محمدی 09193755524
رستمی 09193755523
امتیازات این مقاله تاکنون : 5
شما چه امتیازی به این مقاله می دهید؟

دانلود فایل صوتی و پی دی اف دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

تمامی متن مقاله دلایل جمع شدن آب در لباسشویی خاموش و نحوه رفع آن را می توانید به صورت پی دی اف و در قالب یک پادکست گوش دهید. این پادکست قابلیت دانلود نیز دارد. دانلود فایل صوتی - 5.64 MB دانلود پی دی اف - 902.5 KB
اشتراک گذاری برای دوستان و همراهان

دلایل جمع شدن آب در لباسشویی خاموش و نحوه رفع آن

تاریخ آخرین به روز رسانی : ۱۴۰۲/۲/۲ شنبه
دلایل جمع شدن آب در لباسشویی خاموش و نحوه رفع آن
چکیده این مقاله: یکی از مشکلاتی که در زمان خاموش بودن لباسشویی پیش می‌آید، جمع شدن آب در دیگ آن است. علت جمع شدن آب در لباسشویی خاموش بستگی به عوامل متعددی دارد که در این مقاله با رایج‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد.
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه
  • 0 نظر
  • 516 بازدید

تقریباً برای عموم افرادی که در منزلشان از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند، این اتفاق افتاده است که حجم زیادی آب در لباسشویی خاموش جمع شده باشد؛ یعنی به این صورت که ماشین لباسشویی خاموش بوده و کار نمی‌کند، اما دیگ پر از آب می‌شود. به نظر شما علت بروز چنین اتفاقی چیست؟ هدف ما از نوشتن این مقاله بررسی علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و نحوه رفع آن می‌باشد. اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که با چنین مشکلی مواجهید و به دنبال رفع آن می‌گردید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

دلایل اصلی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

همان‌طور که میدانید مکانیزم کاری ماشین لباسشویی به گونه است که ابتدا آب از طریق لوله‌کشی وارد دستگاه شده، سپس فرآیند شست‌وشو صورت می‌گیرد. در این روند قطعات مختلفی درگیر هستند که هریک وظیفه‌ای مخصوص را بر عهده دارد. چنانچه تنها یکی از این قطعات دچار مشکل و نقصی شود، پروسه ورود آب به دستگاه نیز با مشکل روبرو خواهد شد. در ضمن هنگامی‌که شما شیر آب را باز می‌کنید، آب وارد ماشین نخواهد شد مگر با انتخاب برنامه و فشردن کلید شروع، پس از اینکه دکمه شروع را زدید، کار قطعه‌ای به نام شیر برقی آغاز می‌شود؛ این قطعه وظیفه دارد فرمان‌های لازم را به دیگر قطعات صادر کند.

سپس دریچه ورودی توسط مگنت شیر باز شده و آب وارد ماشین لباسشویی می‌شود. پس از اینکه ظرفیت دستگاه پُر شد، تایمر یا برد دستور قطع آب را می‌دهند. بنا بر توضیحاتی که داده شد، می‌توان فهمید که جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش نتیجه خرابی یکی از این قطعات است. با توجه به این امر که آغاز کننده این فرایند شیر برقی یا شیر الکترونیکی می‌باشد، پس می‌توان اصلی‌ترین علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش را خرابی این قطعه به‌حساب آورد. اگر بخواهیم تعدادی از دلایل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش را نام ببریم می‌توانیم به مسدود بودن فاضلاب، مسدود بودن شلنگ تخلیه و بلند بودن شلنگ تخلیه اشاره کنیم.

 

دلایل اصلی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

 

مسدود شدن مسیر تخلیه و فاضلاب

دانستیم که اصلی‌ترین دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش خرابی شیر برقی دستگاه است، اما زمانی علت این است که آب جمع شده تمیز و شفاف باشد. گاهی اوقات مشاهده می‌شود که آبی که در ماشین لباسشویی خاموش جمع شده، کثیف و کدر است، در این صورت علت آن سد راه آب می‌باشد. همان‌طور که میدانید آب داخل دیگ از طریق لوله متصل به دستگاه، وارد فاضلاب می‌شود. چنانچه در سر راه مسیر تخلیه سدی قرار گرفته باشد، آب به سمت مسیر خروجی و فاضلاب هدایت نشده و در مسیر باقی مِهم‌اند. از مهم‌ترین دلایلی که موجب بازگشت آب فاضلاب به لباسشویی می‌شود، می‌توان به مسدود بودن شلنگ تخلیه، مسدود بودن فاضلاب و بلند بودن شلنگ تخلیه اشاره کرد.

 

مسدود شدن مسیر تخلیه و فاضلاب

 

علت جمع شدن آب در لاستیک لباسشویی

بعضی از مواقع مشاهده می‌شود که در لاستیک ماشین لباسشویی آب جمع شده است. این مشکل یک امر بسیار طبیعی بوده و نیازی به نگران شدن، ندارد. جمع شدن آب در لاستیک ماشین لباسشویی تنها دریک صورت می‌تواند نگران کننده باشد و آن هم این است که: رطوبت موجود در داخل لباسشویی علل خصوص در داخل لاستیک دستگاه محل بسیار مناسبی برای تکثیر و تولید میکروب‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها به شمار می‌رود که به مرور سبب انتشار بوی نامطبوعی می‌شود. به طور کلی نمی‌توان جمع شدن آب در لاستیک لباسشویی را به‌عنوان مشکل معرفی کرد، زیرا این امر در تمام مدل‌های لباسشویی پس از شستشو اتفاق می‌افتد.

