

برای افزایش طول عمر یخچال کافیست نکاتی ساده و کاربردی را رعایت نمایید به طور مثال عادت باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال را ترک کنید. فاصله مطمئن پشت یخچال تا دیوار حفظ شود چرا که همین موضوع ساده در افزایش طول عمر یخچال فریزر تأثیر دارد و هر چند وقت یکبار یخچال را تمیز کنید و از قرار دادن ظروف و غذای داغ در داخل یخچال خودداری کنید چون عمر یخچال را کوتاه می کند. توجه داشته باشید که با رعایت این نکات ساده علاوه بر افزایش عمر مفید یخچال، می‌توانید در هزینه‌های تعمیرات و تعویض قطعات نیز صرفه جویی نمایید.

درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.