بهتر است این مطلب را به خاطر داشته باشید و پس از هر بار شستشو، یک دستمال خشک را برداشته و داخل لاستیک دستگاه قرار بدهید. این عمل باعث می‌شود تا آب درون لاستیک، جذب دستمال شده و هیچ گونه آب و رطوبتی دور لاستیک باقی نماند. شاید این کار ساده به نظر بیایید اما از اهمیت بسیار بالایی در جهت سلامت دستگاهتان برخوردار می‌باشد. سعی کنید این عمل را همیشه انجام دهید تا به یک روتین در زندگی‌تان تبدیل شود.

 

علت جمع شدن آب در لاستیک لباسشویی

 

 نحوه رفع مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش

با توجه به اینکه با دلیل اصلی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش آشنا شدیم، نوبت آن می‌رسد که به دنبال راه حل‌هایی برای رفع این مشکل بگردیم. چنانچه دائماً مشاهده کردید که در دیگ ماشین لباسشویی‌تان که خاموش است، آب جمع می‌شود، شیر آب گرم و سرد ماشین را ببندید. در این زمان به‌احتمال بسیار زیاد شیر برقی دستگاه خراب شده و تا زمان تعمیر یا تعويض، شما را با این مشکل مواجه می‌کند. در این مواقع بایستی دستگاه را تخلیه کرده و با یک تعمیر کار تماس بگیرید.

فرد تعمیر کار به آدرسی که شما به او داده‌اید، می‌آید و به دقت دستگاه شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. در اغلب موارد بهترین گزینه برای رفع مشکل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش، تعویض شیر برقی یا شیر الکترونیکی می‌باشد. پس از اینکه قطعه مورد نظر توسط تعمیرکار تعویض شد، خواهید دید که مشکل شما به‌کلی برطرف شده است.

 

تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی به چه صورت است؟

همان‌طور که گفتیم اصلی‌ترین علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش، خرابی شیر برقی آن است. برای تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی بایستی ابتدا قطعه جدید را متناسب با دستگاهتان انتخاب کنید. پس از انتخاب قطعه مورد نظر باید دوشاخه ماشین را از برق کشیده و شلنگ‌های آب را جدا کنید. حالا نوبت به باز کردن پنل بالایی می‌رسد، این کار را به آرامی و با احتیاط انجام دهید. پس از گذشت این مرحله به شیر برقی دسترسی پیدا خواهید کرد. اتصالات برقی یا همان دسته سیم‌ها را جدا کرده و سپس این قطعه را از ماشین بیرون بیاورید. حال بایستی شیلنگ‌هایی که به این قطعه متصل هستند را باز کرده و جدا کنید.

در این مرحله نوبت به جای دادن شیر جدید و نصب آن می‌شود. برای جای دادن این قطعه باید تمامی اتصالات و شیلنگ‌های آن را مانند قبل نصب کنید. سپس پنل را بسته و شیرهای آب را مجدداً به دستگاه وصل نمایید. اگر تمام این مراحل را قدم به قدم انجام دهید می‌توانید از ماشین لباسشویی‌تان بدون هیچ ایراد و نقصی استفاده کرده و دیگر نگران جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش نباشید.

 

خرید ماشین لباسشویی

 

کلام آخر

فرقی نمی‌کند ماشین لباسشویی شما از چه برندی است، برای رفع هرمشکلی که برای دستگاهتان پیش می‌آید، تنها کافیست با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی تماس گرفته و از آن‌ها کمک بخواهید. تیم تعمیرات لباسشویی نزدیک به محل زندگی شما، در اولین فرصت به منزلتان آمده و تمامی اقدامات لازم برای رفع مشکلات دستگاهتان را به نحو احسن انجام می‌دهند. خرابی ماشین لباسشویی جزو آن دسته مشکلاتی به‌حساب می‌آید که تحمل آن برای کاربران بسیار دشوار است؛ بنابراین به دنبال این هستند تا در اولین فرصت مشکل دستگاه را برطرف نمایند. از طرفی دیگر تداوم یافتن بعضی از مشکلات لباسشویی سبب می‌شود تا دیگر قطعات دستگاه مانند برد و… نیز دچار مشکل شوند. همین موضوع باعث افزایش هزینه تعمیرات خواهد شد؛ بنابراین سعی کنید در اولین فرصت اقدام به تعمیر و ترمیم ماشین لباسشویی‌تان در یک تعمیرگاه حرفه‌ای کنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی خاموش و نحوه رفع آن را به شما معرفی کنیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


مقالات مرتبط :

  1. علت پاره شدن لباس در لباسشویی
  2. علت کار نکردن دور تند ماشین لباسشویی
  3. علت نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی
درخواست مشاوره

برای مشاوره با متخصصان جهت خرید لوازم خانگی لطفا شماره خود را وارد نمایید، تا به صورت رایگان و در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

درج نظر

مدیران سایت در اسرع وقت نظر شما را درج می کنند. در صورت سوالی بودن مطلب شما، به آن به نحو احسنت پاسخ داده خواهد شد.

هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است

تمامی حقوق مادی و معنوی اپلیکیشن و سایت، برای گروه اورجیمال محفوظ می‌باشد.